Här har provdoftats lätta sommardofter 🌸🌿🩵
Sol de Janeiro's 3 Limited Edition-mister i deras Summer Collection och 2 nyare av alla Elizabeth Arden's Green Tea-dofter.
Föll faktiskt inte för någon.
Av de från Sol de Janeiro skulle jag välja den rosa, Summer Mist Flor Mistica, men jag gillar den jag har mycket mer, Brazilian Crush Cheirosa 48 (ett tips om ni vill ha en fruktig fräsch mist som håller bra).
Green Tea Coconut Breeze EdT har jag provdoftat förut men ville ge den en ny chans men det går bara inte. Känner ingen kokos, får ingen känsla av tropisk bris. Den doftar på min hud som en fräschare badrumsrengöring mao katastrof! 😂
Green Tea Pistachio Crunch EdT var jag VÄLDIGT skeptisk till men den var inte så illa. Det är huvudsakligen en citrusdoft men lite mindre friskt citronig utan lite mjukare. Troligen inte tillräckligt fräsch om man verkligen vill ha en citrusdoft och inte heller tillräckligt söt om man gillar gourmanddofter. Jag blev absolut inte kär men nyfiken på hur man kom på kombinationen av doftnoter. Och resultatet var ändå mycket mer lyckat än jag trodde. Ska testa denna igen när jag har ett mer nollställt doftsinne. 😃
Har ni provdoftat någon/några av dem?