/ Sabrina Carpenter Sweet Tooth Caramel Dream EdP Alltid
Nikki
Beauty Pro
03/04/25-09:02

Sabrina Carpenter Sweet Tooth Caramel Dream EdP

Alltid roligt att få vara nästan ensam om en doft ett tag. Min Cherry Baby har fått sällskap av Caramel Dream.

Originaldoften (ljusrosa) heter bara Sweet Tooth EdP och sedan finns det också en ljusblå, Sweet Tooth Me Espresso EdP med bl a kaffe som doftnot.

Tillbaka till Caramel Dream. Den doftar som namnet antyder söt karamell och vanilj. Lite kryddig och mörk choklad som ger en liten bitterhet och balans till det söta. Den är dock inte påträngande söt då det trots doftnoterna ändå är en ganska lätt doft. Detta kan säkert vara positivt för vissa men egentligen är det negtivt då alla 3 parfymerna har dålig hållbarhet för att vara EdP. Kanske dock lite mer acceptabelt om man ser till det låga priset.

Cherry Baby och Caramel Dream håller något bättre än originaldoften som är en svag söt vanilj- och marshmallowdoft utan de lite kraftigare doftnoterna som återfinns i de andra. Me Espresso har jag inte provdoftat. ☕️

Det finns en intressant och, tycker jag, lite oväntad doftkombination som på något sätt tilltalar mig och som jag vill nämna efter att nu ha använt parfymen ett par gånger och det är en fräsch citrus som piggar upp sötsaksnoterna och som faktiskt hänger med betydligt längre än toppnoter normalt gör.

Så tänk dig en len Crème Brûlée med en aning bitter mörk choklad och ett stänk saftig citron. 🍮🍋

Sweet Tooth EdP 75 ml
Sweet Tooth EdP 75 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!