Min hår horror story!
Jag är en sån tjeja som typ aldrig unnar mig att gå till frisören, och nu hade det gått typ 6år sedan mitt senaste besök.
———————————————————————
Så jag tänkte att jag skulle unna mig en färgning och klippning då ja ville ha snäppet mörkare blond än min hemmablekning hade resulterat i...
sagt och gjort så bokade jag en tid o dagen var här.
klippningen blev super bra och färgen va exakt den ja hade önskat mig!
Till skräcken nudå.
ungefär ett par timmar efter besöket börjar de klia lite i hårbotten, varpå jag tänker att de kankse bara är någon styling produkt som hårbotten inte tyckte om.
sedan dagen efter vaknar ja med en sån bultande smärta i huvudet. Går upp och ska tvätta ansiktet och ser mig själv i spegeln…
Är HELT täckt av röda små blåsor och HELA hårbotten är täckt av dom. De kliar något enooormt!
Ja får panik o går in i duschen o tänker att ja måste skölja bort den produkten som skapat detta.
Skulle inte gjort de för det visade sig vara hårfärgen ja fått en allergisk reaktion på. Och gissa vad?
Den löser upp sig bär ja tvättar håret :)
Det betyder att de blir en allergisk reaktion till! Efter som att ja kliat upp alla blåsor så kommer den upplösta färgen rakt in i öppna sår i hårbotten :,)
Kan säga att de var den längsta och värsta veckan i mitt liv! Ingenting hjälpte mot klådan!
Nu kommer ja tyvärr nog troligtvis aldrig unna mig ett frisör besök igen :)
Frisören ja var hos bad ja om en innehålls förteckning på produkterna hon använde på mig.
Men nepp det hade dom ingen :) så vet än idag inte vad det var jag inte tålde, så kommer nog aldrig våga färga mitt hår igen:)
Anledning att ja gärna hade velat vunnit denna goodiebag är att deras produkter ska upplevas som salongkänsla! och med tanke på mitt trauma så hade ja gärna användt dom hemma för att slippa uppleva salongen och allergisk reaktion igen! samt att mitt hår verkligen behöver en glowup !
Tack för att ni läste!