/ Min horror story var i samband med min skolavslutning i 9an.
Josefine
Beauty Star
09/06/25-16:04

Min horror story var i samband med min skolavslutning i 9an. Min syster och jag skulle delta på ett frisör event där de sökte hårmodeller. Jag såg det som ett ypperligt tillfälle att få bli fin i håret lagom till min skolavslutning. Då jag varit blond tidigare gick jag med på att blondera mitt hår samt klippa håret till axlarna som max. Väl på plats får jag sitta med värmelampa, vilket jag kände blev alldeles för varmt, jag påtalade det till min syster men även personal. Jag fick flertalet gånger flytta mig från värmelampan för att den blev för varm men valde att fortsätta processen. Väl på eventet när det var min tur att få bli färdigklippt på scen så hör jag en maskin sättas på, och mycket riktigt är det en hårtrimmer. Jag känner hur obekväm jag blir och vågar inte säga till, jag sjunker långsamt ner mer och mer i stolen samtidigt som jag tittar ut mot publiken. När jag väl ska gå av scenen är jag fortfarande i chock och går direkt till rummet bakom scenen där övriga modeller befinner sig. Min syster kände först inte igen mig och jag vågade knappt ta mig i håret. Väl i spegeln ser jag att jag har 2-3 cm kort hår samt ca 10 cm uppklippt lugg. Inte nog med att jag blev kortklippt mot min vilja så var värmelampan för varm så det hade gjort att mitt hår blev sönderblonderat och liknande tuggummi. Jag hade flera sårfläckar i hårbotten vilket tog väldigt lång tid att läka samt hade problem med hårutväxten då allt var som tuggummi. Hårfrisören som dessutom var gästartist och som klippte mig gick inte att få tag på efter eventet tråkigt nog.

Anledningen till att jag vill testa Gloss Absolu är för att jag tycker väldigt mycket om Kérastase serien, de har väldigt bra produkter i övrigt och det hade varit kul att få testa! Mitt torra och frissiga hår skulle må bra av lite hårvård ✨

Fortsätt utforska gemenskapen!