/ Selfcare Tuesday. đŸ«¶đŸŒ Selfcare för mig som har dĂ„ligt med
Sofia
Beauty Pro
27/05/25-20:37

Selfcare Tuesday. đŸ«¶đŸŒ

Selfcare för mig som har dÄligt med ork pÄ grund av kroniska sjukdomar blir oftast mer inriktat pÄ vila och ÄterhÀmtning Àn hud och naglar.

Efter en tuff vecka (ja, man fÄr sÀga sÄ redan efter tvÄ dagar haha!) vilar jag upp mig lite genom att:

• borsta in min hĂ€rliga leave in frĂ„n Amika i hĂ„ret och flĂ€ta det sĂ„ jag kĂ€nner mig lite fixad imorgon utan att behöva göra nĂ„got.
  • smörja in ansiktet med en riktigt Ă„terfuktande moisturizer frĂ„n Skinome efter en omgĂ„ng med glycolic acid.
  • Ă„terfukta lĂ€pparna med bĂ€sta lĂ€ppbalsamet frĂ„n Skinome.
  • tĂ€nda ett ljuvligt doftljus, IKEA har de bĂ€sta och mest prisvĂ€rda doftljusen i vĂ€rlden!
  • "massera" min trasiga, hypermobila rygg med TENS, bĂ€ttre uppfinning finns vĂ€l knappt.
  • lĂ€sa en intressant bok (sociologi, lĂ„ter kanske inte sĂ„ spĂ€nnande för de flesta haha).

Kroniskt sjuk eller ej, glöm inte att ta hand om ditt inre ocksĂ„! De flesta jobbar för mycket, stressar, har Ă„ngest osv, speciellt kvinnor! Och ger man inte kroppen den vila och Ă„terhĂ€mtning den behöver sĂ„ finns det risk att man till slut kraschar. 💔

Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner 200 ml
Hydro Rush Intense Moisture Leave-In Conditioner 200 ml
Derma Emulsion 50 ml
Derma Emulsion 50 ml
Lip Repair 15 ml
Lip Repair 15 ml
Glycolic Acid 7% Exfoliating Toner 240 ml
The Ordinary
Glycolic Acid 7% Exfoliating Toner 240 ml
Glow Brush Matte Black
KICKS Beauty
Glow Brush Matte Black