/ SHELFIE CHALLANGE/ SUNDAY (Anyday) SELF-CARE Min (nästan)
Therese
Beauty Pro
09/06/25-20:06

SHELFIE CHALLANGE/ SUNDAY (Anyday) SELF-CARE

Min (nästan) dagliga hudvårds-rutin just nu! Den innehåller i grunden bara några få steg - som småbarnsmamma som jobbar heltid krävs en snabb rutin morgon/kväll för att livet ska gå ihop!

Jag köper alltid mina favoriter om och om igen (D&C Hydra boost är dock ny! Men redan älskad i min rutin) Har alltid haft problem med min hy så länge jag kan minnas. Massor av finnar, djupa porer och blemmor... som bidragit till låg självkänsla. Sedan jag blev mamma dock, så har min hy blivit bättre, får knappt en finne längre! Tyvärr finns ju inte SKINTREAT längre och är inne på min sista tub med ansiktsrengöringen. Så blir att leta efter en likvärdig produkt ganska omgående.

Har provat mig fram och lagt till, tagit bort och hittat alternativ som passar mig och min hud. Hudvård precis som smink eller hårprodukter är en djungel och det är aldrig lätt att hitta "the one".

Lancome Bi Facil Makeup Remover - Vet inte hur många flaskor jag gjort slut på genom åren, massor! Säkert lika många flaskor som år jag fyller iår hosthost34hosthost Tar bort precis ALLT smink runt ögonen, även vattentät mascara. Tricket är att låta en bomullspad med remover ligga på locket i ca 30sek och sedan massera bort. Lämnar ingen hinna av flott kring ögonen, svider inte heller.

Skintreat Anti-blemish cleanser - Använt i så många år! Så prisvärd, räcker länge och rengör på djupet, reducerar porerna markant och gör så eventuella finnar läker betydligt snabbare. Hjälper till att få bort rester av makeup! Tyvärr slutat tillverkas... min stora hjärtats sorg! Begravning sker i kretsen av de närmaste. RIP Skintreat.

COSRX Blackhead Power Liquid - Blev tipsad om denna av en tjej i en FB-grupp, då jag aldrig testat koreansk hudvård förut vart jag nyfiken så köpte hem och OMG vilken game-changer den varit för min hud! Mindre synliga porer, upplever till och med att min hy är mindre gropig och utslätat, huden känns typ renare och yngre tack vare detta serum! Jag tackar COSRX, Facebook och tjejen som tipsade om denna underverk till produkt. Kommer absolut testa mer från dem!!

Dolce & Gabbana Hydra boost serum - Fick testa denna genom Kicks Beauty tester. Men den har ändå smugit sig in i min dagliga rutin. Min hy älskar den, den kanske inte för en märkbar skillnad, men min hy ser både fräshare och friskare ut sedan jag införde denna min rutin. Ger glow och återfuktning. DYR men man får 100ml och räcker LÄNGE. Har använt min i drygt 1månad nu och den ser knappt använd ut?

Niacinamid serum - Just denna är inköp från MakeupMekka, alltså inte en kicks-produkt. Men jag älskar denna! Prisvärd och det är ju ofta rea på deras hemsida så man kan alltid göra fynd! Denna är helt klart den bästa Niacinamid-serumer jag hittat (och jag har testat MÅNGA!) Återfuktar, reducerar stora porer, perfekt under smink. Enda nackdelen kanske är doften - luktar lite man (tänk billig valfri AXE så är du på rätt spår!) men doften försvinner snabbt och kvar lämnas en fräsch känsla i huden.

Bi-Facil Waterproof Eye Makeup Remover 125 ml
Lancôme
Bi-Facil Waterproof Eye Makeup Remover 125 ml
Hydra Dose HA Booster Glow & Hydration Essence 100 ml
Hydra Dose HA Booster Glow & Hydration Essence 100 ml
BHA Blackhead Power Liquid Facial Toner 100 ml
COSRX
BHA Blackhead Power Liquid Facial Toner 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!