OJ OJ OJ vart ska jag börja...
Har aldrig mått så dåligt över mitt hår som när jag tog det dumma beslutet att klippa mig.
Jag hade ganska nyligen flyttat till Stockholm för att plugga och mitt hår hade börjat växa och blivit långt, så allt jag ville var att fräscha upp det lite genom att klippa topparna ENBART!
Jag har en fantastisk frisör i min hemstad som jag alltid klipper mig hos och blir nöjd varje gång, men eftersom att jag pluggar i en annan stad och gärna ville klippa mig nu nu, så tog jag det dumma beslutet och bokade en tid på plats hos en frisör. Jag kan meddela att jag aldrig har haft ångest inför en klippning, men den här dagen kände jag grov ångest inför min tid som jag hade bokat. Jag gick runt på stan med min syster innan det var dags.
Jag hade konstant en dålig magkänsla och när jag kom dit hade han ändrat sig med priset som jag tydligt hade frågat om innan.. (varning redan här.
Kvinnan som klippte mig la flera kommentarer om att mitt hår är så tjockt och fint osv. När jag väl satte mig på stolen för att få min klippning så visade jag henne och förklarade upprepade gånger att jag enbart vill klippa väldigt lite av mina toppar, jag även demostrerade för henne gnom att visa hur mycket det var. Keep in mind jag hade jätte långt och fint hår. Sekunden hon tog fram saxen och klippte så visste jag att hon hade förstört mitt hår.
Jag har ALDRIG i mitt liv känt grov ångest när jag sitter i en frisörstol och vill gråta.... Jag önskar att jag var en person som stod på mig och våga säga ifrån. Men jag stod där och höll på att bryta ihop och fick betala mer än vad han hade sagt till mig att klippningen skulle kosta.
När jag väl kom hem och grät så såg jag att stället hade fått en del dåliga recensioner, där flera tjejer hamnat i samma situation som mig. Alltså haft långt hår och bara velat ta topparna och gått ifrån med 15 cm kortare hår. Hon började göra någon hemsk uppklippning som jag inte ens bad om. Jag hade uppsatt i månader..
Under julen så hörde jag av mig till min frisör och berättade om händelsen och hon var så gullig och bokade in mig akut för att försöka rädda mitt hår. Hon berättade för mig att hon aldrig hade trott att det var så illa som det var. Hon var helt i chock att hon var tvungen att kalla dit sina kollegor för att kolla på den dåliga klippningen jag hade fått.
Jag tänke att jag skulle bjuda på lite bilder på hur mitt hår såg ut. Bilderna visar inte hur hemskt det var men ni kanske kan få en liten uppfattning. Hon har alltså tagit mitt bakhår och bara klippt rakt och resten är långre....
Jag hade så gärna velat vinna Kérastase´s produkter, då jag länge har velat testa märket, samt för att jag har hört så otroligt bra om produkterna. Om det är något jag aldrig kan ha nog av så är det hårprodukter! 🎀