/ Jag gick till frisören med en enkel idé: från blond till
Sanna Zewde
Beauty Star
09/06/25-18:34

Jag gick till frisören med en enkel idé: från blond till ljusbrun. En naturlig, mjuk nyans – inget dramatiskt. Jag visade till och med en referensbild och sa “något i den här stilen, tack!” ✨

Men jag gick därifrån med rödsvart hår i flammiga skiftningar jag aldrig bett om. Det såg ut som att mitt huvud testat fem hårfärger samtidigt – och förlorat. 😅 När jag ifrågasatte resultatet sa hon lugnt: “Ingen fara, vi skrubbar ur det med lite blekning.”

Och där började nästa kapitel i min hårmardröm. Hon gnuggade in blekning som om mitt hår var en bränd kastrull som måste räddas. Det brände, luktade starkt och kändes som att varje hårstrå kämpade för sitt liv. ⚡ Mitt hår blev matt, strävt och fullständigt livlöst. Frisset tog över mitt liv. Glansen? Den flydde scenen direkt.

Sedan dess har jag hållit mig till snälla produkter och låga förväntningar. Men innerst inne vet jag att mitt hår fortfarande drömmer om en comeback – med glans, styrka och självkänsla. 💁‍♀️

Därför vill jag testa Gloss Absolu! För att mitt hår har gått igenom tillräckligt mycket trauma för att kvala in till en egen dokumentär. Nu är det dags för lite äkta hårkärlek – hemma, utan fler kemiska chockbehandlingar.

🌟 Frisörer har haft sin chans. Nu är det Gloss Absolus tur. Bjuder på en bild, vad jag bad om och vad jag fick!

Fortsätt utforska gemenskapen!