Delar min "Hårror story" som utspelar sig den 8:e maj år 2013 tillsammans med min vapendragare och bästa vän Sandra 🌹
Dagboksinlägg:
Fantastisk kväll igår med Sandra. Middag i Kista - greken, som följs upp av min briljanta idé att vi ska färga håret brunt! Sandra är såklart helt på och vi köper varsin likadan hårfärg. På vägen hem diskuterar vi hur det nya resultatet kommer att se ut och vad våra gubbar kommer säga i hettans ögonblick när dem väl får se vår förvandling.
Väl hemma förbereder vi inför färgningen, jag är förste kvinna ut för förvandling. Sandra har aldrig färgat håret så noga tidigare, jag berömmer både hur bra produkten luktar för att vara hårfärg samt att den mer känns som en inpackning - och utan ammoniak! Sandra instämmer muntert och kan knappt vänta på att jag sköljer ur håret för att få se resultatet.
Resultat: kalas orange hårbotten och fortfarande korpsvart hår. Sandra läser frenetiskt på förpackningen = TONING?! FML! Moment, 30 min kvar innan prisextra stänger. På med det närmaste plagg som existerar lubbar vi ut mot horisonten. Där står Sandras bil parkerad i väntan på oss och börna ut till prisextra. Sandra sladdar in på parkeringen och hinner knappt stanna innan jag redan har hoppat ur på G mot entrén! Inser då halvvägs påväg att jag glömde pengarna i bilen, men med min Akilles häl tog jag ut kurvorna och i ett ögonblick senare stod vi båda två framför hyllan på hårfärgs avdelningen. Vi läser noga på förpackningen denna gång.
Färgar håret igen, denna gång med permanent hårfärg och med klart bättre resultat, dock fortfarande mer rött än vad vi hade tänkt oss. Till nästa gång vet vi att vi läser på förpackningen innan vi köper.
Tack för igår hjärtat! Länge sedan jag hade ett så pass illa FML moment!
Xx
Jag vill mer än gärna få testa serien från Kérastase – Gloss Absolu då detta set kan vara svaret på mitt sökande mot att rädda mitt frissiga, livlösa färgade hår. Som jonglerande trebarns mamma med livet uppslukat i ett hamsterhjul, skulle denna serie möjliggöra en stund att få unna mig själv egen tid med salongskänsla hemifrån. Likväl att kunna släppa ut håret på kontoret utan att se ut som att jag nyss fick en el-chock från eluttaget.