/ När man är inne i stan så är det standard att
Irena
Beauty Pro
30/05/25-17:28(redigerad den 30/05/25-17:38)

När man är inne i stan så är det standard att provdofta/testa en eller flera parfymer. Går ofta ut från butiker som en vandrande doftpinne. Har provat denna vid 2 tillfällen senaste veckan och jag borde egentligen inte fastna vid denna, men det var något med den som fångade mitt hjärta.

Jag ogillar dock öppningen, men efter två/tre timmar cirka kommer världens finaste vanilj fram blandat med blommighet och pudrighet. Läste en recension om att den doftar som lyxiga våtservetter och jag tycker den stämmer in på det till viss del.

Om jag ska beskriva parfymen och känslan den ger mig så ser jag framför mig en kvinna i tweedkavaj, klänning och fint uppsatt hår. Hon tar sin dagliga promenadrunda på Strandvägen och svänger förbi Grand Hotell för en afternoon drink efter en inte allför hektisk arbetsdag. Hon utstrålar klass utan att försöka för mycket och efter sig lämnar hon ett doftspår likt en pudrig blomma en varm sommarkväll. Ingen vet riktigt var hon är på väg härnäst, men en sak är säker och det är att hon inte lämnar någon oberörd.

Jag tror att beskrivningen ovan kommer från en tid i livet då jag jobbade på en restaurang nära Strandvägen och ofta mötte kvinnor likt de jag beskrivit ovan. Då jag själv var långt ifrån den världen på den tiden så kunde jag istället drömma mig bort till hur det var att leva i den verkligheten. Nu när man blivit äldre och insett att pengar inte kan köpa lycka så vet jag att livet är så mycket mer än fina dofter och dyra kläder. Men jag kan nog åndå erkänna att jag lätt skulle vilja bära denna doft för stt få in lite classy feeling i vardagen 🌸

Fortsätt utforska gemenskapen!