Men horror story när det kommer till hår handlar precis som många andra om när jag försökte bleka håret hemma 🧟♀️
Det var många år sedan nu när man var lite mer ung och dum så föreslog en kompis att vi borde försöka testa att bleka mitt hår hemma 🏡
Naiv som jag var så tyckte jag att det lät som en utmärkt idé och vi köpte hem en förpackning med blekmedel som hon sedan använde i mitt hår.
Resultatet blev dock som ni säkert förstår inte riktigt det jag hade tänkt mig. Mitt hår hade nu blivit en blandning av orange och gult samt slitet som aldrig förr 😫
Jag drabbades genast av ångest för att få till skolan dagen efter men det var bara att bege sig dit!
Efter några månader hade jag minst sagt tröttnat på den orange/gula färgen så jag begav mig till en frisör som tittade lite ogillade på min hårfärg och frågade om jag hade blekt det själv... Sedan hjälpte frisören mig att få tillbaka en likande brun färg som tidigare. En riktig stjärna 🌟 💇♀️
Så denna historien hade ett lyckligt slut men jag har aldrig blekt håret sedan dess! 💃
Anledningen till att jag skulle vilja testa Kérastase – Gloss Absolu är att jag har haft problem med frissigt hår så tror verkligen att dessa produkter skulle kunna hjälpa mig! 😍Och vem drömmer inte om att ha ett perfekt glansigt hår!?💞