/ Här får ni min dramatiska historia 😤💔 För tre år sedan
Jossca
Beauty Beginner
09/06/25-03:52

Här får ni min dramatiska historia 😤💔

För tre år sedan gjorde jag det dummaste, mest dramatiska (och kanske mest underhållande) misstaget i mitt liv – jag ville färga mitt naturligt svarta hår rött. Men nej, det var inte bara att "färga det rött", nej nej. För att få den perfekta nyansen var jag tvungen att bleka mitt stackars, oskyldiga hår. Flera gånger. Från naturligt svart till något gul-orange kaos innan jag ens kunde lägga i den röda färgen. Jag visste inte om jag höll på att förvandlas till en ny version av mig själv... eller bara flå en peruk i realtid. Mitt hår gick från starkt och glansigt till torrt, frissigt och känsligare än mina känslor under PMS. Det bröts av, föll av, och varje gång jag borstade det kändes som en skräckfilmscen. Sedan dess har jag varit på en evig resa av hårrehab. Jag har testat allt – oljor, masker, hårinpackningar, tårar & bönor 😂– men inget har fungerat på riktigt. Så ja… nu sätter jag mitt sista hopp till Gloss Absolu från Kérastase. Inte för att jag tror på mirakel – men om något kan rädda mitt hår (och min självkänsla), så är det kanske den här serien. Låt mitt hår få sin glow up. 🙏✨

Fortsätt utforska gemenskapen!