/ Min hårfärgsskräck – en riktig beauty-katastrof Det var
Pernilla
Beauty Pro
04/06/25-08:28(redigerad den 04/06/25-08:31)

Min hårfärgsskräck – en riktig beauty-katastrof

Det var mitt sista år i gymnasiet och jag ville förnya mig inför skolavslutningen. Jag hade länge haft ljusare hår och bestämde mig för att färga det mellanbrunt – en varm, naturlig nyans som jag tänkte skulle passa perfekt till min vårstil. Jag var så taggad! Men det som skulle bli en fräsch uppdatering förvandlades snabbt till en riktig mardröm.

Redan när jag sköljde ur färgen började paniken smyga sig på – det såg... grönt ut. Inte lite skiftning, utan grönt. Jag stirrade mig själv i spegeln och hjärtat rusade. Hur kunde det här hända?! Jag googlade febrilt, läste forum, ringde salonger, och försökte hålla mig lugn – men tårarna var inte långt borta.

Med en viktig presentation i skolan dagen efter och en klassfest senare i veckan, kände jag hur stressen slog till med full kraft. Jag hade inte tid att gå till frisören, men jag måste fixa det – snabbt. Jag sprang till närmaste KICKS och förklarade mitt nödläge. En supergullig tjej i personalen förstod direkt paniken och hjälpte mig hitta rätt färg och produkter. Hon tipsade även om ett färgbalsam med röda pigment som skulle neutralisera det gröna.

Efter flera timmar hemma i badrummet, med plastpåsar på huvudet och ständig oro, lyckades jag till slut få tillbaka en varm ton. Inte exakt som innan, men definitivt bättre än sjögrönt! Jag lärde mig en läxa om färgkorrigering den hårda vägen – och idag skrattar jag åt det. Men just då? Total skräck. Jag lärde mig en läxa om färgkorrigering den hårda vägen – och idag skrattar jag åt det. Men just då? Total skräck. Därför skulle det vara en dröm att vinna dessa hårprodukter – så att jag alltid är redo att rädda mitt hår från nästa oväntade färgkatastrof!

Fortsätt utforska gemenskapen!