/ Jag är född med naturliga lockar och när jag var runt 8-9 år
Emelie
Beauty Beginner
08/06/25-10:03

Jag är född med naturliga lockar och när jag var runt 8-9 år hade jag skruvar ner till midjan. En dag skulle jag till frisören och jag sa att jag endast ville klippa topparna….

frisören klippte mycket mer än bara topparna. Hon klippte så håret kom strax nedanför axlarna hon verkade inte heller kunna klippa lockigt hår då frisyren blev mer rund än flowig😭 min mamma försökte trösta mig när jag satt och grät i stolen och hela vägen hem. Sen dess har jag aldrig kunnat få mitt hår ner till midjan igen.

När jag blev tonåring började jag dessutom att platta håret varje dag och jag började med blekningar då jag även föddes med mörkt brunt hår som ser svart ut och jag ville ha slingor/få ljusare hår.

Genom åren har jag fortsatt bleka/slinga håret men på senare år har det blivit mer regelbundet. Mitt hår i starkt behöv av kärlek då alla behandlingar för att hålla mitt hår ljust och rakt har slitit nå enormt på mitt hår. Jag försöker trappa ner på både behandlingar och värmebehandling på håret.

Jag har provat vad känns som allt genom åren för att vårda håret och motverka skadorna men behöver all hjälp jag kan få med att minska frizz, öka fukten och återge glans💖

Fortsätt utforska gemenskapen!