Min frisör har alltid haft det perfekta håret. Så perfekt att jag ibland misstänker att hon är släkt med ett schampo. Hon älskar Kérastase, och jag älskar henne. Men så... blev hon gravid. Jätteglad för hennes skull – men mitt hår? Katastrof.
I ett svagt ögonblick sökte jag tröst hos en annan frisör. Jag bad om en balayage. Hon hörde tydligen “blek mig till månen”. Resultatet? En ultrablond chock. Mitt hår såg ut som någon tryckt en blond mopp rakt på huvudet. Och det kändes som sandpapper. Torrt. Dött. Förvirrat.
När min frisör äntligen kom tillbaka från mammaledigheten, såg hon mitt hår och flämtade som om hon just bevittnat en frisörmässig brottsplats.
"Vad har hänt?" viskade hon.
"Jag var svag", pep jag.
Då inleddes Operation Hårräddning. Hon tog fram Kérastase som om det vore helig olja. Restistance-schampo och Nutritive-balsam – och sakta men säkert började mina känsliga hårstrån andas igen.
Vecka efter vecka blev det starkare. Håret var inte bara räddat – det hade återuppstått. Tack vare Kérastase. Och min frisör.
De är mina hjältar.
Mitt hår tackar dem.
Och vågar aldrig mer vara otroget.
Nu går min frisör snart på en välförtjänt semester. Ska jag vara otrogen igen? Aldrig i livet. Men jag tänker inte låta glansen ta semester - därför vill jag gärna testa Kérastase Gloss Absolu. Sommaren kräver sitt glow!