Jag har länge haft en grov rädsla för att gå till frisörer. Speciellt efter denna händelse:
Jag var mörkblond och ville bli betydligt ljusare och kallare blond. Jag hade en bild till frisörskan och hon verkade förstå mig perfekt.
I godan ro satt jag i stolen och inväntade resultatet.
Efter en helblekning och blondering (som hon gjorde väldigt bra!) så ville hon dra i en nyansering.
I tvättstolen så märker jag på henne att hon reagerar, hajar till och stelnar till för en kort stund, men jag tänker att hon säkert har koll, för det har hon haft hittills.
Efter nyanseringen suttit och sköljts ur, så ska allting fönas.
Mitt hår är ljusrosa. För många är det säkert jättefint, men absolut inte vad jag ville ha.
Hon erkänner att hon tog fel nyansering, men lät det alltså sitta i ÄNDÅ.
DET ÄR HÄR DET GÅR ÄNNU MER FEL.
Hon börjar slinga mitt hår i ljusbruna slingor, för att försöka maskera det rosa.
Inte tunna mikroslingor, utan breda ränder. Tänk 90-tals slingor.
Efter att hon inser att det inte funkade så bleker hon mitt hår igen, men i en svagare blekning, i hopp om att få bort det rosa.
Det slutar med att jag har minst 3 nyanser i mitt hår och jag ser ut som en tiger i mitt hår. Jag gråter. Dels av att min fina hårkvalitet är förstörd, men också att jag suttit på salongen i ca 8 timmar för att ändå bli missnöjd.
Hon vill dessutom ha betalt för arbetet.
Jag sa att jag inte vill betala för det, då jag är fruktansvärt missnöjd.
Då blir det hotfull stämning inne på salongen, av andra frisörer mot mig samt att chefen har anlänt till salongen och är inte heller trevlig.
Jag får möjligheten att komma tillbaka så dom kan fixa håret, men jag kände att jag inte vill lägga mitt hår i deras händer igen.
Det slutar med att jag betalar för materialkostnaderna, för det som använts, men bara för att jag kände sån empati med tjejen som förstörde mitt hår, då hon också grät.
Det tog mig ca 5 år innan jag vågade till en frisör igen, för att ändra hårfärg.
Nu har jag hittat min nya salong och tjejer jag kan lita på!
🌟 Jag har precis gått mot ljusare tider i mitt hår igen, så mitt hår skulle verkligen vara i behov av lite vårdande produkter och jag har hört väldigt gott om just Gloss Absolu - serien! Hade blivit så himla glad och mitt hår skulle bli ännu gladare!