/ Min skräckhistoria måste nog vara när jag för flera år sedan
Emelie
Beauty Pro
09/06/25-18:20(redigerad den 09/06/25-18:24)

Min skräckhistoria måste nog vara när jag för flera år sedan köpte en billig deal hos letsdeal för att gå till en frisör, hade ändå kollat upp lite recensioner innan och tänkte att fair detta känns bra. Med tanke på hur dyrt det är och gå till frisören så tänker man ju såklart att det är skönt och komma undan billigare. Väl på plats så märker jag att detta nog inte var en så bra idé trots allt, men pengarna går inte att få tillbaka så jag sätter mig i frisörstolen. Hon börjar dra lite i mitt hår och på den tiden så var jag livrädd för att klippa kort. Jag säger att jag endast vill toppa håret lite och hon totalvägrar och jag känner mest jahopp är det inte jag själv som bestämmer här. Utan hon sa bestämt ”Jag klipper dig kort eller inte alls”👹 och då sa jag nä men då vill jag inte att du klipper mig alls.

Hon skulle även slinga håret och jag hade ångest hela tiden när jag satt i den frisörstolen tills att jag lämnade. Hon använde en hätta på mig och hon drog igenom mitt hår så hårt så jag trodde att jag skulle bli skallig. Slingningen kunde blivit värre men det hände inte så mycket med håret som tur var. Det var bara själva ångesten när man satt i stolen att detta kan gå åt pipsvängen och jag kan komma hem med kycklinggula slingor i mitt hår. Efter den gången så har jag varit väldigt noga om vilken frisör jag går till, då jag aldrig vill vara med om det där igen.

Anledningen till att jag vill testa Absolu Gloss serien är dels för att jag hört såååå gott om den och verkligen skulle behöva lite uppfräschning på mitt hår. Jag har väldigt torrt /skadat och frissigt hår för tillfället så skulle verkligen behöva lite härlig glans i mitt trista barr. ✨

(Bild på mitt slitna hår som behöver lite kärlek 🫶🏻)

Fortsätt utforska gemenskapen!