Det här var för ett par år sedan, när jag hade långt och supertjockt hår. Jag har alltid varit intresserad av hår, smink och sånt, men när jag var liten, typ 13–14 år, fick jag inte använda smink eller färga håret, om det inte var med henna.
En dag satt jag och kollade på tv och såg en reklam om ombre-hår. Jag tänkte direkt: Det här är mitt drömhår, jag MÅSTE ha det! Så jag bad min storasyster att färga mitt hår, och vi gjorde det i smyg. (Mina föräldrar hade alltså ingen aning om detta.)
Min syster färgade mitt hår, men det värsta var att det inte alls blev som dagens snygga balayage, där det ljusa smälter ihop med det mörka. Nej, nej. Det var kolsvart hår med orange toppar, inte ens blonda! Och vi vet ju alla att henna gör håret riktigt svart och är nästan omöjligt att få bort. Så mitt hår såg mer ut som om jag hade bränt sönder topparna…
Men det värsta? Jag trodde seriöst att jag var the IT girl. Ingen kunde säga något till mig, haha!
Om jag hade haft kvar bilderna hade jag lätt delat dem, men tyvärr har jag inte det 😂😭
Anledningen till att jag vill testa Gloss Absolu är för att jag än idag håller på och experimenterar med mitt hår (och nej, jag har fortfarande inte lärt mig min läxa, haha). Skämt åsido, mitt hår är väldigt torrt och lockigt, och jag behöver verkligen något som räddar det. Jag har velat testa den här serien länge, men den är inte billig, så att få chansen att vinna vore verkligen jättekul! 😭❤️