Allt började med att jag ville bli ljusare inför sommaren. Jag hade sparat ner massa inspirationsbilder – svala, blonda toner, glansigt hår, allt det där drömmiga. Så jag bokade en spontan tid hos en "salong" som hade drop-in. Big mistake.
Jag borde ha anat oråd när frisören blandade blekningen ur en anonym plastburk… men jag satt kvar. Två timmar senare gick jag därifrån med orange-gult, supertorrt hår som bokstavligen knastrade när jag drog fingrarna genom det. Jag grät i bilen hem. Det kändes som om mitt hår bara var ett steg från att ramla av.
Sen dess har jag kämpat med att få tillbaka glansen, mjukheten och framför allt känslan av friskt hår. Och det är exakt därför jag vill testa Gloss Absolut-serien. Jag har läst så mycket om att den återfuktar på djupet, ger glans som efter salongsbehandling – och att den faktiskt är framtagen för färgat eller behandlat hår. Alltså mitt hår just nu.
Jag är redo att ge mitt hår en ny chans. Och jag hoppas att Gloss Absolut är precis det mirakel jag behöver.