Första gången jag skulle slinga mitt hår var några dagar innan studenten. Frisören använde först en gammaldags plasthätta med hål i som han skulle dra ur hårstråna på mitt extremt lättrassliga hår för att sedan färga. Det funkade såklart inte så han bytte till folie vilket han inte var van vid. Hårfärgen han tog var flera nyanser ljusare vilket resulterafe i att jag fick banan-gul-randigt hår. Men allra värsta var att folien förpackningarna läckte färg vilket gjorde att jag fick stora gula fläckar runt hjässan! Frisören hade lagt slingorna en bra bit från hårbotten viilket gjorde att fläckarna bildade en gloria på mitt huvud 😂 Frisören vägrade göra om det pga tidsbrist så jag var tvungen att hitta en annan frisör (paniken med bara dagar kvar). Hittade en men den frisören sa att det enda sättet var att göra mig platinablond! Hade inte mycket till val men det såg iaf bättre ut än innan men jag blev ett ljushuvud på min student 😅 Har i efterhand fått höra av min nuvarande frisör sedan många år att det visst hade gått att göra håret mindre blont. Med andra ord hade jag dubbelotur 😆 Lärdom: Gör ALDRIG en stor hårförändring nära inpå en viktig dag ❤️
Vill testa serien Kérastase – Gloss Absolu på mitt EXTREMT trassliga, torra och färbehandlade hår för att se om den kan hjälpa att vårda samt för att få fantastisk glans! Vill ha glossigt hår och välmående hår och tror definitvt att den här serien är rätt!
Hair horror story