/ VALENTINO's Limited Edition The Gold Born In Roma Donna
Nikki
Beauty Pro
04/05/25-19:19

VALENTINO's Limited Edition The Gold

Born In Roma Donna The Gold & Born In Roma Uomo The Gold

Dessa släpptes i begränsad utgåva förra året men kom inte till Sverige förrän i slutet av sommaren så jag har inte använt min så mycket men idag plockade jag fram den. Älskar originaldoften Donna Born In Roma EdP så visste att jag ville ha denna nästan oavsett hur den doftade. Jag hade tur för jag tycker om den.

Den är lättare än originalet, blommig, lite tropisk och mjukt krämig. Trots detta så känner jag igen den. Inte en doftnot gemensamt på Fragrantica.com men den sidan är en guide och inte ett lexikon. Självklart består en parfym av långt fler doftnoter än vad som anges där. De man ser är de som man vill fronta. Ibland missvisande, tycker jag, då det inte alls alltid är de som känns tydligast i en doft. Lita på er egen näsa!

Donna The Gold är tyvärr slutsåld online men ska enligt hemsidan fortfarande finnas i ett fåtal butiker. Uomo The Gold, herrdoften, finns fortfarande online och i ganska många butiker. Har inte provdoftat den men den låter god på noterna. Dock en EdT så kanske inte så kraftig och long-lasting. Fin amberdoft på en sommarkväll eller lagom varm och kryddig till hösten. Tänker nästan att jag vill prova den själv. 🤗

Born in Roma Donna The Gold EdP 50 ml
Valentino
Born in Roma Donna The Gold EdP 50 ml
Born In Roma The Gold Uomo EdT 100 ml
Valentino
Born In Roma The Gold Uomo EdT 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!