Min, tyvärr sanna, skräckhistoria:
Jag har mörkt brukt hår, riktigt mörkt....men ville bli blond. Tänkte att det skulle bli snyggt. Däremot ville jag inte lägga tid och pengar hos frisör så jag bestämde mig för att fixa det själv... jag menar - hur svårt kan det vara?
Det gick åt några paket blekning den dagen... ja, den dagen. Jag la i blekningen och lät den sitta i enligt förpackningens maxtid. Håret var flammigt och orange 🍊
Så, vad gjorde jag då? Jag la i en ny blekning och lät den verka dubbla tiden. Jodå, nu började det bli blondt, men också torrt och rejält skadat... Meeeen, eftersom jag har en kall hudton kunde jag inte vara varmblond, så jag slängde i en blekning till och lät den vara i alldeles för länge.
Resultatet?
Ett tokslitet hår som behövde klippas kort, kort, kort och krävde mycket fuktgivande hårinpackningar för att överleva... Från ett hår som gick nedanför axlarna till kort kort... Se bilderna för före och efter 😅
Varför vill jag vinna?
För att kunna säga förlåt till mitt hår efter allt det gått igenom när jag var ung och dum. Kérastase har verkligen varit snällt mot mitt hår och jag är så nyfiken på denna serie 😍