Det här är historien om hur jag gick från att älska mitt hår till att verkligen ha förstört det.
Jag hade alltid haft ett vackert, lockigt och mörkt hår. Men en dag fick jag för mig en förändring, lite ljusare toner, kanske en somrig känsla - jag ville ha slingor i håret. Så jag tog saken i egna händer. Blekning och slingmössa - det kunde inte bli värre än så.
Resultatet? En katastrof.
Jag gick från djup, glansig mörkbrun till… guldiga, ojämna, fläckiga slingor. Vissa partier blev väldigt ljusa och andra någon slags smutsig gul. Och silverschampot jag köpte i panik? Det hjälpte inte.
I panik försökte jag rädda håret genom att färga över det med mörkbrun hårfärg – utan att tänka på hur många lager av färg och kemikalier håret redan hade genomgått. Mitt vackra hår kändes stramt med ständiga tovor, torrhet, friss. Lockarna tappade sin form, håret sin glans. Det var inte ens likt mig längre.
Efter det bestämde jag mig för att låta håret vila. Jag slutade färga och började klippa det regelbundet. Åren gick – och långsamt, långsamt – började mitt naturliga hår komma tillbaka.
MEN – ett problem har hängt kvar: frisset.
Det spelar ingen roll hur mycket jag återfuktar, kammar med fingrarna, testar olika leave-ins – frisset finns där.
Håret nu ser mycket bättre ut än var det var både innan jag förstörde mitt hår och efter eftersom att jag verkligen tagit hand om det vilket jag är väldigt glad över nu är mitt mål med håret att verkligen få det växa och få bort ALL friss.
Varför jag vill testa Kérastase
Frisset har alltid funnits som ett problem i min vardag ch just därför vill jag testa Kérastases hårserie. För jag har hört så mycket om hur deras produkter inte bara täcker problemen – utan faktiskt vårdar håret på djupet. Deras serier är kända för att ge glans, reparera skadat hår och det bästa enligt mig – motverka friss.
Efter allt mitt hår gått igenom känns det som att det förtjänar det bästa