St. Patrick's Day 🍀 Vill lyfta fram två serum jag varmt kan rekommendera från ett av mina favoritmärken: Niche Beauty Lab. 💚 Theramid Clinical Vitamin A är ett kraftfullt anti-aging serum som kombinerar tre former av vitamin A: 5% Granactive Retinoid, 0,2% Retinol och 0,1% Retinal. Ska stimulera cellförnyelse och kollagenproduktion samt öka huden lyster och jämnhet. Jag tycker att det är en riktigt bra vitamin A produkt. Väldigt potent (gick från Medik8 3 till denna) men min hud fungerar bra med den och jag tycker den gör det den ska. Formulan är krämig, jag kör den 5 kvällar/v. Glöm inte när det gäller vitamin A: Slow is pro. 🤝 💚 Theramid Smoothing Treatment Night Kraftfull 20% syrablandning med AHA (10% mandelsyra) och PHA (10% glukonolakton) för effektiv men mild exfoliering samt 5% peptidkomplex som lugnar huden och förebygger irritation. Jag tycker den är ganska kraftfull och kör den 1 kväll/vecka för stt vakna upp riktigt glowig på morgonen. Konsistensen är lite oljig och doften sticker lite (doftar liksom syra?). Hade Ole Henriksen innan men kör denna nu pga snällare doft och pris. Båda serumen kan man hitta för ca 350:- /st ordinariepris. Pluspoäng till NBL för att vara det mest prisvärda märket jag testat samt riktigt snygga förpackningar (både pumpflaskorna + förpackningen den kom i). Gillat ALLT jag testat från men tyvärr finns NBL inte på Kicks.
First Impression: KORA Organics Milky Mushroom Gentle Cleansing Oil Mild tvåfasig oljerengöring. Skakas noga, applicera 3-4 pump i fuktiga händer och massera. Den är inte så dryg men verkligen allt försvinner utan att man behöver gnugga, t o m mascaran. Skölj noga. Kan användas på egen hand eller som första steg i en dubbelrengöringsrutin. Huden känns definitivt väldigt mjuk och återfuktad efteråt. Skulle jag använt denna i vintras, när min hud är som torrast, hade jag nog t o m kunnat skippa ansiktsolja. Vill jag ha en mindre glowig finish och fräschare känsla tar jag en uppfräschande toner efteråt. Innehåller ingen parfym men är som vanligt proppfull av ekologiska nyttigheter för huden och är därför inte doftfri. Denna tycker jag dock doftar ganska gott till skillnad från vissa andra av KORA Organics produkter. Men doften tar jag gärna om jag gillar produkten för övrigt. Miranda Kerr som grundat varumärket började som 16-åring, när hennes mamma fick cancer, intressera sig för vad vi stoppar i oss och vad vi applicerar på vår hud och detta intresse, ökade kunskap och holistiska tänkande ledde till slut till starten av hennes ekologiska hudvårdsmärke. Läs gärna mer på KORA Organics hemsida om ni är intresserade! 🤍
Har tagit slut min stora Special Cleansing Gel från Dermalogica och lämnat den till plaståtervinningen. ♻️ Den finns i flera storlekar från 50 ml, om man vill prova på eller ta med på resan, samt miljövänlig refill. 🌍 Testar många produkter och använder ofta mer än en av samma sorts produkt. När det gäller rengöring tycker jag det är viktigt att alltid ha en bra och pålitlig parallellt med nya som man vill testa. Har den senaste tiden även använt bl a Blueberry Bounce Gentle Cleanser från Glow Recipe och nu tänkte jag testa oljerengöring. Det är inte min favorit men jag är ändå nyfiken på de två jag har. En från KORA Organics (älskar KORA Organics!) och en från Klairs som jag fick med vid något köp. Jag föredrar och använder främst löddrande rengöringar. Skonsamma men effektiva. Tycker jag får en renare känsla när det löddrar 🫧 och vill inte lägga extra tid på dubbelrengöring!
Mitt beauty mood denna helg är VILA. Det är meteorologisk vår och jag börjar få vårfeeling, så fönstren är öppna för att släppa in frisk luft och fågelkvitter. 🌱☀️ Jag har penslat på den nya holografiska ansiktsmasken från Rituals och slagit mig ner i soffan med kaffe, fika och en vackert skriven bok. 📚 Rumssprayen från den nya Rituals of seshen får rummet att dofta lika soligt som det är ute. ☀️ Senare ikväll blir det en skön dusch och den ljuvliga body milken från samma Rituals-kollektion som övriga produkter. Tips! Solgul färg kan göra att du känner dig gladare, bara av att titta på något med denna färg. 🌻 Till exempel solrosor eller min kaffemugg. 😊 Att ha åtminstone någon gul grej hemma är med andra ord ingen dum idé. Rumssprayen i Ritual of seshen-kollektionen har den perfekta solgula färgen, är en vacker inredningsdetalj OCH doftar gott! ☀️🍋🪷
En riktigt bra cleanser är denna! 💗 Svider inget i ögonen och tar bort allt smink. HICKAP Ultra-Sensitive Gel To Milk Cleanser Lite info (från Kicks.se) 100% vegansk. Perfekt för normal, samt torr och känslig hy. Dermatologiskt testad på känslig hud. Producerad i Sverige. Den botaniska gröna kaviaren (från alger) från havet som är rik på A och C-vitamin, verkar inte bara skyddande och lugnande, utan boostar även hudens kollagenproduktion. Kan inte tagga den men länk här: https://www.kicks.se/hickap-ultra-sensitive-gel-to-milk-cleanser-125-ml Och så har vi HICKAPs nya Glow Serum. 🌞😍 Den är riktigt glowing och superfin! Köpte den i nyansen Honey. Som ett serum. Jämnar ut hudtonen och ger en naturlig satinfinish med ett fint lyster. Bär den med eller utan foundation. Blanda den med din ansiktskräm och du får den där glowen direkt. Riktigt fin. Innehåller 4% niacinamid. Länken finns här https://www.kicks.se/hickap-honey-glow-serum-30-ml
First Impression 🍒(💜) Vilket tragiskt första intryck! Tur att jag redan testat så mycket från FENTY (förutom smink även viss hud-och hårvård) för denna body scrub, Cherry Dub Triple Action AHA Body Scrub, är min första besvikelse! Köpte denna i ett set för säkert minst ett år sedan tillsammans med Cherry Dub Superfine Daily Cleansing Face Scrub som jag redan nästan tagit slut på. En mild exfolierande rengöring med härlig doft av Barbados körsbär. Fin röd färg och geléaktig konsistens. Men nu tillbaka till body scruben som varit oöppnad (dessutom försluten) fram till igår. Står i duschen med skönt varmt vatten strilande, öppnar den, trycker ut den matta rödrosa formulan och börjar massera. Bra och fast formula med korn som verkligen gör sitt jobb. Men så plötsligt slår den till, DOFTEN! Doften, som beskrivs som en härligt bärig körsbärsdoft, är rent av vidrig. Sur, är bara förnamnet. Den doftar som det gör på slutet när man har mått illa! 🤮 Synd men den kommer utan tvekan att slängas! Måste hänt något kemiskt med den och nu efter att ha läst ett antal recensioner så har jag faktiskt sett att det finns fler som upplevt den väldigt illaluktande men vissa har också haft turen att njuta av en körsbärsdoftande härlig skrubbupplevelse! 🍒🤗
VICHY NEOVADIOL Magistral Daycreme 💫 Fick hem 7st testers av denna dagcreme från Vichy. Måste först säga att jag var lite skeptisk för jag är ändå 31 ÅR UNG(!!!) och den riktar sig mot kvinnor post menopause, alltså efter klimakteriet. Men tänkte att det kan inte vara något konstigt i den + att den riktar sig mot mogen hy som oftast är lite torrare och vill förebygga slapp hud, rynkor och minskad elasticitet i huden som kommer med åren. Den innehåller niacinamid, glycerin samt olika fetter (Omega 3-6-9 + sheasmör) som gör huden mjuk och smidig. Formulan är krämig, nästan smörig och sjunker lätt in i huden. Huden känns smidig och återfuktad hela dagen. Svagt parfymerad men märks knappt. Sminkvänlig! Kan tänka mig ge bort som gåva eller köpa till mig själv som fullsize men kanske mest till det kalla halvåret då den konsistensmässigt nästan är som ett balm. I samma serie finns även nattcreme, ögoncreme, serum samt en dag + nattcreme mer lämpad för torr hy. 💛
🌼 First Impression Kiehl's Calendula 🌼 Calendula Serum-Infused Water Cream: Älskar formulan på denna vattenbaserade ansiktskräm, både lätt men nästan lite smörig (inte fet) på samma gång. Huden känns sammetslen, återfuktad och får fin lyster. Den innehåller bl a Calendula-extrakt och calendula-blad (ringblomma) och Allantoin, båda kända för sina lugnande egenskaper. Innehåller inte parfym men doftar ändå ganska mycket (fräscht citrusaktigt) från många naturliga ingredienser och även citronolja. Passar alla hudtyper, även känslig. Tonern, Calendula Herbal Extract Alcohol-Free Toner, i samma serie är en klassiker från 1960-talet och den valde jag att testa både av den anledningen men också för att uppleva kombinationen av dem. Tonern passar bäst för normal, kombinerad och fet hud. Även lämplig för känslig hud. Den är både alkoholfri och parfymfri och framförallt lugnande, reducerar rodnad och överskottsolja i ansiktet samt förbättrar hudens textur. Finns fler produkter i denna hudvårdsserie, bl a rengöring och en ansiktsmask. 🌼 Rekommenderar att känna på krämen i butik! 🤗
First impression av COSRX One Step Original Clear Pad Cleansing Wipes Mina exfolierande pads från BeautyAct som jag fick som Beauty Tester tog slut för ett tag sedan och ersattes av de här från COSRX. Tycker att burken är lite onödigt stor men jag älskar dess utformning, med flipplock och en pincett som ingår. Gillar att man inte måste ner och gräva i burken själv. I övrigt gillar jag dem jättemycket! Till skillnad från de från BeautyAct så är själva padsen så så mjuka! Som att svepa ett moln över ansiktet. Perfekt mängd produkt i dem också, varken för mycket eller för lite. Exfolieringen svider inte ett dugg på ansiktet och de luktar väldigt gott. I efterhand har jag läst lite mer på de olika exfolierande pads som COSRX har och går man enbart på det så skulle jag kanske haft en annan sort, sett till att de här är tänkta till fet och acnebenägen hud. Det till trots är de här allt annat än uttorkande! Jag är faktiskt förvånad över att det finns en sort som ska vara mer återfuktande för jag upplever att de här är det. Fortsätter det såhär bra så är det de här (eller andra från COSRX) jag kommer köpa framöver! Jag är riktigt nöjd på alla sätt och vis
Pore no more - eller? Tänkte att jag ska lägga upp ett ofiltrerat inlägg för att visa hur en helt naturlig hy kan se ut. Lätt att tro att många har perfekt hy under allt smink och sanningen är att jag har kämpat med porer hela livet. Ibland är de mindre synliga och ibland väldigt jobbiga. Sanningen är att jag inte hade klarat mig utan en primer. Första videon och bilden är min hy, efter all skin prepping, helt raw… jag använder produkter med Niacinamide, poreminimizing, shine free.. you name it. Men vill väl bara visa att ingen hudvård kan lösa alla dina hudproblem. Man lär sig acceptera och leva med det och hittar sina små knep. För helt ärligt har jag inte tusenlappar att lägga på ansiktsbehandlingar månadsvis (jag väljer att slösa lite mer på mina dofter haha). På bild 3 ser ni min hud efter att jag lagt en primer som är mattande och inte direkt porförminskande/blurrande. Porerna finns kvar, men med mycket mindre synlighet speciellt på kinderna (groparna) Kanske kan någon få lite pepp och känna att de kan acceptera sitt face och sina ”skavanker” lite mer ⭐️ Alla produkter som jag använt går inte att hitta på Kicks taggar det som går 🌸
Helgen har sprungit iväg med barnkalas och barnens fritidsaktiviteter 🏃‍♀️‍➡️ Men ikväll blev jag firad av min lilla familj i förskott. Gissa om jag blev glad över presenten 🙈❤️ Fick min förra led mask av maken förra eller julen innan dess. Har gillat den men velat uppgradera. Han frågade för ett litet tag sen om jag var nöjd med alla produkter jag har. Vill ju inte vara otacksam för den jag redan fått men sa att jag planerade att ev köpa en lite bättre om ett tag. Då vi hade kommit överens om att hålla presenter på en minimal nivå vid födelsedagar så blev jag väldigt förvånad 😅❤️ Använder den nu när jag skriver. Och det jag främst upplever som positivt är de kylande plattorna under ögonen. Känns helt underbart! Dock låter den en hel del av fläktarna, vilket min förra inte gjorde. Denna har även en tydlig kontroll med skärm som gör det enkelt att se hur lång tid det är kvar osv 👌🏽
First impression av The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1% serum (kan inte tagga, finns hos Kicks) Köpte den här i somras i en discovery box med andra produkter. Har orena och lite stora porer på kinderna som jag försöker jobba med och niacinamid ska ju vara bra mot det. Serumet är en lite rinnigare gel som är lätt att applicera i ansiktet, den sjunker in i huden rätt bra och jag har inte märkt att den på något sätt skär sig med resten av min hudvård. Tycker inte heller att den ger något obehag på huden. Inte märkt några problem med att ha den under smink heller! Nu är det här en first impression så jag kan inte alls säga vilken långvarig effekt jag får eller inte får av serumet. Måste tillägga att priset ju är riktigt bra om man får en bra effekt av det, 160 kr för hela 60 ml!
First impression av Nuxe Rêve De Miel Hand & Nail Cream Jag är på jakt efter en ersättare för min bästa handkräm som tyvärr utgått 😢 Jag har kanske bara en halv tub så det är hög tid att hitta ersättaren. På så sätt korsades min väg med den här krämen från Nuxe. Den "ger näring, reparerar och lugnar torra och skadade händer. Skyddar mot synliga tecken på åldrande, och gör händerna mjuka och behagliga. Innehåller akaciahonung, sötmandelolja och arganolja som mjukgör och ger näring. Solrosolja är också närande, samt återfuktande. Sheasmör och kornektrakt lugnar och motverkar irritation. Vitamin E skyddar mot synliga tecken på åldrande. " Innehållet låter ju toppen. Jag är inte ett dugg brydd om huruvida den går in snabbt eller inte eftersom krämen jag är ute efter är något jag kommer ta på kvällen innan jag somnar. Tycker att den presterar väldigt bra, det är samma känsla på händerna som med den jag försöker ersätta, men lukten... Den är så, så parfymerad och doften påminner nästan om såna där billiga sprayer man köper för att dölja dålig lukt, eller något väldigt parfymerat städmedel. Funkar absolut inte för någon doftkänslig! Min make fick ta över den och jakten fortsätter
📣 Attention beauty talkers med aknebenägen hy! 📣 Mitt favorithudvårdsmärke Skinome (som säljs på Kicks – taggar några favoriter) har utvecklat en ny produkt som de är i slutskedet av att testa, och de söker testpersoner för ytterligare en testrunda. Jag var faktiskt testperson för deras Derma emulsion innan den fanns på marknaden, det är riktigt spännande att få vara med i en studie. 🔬🧪 Nu söker de alltså folk som vill testa deras nya produkt som ska reducera finnar och utbrott, lugna huden och jämna ut hudtexturen. Jag är rätt säker på att man behöver kunna ta sig till Skinomes kontor i Hornstull, Stockholm vid minst två tillfällen. I övrigt måste du vara över 18 år och uppleva att du har en hud med ständiga eller ofta återkommande utbrott av finnar/akne för att testa produkten. ❗️ Jag fick ett mail om detta från Skinome, så jag tänkte att jag slänger ut frågan här, Kicks får så klart säga till om jag ska ta bort inlägget. 😊 Om du är intresserad av att testa en produkt före alla andra och förhoppningsvis hitta lösningen på dina aknebesvär så säg till, så skickar jag mailadressen till hudterapeuten på Skinome som håller i det! Det kostar självklart ingenting, och jag tänker inte be om era mailadresser eller något sånt skumt, lovar! 😂
Gillar man matt finish i hudvård utan känslan av att bli torr? Då ska man absolut testa denna från Caudalie 🤍 Köpte den från rea bordet på Kicks för några veckor sedan, just för att den var på rea. Har testat flera olika mattande krämer men alltid resulterat i att det gjort mig torr, pillrar sig eller att jag i vanlig ordning blir glansig i t-zonen. Testat denna nu 3 gånger under dagar jag inte velat ha en bas men ändå inte vill gå runt som att jag hällt flytande smör i ansiktet. Den ger precis det jag vill ha! En matt finish men som samtidigt återfuktar! Och den håller verkligen hela dagen! Igår tränade jag, där jag bland annat sprang på löpband, storhandlade, rensade i två timmar vid sminkbordet, lagade mat och städade. Och mitt ansikte höll sig matt? Aldrig varit med om det innan 😅 Detta blir definitivt en keeper! Framförallt till sommaren - nu kan jag äntligen känna mig bekväm med att gå utan sminkad bas 😍☀️
Holy Grail är det kommer till serum? Jag skäms nästan för att säga det, men sen jag för 1,5 år sen på allvar började ta mer hand om min hud med "ordentlig" hudvård vilket då introducerade mig för serum, så har jag inte hittat något som jag känt sådär WOW om. Jag har hittat produkter som jag känner så för i alla andra hudvårdskategorier men inte ett serum. Vad har har lyckats uppnå är lite mer återfuktning men inte sådär att jag känner en stor skillnad om jag en dag skippar serum. Så jag väljer att här lyfta tre av lite olika anledningar: Paula's Choice 7% Ectoin - jag testar det här som Beauty Tester just nu, och alla torrisar som älskar Dr Ceuracle Kombucha Tea Essence skulle nog gilla det här! Skincity Skincare First Concentrate - ett lätt serum som passar ensamt eller att kombinera med ett annat serum just pga sin lätta konsistens. Ska bl.a återfukta och lugna. Klairs Rich Moist Soothing Serum - hamnar på listan pga att det återfuktar bra, har en väldigt rimlig prislapp för en stor mängd serum. Inget revolutionerande men återfuktar till ett bra pris! Kan inte tagga det men det säljs hos Kicks
Holy Grail Serum 👑 Jag har två superfavoriter. Jag älskar lyster så båda är lystergivande men de är ganska olika: 🤎 Medik8 C-Tetra Luxe är ett oljebaserat c-vitamin serum med 14% tetrahexyldekylaskorbat, passionsfruktsolja och röd ginseng = full av antioxidanter och andra goda näringsämnen. Att den är oljebaserad gör även att min hud känns smidig , får öyster och sminket blir ALLTID bra när denna är med i rutinen. Just nu använder jag Medik8 C-Tetra Serum (deras vanliga) men jag tycker absolut Luxe är bättre så den är något rikare i formulan samt kraftfullare. Guldstjärna! 🩷 GLOWiD Glow and Plump Glass Skin Drops är från Glowid egna brand (finns på Glowid.se och H&M) och är verkligen värd all hype. Den innehåller bl.a. propolis, peptider, omijaberry, röd ginseng och ceramider som ger "naturlig lyster inifrån samtidigt som den återfuktar, jämnar ut hudtonen, lugnar och arbetar på fina linjer". Den är svagt färgad och innehåller lite skimmer men är absolut inte glittrig. Skulle säga att det är den perfekta sminkprodukten med mycket hudvård i. Perfekt att blanda ut sin blush med för ett lättare/glowigare resultat (resultatet blir som Nars Liquid Blush men med vilken färg man vill!) eller när man vill köra en no makeup-makeup look med lite glow. Så så så bra!!!
💧 Serum Saviors! 💧 Serum testar jag nya nästan hela tiden då min absoluta serumfavorit Lancôme's Advanced Génifique blivit alldeles för dyrt för vad jag är villig att betala för ett serum. Men det är fantastiskt med en underbar formula och återfuktande som få. Brukar emellanåt försöka fynda något value kit där det ofta ingår.  Viktigast för mig är att mitt serum framförallt är snällt, återfuktande och barriärstärkande så hyaluronsyra och peptider är två ingredienser jag letar  efter.  Gillar också Biotherms Life Plankton. Tog precis slut på Glow Recipe's Avocado Ceramide Recovery Serum, ett barriärstärkande och lugnande serum med bl a avocado och peptider. Riktigt nöjd med det. Inte heller direkt billigt men åtminstone mindre dyrt.  Fortsätter med stort nöje jakten på det perfekta serumet! 🤗🤍🥑💦
Det jag minns så tydligt först är en rosa ansiktskräm och en rengöring/peeling som var i en vit burk med matt tunt vitt papper klistrat på med ett skissat ansikte av en kvinna med svart penna. Man öppnade burken som man öppnar en kryddburk. Man drog locket åt sidan och hällde ut ett finmalet och mjukt pulver som absolut var något naturligt pulver med doft av något som kändes som ett sädesslag eller frön. Köpte den flera gånger😊 Var nog min första lite skojiga och mysiga rengöring🌾. Krämen jag använde var ju har jag kommit på E-vitamin krämen🩷! Den var fin och härlig att använda den också. Men kom sen på att första produkt jag använde var ju kulorna med badolja som låg i stora behållare och plockades som lösgodis i små genomskinliga påsar som stängdes med ett fint klistermärke i kassan🛀 minns att jag hade blandannat med doft av jordgubbar 🍓 Jag är jättenyfiken på alla de olika produkter jag taggat!
Favorite beauty tools 🧽🫧 Denna silikonborste ser inte mycket ut för världen (jag hade gärna haft den i en snyggare färg, typ någon trevlig grön) men den är utan tvekan mitt favoritverktyg i badrummet! Eftersom den är gjord helt i silikon så blir den inte snuskig och full av bakterier som t.ex. en klassisk skrubbhandske lätt blir. Den är mjuk och inte ett dugg rivig, utan skrubbar på ett sätt som känns snällt och milt mot huden. Perfekt för oss som har torr och/eller känslig hud. 🙌🏼 Jag brukar använda sidan med mjuka piggar för att skrubba och rengöra större delen av kroppen, och sidan med små bulor för att massera större muskler som kan vara ömma, t.ex. lår och skinkor. Jag sprutar ut lite duschgel direkt på de mjuka piggarna och sen använder jag skrubben för att tvätta mig och skrubba/massera samtidigt. Hur skönt som helst och man känner sig så ren och mjuk sen! 😊 Jag har haft min ett bra tag men den är som ny fortfarande. Kan VARMT rekommendera den här skrubben i kombination med Rituals foaming shower gel. 😍 Det blir så fluffigt skum, känns superlyxigt! 🧼🫧
Det här med Beauty tool! Har tidigare delat ett inlägg om min ledmask från Silk’n. Gillar hur smidig och enkel den är att använda. Om jag ser några större förändringar kan jag inte påstå, inte på fina linjer. Men när jag har en del utbrott (pga egen oförmåga att inte pilla på små prickar 🙈) så upplever jag att det blåa ljuset hjälper att läka såren betydligt snabbare än utan! Men då jag ändå upplever förbättringar på delar så suktar jag efter att uppgradera till nyare version av Silk’n eller den från Shark. Men det får bli ett mål längre fram 💸. En annan produkt jag införskaffade i helgen var en luftfuktare. Jag har extremt yttorr hud. Som jag inte riktigt får bukt med. Blir galet blank i t-zonen men kinderna är som knäckebröd och således mer uppenbara torrhetslinjer. Läste på en del i helgen om luftfuktighet och dess påverkan på huden om halten är låg. Många menar att deras hud förbättrades avsevärt när de köpte luftfuktare. Så köpte en till sovrummet att ha igång på nätterna och beställde en som jag planerar att ha på mitt kontor då jag där nästan kan känna hur luften suger ut den lilla fukten jag lyckats tillföra huden 😂 Skadar inte att testa åtminstone! 💦🧖‍♀️
Min go to ansiktsmask är denna rosa lermask från Revolution skin. Den är en dupe på det lite dyrare märke Alya skin som tyvärr inte går att få tag på i Sverige på något smidigt sätt. Masken funkar som andra lermasker – man smetar på den och låter den torka så att den stelnar lite, sen tvättar man/torkar bort den. Jag har aldrig testat någon annan mask (förutom Alya skin då) som ger så härligt resultat DIREKT. Min hy känns superren eftersom leran typ suger ut allt snusk ur porerna, min hudton är jämnare, mindre rodnad, och så känns huden len och mjuk. Inte ett dugg stram eller torr. Jag är dålig på att komma ihåg och ta mig tid att använda ansiktsmasker och sånt, så det var bra med en utmaning kring detta. 😊 Ikväll får det bli lite söndagsspa! Masken finns tyvärr inte på Kicks, men jag taggar en annan favorit – sheetmasks som du själv dränker i valfritt serum eller liknande. Jag brukar använda en essence från Naturie som är svalkande och återfuktande.
Min favorit ansiktsmask Peter Thomas Roth ,Pumpkin Enzyme Mask 🎃 Det här är verkligen en mask som levererar resultat. Redan vid applicering känns det att den jobbar ,en lätt pirrande känsla som ger en riktig spa-at-home-upplevelse. Kombinationen av enzymer, AHA-syror och fina exfolierande korn gör huden ordentligt rengjord utan att kännas stram. Efter användning är huden märkbart slätare, klarare och får ett fantastiskt glow. Porerna känns renare och hudtonen ser jämnare ut, som efter en professionell behandling. Doften av pumpa och kryddor är ganska tydlig, men bidrar samtidigt till den lyxiga känslan. En perfekt mask när huden känns glåmig, trött eller i behov av en ordentlig uppfräschning. En riktig favorit för dig som vill se och känna skillnad direkt efteråt. Kan tänka mig att om man har känslig hy att den ev skulle kunna vara för ”kraftig”.
🌟 Mitt första minne av The Body Shop var helt spontant, jag gick in i butiken bara för att kika, och blev kär direkt. Det var dofterna, känslan i hela butiken och hur allt kändes så omhändertagande och härligt på en gång 🥹✨ Jag gick därifrån med flera handkrämer och body lotions, mest för att jag hade så torra händer av all handtvätt och handsprit i vardagen (vård och omsorgsarbete) När man jobbar nära människor och alltid vill finnas där för andra är det lätt att glömma sig själv lite… men jag har verkligen lärt mig hur viktigt det är att också ta hand om sin egen kropp och inte bara ge all energi till alla runt omkring 💛 The Body Shops produkter blev typ min lilla räddning. Jag hade alltid en handkräm i väskan och tog fram den under dagen när jag behövde en snabb paus och lite self care. Det gjorde verkligen stor skillnad för mig!  Det slutade med att jag köpte lite olika The Body Shop-produkter i julklapp till några av mina vårdtagare, just för att jag ville att de också skulle få känna den där lilla “lyxen” i vardagen 🫶✨Här är produkterna som ändrade min vardag på jobbet, helt magiska! Jag är så sugen på att testa ännu mer från The Body Shop för ärligt… allt doftar ju helt fantastiskt 😍
Nu skall jag berätta mitt första minne of The Body Shop !!! ✨ Jag minns exakt hur det kändes att öppna burken. Det där lilla klicket, den glansiga ytan och den intensiva doften som spred sig direkt 🌸✨ Jag hade den alltid i väskan till skolan i grundskolan. Den va super trendig at that time! Den luktade så gott att man nästan ville äta den, som godis fast i läppbalsamsform.   Det var min allra första produkt från The Body Shop och också mitt allra första riktiga minne av märket. För mig var det inte bara ett läppbalsam, det var oxå en av dem produkterna som ledde mig till smink på senare år. För den hade en hint av färg så det kändes som läppstift, då fick jag känna mig vuxen för en stund. En sån där detalj man aldrig glömmer. Varje gång jag tog upp den i skolan, ville alltid någon tjejkompis lukta eller testa. Älskar att detta fick mig att blicka tillbaks! ✨   Kunde tyvärr inte länka produkten. Men ni hittar den enklast genom att söka. The body shop läppbalsam.
Mitt allra första minne av The Body Shop är när jag som yngre gick in i butiken och möttes av alla dofter och färgglada produkter – jag minns att jag fastnade vid deras ikoniska body butters och kände mig genuint lyxig för första gången! Sedan dess har det varit en butik jag alltid återvänder till när jag vill unna mig något som både doftar gott och känns snällt mot huden. ❤️ Just nu är jag extra sugen på att testa några av dessa ikoniska produkter: ✨Sleep Balmy Body Cream ✨Tea Tree Skin Clearing Clay Mask ✨ Tea Tree Skin Clearing Mattifying Toner ✨ Tea Tree Oil ✨Himalayan Charcoal Purifying Glow Mask ✨Chinese Ginseng & Rice Clarifying Polishing Mask ✨Edelweiss Bouncy Sleeping Mask ✨ British Rose Fresh Plumping Mask ✨Vitamin E Quench Sheet Mask ✨Edelweiss Bouncy Sleeping Mask ✨ British Rose Fresh Plumping Mask ✨Vitamin C Glow Revealing Liquid Peel ✨Vitamin C Glow Revealing Serum ✨Freestyle Multi-Tasking Crayons i, Staple, Lowkey, Rally, Boost, Thrive, Grow & Challenge
💖 THE BODY SHOP - tävling 💖 The Body Shop var en del av min uppväxt. Det stod alltid några produkter i badrummet och jag älskade dofterna på bl a deras body butters och handkrämer. Kommer därför inte riktigt ihåg mitt allra första minne av The Body Shop men minns desto mer mitt största. Jag vaknade den 1 december i mitt rum, tidigt, då det var skoldag, och ser i mörkret konturerna av något stort som står mitt på golvet. Mina föräldrar hade överraskat mig med The Body Shop's allra största adventskalender! Lyckan var total!!! 🤩❤️🥰 Jag fick prova så mycket hud-och kroppsvård som jag aldrig testat innan och kanske (troligen) var det där mitt stora hudvårdsintresse började. Har fortfarande nästan alltid något från The Body Shop hemma. Förutom att jag är jättesugen på deras fruktiga och helt ljuvliga kroppsvårdsprodukter till våren och sommaren så är jag också väldigt nyfiken på deras nya Vitamin E Barrier Boost Cream, Japanese Camellia Cream från spännande kollektionen Spa of the World och Banana Truly Nourishing Hair Mask! 🍌🤗 Önskar mig själv och alla andra lycka till i tävlingen - det lär vara en drömmig vinst! 🤩
✨ Tips från mig – Paula’s Choice 10% Azelaic Acid Booster! ✨ Hej alla beauty lovers! Jag vill tipsa om en produkt som verkligen gjort skillnad i min hudvårdsrutin – Paula’s Choice 10% Azelaic Acid Booster. Det här är en effektiv men samtidigt skonsam produkt som passar många olika hudtyper och hudtillstånd. Boostern innehåller 10 % azelainsyra, en ingrediens som är känd för sina utjämnande och lugnande egenskaper. Den hjälper till att: * jämna ut hudtonen och reducera pigmentfläckar * minska rodnad och irritation * förbättra hudens klarhet och struktur * motverka tilltäppta porer och orenheter Jag uppskattar särskilt att den fungerar bra även på känslig hud och inte känns uttorkande. Konsistensen är lätt och den absorberas snabbt. Denna produkt har gjort UNDER för min Akne benägna hud och verkligen hjälpt till med röda märken som kommit efter finnar. Användning:
Kan appliceras direkt på huden efter rengöring och toner, eller blandas med serum eller fuktkräm om man vill introducera den gradvis. På dagtid är det viktigt att använda solskydd. Passar dig som: * vill jobba med ojämn hudton, rodnad eller pigmentering * har problem med acne eller post-acne-märken * vill ha en aktiv produkt som ändå är snäll mot huden * Just nu är Paula’s Choice 10% Azelaic Acid Booster på 20 % rabatt, vilket gör det till ett perfekt tillfälle att testa – eller fylla på om du redan använder den. Har någon annan testat den här? Dela gärna era erfarenheter! 💬
CELLULAR YOUTH LONGEVITY SERUM – DEN NYA ANTI-AGE ✨ En av de viktigaste innovationerna från Paula’s Choice – sedan 2% BHA Liquid, om du frågar mig. Efter 5 års forskning och testning presenterar vi det som verkligen kan kallas den nya eran inom anti-aging: Cellular Youth Longevity Serum. Det är inte bara ett serum – det är en framtidssäkrande hudvårdsstrategi som ger huden energi, skydd och långsiktig vitalitet på cellnivå. Varför det är den nya anti-age: ✔ Arbetar på 12 ålderstecken – från fina linjer, djupare rynkor och förlorad spänst till ojämn hudton, glåmighet, torrhet och försvagad hudbarriär. ✔ AI-framställda peptider – designade för maximal effekt på hudens strukturella protein, stärker hudens fasthet och spänst. ✔ Exosomer – kommunicerar med hudens celler och förbättrar cellförnyelse, vilket ger en ungdomligare hudstruktur. ✔ NAD boostande ingredienser – aktiverar cellernas energiproduktion och stödjer reparationsprocesser, vilket ger huden mer livskraft. ✔ Framtidssäkrad hud – synliga resultat nu, men också en långsiktig investering i hudens hälsa och livslängd. Fördelar du ser och känner: ✨ Mjukare, fylligare hudstruktur ✨ Förbättrad elasticitet och spänst ✨ Mindre djup i linjer och rynkor ✨ Kan varje dag, ingen invänjning ✨ Boostar resultatet av dina andra aktiva produkter som BHA, retinoider, c-vitamin, peptider ✨ Passar alla hudtyper Resultat från våra tester: Under 5 år har vi sett konsekventa förbättringar i hudens struktur, lyster och ungdomliga energi – verkliga resultat som känns varje dag. Se före och efter bilder nedan. För dig som vill ha: ✔ Synliga anti-aging-resultat på alla nivåer ✔ Hud som ser friskare, mer vital och ungdomlig ut ✔ Vetenskapligt dokumenterad effekt ✔ Den nya standarden för anti-age 🖤 Din hud förtjänar att åldras med styrka – inte bara skönhet.
First impression av Clarins Total Eye Lift (går inte att tagga) Den här ögonkrämen, som är berikad med cassievax, sheasmör, panthenol, hästkastanj och extrakt från harungana, silkesträd och guarana, utlovar minimerade rynkor, påsar under ögonen och mörka ringar. Som omedelbart resultat säger de att man ska se utvilad ut med slätare hud. Jag vet inte om jag exakt håller med om de utlovade resultaten, dvs de som man omedelbart ska se, eftersom det är på tok för tidigt att se något av det andra på såhär kort tid. Krämen är däremot väldigt behaglig och sjunker in snabbt i huden utan att lämna någon hinna efter sig. Jag uppskattar det eftersom att jag valde att ha den här till dagen då min Kiehl's Avocado Creamy Eye Treatment är lite för fet för att ha under smink (då det är så lätt att råka ta för mycket för att det krävs så otroligt lite av den). Är på det stora hela nöjd med den här men tycker hittills inte att den gör något revolutionerande vilket jag ändå tycker att man ska kunna förvänta sig av en sån här dyr kräm. Den kostar 800 kr för 15 ml men jag har fått en tub på 7 ml i ett kit som var gåva på köpet.
The Ordinary och La Roche-Posay är typ mina go-to när jag vill ha aktiva ingredienser utan krångel. De är raka, ärliga och billiga – inget lull-lull. La Roche-Posay Cleanser Snäll ansiktstvätt som bara gör sitt jobb. Rengör utan problem, huden känns ren men inte stram. 10/10 för lata morgnar. La Roche-Posay SPF (Effaclar Duo) Dagkräm + SPF = win. Hjälper huden se lite jämnare ut och skyddar mot solen samtidigt. Perfekt om du vill göra minsta möjliga men ändå vara “duktig”. La Roche-Posay Duo Corrector Lite som ett filter fast i krämform. Jämnar ut, lugnar och får huden att se piggare ut utan att skrika “jag har smink”. The Ordinary Hyaluronic Acid Ren fukt. Huden bara: aaah tack. Perfekt när ansiktet känns torrt, trött eller allmänt över det här vädret. The Ordinary Natural Moisturizing Basic fuktkräm som funkar varje dag, varje humör. Inget fancy, bara stabil och pålitlig.
First impression av Nilens Jord Hydra Repair Intensive Moisturising Day Cream (får inte tagga...) Wow! Den här gick direkt in som nr 1 av alla ansiktskrämer jag testat! Måste köpa nattkrämen också men måste vänta tills det jag har hemma är slut 😅 Den här dagkrämen innehåller både hyaluronsyra, niacinamid, squalane och de för mig nya (som i att jag inte hört talas om dem) ingredienserna betaglukan och meadowfoam. Krämen återfuktar på olika sätt och stärker hudbarriären. Det jag främst gillar hittills är dels hur otroligt bra den sjunker in i huden, efter bara några sekunder känner man den knappt alls, men den återfuktar så bra! Känner mig inte ett dugg stram i huden på resten av dagen och den funkar riktigt fint under smink. Dessutom är den helt doftfri, allergivänlig och funkar för känslig hud. En riktig fullpoängare!
# 🇨🇵🌜 **Filorga NCEF-Revitalize Night Cream** En nattcreme i gelformula med NCEF *((vitaminer, aminosyror, mineraler, coenzymer, antioxidanter) + peptider + hyaluronsyra, inspirerat av estetisk medicin)* som ska: • Regenererande anti-age-nattkräm • Ger lyster och slätare hudstruktur • Minskar tecken på trötthet och åldersfläckar • Stärker huden och jämnar ut hudtonen 50ml för 1200:- 🫡 **Om mig:** En tjeja med torr hy och lite torrhetslinjer som oftast köper feta nattcremer för att mätta min hud. Köper jag gelcremer använder jag dom som ett serum och låser in det med en fetare creme/olja. 💦 **Hur jag använder produkten:** Varje kväll som nattcreme. Första veckan med endast cremen, resterande tid med en olja efter. Har även testat att ha den under en sheetmask som jag sov med, aldrig vaknat med mer plumpad hy. 🤩 📈 **Resultat över tid:** Inga reaktioner samt att min hud kändes återfuktad och smidig. Tycker absolut att den lever upp till det den säger att den ska göra samt. 👍 **Vad jag gillade mest:** Förpackningen, fuktbomben och den fräscha doften. Detta är första gången jag testar något från Filorga och bara av kolla och känna doften av den så känner jag fransk lyx och spa. 🧖‍♀️ Trots att det är en gelcreme så upplever jag att den återfuktar lika mycket som en vanlig creme. 👎 **Vad jag gillade minst:** Har nog aldrig använt en så odryg produkt. Behöver flera duttar (4 - 6st) för att kunna smörja in ansikte + hals (drar även ner till dekolletage). Använt den varje kväll i drygt 4 veckor och det är ca 30% kvar. NOT PRICEWORTHY 💀 ⭐️ **Overall:** Själva innehållet får 5/5 men pga priset samt att den är motsatsen till dryg så får den 4/5. Att behöva köpa ny nattcreme varannan månad som kostar 1200:- /burken är inget min budget tillåter. Med det sagt är jag extra tacksam *(tack Kicks!🖤)* för att jag fick testa just denna dyrgripen. Kan tänka mig köpa den igen men ENDAST på rabatt samt om jag har presentkort då min hud slurkade i sig den som om det inte fanns någon morgondag. 💦 *Bilderna passade jag på att ta en av få dagarna det var dagsljus i december (50% kvar i burken just då*
Första intryck av några av CeraVe's rengöringar 💧🫧 CeraVe Hydrating Cleanser är en skonsam och återfuktande men ändå effektiv rengöring berikad med ceramider och hyaluronsyra. Parfymfri och hypoallergen. Passar torr och normal hud. CeraVe Foaming Cleanser är en rengöringsmousse som rengör på djupet. Berikad med ceramider, niacinamid och hyaluronsyra. Parfymfri och hypoallergen. Passar normal och kombinerad hud. Tycker de är jättebra båda två. Tar bort all makeup (använde ej vattenfast) utan omtvätt. Känns milda mot huden utan att tappa effekt. Båda är Hypo-Allergenic och fria från parfym. Gillar att de har en praktisk pumpflaska. Önskar dock att den varit lite snyggare att ha ståendes framme. Mycket positivt första intryck så kan mycket väl tänka mig att köpa en rengöring från CeraVe i framtiden.
Nya inköp 🙈💸 Märkte snabbt efter uppväxling till Crystal retinal 6 att min hud absolut fixar den styrkan. Har kunnat använda den varje kväll utan problem. Så passade på att köpa nr 10 nu, så den finns redo direkt när jag kört slut på 6:an. Läste en del positiva kommenterar om att kombinera med deras Advanved Night Restore, så blev ett inköp av den med! Vilken kommer bli premiärtestad redan ikväll! Sen behövde jag fylla på med Clinisoothe Skin purifier som tar slut när som. Var även ute efter mer matta krämer att ha när jag inte bär smink. Hatar glow (på mig själv, sjukt fint på andra) och alltid får en ganska glowig bas som sedan snabbt under dagen går över till en blank hud i t-zonen. Så förhoppningen är att någon av dessa kan bidra till minskning av detta så jag känner mig mer bekväm utan smink 😅💦
# 🇩🇰 **Ecooking Anti Redness Mist** Jag har fått äran att testa denna mist med 10% azelainsyra, C-vitamin samt panthenol som ska minska rodnad och irritation och stärka hudbarriären. Just azelinsyra är en ny ingrediens för mig, främst för att jag inte upplever att jag har problem med rodnad, blemmor eller pormaskar och därför har jag inte känt att jag behöver den i min rutin. 🫡 **Om mig:** Torris men inte särskilt röd, möjligtvis runt näsvingarna. Produkten har även testats av min sambo (även han är en torris utan rodnad men kräver enkel rutin). 👀 **Första intryck:** Ganska blöt och lite oljig mist. Ska vara doftfri men jag tycker att den har en viss citrusdoft, uppfriskande och god. Smidigt sätt att få in antioxidanter i sin rutin. 💦 **Hur jag använder produkten:** Vi har främst använt den på morgonen pga snabbt och enkelt. 📈 **Resultat över tid:** Jag märker inget speciellt, inte bättre men inte heller sämre. Vi tycker båda två att den återfuktar bra. Har inte reagerat eller fått några finnar av den. ⭐️ **Overall:** Av mig får misten 3,5 poäng. Den ger återfuktning, antioxidanter och fett som passar min torra hud men märker ingen skillnad ang rodnad. Den är bra *barriärkompis* som gör huden smidig men för mig är det ingen ride or die-produkt, jag gillar alla mina 73 tusen steg jag har hemma i min beautybuffé. 🧖‍♀️🫶 Min sambo tyckte om enkelheten och fukt+fett i samma produkt. Han upplever att hans hud är smidigare under hela dygnet Av honom får den 4 poäng. ☆ Hade jag behövt skala ner min rutin och behövt färre produkter som ändå gör mycket så hade jag nog bakat in den i mitt liv typ om man behöver lätt packning till träningsväskan/övernattning. Uppskattar även aluminiumförpackningen som gör att den alltid håller sig sval även om den bara står i badrumsskåpet. Jag kommer inte köpa om den till mig men om min sambo vill ha en ny när den tar slut så kommer jag köpa en ny till honom. 🥰 *Tack Kicks för förtroendet som BeautyTalk-Tester!* ⭐️
First impression av Kiehl's Avocado Creamy Eye Treatment (som har legat och väntat ett tag så texten på burken har delvis skrapats bort) Den här ögonkrämen ska "ge dig en fräschare blick genom att tillföra fukt, ljusa upp dina ögonkonturer och minska synliga svullnader runt ögonen". Nyckelingredienser är bl.a avokadoolja, sheasmör och betakaroten. Än så länge kan jag nog skriva under på att den är återfuktande för den är väldigt rik! Den är dessutom dryg, väldigt lite räcker en lång väg. Sjunker in riktigt fint i huden men om du råkar ta för mycket (som jag gjorde igår kväll) så känns den rätt fet till den grad att min torra hy snarare känns oljig. Är man däremot lätt på handen så är det hittills en ögonkräm som är lätt att gilla den lite läskiga färgen till trots! Den enda nackdelen är att den är i just en burk så man gärna vill ner med fingret och dutta, jag upplever att det är lite svårt att få lite nog med hjälp av en spatel
Last impression av Filorga Oxygen-Glow Eye Cream (som inte går att tagga) Som synes så har jag fullkomligt vridit ur de sista dropparna ut denna 460 kr dyra ögonkräm. Den har räckt i några månader (började användas runt 20 juli) så ganska dryg, men skulle jag säga att den är värd pengarna i övrigt? Nja. Den utlovar: Superutjämnande ögonvård som direkt återupplivar ögonkonturen och ger omedelbar lyster, vilket ger en naturligt enastående blick. Återupplivar – Återfuktar – Dränerar. Arbetar på trött blick, mörka ringar, härjade ansiktsdrag, torr hud och fina linjer. Målet är en felfri hud. Återfuktar gör den absolut, där har jag inga klagomål även om mitt ögonområde inte är det torraste på min hud. Men att den ska innehålla någon kraftfull ingrediens som omedelbart ljusar upp har jag inte sett röken av och det var tack och lov inte varför jag köpte krämen för då hade jag varit besviken 😅 Köpte den när det var någon rabatt för annars skulle jag inte köpt en såhär dyr ögonkräm men jag tyckte att det var kul att testa. Nöjd med hur länge den ändå räckte men inget jag kommer köpa igen. Har påbörjat en annan ögonkräm men när den är slut har jag en annan från Filorga på tur, även den köpt med rabatt 😊 (givetvis laddas inte det här inlägget upp för att få poäng i och med att det är en last impression. Jag ville mest dela med mig med tanke på att det är en relativt dyr kräm)
**Glow som håller – min snabbguide till smart hudvård** Av Lena Gosenius, Skincare Education Manager & hudterapeut på Paula’s Choice Norden Hudvård ska inte vara krånglig. Glow kommer från rätt produkter, inte fler produkter. **1. Stark hud först** Rengöring: Ett av de absolut viktigaste stegen. En skonsam men effektiv rengöring tar bort smuts, smink och överflödig olja utan att störa hudens naturliga barriär eller torka ut huden. Exempel: Paula's Choice Omega Cleansing Balm löser upp makeup och orenheter, lämnar huden mjuk och förbereder den för efterföljande produkter, som exfoliering och serum. Exfoliering: Nyckelsteg för hudens naturliga glow. Genom att avlägsna gamla hudceller jämnas hudytan ut, vidgade porer blir mindre framträdande och efterföljande produkter kan tränga in och verka mer effektivt. Exempel: Paula's Choice 2% BHA Liquid Exfoliant löser upp talg och renar porerna, vilket ger en jämnare och klarare hudstruktur. Återfuktning och barriär: Avgörande steg för hudens hälsa och glow. Genom att stärka hudbarriären och tillföra fukt skyddar huden mot yttre påfrestningar, minskar känslighet och håller huden mjuk och smidig. Exempel: Paula's Choice RESIST Barrier Repair Advanced Moisturizer ger intensiv återfuktning och stärker hudens naturliga skydd. Solskydd: det viktigaste steget för att bevara hudens hälsa och förebygga åldrande. Dagligt skydd mot UVA- och UVB-strålning förhindrar pigmentering, fina linjer och för tidigt åldrande. Exempel: Paula's Choice Defense Essential Glow Moisturizer SPF 30 ger både skydd, fukt och lyster. **2. Aktiva ingredienser smart** C-vitamin: Passar alla som vill ha mer lyster, jämnare hudton och skydd mot yttre påfrestningar. Extra värdefullt för de som upplever ojämn, glåmig hud eller vill förebygga pigmentering och för tidigt åldrande. Exempel: Paula's Choice 25% Vitamin C + Glutathione Clinical Serum ger kraftfull antioxidant-effekt och ljusar upp hudtonen. BHA/AHA: Olika exfolierande syror passar olika hudtyper. BHA (salicylsyra) är oljelöslig och tränger in i porer, perfekt för blandad/oljig hud med tilltäppta porer eller acnebenägen hud. AHA (glykolsyra/mjölksyra/mandelsyra etc.) är vattenlöslig och passar torr, känslig eller glåmig hud som behöver ytlig exfoliering för jämnare struktur och lyster. Exempel: Paula's Choice 6% Mandelic + 2% Lactic Acid Exfoliant. Retinoider: Effektiva för att förbättra hudens struktur, jämnare ton och minska fina linjer. Passar de som vill motverka tidiga ålderstecken, ojämn hudton eller pigmentering. Bör introduceras gradvis, gärna varannan kväll, för att huden ska vänja sig. Exempel: Paula's Choice Clinical Pro-Retinaldehyde Dual Retinoid Treatment. Lägg till en aktiv ingrediens i taget och låt huden vänja sig. **3. Glow = resultat** Smidig, jämn hud som reflekterar ljus naturligt. Exfoliering tillsammans med återfuktning och solskydd ger bäst effekt. **4. Tålamod är nyckeln** De flesta ingredienser visar resultat efter 4–12 veckor. Konsekvens och solskydd ger hållbart glow. **Beauty Talk-takeaway ✨** Hudvård ska kännas trygg, effektiv och proffsig. Förstå varför du använder produkterna – då blir glowet verkligt.
Budgetfavorit 👀💸 KORRES Black Tea Instant Firming Eye Mask Black Tea Instant Firming Eye Mask från Korres innehåller svart te och sheasmör. Den ska förutom att jobba mot fina linjer, rynkor och mörka ringar, som jag ännu inte har, även strama upp huden runt ögonen och det kan jag märka i form av mindre puffighet på morgonen. Särskilt när jag sovit med den. Detta är nog inte tanken men jag har testat. Den återfuktar jättebra och jag ser piggare ut när jag vaknar. Formulan är fri från silikoner, parabener, mineralolja och etanolaminer. Så här rekommenderas den att användas: Applicera ett täckande lager av den krämiga masken direkt under ögonen. Låt verka i tio till 15 minuter och tvätta sedan av. KICKS säljer en del av KORRES sortiment men hittar inte denna. Jag betalade i alla fall under 100 kr för denna.
First impression av Skin Generics Chamomile Micellar Water Cleanser Köpte den här på rea i somras och det är det andra i raden av dyrare micellärvatten jag testar. Har sen innan bl.a testat det klassiska från Garnier och ett från Matas Striber (min favorit hittills) för att nämna några ur en lägre prisklass. Helt ärligt tycker jag inte att det här eller det senaste från Origins jag testade rättfärdigar ett dyrare pris än de billigare som finns att köpa. Upplever ingen skillnad alls i hur de funkar eller rengör, hittills har den största skillnaden legat i doften men jag tycker inte att det är värt att betala mer för att det ska lukta lite godare. Det här ska man dessutom undvika att använda vid ögonen vilket ju känns märkligt för en rengöring. Så skulle jag köpa den här igen? Nej. Det var enbart kul att testa för att den var på rea, men jag kommer hålla mig till de mer normalt prissatta alternativen framöver
**First Impression** 🧴💦 Som BeautyTalk-tester så testar jag även **Ecooking Anti Redness Mist**. Den beskrivs som en *"multitasker fullpackad med spännande aktiva ingredienser (bl.a. 10% azelainsyra, C-vitamin och provitamin B5) som förebygger och motverkar rodnad, irritation, blemmor och ojämn hudstruktur. Dessutom exfolierar syran huden varsamt och hjälper till att minimera blemmor och pormaskar."* Min hud är ganska tacksam (peppar peppar!🤞) och är mest torr (utan rodnad) så jag kanske inte är den ultimata Beautytestern för denna produkten men det är väl lite charmen med att vara tester, att man inte vet vad man får. Azelainsyra är en ny syra för min hud så det ska bli intressant. 👀 Än så länge tycker jag att den återfuktar bra och har en lätt och behaglig citrusdoft. 🍊🍋Misten är ok, lite för blöt för min smak. Uppskattar att flaskan är i metall, det gör att misten alltid är sval trots att den inte står i kylskåpet. Återkommer om några veckor, ska även beta in min sambo i detta testet då detta är enkelt nog för honom att komma ihåg (han är en 5-in-1-wash-person). 🫡
**First Impression: Filorga NCEF-Revitalize Night Cream** 💗 Har testat min **BeautyTalk-tester** *(tack Kicks!)* produkt i tre kvällar och so far so good! Kortfattat från Kicks-hemsida: *• Regenererande anti-age-nattkräm* • *Ger lyster och slätare hudstruktur* • *Minskar tecken på trötthet och åldersfläckar* • *Stärker huden och jämnar ut hudtonen* Personligen hade jag nog aldrig köpt den själv pga är en torris och vill att mina nattcremer ska vara RIKA så det känns som om jag låser in fukten/gossigheterna jag applicerar på kvällen. Denna creme har mer en **geltextur** men den bombar verkligen med fukt. Över förväntan faktiskt! 💣💦 Perfekt nu när huden är in deep need of moisture. ❄️ Doften är fräsch och förpackningen är lyxig, en av de finaste produkterna jag har i mitt badrumsskåp nu. Skulle dock inte säga att den är resevänlig. Framöver kommer jag testa den + applicera en ansiktsolja efter då det är så min ordinarie kvällsrutin ser ut. Detta är min första Filorga produkt men kan absolut tänka mig att köpa mer från dom. Är väldigt glad att det dök upp en Filorga-creme i min Supreme-kalender (lucka 5). 🌟 *Första bilden har jag swatchat lite på min hand men det syns knappt pga rosa geltextur.*
Min morgonrutin senaste 2 veckorna. Jag är helt såld på alla då det är glowprodukter som även passar en oljis som mig. C.T cleansern är seriöst den bästa jag testat. Det står att den ska ta bort sllt smink och det gör den verkligen (använder både morgon och kväll). Lämnar huden mjuk och len. Enda negativa är att den svider som attans i ögonen så blunda ordentligt är det som gäller. Tonern 10/10. Så mkt fukt och plumping utan atr bli fett. Mixoon bean essnce. Så hypad på tiktok att jag var tvungen att testa och kan varmt rekommendera den. Lämnar hyn plumpad och har även en lätt exfolierande effekt. sist men inte minst, ett märke som jag är helt såld på. Cellmazing linjen jobbar mot ojämn hudton, porer och rynkor. Hudkrämen är en av de bästa jag testat. Hyn blir len, plumpad men ändå lite matt. Perfekt som underlag för smink. Någon som testat Torriden och vad tyckte ni? ☺️ på sista bilden ser ni hur hyn ser ut efter användning (körde samma rutin kvällstid vid en jobbresa men bytte serumet mot medik8 retinal10.
**First Impression** 💤🩷 Har testat **Dr Cerucle Vegan Kombucha Tea Sleep Mask** nu i ca 2 veckor (fick den när jag fyllde år i september men blev först nu jag kunde "knäcka" den). Nyckelingredienserna i den är: ● Kombucha-extrakt (fermenterat svart te): rikt på näringsämnen som stödjer hudbarriären ● Bakuchiol: växtbaserat alternativ till retinol ● Niacinamid: för att minimera synligheten av porer och jämna uthudtonen ● Nyttiga fetter så som ceramider, squalane och växtbaserade oljor: hjälper till att bevara fukten samt stärka hudbarriären. Jag tycker att den är härligt rik (som jag vill att en nattcremé ska vara) och återfuktar superbra, som kombucha-serien gör. Tvättar bara av ansiktet med vatten på morgonen sen. Huden känns plumpad och maxad av fukt! Perfekt under de kalla månaderna. 💦 Det enda "minuset" jag har, eller egentligen inget minus men är inte heller ett plus är doften. Den innehåller inga artificiella färgämnen eller dofter MEN den doftar lite örtigt/mintigt. Essencen från samma serie luktar inget, facemisten doftar fräscht & mjukt men denna nattmasken luktar typ... mild fotcreme (?) av någon naturlig ingrediens. Man får även med en liten spatel. 🥄 Tänkte att jag får passa på att slänga upp en liten review innan jag ska BeautyTalk testa Filorgas NCEF-Revitalize Night som jag hämtade ut idag, spännande! Återkommer med en ny first impression om några dagar. 😍 (Liten Filorga i en stor låda 📦)
**Måste-ha tips inför KICKS erbjudande på Paula’s Choice den 4 december!** Om du vill passa på att maxa vinterns glow och hudhälsa – här kommer mina absoluta favoriter att hålla koll på. Dessa produkter är golden att lägga i varukorgen redan nu inför rabatten. 💙 **Pro-Collagen Peptide Moisturizer** En dröm för dig som vill ge huden fasthet, fyllighet och plump på 15min. Den ger inte bara långsiktigt pro-collagen-stöd – den är också en fantastisk make-up prep som får basen att lägga sig jämnt och hålla längre. Formulan ger 24h fukt, en mjuk och fyllig känsla och för ett synbart ”bouncy” resultat. Med tiden stärker den hudbarriären och förbättrar spänsten, en sån creme som snabbt blir helt omöjlig att vara utan. **Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant** Den ikoniska 2% BHA Liquid Exfoliant – en riktig game changer och favorit hos både nya och trogna användare. Den tränger djupt ner i porerna, löser upp tilltäpptheter och jämnar ut hudens textur, samtidigt som den ger en jämnare hudton, lugnar rodnad och passar även vid finnar och pormaskar. Resultatet? En synbart klarare, slätare och mer strålande hud som känns både jämn och balanserad – utan att kompromissa med huden. **Skin Recovery Hydrating Treatment Mask** Din vinterhud’s räddare i nöden - denna rika, lugnande mask återställer komforten i stressad, torr och stram hud på nolltid. Perfekt att sova med – vakna upp med en mjuk, återfuktad och balanserad hud som känns helt ny varje morgon. Mitt bästa tips: använd den några kvällar i rad för en ordentlig återhämtning, och underhåll sedan ett par kvällar i veckan för att hålla huden mjuk, lugn och strålande hela vintern. En sån mask som snabbt blir helt omöjlig att vara utan. **7% Ectoin Booster** Min absoluta “secret weapon” under vintern. Den stärker hudens barriär, skyddar mot kyla och klimatstress, och ger långvarig återfuktning som håller huden mjuk och motståndskraftig hela dagen. Den gör hela din rutin mer tolerant, effektiv och redo att stå emot vinterns utmaningar. En riktig game changer för hudbarriären – huden känns starkare, lugnare och mer balanserad redan efter några användningar. **Pro-Collagen Peptide Gloss Balm – Deep Plum** Deep Plum är både vårdande och fyllig, ger ett lyxigt plump utan pirr och innehåller peptider som stärker den tunna huden även på läpparna. Resultatet? Mjuka, fylliga och välmående läppar med en strålande finish. Ett gloss du alltid vill ha med dig i jackfickan för en snabb touch-up när som helst. **Must-have kombo inför erbjudandet** **BHA + Ectoin + Pro-Collagen Moisturizer** = klar hud, stark barriär och plumpad glow. En trio som funkar för nästan alla hudtyper – och känns extra lyxig nu i december. Missa inte chansen att boosta din hud med dessa favoriter! Vill du ha hjälp att hitta vilken produkt som passar just ditt behov? Kommentera gärna – jag guidar dig till din perfekta vinterhud och hjälper dig inför 4 december.
Detta är säsongen där mina läppar alltid tenderar att bli väldigt torra och fnasiga. 🫦Jag är alltid lika rädd att det ska spricka i mitten av underläppen. Verkligen RÄDD för det. Tycker det är så obehaglig! 😬 Saturday Skin Yuzu Vitamin C lip mask fick jag i en adventskalender förra året. 🍋 Då jag haft två stycken Cosrx Lip Sleep mask, som förövrigt är bra, så har denna från Saturday Skin inte öppnats förens för ca 1 månad tillbaka. Reflekterade förra veckan kring vilken skillnad det är på mina läppar! Inte i närheten av att upplevas torra. Den slog helt klart Lip Sleep från Cosrx, även om jag även varit nöjd med den. Produkten sitter skönt på läppen och jag vaknar med återfuktade läppar (upplevde inte samma känsla av Lip sleep). Ingen oro att läppen ska spricka. Så sjukt överraskad. Glad att maken hade likadan adventskalender förra året (och inte använt sin heller) så tog med den till jobbet så jag har en att använda på dagarna med 😁✨
**Vinterfavoriter: Hudvård** ❄️❤️ Dessa fukt + fett kompisarna funkar väldigt bra för mig, speciellt nu i snöiga Skåne: **haruharu wonder Black Rice Hyaluronic Toner:** lättare toner med jäst svart ris, hyaluronsyra, ginseng- och bambuskottextrakt för att återställa hudens elasticitet och ge djup återfuktning. **haruharu wonder Black Rice Probiotics Barrier Essence:** en mjölkig essence med fermenterade produkter, ceramider, kolesterol och nyttiga fettsyror. *(Låser in förgående produkt med denna)* **Niche Beauty Lab Transparent Lab Zi-K Cica Repairing Balm:** multivitamin balm med panthenol, centella asiatica och ceramidkomplex som lindrar och reparerar. *(Blandar ut i min nattcreme eller använder som ren nattcreme, handkräm, på eksem. Skulle jämföra den med Cicaplast men BÄTTRE!)* **Niche Beauty Lab Transparent Lab Zi-K Cica Repairing Gel:** som balmen men lättare konsistens. *(Något lättare så passar bra som dagcreme)* **Clarins Double Serum Hydric + Lipidic System:** fuktgivade oljeserum med dubbelformula som jobbar age well. *(Blandar ut en droppe i min foundation för extra näring och lyster)* Tyvärr finns varken haruharu wonder eller NBL hos Kicks men har taggat Clarins-produkten. Har testat ganska mycket från NBL och har än så länge älskat allt. 💗
Testade Skin1004 Madagascar Centella Watergel Sheet Ampoule Mask ikväll. Kände mig rätt torr och flagnig i ansiktet så blev att sätta denna på sin spets idag. Första intrycket är att den är verkligen dränkt i produkten. Droppade rejält från den och därav blev även tyngden vid hakan för tung så den inte kunde fästa mot hakan. Tyngdeffekten hade sin verkan där. Fanns en del ampoule kvar i förpackningen som jag duttade på i slutet. Tycker den svalkade skönt och upplevde huden mer återfuktad än vad den brukar göra efter min kvällsrutin. Blev inte obehagligt torr efter att huden sugit åt sig av produkten. Troligen pågrund av mängden ampoule. Kommer jag köpa den igen? Helt klart. Min hy gillade den mer än någon tidigare och då känns det som testat väldigt många som beskrivs återfuktande men som mig inte haft någon inverkan.
Kul med tävling! **Matas Striber** är ett nytt, clean märke för mig. 🇩🇰💭 **Mitt bästa (vinter)hack för torr hy: Fukt + Fett! 🩵💦** Något som hjälp mig mycket under denna säsongen är dubbel toner/essence steget. Först en med lite tunnare formula för att maxa fukten och sedan en essence (gärna av mjölkig karaktär 🥛🤍) för att låsa in alla gottigheter. Huden blir plumpad och barriären nöjd. 🥰 *(Och om man ska ge skalpen lite extra TCL så vill jag tipsa om fuktserum. Vill man inte köpa nytt serum specifikt för håret/skalpen så kan man testa med ett lättare hyaluronserum med pipett så man kan droppa ner och sedan massera in. 👩👨‍🦲)* Detta skulle jag även säga att **mitt viktigaste steg är, att låsa in fukten med fett**. Efter toner, essence, serum och creme avslutar jag alla fukt-steg med en ansiktsolja (+ blir mysig massage). 🫶 **En produkt jag skulle vilja testa: Matas Striber The Core Enzyme Scrub Mask.** Denna intressanta skrubb innehåller både enzymer från granatäpple samt lavapulver + avokadokorn som exfolierar och förebygger orenheter men även glycerin som ger fukt och motverkar uttorkning. 🌋🥑💦
Midnight Recovery Omega-Rich Cloud Cream ☁️💜💙 Har nu testat mitt lilla varuprov på denna nattkräm från Kiehl's de senaste kvällarna. Formulan är fjäderlätt (känns nästan vispat fluffig) och doftar lika härligt som sin färg. Innehåller bl a eteriska oljor med omega-3- och 6-fettsyror som hjälper till att stärka hudens skyddande lipidbarriär. Är man doftkänslig eller har väldigt känslig hud bör man kanske be om ett varuprov innan eventuellt köp. Min hud har dock inte reagerat på något sätt. Det är något med dessa blå och lavendelfärgade krämer som jag älskar. Har tidigare år lyckats fynda IT Cosmetics julbox på mellandagsrean och då också kunnat testa deras nattkräm Confidence In Your Beauty Sleep. Även den med svag doft av lavendel. Man sover ju så gott! 🤗💤 Testade nyligen ännu en ljuslila dröm som jag fått en tester på, Tatcha The Dewy Skin Cream. Så nöjd att jag valde just denna kräm som 1 av 2 gåvor jag fick välja med min beställning nu när varuprover är slut. Någon som testat denna kräm eller annan produkt i serien? 💜💙
Den produkt som jag är mest taggad på att prova från Matas Striber - The Core är ”Squalane Cleansing Gel” Jag har en förkärlek till olika sorters rengöringar men jag hade aldrig hört talas om ingrediensen coco-betaine förut. Efter att ha läst att den tar bort överskott av fett från huden så blev jag ännu mera nyfiken på den då jag har en hudtyp som gärna blir fet och glansig. Mitt bästa hudvårds-hack är att använda sin fukt-toner även på läpparna nu under vintertiden när läpparna har en tendens att bli torra och fnasiga. Jag kör toner i lager på lager innan läppbalsam varje kväll 💁🏼‍♀️ Viktigast för mig är rengöringen. Jag har som sagt en oljig hud och jag har alltid haft lätt för att få både rodnader och finnar så jag är noggrann med att dubbelrengöra både morgon och kväll ✨
Vilken rolig tävling och skoj att läsa om allas tips! Jag blev mest nyfiken på niacinamide 5% and HA serum. Jag älskar niacinamide i min rutin och tycker 4-5 är den perfekta procenthalten. Jag läser att detta serum även har allantoin och EPS Seaglow så det låter som en härligt lugnande kombo! Mitt bästa tips inom hudvård är att följa regeln om "skin cykling", dvs exfolierande dag 1, aktiv ingrediens som retinol dag 2 och lugnande ingredienser dag 3 & 4 och sedan om igen. Jag tycker det är ett enkelt sätt att få in en hållbar rutin och tillåta huden att återhämta sig. Mitt viktigaste steg är rengöring och främst första steget i min dubbelrengöring. Jag var länge skeptisk till en oljebaserad rengöring men nu är det ett steg jag inte kan vara utan och min hy är klarare än någonsin
Blueberry Bounce Gentle Cleanser 🫐 Fortsätter att testa mina produkter från Glow Recipe och denna gång var det dags för en rengöring. Blueberry Bounce kan användas som vanlig rengöring, makeupborttagning samt som en 5 minuters wash off mask. Den sista funktionen testade jag också men förstår faktiskt inte alls meningen med den. Funkar bra som en mild men effektiv rengöring. Sminket försvinner också. Hade dock inte vattenfast mascara. Känns inte det minsta uttorkande och det gillar jag. Doftar gott också. Fin lila förpackning. Tjock gelformula (nästan på gränsen för tjock för pumpen). Har/har haft flera väldigt bra rengöringsprodukter så denna kommer jag nog inte köpa om. Har många kvar att testa men än så länge leder Watermelon Glow Niacinamide Dew Drops 🍉 - älskar den! 🥰 Men också grymt nyfiken på bl a Avocado Ceramide Recovery Serum. 🥑
Min hud ballar alltid ut så här vid årstidernas byten 🍂 Jag använder lätta produkter på våren och sommaren då jag har fet/oljig hudtyp. Men så här på hösten och vintern så hamnar jag alltid i ett dilemma då huden vill ha massa fukt fukt fukt men samtidigt vill jag inte bli flottig och glansig. Det blir en fin balansgång och jag får känna efter och anpassa min rutin efter ”dagens hud-behov”. Viktigast för mig är att rengöra huden ordentligt innan jag börjar återfukta. Steg 1 är att få bort min vattenfasta mascara. Sen tycker jag om riktig dubbelrengöring men för tillfället kör jag ett micellärvatten istället för en olja/balm. Ansiktsrengöringen som just nu är en foaming cleanser som inte lämnar några rester kvar på huden. BHA tycker min hud om att få sig en omgång med några gånger i veckan, smidigt med dessa pads tycker jag! Sen kör jag fukten. Där varierar jag beroende på dagsformen som sagt.
**Retinol och de nya reglerna** Hej beauty lovers! Jag heter Lena Gosenius och jobbar på Paula’s Choice. Låt oss prata om ett hett ämne just nu – retinol och de nya EU-restriktionerna. Varför vi älskar retinol: Retinol (vitamin A) är en av de mest välbeprövade ingredienserna för att jämna ut hudton, minska linjer och förbättra hudens struktur. Men eftersom det är en aktiv ingrediens krävs både kunskap och försiktighet – och här kommer de nya reglerna in. Nya regler i korthet EU har infört begränsningar för hur mycket retinol som får finnas i produkter: **• Max 0,3 % i ansiktsprodukter** **• Max 0,05 % i kroppslotioner** Det handlar inte om ett förbud, utan om att göra användningen tryggare och mer balanserad. Detta betyder att produkter med högre koncentrationer gradvis kommer att försvinna – senast i maj 2027. **Passa på!** Än så länge finns Paula’s Choice Clinical 1% Retinol Treatment kvar i sortimentet – en ikonisk favorit med bevisad effekt. Men eftersom den inte kommer att kunna säljas under de nya reglerna: passa på medan den finns kvar! Trygga och effektiva alternativ För dig som älskar resultat men vill ligga helt i linje med de nya reglerna: **• Clinical 0.3% Retinol + 2% Bakuchiol Treatment** – följer EU:s nya riktlinjer och kombinerar retinol med bakuchiol för synbart jämnare hud, förbättrad elasticitet och glow. **• Pro-collagen Multi-Peptide Booster** – perfekt för dig som vill fokusera på fasthet, spänst och att stärka hudens struktur utan retinol. **• Clinical PRO Retinaldehyde Dual Retinoid Treatment** – vår mest avancerade retinoidformula någonsin! Den innehåller retinaldehyd + adapionid för att ge resultat med fantastisk tolerans. En riktig next-gen-retinoid som levererar resultat – och som självklart följer de nya reglerna. **Nya regler, samma glow!** Jag rekommenderar att passa på medan Clinical 1% Retinol Treatment fortfarande finns – och samtidigt utforska våra nya alternativ som Clinical PRO Retinaldehyde Dual Retinoid Treatment. Rätt produkt för rätt hud, helt enkelt.
# ❤️ Decubal ❤️ Min hudvårdrurine! Jag utvidet min rutin med Ledljus behandling från silkin: Lumilips och en ledljusmask m/ EMS(elektriskmuskelstimulering) just också startet med retinol/retinal produkter från Medik8. Mycket nöjd med min rutin, men siden jag är alltid jagar efter det optimala hudvård produkt. Så sökar jag och testar mycket nytt!! Decubal höras vera bra produkter för den årstiden som kommer nu, produkter som ger mycket fukt och näring till huden. Jag anänder läpprodukt från Decubal , restoring lip balm . ++ # Rengöring vktig i min rutin : 1 steg : Beauty of Joseon, Radiance Cleansing Balm...Tar bort all smink och solskydd på klick . Äterfuktande. 2 Steg djuprengöring med filorgas Skin-Prep Perfecting Cleansing Oil. Ger en djuprengöring och prep till huden. 3 Steg : Medik8 Surface Radiance Cleanse: Min exfolerings med milda syror och som Stimulerar läkning ihudens djupare lager, Förbereder huden för aktiva ämnen. Toning: COSRX AHA/BHA Clarifying Treatment Toner. Som stabiliserar till riktig PH verde efter rengöring. C- vitamin : Medik8 C-Tetra Advanced, mild C-vitamin som ger glow och beskytter emot fria radikaler. Solljus Etc. Peptid serum: Medik8 Liquid Peptides Advanced MP... Fin formula , ger mycket näring till huden. Serum emot utryckslinjar/ rynkor: Filorgas Time-Filler Shot 5 XP Face Serum . ett serum med neuropeptider som har en avslappnade effekt på huden. Botox i ett skott med pennan. Återfuktig: Medik8 Advanced Pro Collagen + Peptide Cream... Ger djup återfuktning och byggsten med Collagen ... Som hjälper med i syntesen till ökt Collagen produktion i huden . Dreamteam ++ tillsammans med peptid serumet Retinol/ retinal : upptimale nattkräm: Medik8 R-Retinoate Intense Night Cream... Retinol behandling med retinal ... som har verkning 8 gånger stärkare och 11 gånger snabbare enn annan A-vitamin. Den är mild till huden, men jag använder den efter Collagenkrämen så att min hud inte blir för stärk behandket med retinol/retinal. AnsktsOljor som ger näring och för att låsa in fukt : Rosenserien Carrot Oil och Loelle Barbary fig Face Oil.. Rekommanderas både ! Jag har tagga pridukter från Ducubal som jag år nyfiken på att testa !! ✨✨
När kylan kommer behöver min hud extra kärlek, så jag satsar på fukt, lugnande ingredienser och fett. Jag börjar med Dr. Ceuracle Vegan Kombucha Tea Essence för balans och lyster, följer upp med By Wishtrend Blue Oasis Aloe Hydrating Serum som lugnar och återfuktar på djupet, och avslutar med Weleda Skin Food som kapslar in all fukt och skyddar mot den torra höst/vinterluften. Den här typen av kombo räddar min hud varje vinter! 💚 Tro det eller ej, men jag har faktiskt aldrig testat något från Decubal - ännu! 🙈 Jag är mest nyfiken på den virala Restoring Lips & Dry Spots Balm (verkar magisk mot torra läppar), Hydrating Face Serum för att ge huden en ny dos fukt, och Hydrating Shower & Bath Oil eftersom även min kropp skriker efter extra fukt och fett under vinterhalvåret. ❄️
Hej! Jag är en grafisk design student och blev sugen på att visa min ansiktsvårdsrutin på ett lite kreativt sätt☺️ Swipea för att se! Bilderna visar vad jag använder stegvis🩷 Jag har oftast kombinerad hy, men på hösten och vintern skriker den för återfuktning. (Ett tips är att undvika parfymerad hudvård!) 🧴Jag växlar mellan CeraVe Hydrating Cleanser och Axis-Y Quinoa One-Step Balanced Gel Cleanser. CeraVe är extremt skonsam mot min hudbarriär. Axis-Y är skonsam men rengör en aning djupare än CeraVe, extra bra då jag sminkar mig ofta. 💚Axis-Y Daily Purifying Treatment Toner används endast varannan kväll efter cleanser, ibland mindre än det. Den exfolierar min hy skonsamt! 🫘 Mixoon Bean Essence används innan moisturizer de dagar min hy känns lite extra torr och saknar lyster. Används endast på kvällen, då åker den verkligen in i huden:) 🤎 SKIN-1004 Probio-Cica Bakuchiol Eye Cream. använder jag varje kväll. Den mjukgör och minskar synliga linjer, som en mildare form av retinol. 💧The Inkey List Omega Water Cream är min favoritmoisturizer! Den återfuktar utan att täppa till porerna och sitter perfekt under smink. Används dag och natt. ☀️ SKIN-1004 Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50 PA++++. Används varje morgon. Solkräm är blandad det viktigaste! Även i molniga Sverige😅 🥰 Decubal Läppbalsam!!!! Inget läppbalsam slår denna. Har använt den i flera år. Den räddar torra läppar, särskilt under vintern. 😅 På den sista bilden kan min lilla kollektion av läppbalsamet, ni kan se hur dess förpackningsdesign har sett ut genom åren vilket jag tycker är så kul☺️ Jag taggar några Decubal produkter som jag är nyfiken på❤️
Min rutin för torr hud – återfuktning från morgon till kväll Torr hud behöver extra omtanke och fukt, så min rutin handlar om att ge huden näring i varje steg! 1. Rengöring: Jag börjar morgonen med en mild, krämig rengöring som inte torkar ut huden. Den tar bort smuts och rester utan att störa hudens fuktbalans. 2. Ansiktsvatten: Sedan sveper jag över ett återfuktande ansiktsvatten eller essence – perfekt för att förbereda huden för nästa steg och ge en första boost av fukt. 3. Serum: Därefter applicerar jag ett fuktgivande serum med hyaluronsyra som verkligen binder fukten i huden. 4. Dagkräm: Jag avslutar morgonrutinen med en rik, närande dagkräm som skyddar mot kyla och uttorkning. På vintern blandar jag gärna i några droppar ansiktsolja för extra lyster. 5. Kvällsrutin: På kvällen rengör jag huden igen och använder ett återfuktande nattbalsam eller sovmask som hjälper huden att återhämta sig under natten.
Skin care För mig är en välbalanserad hudvårdsrutin avgörande, särskilt under vintern när huden blir extra känslig och lätt torr. Jag börjar alltid med CeraVe SA Smoothing Cleanser, som varsamt rengör huden utan att rubba hudens naturliga skyddsbarriär. Den innehåller ceramider och salicylsyra som hjälper till att hålla huden mjuk och smidig, samtidigt som den avlägsnar döda hudceller. Efter rengöring applicerar jag La Roche-Posay Cicaplast B5+, en reparerande och lugnande kräm som stärker hudbarriären och återfuktar på djupet. Den är perfekt för känslig hud som lätt reagerar på kyla och torr luft. Slutligen använder jag The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution några gånger i veckan för att försiktigt exfoliera och jämna ut hudtonen. Den bidrar till en fräschare, mer strålande hud samtidigt som den förbereder huden för nästa steg i rutinen. Denna kombination av mild rengöring, återfuktning och skonsam exfoliering fungerar fantastiskt för mig eftersom den vårdar och skyddar huden utan att orsaka irritation. Den håller min hud balanserad, mjuk och fräsch – även under de kalla vintermånaderna.
För mig är en välbalanserad hudvårdsrutin avgörande, särskilt under vintern när huden blir extra känslig och lätt torr. Jag börjar alltid med CeraVe SA Smoothing Cleanser, som varsamt rengör huden utan att rubba hudens naturliga skyddsbarriär. Den innehåller ceramider och salicylsyra som hjälper till att hålla huden mjuk och smidig, samtidigt som den avlägsnar döda hudceller. Efter rengöring applicerar jag La Roche-Posay Cicaplast B5+, en reparerande och lugnande kräm som stärker hudbarriären och återfuktar på djupet. Den är perfekt för känslig hud som lätt reagerar på kyla och torr luft. Slutligen använder jag The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution några gånger i veckan för att försiktigt exfoliera och jämna ut hudtonen. Den bidrar till en fräschare, mer strålande hud samtidigt som den förbereder huden för nästa steg i rutinen. 1. Denna kombination av mild rengöring, återfuktning och skonsam exfoliering fungerar fantastiskt för mig eftersom den vårdar och skyddar huden utan att orsaka irritation. Den håller min hud balanserad, mjuk och fräsch – även under de kalla vintermånaderna!!!
Oparfymerad hudvård med mycket fukt och även fett och bas är det som fungerar bäst för min riktigt torra och känsliga hud. Det här är min kvällsrutin som fungerar för att det är oparfymerad och fuktgivande hudvård som inte irriterar utan är lugnande, fuktgivande/ fuktbevarande och snälla mot min hud. Rengöringen från Paulas Choice är riktigt effektiv att rengöra med samtidigt som den är fuktgivande bilket är ett trick som inte all rengöring klarar💚 Biodermas Micellar är så effektiv den också men snäll och jag har faktiskt reagerat lite på andra oparfymerade miceller men aldrig på denna💦 Toner från Klair som gör vad den lovar, förbereder en torr hud så huden tar upp de följande produkterna lättare💜 ögonkrämen i Rich varianten från Clinique, snäll och gör mycket och lite av varje🥰 en riktig favorit i ögonkräms djungeln! Även sen såklart oparfymerad 🩷 Den nya Peptid- serumet från Medik8 💦 otroligt på en hud som min som inte tål retinol. Mild och ger spänst, glow och stärker hudren😻 Min favorit mask att ha på natten🛏️🌌 är väldigt rik och är lugnande, stärkande, och lite sval när jag lägger på den. Men som en kram! på en liten stund har den gått in i min torra hud och jag kan lägga mig❣️
Min hud blir lätt torr och känslig, speciellt nu när det är kallare ute, så min rutin handlar mest om att lugna och bygga upp fuktbalansen igen. ✨ Jag börjar med en mild rengöring och går sedan in med Choc Choc-serumet från Glowid, som verkligen ger en plumpad och återfuktad känsla. Efter det använder jag min Paula’s Choice-kräm för att kapsla in all fukt och stärka hudbarriären. Kombinationen av djup återfuktning + barriärstöd har verkligen gjort skillnad för min hud! 🤍 Jag är nyfiken på Decubal just eftersom deras produkter är framtagna för torr och känslig hud – vilket är exakt vad min hud behöver just nu. ✨ Produkter från Decubal jag vill test är :(Decubal enriching cream![![](https://img.tokywoky.com/message-images/70056d7c-f2f6-404d-8369-0e14967762a1)](https://img.tokywoky.com/message-images/491eeb61-4adb-4362-9200-f2038d27bfb1)) 💗 Hudvård för mig = lugn, mjukhet och massor av fukt.
# Budgetfavorit 💸 Beauty of Joseon : Radiance Cleansing Balm. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/916912f5-a6f3-4ebf-9b59-21e44030d36c) - Rengöringsbalm i fast form, som blir till olja när den smälter in i huden. Behöver bara en liten klick till ansiktet, hals och decortage. Dryg i bruk. - Förpackning: Smartlock med spatel. Hygenisk! - Den smälter bort smink från ögon, läppar, bas och talg. Den innehåller risbränn- och olika kornextrakt, så huden blir inte torr utan förblir fuktig. Tyckare den ger Återfuktning och lyster. - bekväm att använda eftersom den inte gör ögonen suddiga eller irriterar dem. Ingen parfym, så fin också för sensibel hudtyp. - Använder den i min kvällsrutin . Förste steg ! Samanlagt: Rekommenderas , detta är en keeper! Har använd denne i månge år . Fin budged balm som är dryg i bruk . ✨
✨Enriching Face Serum SPF30: - Ett serum från Decubal som utvecklat för torr till mycket torr och känslig hud, Innehåller ceramider, kollagen, C‑ och E‑vitamin, (Oparfymerad), bästa tid att använ är på morgonen efter rengöring (applicera några droppar serum, låt absorberas och sedan dagkräm eller skydd ovanpå. ✨ Decubal Sun Lotion SPF 50+: - Ger högsta solskyddsnivå (SPF 50+) med bredspektrigt skydd mot UVA och UVB, passar perfekt för känslig/torr hud och ger återfuktande effekt upp till 24 timmar. ✨Decubal Lip Balm SPF30: - Ger bredspektrum UV‑skydd med SPF 30 (UVA + UVB) för läpparna, återfuktning i upp till 48 timmar, Innehåller vårdande ingredienser som bivax (Cera Alba) och E‑vitamin. Perfekt att använda dagligen. 🌞 Min morgonrutin 🌞 1️⃣ Decubal Enriching Face Serum – ger fukt och vård till min torra/känsliga hud. 2️⃣ Decubal Sun Lotion SPF 50+ – högt solskydd som skyddar och återfuktar hela dagen. 3️⃣ Decubal Lip Balm SPF 30 - för mjuka läppar... ✨Känner mig både skyddad, återfuktad och redo för dagen ❤
Här är min bästa rutin för torr hud som behöver fukt och näring! ✨✨✨ 1. Oljebaserad cleanser för att få bort smink och rengöra huden från djupet. Jag har använt dermalogicas precleanse i många år och den sviker aldrig. 2. Bioderma Sensibio – perfekt som andra rengöring, huden kändes ren, lugn och fräsch efteråt. 3. Ögonkräm, en ny favorit är Transparent Lab, Eye Repair Complex – en ögonkräm som ska motverka ålderstecken och ge fukt och näring. 4. Embryolisse, Lait Creme Concentre är en dröm för känslig och ömtålig hud. Den funkar både dag och natt och som primer. En annan favorit är Eucerin urea repair, som ger en massa fult och gör att huden känns smidig och mjuk. 5. Läppar: Decubal, Lips & Dry Spots balm räddar vinterläppar och torra fläckar som behöver extra omtanke.
Vilken drömvinst! 💖 Min hud är torr och behöver mycket fukt och kärlek. Jag är mån om min hud och märker att den mår mycket bättre av att man har en regelbunden rutin som är anpassad efter dom behoven man har. Det som har funkat väldigt bra för mig är att dubbelrengöra med beplain, sen kör jag naturie essence och därefter Lumene serum och sen blandar jag sawes barrier cream med glow oil drops från samma märke. Produkterna från Sawe är just anpassade till torr hud och passar därför riktigt bra till mig 💕 när detta sjunkit in i huden så avslutar jag sen med puyungkai moisture ampoule och sen tar jag saturday skin eyecream. Efter det är jag redo för en god natts beauty sleep 😴 Decubals produkter verkar väldigt bra 💖 jag har speciellt spanat in ett serum som passar bra till torr hud, tinted lip balm som jag hört ryktesvägen mycket gott om 💖 ansiktskrämen tror jag med skulle passa mig och perfekt att alla produkterna verkar innehålla spf 🧴 en riktigt bra handkräm är ju med av intresse!
✨ Ny rengöringsrutin testad – och jag är imponerad! ✨ Jag har precis provat en ny hudvårdsrutin med produkter från Transparent Lab, och mitt första intryck är väldigt positivt! Steg 1: Oil-Based Cleanser – en rengöringsolja som effektivt löste upp sminket utan att lämna någon oljig känsla. Steg 2: Bioderma Sensibio – perfekt som andra rengöring, huden kändes ren, lugn och fräsch efteråt. Steg 3: Eye Repair Complex – en ögonkräm som ska motverka ålderstecken och ge fukt och näring. Den var lätt att applicera och kändes mjuk och behaglig runt ögonen. Steg 4: Retinal Age Reverse Cream – en nattkräm som gav en len och smidig känsla. Dagkräm: Niacinamide Glow Cream – lätt, återfuktande och gav riktigt fin lyster! 🌸 Sammanfattningsvis: huden känns både ren, återfuktad och med extra glow. Jag ser fram emot att se resultatet efter några veckors användning! 💫
Beauty First Impression❤ L’Occitanes Shea Butter Hand Cream gör ett starkt första intryck med sin rika, sammetslena textur och omedelbart lugnande känsla. Med 20 % sheasmör ger den intensiv näring till torra eller nariga händer utan att kännas för fet. En liten mängd räcker långt, absorberas bra och lämnar händerna mjuka, släta och lätt parfymerade med en behaglig doft av mandel och honung. Krämen känns lyxig, och den eleganta metalltuben förstärker premiumkänslan. Den passar särskilt bra under kallare årstider eller vid frekvent handtvätt, då den återställer fukten effektivt. Priset är högre än genomsnittet, men kvaliteten och den långvariga återfuktningen gör den värd att överväga – särskilt för torra händer. Känslig hud eller doftkänslighet kan dock föredra en parfymfri variant. Sammanfattningsvis är det en pålitlig, vårdande handkräm som lever upp till sitt rykte för kvalitet och omtanke. Ett riktigt bra val för mjuka, välvårdade händer
Watch Ya Tone 5% Niacinamide Dark Spot Serum från FENTY Mitt första intryck: Detta är ett serum som är tänkt att ingå i en rutin för att bekämpar mörka fläckar och hyperpigmenteringar i huden och ge en utjämnande och klar hudton. Det innehåller bl a Niacinamide och C-vitamin. Jag har ännu inga pigmentfläckar så egentligen är jag nog inte riktigt rätt målgrupp för denna produkt men både Niacinamide och C-vitamin har jag haft i tidigare hudvårdsprodukter så jag kunde inte motstå när jag såg den på någon rea för evigheter sedan då jag verkligen gillar Fenty som varumärke och de produkter inom makeup och hudvård jag testat hitintills. Den har en lätt och härlig, icke-klibbig formula som snabbt går in i huden som känns silkeslen. Påminner om mitt favvoserum från Lancôme. Parfymfri och icke-komedogen (täpper inte till porerna). Passar alla hudtyper, även känslig. 100% vegansk
First impression av Dr Ceuracle Vegan Active Berry Lifting Cream Jag valde att spara krämen från Babor tills det blir lite kallare ute och plockade fram den här istället (fördelen med att alltid ha ett litet "lager" hemma 😅). Den här krämen ska vara djupt återfuktande, plumpande och ge lyster. Tycker absolut att den återfuktar och känns rik utan att vara kladdig. Den sjunker in fint i huden på bara några minuter och efter ett tag känns den knappt (på ett bra sätt!). Utöver det är den doftfri. Är helt klart nöjd med produkten i sig men upptäckte efter att jag hade öppnat den att den innehåller ett ämne jag personligen väljer att inte köpa. Jag kommer med glädje att använda upp burken men kommer pga det inte köpa den igen. Utöver det så skulle jag absolut kunna rekommendera den till någon annan! Burken i sig gör mig dock glad, den känns så fin och uppiggande när den står där i skåpet 😊
# Söndagsmasken 🥰 Nattmasker är något som jag ÄLSKAR och **Skincity Skincare Retinoate Repair Sleeping Mask** är 100% min favorit. Använder den 5/7 kvällar i veckan (de andra två kvällarna kör jag syra och undviker därför retinol). Formulan är rik och återfuktande och känns lyxig på huden. Den innehåller vitamin A, salicylsyra och ceramider så den både förnyar och reparerar huden. 🤍 Både jag och min svärmor älskar den (och priset) och brukar köpa en burk extra när den är på kampanj, som nu tillexempel. 🙂 Andra masker jag uppskattar är **Beauty of Joseon Red Bean Refreshing Pore Mask** (härlig lermask som rensar porerna och drar ihop dom utan att tömma mitt ansikte på fukt) och **Xlash Awakeing Eyegels** (innehåller C-vitamin, niacinamid och koffein, allt som jag vill ha för att väcka mitt ansikte till liv). 🤎🧡
First impression av Klairs Freshly Juiced Vitamin Essence Toner När Kombucha Tea Essence tog slut bestämde jag mig för att köra den här i kombo med essensen från Naturie. Den ska vara återfuktande, jämna ut hudtextur, förebygga orenheter och ge lyster. Det första jag la märke till är förpackningen. Flaskan är i hårdplast vilket innebär att man inte kan klämma ut något av innehållet, som istället ska komma ut ur ett litet hål i toppen. Det skulle inte spela någon större roll om det inte vore för att själva produkten är som en gel och därför inte kommer ut av sig självt utan man måste stå och skaka ut minimala droppar 😅 Konsistensen i sig gillar jag! Jag har märkt att jag föredrar essenser och toners som är lite tjockare då jag tycker att de är lättare att hantera. Och det levererar den här! Det är såklart alldeles för tidigt för att säga något om de utlovade effekterna över tid, men jag håller med om att den är återfuktande. Något vidare glow har jag inte sett men det passar mig perfekt eftersom att det inte är därför jag köpt den. Hittills känns det inte som en produkt jag skulle köpa igen, mest för förpackningen och priset, men det är inte heller en produkt jag skulle uppmana någon att inte köpa
First impression av Naturie Hatomugi Essence (och ett budgettips!) När min Kombucha Tea Essence tog slut var det dags att inviga den här bjässen. Det är en riktigt stor flaska till ett rätt lågt pris, mer budget än så blir det knappt. Anyway. Jag gick från Kombucha Tea Essence till den här och tycker att den är riktigt trevlig faktiskt! Den är väldigt tunn i konsistensen men det stör mig inte riktigt trots att jag brukar använda lite tjockare essenser och toners. Den är parfymfri vilket jag verkligen uppskattar! Doften är ändå rätt okej och försvinner framförallt snabbt. Den här ska återfukta på djupet så det riktiga testet kommer väl senare i vinter, men so far so good. Dessutom är det en multiprodukt som även kan användas på kroppen även om jag kommer ha den i ansiktet. Jag använder den både morgon och kväll. Ska testa ha den som ansiktsmask sen men hittills har jag inte upptäckt något som får mig att inte vilja köpa den igen!
First impression av Babor Glowing Protect Cream Under min frånvaro från forumet och egentligen hela livet tog min dagkräm slut och den här stod näst på tur att öppnas. Det är egentligen en 24-timmarskräm men jag har börjat använda den som just dagkräm. Mitt absolut första intryck är av förpackningen. Det är en påkostad, frostad glasburk med härlig tyngd i. Men så fort jag öppnade locket så möttes jag av en foliefilm som var helt omöjlig att öppna! Jag fick klippa upp den tillslut, och även då gick den inte att riva av i en bit 😅 Konsistensen är väldigt härlig! Tjock och ganska fast men ändå luftig, lite vispad liksom? Krämen är parfymerad vilket jag inte älskar men doften är relativt svag och diskret. Men så kommer vi till funktionen och där faller den lite för mig tyvärr. Min första känsla var att den nog skulle vara rik men inte fet och precis vid applicering kan jag nog tycka att den är just det, men det tar inte särskilt lång tid innan det ändras. Efter bara en-två timmar så känner jag mig istället rätt fet i hyn trots att jag har torr hud... Idag hade jag puder och trots det så kändes huden väldigt oljig typ 6 timmar efter jag smort in den och så brukar jag inte uppleva det. Det får mig att tänka att jag nog ska avvakta med att använda den här i någon månad eller två. Så på någon med normal eller fet hy är den här nog katastrof. Jag hade tyvärr förväntat mig mer från ett märke som Babor och är därför glad att jag köpte den på 50% rea. Krämen ska ge ökad lyster (vilket inte är vad som gör att jag tycker att huden blir fet/oljig), det märker jag ingen större skillnad mot andra krämer än så länge, och så ska den stärka hudbarriären
Beauty First Impressions 💖 Dags för lite selfcare med en härlig sheet mask och testade denna från saturday skin, ett märke som jag för övrigt gillar av det andra jag provat 🫶🏻 Denna sheet mask är väldigt tunn, nog den tunnaste jag nånsin provat ( har dock inte provat supermånga 🤗). Tycker det är lite meckigt att få ut den ur själva emballaget (eller hur man ska säga 🤔) för den kommer i ett nät på båda sidorna av själva sheet masken. När man väl fått ut den så sitter den väldigt skönt på huden och det är väl att den är så tunn som gör att den är så skön 💕 den ger dessutom en skön svalkande känsla 💖 Tycker absolut att huden känns välmående efteråt! Och magiskt återfuktad, på djupet till och med! 🫶🏻 Plus också för att den innehåller rikligt med serum så man kan smörja hals och dekolletage också 👌 Den absorberas snabbt och huden känns på riktigt väldigt, väldigt fräsch och återfuktad på ett sätt som jag sällan upplevt. Helt klart en av de bästa sheet mask jag provat! 🥰💖
Min rengöringssamling 🤍🩵💜 Har nästan uteslutande använt två rengöringsprodukter det senaste året, från Paula's Choice och Dermalogica. Är väldigt nöjd med båda så har inte velat testa några andra men nu är det nog dags. Fått i både tidigare adventskalender, och som gåvoset vid köp. Den från Glow Recipe är den enda jag köpt själv. De två från Clinique har jag testat tidigare men de övriga 3 är nya för mig. Av alla produkter som väntar i mitt "förråd" har jag nog förutom rengöringsprodukter flest av olika mascaror. Och läpprodukter (men de har jag köpt själv). Ole Henriksen är stapelvara så passar på vid fyndpris och olika läppoljor och gloss blir ofta impulsköp eller "testa-nytt-varumärke-köp". Tror inte jag är ensam om detta så vad lagras hos er och vad har ni svårast att motstå?
GLOW Recipe 🍉🫐🥑 Hudvård berikad med frukt och aktiva ingredienser. Berättade ju för ett tag sedan att jag beställt ett flertal produkter från Glow Recipe. Varumärket finns i Sverige men inte på KICKS. Jag valde dock att beställa direkt från dem då det blev både billigare plus att jag då kunde plocka ihop och själv välja vilka produkter jag ville testa som ett trial kit. Roligt men svårt men fick ihop en härlig blandning tror jag. Det blev en mild rengöring med blåbär, en återfuktande rengöring och ett serum med avocado och ceramider, några av deras kanske mest kända vattenmelonprodukter för glow (toner och dew drops), en återfuktande och plumpande fuktkräm med plommon och en ögonkräm med guava och c-vitamin. Första produkten jag börjat testa är Plum Plump Hyaluronic Cream med bl a plommon och hyaluronsyra. Se bild 2. En lätt (vispad) kräm med härlig och fräsch formula och doft och som snabbt går in. Känns skön och återfuktande och huden blir silkeslen. Skulle nog faktiskt kunna hålla med produktbeskrivningen om att huden får en lite rosig lyster också. Gillar den! 🤗
🍂🍁 Favoritprodukt(er) under hösten 🍁🍂 Jag har mig friheten att tagga två grejer som är absoluta måsten för mig under den kalla delen av året. Skinomes läppbalsam och handkräm. 🩷 De finns alltid i lådan i mitt sängbord så att jag kan applicera innan jag lägger mig och vakna med återfuktade läppar och händer. 🙌🏼 Jag brukade vara en sån torris att mina läppar sved och sprack på vintern hur mycket läppbalsam jag än använde. Samma med mina stackars händer.. huden på knogarna sprack och blödde med jämna mellanrum fastän jag använde handkräm. Det har inte hänt sen jag köpte dessa. 😍 Använder oftast annan handkräm under dagen, men Skinomes under natten och det räcker för det mesta. När det är kallt kan jag behöva använda både läppbalsamet och handkrämen lite oftare. Rekommenderas starkt till alla med torr och känslig hy! Oparfymerat, bara massa bra ingredienser, tillverkat i Sverige och på förpackningen står både när produkten tillverkades och hur länge den håller. Fräscht! 🪷
🍂❄️ Höstens bästa produkt! 💧🍁❄️🍂 En av mina go-to produkter när temperaturen kryper ner mot nollstrecket är Nordic Hydra Moisturizing Prebiotic Oil-Cocktail från Lumene. Upptäckte denna återfuktande och vårdande oljecocktail genom Lumenes adventskalender för två år sedan och sedan dess är den en given vinterhalvårsfavorit! Den har en tvåfasig sammansättning och flaskan ska därför skakas innan applicering så lösningen blandas. Innehåller bl a arktiskt källvatten, ekologisk nordisk björksav och nordisk blåbärsfröolja. Extra + Den känns inte fet och oljig på huden och funkar även jättebra under makeup. Under hösten brukar jag applicera den innan min nattkräm och kalla vinterdagar även på morgonen innan dagkrämen. Speciellt framtagen för torr och uttorkad hud. 100% vegansk
First impression av Origins Mega-Mushroom Skin Relief Micellar Cleanser Mitt micellärvatten från Garnier tog slut nyligen och jag påbörjade istället den här. Det finns väl inte så mycket att säga om ett micellärvatten egentligen (jag använder det inte som sminkborttagning så den biten kan jag inte uttala mig om), men vad gott det luktar! Det känns behagligt mot huden men jag tycker nog inte hittills att det är unikt för just den här produkten. Däremot ska den här lugna irriterad hud och det kan ju vara en viktig egenskap! Pga priset som måste ha höjts avsevärt sen jag köpte det kommer jag inte köpa igen. 420 kr ordinarie pris är väldigt saftigt, speciellt när det finns billigare som gör exakt samma jobb. Jag köpte det på erbjudande men jag skulle knappt köpa den här på 50% rabatt med det priset
Ett skepp kommer lastat... Ska testa lite roliga hudvårdsprodukter från ett, för mig nytt, varumärke, Glow Recipe 🍉🥑🍓🫐 Fick upp ögonen för Glow Recipe i London men det finns även att köpa i Sverige (ej på KICKS). Jag valde dock att beställa direkt från dem. Det har blivit min nya grej!😃 Oftast bättre priser, större utbud och vissa utgåvor som varumärkena behåller själva och inte släpper till sina återförsäljare. Nu fick jag både rabatt på mitt köp där produkterna redan var billigare från början och fri frakt, även international shipping, för att det var min första beställning. Dessutom lite extra varuprover. GLOW RECIPE tillverkar produkter med antioxidantrika fruktextrakt från frukter som vattenmelon, plommon, avokado, blåbär och papaya. Fruktextrakten blandas med aktiva ingredienser som niacinamid, hyaluronsyra, retinol och många andra ingredienser. Glow Recipe är både veganskt och cruelty-free, Leaping Bunny certifierade!👏🐇🤗.
Ett första intryck: En berusad elefant som levererar... 🐘 Men jag orkar inte. Vill inte gilla denna dyra (för dyr för mig) ansiktskräm från Drunk Elephant, Protini™ Polypeptide Cream, en proteinfuktkräm med patenterad formula. Så härlig, väldigt dryg och med en formula som gör att huden känns som len, matt sammet. Enda lilla negativa kanske är att den inte doftar så gott (inte illa heller) då den är 100% fri från eteriska oljor och dofter (samt silikoner). Hoppas fortfarande på att varumärket kommer till KICKS då vi råkade få syn på några produkter förra veckan som nu tycks ha försvunnit men jag håller tummarna. På KICKS i Norge fanns redan Drunk Elephant i butik när jag var i Oslo förra året. För övrigt även Too Faced men de kan ju sakna andra varumärken som vi har, det vet jag inte? Och namnet då - DRUNK ELEPHANT 🐘 !? "The name Drunk Elephant comes from the myth of elephants getting "drunk" from eating fermented marula fruit, a key ingredient found in the brand's products." Tiffany Masterson (som lanserade varumärket 2013)
Beauty First Impression 🧡✨️ Intressant nyhet för alla glow-älskare. Har testat Biotherm's senaste, Aquasource Vitamin Glow Gel, några dagar nu. Denna lystergivande och återfuktande gelkräm kan användas som både dag-och nattkräm och passar alla hudtyper. Formulan är en gel, så lätt och fräsch, svagt orangefärgad och med matt (!) finish. Går snabbt in och ger absolut ingen blank look som jag tycker många gelprodukter gör. Den har en fräsch och god doft av citrus som jag uppskattar särskilt på morgonen som en liten extra uppiggande energiboost. Innehåller bl a: Vitamin B3, även känt som niacinamid och Biotherms patenterade Biotech Plankton fullpackat med 35 essentiella näringsämnen. Jag gillar denna! 🍊⭐️🧡🤗✨️ Värt att nämna, 30 ml är på tub, 50 ml på burk.
Nu när det är 25% på K-Beauty vill jag passa på att tipsa om denna multifunktionella skönhetsprodukt från Klairs. Illuminating Supple Blemish Cream 💖 Denna storsäljande bb-cream passar alla hudtyper. I denna tub får jag fuktkräm, solskydd (SPF40) och foundation (medeltäckande) i en och samma produkt. Dessutom sägs den verka anti-aging också! Man sparar både tid på morgonen och pengar och det gillar jag!!! 😃 Ska jag nämna något negativt så är det väl att nyansen (för det finns bara en) är ganska ljus så har du en lite mörkare hudton eller fortfarande är solbränd så kan den bli för ljus. Vad gäller underton så är det som att den anpassar sig. Har en vän med varm underton och den passar henne lika bra som den passar mig med neutral till kall underton. Sedan är ju förpackningen inte särskilt glammig heller om man ska vara ärlig. 😃
Beauty First Impressions 💖 Jag tyckte att den var lite krånglig att få till och det gick inte helt enkelt att blanda ihop den i själva förpackningen heller… jag har en till av denna liggandes hemma men nästa gång kommer jag att blanda den i en skål. Nu blev den klumpig och längst ner fanns pulver som inte ens blivit ihopblandat. Om du som jag har lite dåligt tålamod så rekommenderar jag en annan mask… Känslan på huden är dock väldigt väldigt skön! Att få av den var tyvärr lika jobbigt som att blanda ihop den, den gick endast bort som flagor, det gick inte att ta bort den hel. Jag antar att det hänger ihop med att den inte var ordentligt blandad innan. Resultatet efteråt var väldigt härlig och mjuk. Gillar man lite pyssel så kan denna nog passa! Jag kommer att använda upp den andra som jag har liggandes hemma men kommer inte att köpa fler efter det.
First impression av Klairs Rich Moist Soothing Serum Började använda det här idag, så det är verkligen en first impression. Jag gillar att serumet är en genomskinlig gel som i princip är helt doftlös. Set sjunker in i huden relativt fort men lämnar en lite klibbig känsla efter sig. Uppenbart för tidigt att säga något om hur det presterar, än så länge känner jag inget "wow" men känner inte heller att det ska bli jobbigt att använda upp flaskan. Flaskan har en pump och en liten plastbit man sätter på huvudet av pumpen men den sitter alldeles för dåligt och åker av alldeles för lätt så det här är inte en förpackning man vill stoppa ner i väskan direkt 😅 Om det återfuktar bra så tycker jag helt klart att det kan vara värt priset (och flaskan innehåller mycket!), speciellt om man köper det när det är något erbjudande
Beauty First Impression 🍊✨️ Nu när solen inte längre är så stark och jag tillbringar mindre tid utomhus passar det bra att boosta huden med C-vitamin och GLOW! ✨️ Man bör dock alltid, oavsett årstid och väder, använda en solskyddsprodukt över när man har C-vitamin i sin morgonrutin. De senaste morgnarna har jag pressat apelsiner att dricka och applicerat Dermalogicas fuktboost, laddad med vitamin C, BioLumin-C Gel Moisturizer i ansiktet. En krämgul fuktkräm med gelformula. Doftar gott och ger verkligen huden en glowig finish. För att vara en gelkräm tycker jag det tar ganska lång tid för den att gå in och det kan ju vara en liten nackdel när man vill avsluta med solskydd och man som jag inte har 3 minuter extra de flesta morgnar. Prioriterar alltid min sömn! 🤗💤 Taggar även ett set där den ingår
Skrubb använder jag regelbundet, året om. Som vanligt älskar jag verkligen Rituals Karma, även i skrubb varianten. 💚 The Ritual Of Karma Softening Body Scrub Lotusblomma och vitt te. En fantastisk doft som alltid får mig att må bra. Innehåller havssalt som är naturligt exfolierande och bevarar sina egenskaper när det används på huden. Det avgiftar, mjukgör och är rikt på kraftfulla, naturliga mineraler som främjar cellförnyelsen och efterlämnar en välmående hud. Till ansiktet använder jag lite olika. Det är två olika jag testar just nu 💧 BeautyAct - Exfoliating Treatment Pads Dessa jämnar ut hudtonen och hudtexturen samt minskar synligheten av förstorade porer. Än så länge gillar jag och min hud den. 💧Skincity Skincare - Brightening Treatment Denna är för mer mogen hud och inte tonårshud. Den är en koncentrerad exfoliering för mogen, torr, pigmenterad och solskadad hud. Perfekt nu efter sommarstålarna. Används som en behandling 1-3 ggr i veckan under serum/nattcreme och sköljs inte av. OCH den har 70% rabatt just nu! Passa på. 😍 Bilder från Kicks.se
First impression av Dr Jart+ Vital Hydra Solution Hydrating Lip Mask Masken innehåller hyaluronsyra och kan användas som mask (dag eller natt), läppbalsam eller primer inför t.ex läppstift eller läppglans. Jag har köpt den för att primärt ha som läppmask till natten och det är också så jag använt den de senaste dagarna. Den är väldigt lätt och mjuk på läpparna, inte sådär galet klibbig och när jag vaknat på morgonen har jag verkligen känt att den faktiskt sjunkit in och att läpparna känns mer återfuktande än kvällen innan. Tycker inte att den har någon smak eller doft vilket jag ser som en fördel (även om jag inte hade misstyckt en svag doft av något). Den har lite lite färg i burken men det är inget jag ser på läpparna. Hittills är konsistensen det jag gillar mest! Gillar verkligen att den är så krämig men ändå inte klibbig. Kan defintivt tänka mig att köpa den igen om det fortsätter såhär!
Beauty First Impression 💧 Har testat många, för mig, nya hudvårdsprodukter denna sommar. Denna toner från Dr Ceuracle är en av dem. Har sedan innan sheetmasken i samma serie som en återkommande härligt återfuktande och prisvärd favorit. Taggar även den. Hyal Reyouth Toner är en toner med en liten gelaktig formula som ska lugna och återfukta på djupet. Klappas in! Den innehåller hela 6(!) olika typer av hyaluronsyra samt vitamin B3 och B5-vitamin. Har bara testat den ett par dagar och ja den känns både återfuktande och väldigt lugnande. Jätteskön på kvällen efter mycket sol och saltvatten! Den plumpar och ger lyster också MEN jag har svårt för formulan. Den känns mer som ett serum och jag föredrar "vattniga" ansiktsvatten. Just därför är jag i nuläget tveksam till om det blir omköp men jag ska absolut ge den lite mer tid. Betyg upplevt första resultat: 💧💧💧💧 Formulan (en smaksak): 💧💧(💧)
Beauty First Impression 💙💦 Vattenbaserad gelkräm från Dr.Jart+ som överträffar mina förväntningar trots att produktbeskrivningen säger att den är för uttorkad hud. Den innehåller bl a 5% glycerin som är ett fuktgivande ämne mycket vanligt förekommande i hudvårdsprodukter tack vare sin förmåga att dra till sig och binda fukt samt att stärka hudbarriären. Krämen innehåller även niacinamid och hyaluronsyra så bara relativt "snälla" ingredienser som borde passa de flesta hudtyper. Lätt och fräsch formula! Definitivt en keeper och min känsla nu säger att det nog kan bli omköp i framtiden också! Vill dock inte ha vattenbaserad hudvård på vintern men absolut en ny favorit för resten av året. Betyg: 💧💧💧💧(💧) Finns även som liten förpackning om man vill testa! För er som vill läsa mer om glycerin taggar jag en länk från KICKS hemsida. https://www.kicks.se/inspiration/experttips/allt-du-vill-veta-om-glycerin-i-hudvard Ha en fin fredag! 🌻🩵
En otrolig dold pärla och first impression av Anua Peach 77% Niacin Enriched Cream Spoiler: jag älskar den! Jag har varit på jakt efter en dagkräm som återfuktar ordentligt men ändå känns lätt på huden nu under sommaren. Har testat två gelkrämer och hade redan den här ståendes i skåpet men tänkte vänta med att använda den tills senare i höst för jag trodde att den ev kunde kännas lite för fet i den här värmen. Jag hade fel. Väldigt omgående efter applicering så känner man hur mjuk och behaglig den är och efter några minuter känns den knappt på huden längre - på ett bra sätt, utan tillstymmelse till stramhet. Huden känns återfuktad genom hela dagen oavsett om man följer upp med smink eller inte. Med 77% persikoextrakt (därav namnet) ska den ge huden viktiga näringsämnen och vara uppfriskande, och niacinamiden i den jobbar på hudtexturen och att minska synliga porer utöver att stärka hudens barriär. "Krämen är idealisk för att skapa balans i huden och passar alla hudtyper, inklusive torr, fet och blandhud." Den här kommer jag köpa fler ggr!
First impression av Clinique Take The Day Off Cleansing Balm Makeup Remover Jag har en liten burk av den som följde med i ett value pack jag köpt (med mascara och eyeliner) och jag måste säga att den är så dålig att jag inte ens kommer använda upp burken. Jag har använt den här typen av makeup-remover ett tag, har haft en från elf som jag älskar och just nu en från It Cosmetics. Men den här från Clinique... Resterna på handduken på bilden (som syntes ännu mer i verkligheten) är efter att ha tvättat ansiktet TRE ggr med produkten. En dag jag inte ens hade särskilt mycket smink utan bara en vanlig vardagssminkning. Jag kör alltid double cleanse när jag har smink men bodde på hotell en natt och tog då med mig den här lilla burken. Väldigt underkänt i mina ögon. Har jag tvättat ansiktet tre ggr med en produkt som specifikt ska tvätta bort just smink så ska inte handduken se ut såhär efteråt...
Sommaren är ofta en tid då vi reser mer än vanligt. Även om vi gillar det så uppskattar tyvärr inte vår hud det lika mycket av flera anledningar: Svårigheter att hålla fast vid våra vanliga hudvårdsrutiner, sol och torr flygplansluft (ofta är luftfuktigheten ombord endast ca 20% istället för 50% som vår hud föredrar) För att motverka uttorkning är det bra att fokusera på att återfukta huden både under och efter flygresan: Under flygresan: Återfukta ofta genom att applicera fuktkräm regelbundet, särskilt på långa flygningar. Undvik foundation och puder som kan förvärra torrheten. Drick mycket vatten under flygningen. Efter flygresan: Rengör huden skonsamt med en mild rengöring. Återfukta intensivt, gärna en fuktgivande mask och/eller serum innan en eventuellt rikare kräm eller lotion än vanligt för att så fort som möjligt återställa hudens fuktbalans. Kanske läge att "vända på dygnet" och använda nattkrämen både morgon och kväll (?)! Drick mycket vatten. Att huden behöver lite extra kärlek märks tydligt då min väldigt bra återfuktande favoritkräm Moisture Surge från Clinique går in lika snabbt varje gång jag applicerar den med en dryg timmes mellanrum. Så packa din ansiktskräm i handbagaget!💧👜 En enkel sheetmask är bra att packa med för en extra boost. En återfuktande budget-⭐️ jag kan rekommendera är t ex Hyal Reyouth Lifting Mask från Dr Ceuracle.
Beauty First Impressions 🤍 L'occitane Shea Hand Cream. Har nu använt denna några kvällar och den känns otroligt fet, återfuktande och dryg. Nu är ju inte mina händer vintertorra utan endast torra av mycket och ofta handtvättande men denna känns som jag ska köpa inför vintern. Någon som redan använder/använt den? Den är inte oparfymerad för den som föredrar det men doftar gott, tycker jag. L'Occitane har över 2000 butiker runt om i världen men i Sverige endast 1 i Stockholm (vad jag kan se). Stor skillnad mot hemma är att här är butikerna väldigt generösa med varuprover. Man behöver inte ens köpa något eller fråga efter det utan blir ofta erbjuden. Förutom handkrämen fick jag även schampo och balsam. Känns som att de ser testers mer som reklam för eventuella framtida köp än som hemma en belöning om du är stamkund eller handlar för ett större belopp. Måste bara köpa någon av deras lavendeldoftande produkter nu när jag provdoftat och testat i butik! Älskar lavendel! 🪻💜
Nu säger jag hejdå till BeautyAct SkinDefender Gel Cream. En gelkräm som innehåller ceramider och hyaluronsyra, den ska återfukta, stärka hudbarriären och även reglera talgproduktionen. Jag har torr hud och ville ha en lättare dagkräm nu till sommaren. Tyvärr har jag ibland känt mig stram när jag har använt den här så den har nog inte riktigt återfuktat ordentligt, men i övrigt gillar jag den verkligen! Den är behaglig och sjunker in väldigt snabbt i huden och funkar så bra under smink. Doftar inget speciellt vilket jag uppskattar. Förpackningen har fått lite kritik i recensionerna och även om jag håller med om att den innehåller onödigt mycket plast så har storleken inte stört mig. Den borde verkligen gå att köpa refill till den med tanke på hur förpackningen är utformad. Något som däremot har stört mig är att det inre locket är lite för mjukt så ganska många ggr har det tryckts ner i burken (med massa kladd som följd...) när jag bara velat stänga det ordentligt. Troligtvis kommer jag inte köpa den här igen just pga att jag känt mig lite stram i huden, men annars skulle jag inte tveka på att köpa den igen!
Hej alla stjärnor på KICKS! 💫 Jag heter Lena och jobbar som utbildare och hudterapeut för Paula’s Choice i Norden. För oss är det superviktigt att sprida kunskap och dela sanningen om hudvård – inga quick fixes, inga myter – bara ingredienser och forskning som faktiskt gör skillnad 🖤 Men nu vill jag höra från er: ✨ Vad vill ni se mer av från mig i höst? ✨ Saknar ni något i butik när det gäller Paula’s Choice? ✨ Hur vill ni att vi presenterar kunskapen – filmer, lives, något helt annat? Inget önskemål är för stort eller smått – jag vill göra allt jag kan för att ni ska känna er trygga, inspirerade och peppade när ni pratar om vårt varumärke! Och du – följ mig gärna på @lena.paulaschoicese på Instagram för massor av hudvårdsinspo, lanseringar och tips ✨ Ser fram emot era tankar! / Lena – Paula’s Choice 🤍
Min kylande favorit: Paula’s Choice Calm Nourishing Milky Toner 🧊 Jag måste bara tipsa om min nya favorit i hudvårdsrutinen – Paula’s Choice Calm Nourishing Milky Toner! Det här är den perfekta tonern när huden känns känslig, varm eller bara behöver lite extra kärlek. Den har en lätt, mjölkig konsistens som känns så otroligt svalkande och lugnande direkt vid applicering – som en sval bris mot huden. 🥰 Den innehåller bland annat beta-glukan, allantoin och lakritsrot som hjälper till att dämpa rodnad och irritation, samtidigt som huden återfuktas och får en hälsosam lyster. Hela familjen använder den faktiskt – just nu är den vår räddare på myggbett! Så skönt att kunna svepa över huden med något som verkligen lugnar direkt. Perfekt efter sol, stressiga dagar eller om du bara vill ge huden lite extra omtanke.
First impression av It Cosmetics Confidence in a gel lotion Köpte den på rea i butik och kan inte tagga den här, men här kommer en first impression ändå! Jag har torr hy men vill såhär på sommaren ha en lättare dagkräm och tyckte att den här var värd att testa när den var på 70% rabatt. En gelkräm är ju ofta lättare och lite mindre återfuktande än en krämkräm men den här tummade inte på återfuktningen! Själva gelen är väldigt mjuk och len och den är skön att massera in i huden. Jag tycker att den sjunker in bra, korvar sig inte och funkar bra under smink. Nivån av återfuktning var jag positivt överraskad av! Jag tycker dock att den känns lite fet på huden efter bara några timmar men det är inget som stör just mig med torr hud men hade jag haft oljig hud hade det kanske blivit för mycket ändå. Så sammanfattningsvis, helt klart värd när den var så kraftigt nedsatt i pris men den är inte tillräckligt wow för att jag skulle köpa den till ordinarie pris
Produkter som håller min hud sommarfräsch och även fräsch framöver hoppas jag🥰! Använder ju alltid C-vitamin under Solskyddet under vår och sommar och ofta resten av året också. Det ger glow och skyddar huden mot solskador och smuts. Det här serumet är otroligt trevligt att använda! Doftar milt och är lite återfuktande. Det här är en ny produkt och deras tidigare Tetra är ett hyllat C-vitamin serum och det här ska vara ännu bättre. Peptider!! Min hud älskar peptider, har testat och har några andra serum/ boosters hemma men det här är ju otroligt! Rekommenderar det till dem som inte vill göra injektioner för att minska rynkor/ linjer🔥 Solskyddet jag kommer beställa igen, har sats på prov och inte det minsta spår av att jag sat i solen en timme, utan ens keps! Det var mitt andra lager för dagen och satt i samtal och det passade inte att jag flyttade på mig. Blev inte ens rosa! Fantastiskt ♥️
Nya masker från Dr Ceuracle 🎭 Expert Spirulina Cooling Modeling Mask 💚 Expert Collagen Firming Modeling Mask 🤍 Någon som redan hunnit testa dem? Man blandar tydligen ihop masken själv i förpackningen! Håller på med min hudvårdsbeställning 2 för 1 (Dr Ceuracle och Klairs) och dessa som nyligen lagts till i sortimentet ingår också. Tror jag kommer ha ny hudvård och hudvård att ge bort för minst ett år framöver... 😂 Älskar det lyxproblemet! 🥰 Produktbeskrivning: Användning: 1. Förbered – Riv upp förpackningen längs perforeringslinjen och ta ut skeden. 2. Blanda – Tillsätt cirka 8–14 skedar vatten och blanda gradvis med skedens spatel tills en jämn pasta bildas. – inga extra verktyg behövs, påsen fungerar som en mixningsskål. 3. Applicera – Fördela masken jämnt över huden i ett tjockt lager, undvik ögonområdet. 4. Låt verka – Låt masken sitta på huden i 15–20 minuter, tills den har stelnat. 5. Avlägsna – Dra försiktigt bort masken. Tips - Expert Spirulina Cooling Modeling Mask: Perfekt efter sol & värme – Använd masken efter en dag i solen eller vid varma temperaturer för en lugnande och kylande effekt. Nu gäller erbjudandet även danska varumärket Jorgobé såg jag precis. De har bl a ett populärt och prisvärt niacinamid serum som nu blir galet billigt. 239 kr för två stycken!
En produkt som absolut förtjänar mer hype än den någonsin fått! / En produkt - två sätt En rengöringssvamp i silicon. Denna hjälper till att exfoliera huden (få bort döda hudceller) hjälper till att rengöra porerna på djupet och hjälper till att få bort sminkrester där sminkbborttagningen inte gjort hela jobbet. Blöt ansiktet, klicka ut en dutt av din ansiktsrengöring och go to town! Med cirkulerande rörelser i hela ansiktet såklart. Skölj sedan av och torka torrt. Huden känns så himla len, ren och fräsch! En bonus är att exfolieringen ger ett litet glow i huden också. (Om man vill kan man ju även använda den för att rengöra sminkborstar med!) Priset? Knappt en hundring för en av (enligt mig) världens bästa ansiktsrengöringshjälpmedel! Den är ju dessutom gjord i silicon, vilket inte heller drar till sig bakterier och andra bassilusker.
Min SPF-Rutin😎! Älskar Heliocares solskydd, de ger ordenligt med skydd och är trevliga att använda! Det senaste skyddet för ansiktet Sensation är jättefint, en lätt fluid som går jättebra att använda runt ögonen. Det är lätt stt få på mycket av det så det ger bra med skydd och det fungerar bra både under och ovanpå smink Gun Ana Stiftet finns inte hos Kicks än men är sen åt tillbaka mitt enda Stift till läpparna det smakar inte illa som alla andra och går bra stt använda i hela ansiktet om man vill det. Men för mig är det läppbalsam med SPF 50👄 med mynta och gurka och Gun Ana ör ett Svenskt företag! Heliocares Stift jag ofta använder att fylla på med när jag vill kunna fylla på snabbt och inte kan tvätt av händena innan! Jättebra och for plats i en liten ficka! Händigt! ACO Sun Gel Cream, känns inte på huden och lätt att använda. Min man favorit, det kladdar inte!
Min SPF-rutin ☀️ Jag har väldigt ljus hy och bränner mig ganska lätt, så för mig är det väldigt viktigt med ett högt solskydd som skyddar mot både UVA- och UVB-strålar. De senaste åren har jag använt La Roche Posay Anthelios UVmune Ultra Creme SPF50+ till ansiktet - en produkt jag gillar väldigt mycket! Jag har däremot varit nyfiken på att testa Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ då jag hört mycket bra om den, så jag beställde den häromdagen och väntar nu på att få hem paketet så jag kan testa! Till kroppen använder jag för tillfället ett solskydd som jag spontanköpte på flygplatsen för några månader sedan när jag skulle till Italien, och jag tycker den funkar väldigt bra. Det är Rudolph Care Kids Sun Lotion SPF50 (ja jag vet att det står Kids på den, men den funkar ju lika bra på mig ändå 😅)
☀️🧴 Min SPF-rutin just nu – skyddad men glowy 😎 Sommaren är här och jag vägrar välja mellan att vara solsmart och att se snygg ut i solen. Här är min lilla men trogna SPF-rutin just nu: 👸 Ansiktet: Jag kör på Beauty of Joseon Relief Sun SPF 50+ – en koreansk hjälte som känns mer som en återfuktande dagkräm än ett solskydd. Ingen vit hinna, inget kladd – bara mjuk, glowig hud som känns fräsch hela dagen. Den är så skön att jag nästan längtar efter att smörja in mig varje morgon. 🌴 Kroppen: Här blir det Hawaiian Tropic Glowing Protection Oil – SPF 30 när jag är ute längre stunder, och SPF 15 om jag bara ska sitta i skuggan eller ta en kort promenad. Den doftar sommarsemester i en flaska och huden får den där glansiga, glowiga finishen som känns lyxig utan att bli oljig. 🔁 Jag försöker vara noga med att återapplicera, speciellt efter bad eller om det är riktigt varmt. Hellre för mycket SPF än att se ut som en kräfta. 😅 Så – glow OCH skydd? Check. ✅ Vad använder ni i solen? Letar alltid efter fler SPF-favoriter att nörda ner mig i!
Min spf-rutin Passande att den här utmaningen kom när jag precis hade tänkt göra det här inlägget! Jag har tidigare varit slarvig med spf pga min livssituation, jag är väldigt sällan ute i solen. Men i år är jag noga ändå. Jag har köpt de här tre och hade tänkt göra ett inlägg om dem. Använder alla tre men vid olika tillfällen. Har i grunden torr hud men inte lika torr nu. La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Light Creme SPF50+ - klassikern som jag verkligen tycker om! En lätt rinnande kräm som sjunker in snabbt utan att lämna en hinna. Man blir inte heller sådär fet som man kan bli av vissa solskydd. Funkar väldigt bra under smink! Om man har väldigt torr hud vill man nog ha en dagkräm under den här Clinique SPF40 Face Cream - en kräm i ordets rätta bemärkelse. Den här är ganska fet och kan absolut ersätta en dagkräm. Har man oljig hud vill man nog inte använda den här... Lämnar ingen hinna men huden känns väldigt fet ett bra tag efteråt och den svider i ögonen. Funkar okej under smink om man inte som jag vill ha matt finish, då måste man använda mycket puder. Om man däremot vill skippa mycket smink och bara använda väl utvalda puderprodukter så är det är inte rätt solskydd då det blir otroligt fläckigt. Heliocare Mineral Tolerance Fluid SPF50 - en lite lätt färgad (beige) kräm där de flesta nog inte behöver ha en dagkräm under. Skulle säga att den är lite som ett mellanting mellan de två andra, lite fetare än La Roche-Posay men inte lika mycket som Clinique. Man kan utan problem ha smink över den här men jag brukar använda den här när jag inte vill sminka mig så mycket och låter den här vara basen. Lämnar ingen vit hinna men man behöver massera in den lite mer än t.ex La Roche-Posay. Använder som sagt alla tre och väljer helt enkelt vilken jag ska ha utifrån hur jag vill, eller inte vill, sminka mig den dagen!
Self-Care: Skön start på årets längsta dag 🤗☀️ Idag är årets längsta dag. Och det känns verkligen att den börjar efter en väldigt kort natt... 😂 Efter att ha tvättat ansiktet med kallt vatten, lagt på svala sköna eye patches och bryggt kaffe var det dags att gå i duschen. IDA WARG duschgel förvandlas till ett lyxigt, fylligt och krämigt skum. Denna har en somrig och fruktig doft av vattenmelon. 🍉 Så tråkigt att raka benen men Estrids produkter gör det i alla fall lite roligare, tycker jag. Kan verkligen rekommendera The Ultimate Shave Gel som både vårdar, lugnar och återfuktar huden. Framtagen för känslig hud med bl a vårdande sheasmör, lugnande niaciamid och återfuktande havsmossa. Köper ingen annan! Ljuvlig frukost i solen ☀️ - grekisk yoghurt med flytande honung 🍯 och färska jordgubbar 🍓😋 Önskar en härlig dag och fortsatt fin midsommarhelg! 🌼
GUERLAIN – Orchidée Impériale Eye & Lip Cream 20 ml 👑 Den här krämen är inte bara en produkt – det är en jävla ritual, en upplevelse, ett “jag har mitt liv ihop” statement. Vad är grejen med den då? 🌸 Orchidée Impériale-serien är typ Guerlains heliga graal. Dom har studerat orkidéer i 15+ år för att pressa ut varenda droppe anti-age power ur dem. Det är science meets skincare meets rich bitch energy. 👁️👄 Eye & Lip Cream = två i en Du får både ögon- och läppvård, vilket är sjukt skönt för oss som hatar att kleta runt 10 olika burkar. Den jobbar på: • Mörka ringar • Puffighet • Torrhetslinjer • Fina linjer runt munnen • Volymförlust på läpparna Hur känns den? Smälter in som smör i solsken. Man känner direkt att huden blir typ plumpad och återfuktad, utan att det blir fettigt. Den ger en sån där “jag dricker 3 liter vatten om dagen och sover 8 timmar”-look. Fast man egentligen låg uppe med TikTok och en Red Bull 💅 Priset? Ja, den kostar en slant. Typ 2500 spänn. Men hon levererar. Du behöver bara pyttelite per användning så burken räcker länge. Det är en investering i din “jag är värd det”–era.
☀️ Sommar, sol – och syror? 🌿 Hej fina hudvårdsvänner! Sommaren är här, och många undrar: ”Kan jag verkligen använda exfolierande syror när solen skiner?” Svaret är: JA – om du skyddar huden rätt. 💛 Jag heter Lena och jobbar med utbildning på Paula’s Choice. Våra exfolianter med BHA och AHA är snälla men effektiva – och kan användas året om. Nyckeln är att följa upp med ett bra solskydd varje morgon (vilket du ändå borde göra, eller hur? 😉). 🌞 Sommarens tips från mig: ✔ Använd en exfoliering efter ditt behov ✔ Lägg till ett återfuktande serum för att stötta barriären (hej Omega+ eller Calm!) ✔ Satsa på en lätt men effektiv SPF – vår Youth-Extending Daily Hydrating Fluid SPF 50 är perfekt för dig som vill ha skydd utan glans Hur ser din sommar-rutin ut? Är du "less is more", eller tar du med hela hudvårdsarsenalen till sommarstugan? 🧴🌼
lite roliga nyheter inom hudvård som jag håller på att testa nu. ingen att produkterna är köpta på Kicks utan på Eleven och kronans apotek som hade mellan 30-50% på olika solskydd. Jag hatar att ha massa solskydd i ansiktet på grund av fet hy och känslan av kletighet, men denna från La Roche har jag testat första gången idag och gillar den verkligen. Oil Control är ett måste i mina hudvårdsprodukter, annars lär jag skina som själva solen! Peelingen från Burts Bees är underbar och riktigt prisvärd. Jag har tidigare använt produkter från märket under och efter graviditeten och har bara gott att säga om dessa. Serumet från Bioline Jato har jag spanat på i snart ett år men inte vågat på grund av priset. Jag hade ett erbjudande på 40% på ett helt köp på Eleven och passade därför på klicka hem den. Underbar för fet ochnporig hy! Är sugen på att testa fler produkter från märket ☀
✨️ Favoriter för oljig hud ✨️ Jag har hittat några serier som är otroliga för min oljiga, aknebenägna hud, så jag tänkte dela med mig med mina favoriter! **Deeply Purfifying (Lumene):** Jag använder cleanser och toner från denna serien och huden känns verkligen renare och fräschare! Den känns dessutom väldigt mild, vilket är ett plus då min hud är ganska känslig. **Nordic Clear (Lumene):** En annan favorit från Lumene. Särskilt moisturizern från den här serien är absolut magisk - lätt, går snabbt in i huden, och ger en matt finish! Och håller håller i schack hela dagen. **Tea Tree (The Body Shop):** En lite starkare serie, upplever jag, så just rengöringen är lite för mycket för min hud. Men jag älskar produkterna för punktmarkering! Min favorit är Tea Tree Rapid Action Gel. Och pudret (Tea Tree Face Base) är täcker ojämnheter och ger en matt finish som jag älskar.
Monday selfcare 🫶🏼 Idag blev det en riktig spakväll här hemma! En liten "ansiktsbehandling" – rakar hela ansiktet med ögonbrynskniv för jag tycker att sminket sitter bättre och död hud skrapas bort samtidigt. Sen körde jag en lermask innan jag testade min nya roliga sheet mask som man "gör själv". 🤩 Så här efter första användningen så tycker jag fortfarande att det är en så jävla bra idé rent ut sagt! Jag testade med min nya essence från Naturie (vet inte vad det är haha, rinnig lotion?) och det blev en jättehärlig mask. La "tabletten" i ett glas och hällde på vätskan, sen kunde jag veckla ut en färdig mask efter typ två sekunder! Trodde jag skulle få vänta. 😅 Masken kändes sval under hela tiden jag hade på den (15-20 min) och den gled inte omkring på ansiktet. 🙌🏼 Satt den perfekt på mitt ansikte? Som ni ser, nej haha. Men det förväntar jag mig inte heller eftersom de omöjligt kan passa alla. 😊 Jag kommer nog köpa på mig fler "tabletter"! Ska absolut testa med andra vätskor också. Som jag skrev förut så är ju detta ett bra alternativ om man ofta inte tål sheet masks men har något serum eller så som funkar. Det är även bra om man ska resa och inte vill släpa med sig fler hudvårdsprodukter. Eller om man ska ha myskväll med vänner t.ex. hur kul är inte "build your own mask"-konceptet då? 😍 Jag ger den här produkten 10/10 so far! 🌟
BABOR Jag vann dessa produkter från Babor! Jag är otroligt tacksam och behöver ju egentligen inte skriva en recension men känner att jag vill göra det ändå. Det har bara gått tre veckor och skriver utifrån det. Det blir en kortfattad och enkel recension men bättre än inget tycker jag. Lyxiga förpackningar och härlig doft som gav en salongskänsla. Jag får se om jag kommer köpa igen pga priset. 💚 Renewal Overnight Mask 💚 Info och första intryck: Den är härligt krämig. Den ska göra huden återfuktad.Den är härlig att applicera. Den ger fukt och slätar ut huden under natten. Hjälper hudens naturliga barriär. Den passar alla hudtyper och är milt parfymerad. Efter tre veckor: Den här är en perfekt match med min hy. Den känns så otroligt bra morgonen efter. 5/5 💚 Awakening Eye Cream 💚 Info och första intryck: Det krävs otroligt lite produkt för att det ska räcka. Lätt att applicera och dryg. Den återfuktar och ger lyster. Den passar alla hudtyper. Efter tre veckor: Den känns väldigt bra. Den återfuktar. Vet inte om jag märker så mycket mer än det. 3,5/5 💚 Herbal Balancing Toner 💚 Info och första intryck: Huden känns något torr efter applicering men med serumet efter känns det väldigt bra. Det doftar gott och är växtbaserat. Rekommenderas främst till kombinerad/fet/acnebenägen hud. Jag har torr hy men den fungerar bra på mig om jag använder BABOR Moisture Glow Serum efter. Efter tre veckor: Den får huden att kännas ren och fräsch och redo för nästa hudvårdssteg. 4/5 💚 Clay Multi Cleanser 💚 Info och första intryck: Får huden att kännas väldigt ren. Går att använda som en rengörande mask. Innehåller naturliga oljor som ser till att balansen i hudfloran är bra. Passar fet, kombinerad och normal hy främst. Jag som har torr hy upplever dock att den är bra för mig också. Efter tre veckor: Älskar den här rengöringen och att den kan användas på två sätt! Huden känns ren på djupet. 4,5/5 💚 Moisture Glow Serum 💚 Info och första intryck: Ett härligt serum som ger glow. Huden känns väldigt återfuktad efter applicering. Innehåller aloe vera och stärker huden. Passar kombinerad, mogen, normal och torr hy. Den fungerar otroligt bra till min torra hy. Efter tre veckor: Min favorit av alla produkter jag fått testa. Den går in otroligt snabbt i huden och den lämnar en härlig känsla. 5/5
Beauty flash balm från Clarion 😍 Jag säger bara wow vilken produkt ✨ Den är perfekt innan man sätter sminket , först ett serum , ögoncream , ansiktskräm och sen avslutar jag med Beauty flash balm , Jag tar ungefär lika mycket som jag tar ansiktskräm, men smörjer in den sparsamt i ansiktet och sen låter jag den bli så där klibbig för att sen självtorka 👌 Sen sätter jag sminket och wow vilket resultat jag får , jag nästan lyser och sminket sitter exakt där det ska hela långa dagen och det känns så återfuktande i ansiktet hela dagen . Det är en produkt jag aldrig kommer att vilja vara utan. Jag har mogen hud som man tydligen så snällt ska säga , jag har rynkor lite här och var och min hud i ansiktet är väldigt torr och känslig. Men det blir liksom inte det här torra under ögon , läpp osv , sminket fastnar inte i den mogna huden 🫣😅 Rynkorna då allstå. Jag älskar den verkligen och nu är den slut , klippte till med sönder den för att få ut det sista av krämen 😍 Förälskad 😍
Har två tuber med ett nytt solskydd till ansiktet för mig från Mantle, The Daily Shield som jag älskar på min torra hud. det går att ha runt ögonen säger många men som vanligt efter ett tag så får hag der lite i ögonen och då känns det. så är det ju med alla för mig och även med dem som enkom är för ögonområdet🌅 Heliocare mineral Tolerance Fluid har jag använt sen september och tycker mycket mycket om. den är tonat och skyddar därför ännu mer mot pigmentering/ melasma än ett vanligare solskydd 😎 Har fått 3 ml tester på de nya tonerna på. solskydd som Heliocare släppt nu i vår, ska bli spännande och jag hoppas verkligen de fungerar på mlig! Har du testat någon av dem? Aco till kroppen som min man tycker om att använda, det ska helst vara kladd och doftfritt för honom. Han kör på armarna när det är t-shirt väder och jag med ( minst)🌷 Har du nåt favorit solskydd?
**Kräm som kräm?** Så resonerade jag förut. På lin höjd köpte jag Eucerin i desperata försök att få pli på min känsliga hy, men oftast blev det något från hyllan på den lokala Ica Maxi-butiken. 40 år börjar synas i horisonten och jag kände en dag att det kanske är dags att börja bry mig om min hy. En gång för alla! Sagt och gjort. Jag har beställt en hel del från La Mer och Maria Åkerberg och jäklar villen skillnad det är mot billigare alternativ! Även mellan Maria Åkerberg och La Mer är det så stor skillnad att jag börjar allt mer övergå till La Mer. Har beställt serum, nattserum, eye concentrate, ansiktsmask, lip peeling och Crem de la Mer. Någon som har tips på något som saknas? ☺ La Mers ögonkräm är så bra mot mina mörka ringar under ögonen och makens påsar under ögonen. Den är dessutom dryg (mycket drygare än Maria Åkerbergs ögonkräm). Vad har ni för favoriter? ☺
KLAIRS Illuminating Supple Blemish Cream SPF40 Varit nyfiken på denna produkt ett tag och efter att testat den (passar endast ljus hudton) slog jag till. En riktig storsäljare från ett varumärke jag inte testat innan så jättekul! Det är en BB-kräm, dvs något mitt emellan en dagkräm och en flytande foundation. Med andra ord, en färgad dagkräm som innehåller de vårdande och fuktgivande egenskaperna som en vanlig dagkräm, men som även ger en utjämnande och lätt täckning som en foundation. Denna innehåller dessutom relativt hög SPF. Passar alla hudtyper. Och precis det jag gillar med t ex Daily Tint SPF30 från Skincity så sparar även denna kräm tid på morgonen genom att vara både fuktkräm, solskydd och foundation i ett. Enda nackdelen är att nyansen är ganska ljus så den passar endast ljus/mkt ljus hudton. Passar mig perfekt men jag kan nog behöva blanda den med en något mörkare foundation i slutet av sommaren om jag vill använda den då. Har ni testat den?
En dröm för en hudvårdsnörd som jag 🩷 Som små mjuka pärlor med magiskt innehåll. Har fascinerat tittat på Elizabeth Arden's kapslar i varenda taxfree butik sedan jag var barn. 😁 Det finns flera olika kapslar beroende på hudtyp och behov. De jag har, Hyaluronic Acid Ceramide Capsules Hydra-Plumping Serum, passar mig då de huvudsakligen är återfuktande, plumpande och barriärstärkande. Snälla men effektiva på en ung, lite känslig och ganska torr hud. Serumet innehåller hyaluronsyra med molekyler i olika storlek för djupgående återfuktning och barriärstärkande ceramider men även peptider för en fastare hud. Kapslarna är 100% växt- och mineralbaserade och därmed biologiskt nedbrytbara. Konsistensen är ganska tjock och fyllig och kan lätt tryckas ut ur kapseln utan att rinna iväg. Generös mängd för en applicering. Känns lyxig och först nästan lite oljig men sedan blir huden matt silkeslen. Kändes fortfarande fantastisk när jag vaknade i morse. 🤗
Medik8 - Total Moisture Daily Facial Cream Oj, vad farligt lätt det är att bli kär i den här! 🥰 Djupt återfuktande ansiktskrämen Total Daily Moisture Facial Cream från Medik8 är framtagen för att fylla på din huds dagliga behov av total fukt på alla sätt med ingredienser som flerviktshyaluronsyra, ceramider och essentiella lipider som återställer hudbarriären. Konsistensen är ganska lätt och krämen kan användas både morgon och kväll. Icke-komedogen (dvs ej portilltäppande) och parfymfri. Den är inte billig men du får återfuktning i upp till 24 timmar, samtidigt som den ger en perfekt och smidig bas för makeup samt eventuellt solskydd. 100% vegansk formula Är så glad att jag fått möjligheten att testa denna underbara produkt som ingick i Skincity Selection Box! 🎁 Hoppas ni jobbar på en ny för i år! 😁🥰
TIPS! Det fantastiska hudvårdsmärket Skinome (säljs på Kicks) söker testpersoner för produkter de utvecklar för aknebenägen hy. Jag var med i en sån studie för drygt ett år sen fast för rosaceabenägen hy, sen dess använder jag enbart hudvård från dem för det gör sån otrolig skillnad. Man får komma till deras kontor och bli fotad, prata om sin hy och så scannar de ens ansikte med en apparat som kan mäta saker som inte syns på hyn. Sen får man testa produkterna, gratis så klart, ett tag och sen komma tillbaka och fota, scanna osv igen. Kan varmt rekommendera att ställa upp i studien om man har aknebenägen hy, är över 18 och bor i Stockholm! 😊 Alla jag träffade på Skinome var jättetrevliga och hjälpsamma. Och deras produkter funkar verkligen! Här registrerar man sig: [https://www.surveymonkey.com/r/55DVG3Y?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaaQxxyuXQx9GlmPWlAtbqsZTryRNvJR8irg4sjvW3BEMkNfABQe-Fdxamc_aem_VGlJusjIC6ln-u9ODawRnw](https://)
Hej! Jag har nästan ett helt livs erfarenhet av hudvård med nästan alla större märken. tyckte trots framgång att jobbet var för ytligt. utbildade mig att jobba sområdgivare på apotek. De som är farmatuefter inte har just hudvård inte ens demratologiska produktet så mycket erfarenhet av. Jag har dagliga genomgångar med mina kollegor som jobbar främst med recept. det finns receptbelagda krämer som en läkare har skrivit ut. Där kan apotekaren förklara hur den används. Men La Roche posay som är ett franskt märke skapat av hudläkare och vissa krämer skrivs ut i frankrike. Inte i Sverige. Att ni har har fråga farmatue om krämer är inte trovärdigt. Du vet ju inte vem du pratar med i butik. tro aldrig att dina kunder är dumma. Mer proffsighet och trovärdighet uppmanas. Därför har ju de här produkterna sålts på apotek. Jag säljer inte jag lyssnar och rådgör och på så vi skapar kontakt då kunden inte känner sig osäker. Det är min framgång, samvete och välmående. Lycka till och ha en bra dag Christina
Jag har testat Lumene Nordic-C Glow Boost Essence, ett serum som utlovar att ge huden en strålande lyster och djup återfuktning. Efter några veckors användning kan jag se en tydlig förändring i min hud. Serumet absorberas snabbt och känns inte klibbigt, vilket gör det idealiskt att använda morgon och kväll. Formulan innehåller nordiskt hjortron som är rikt på antioxidanter och C-vitamin, arktiskt källvatten och två typer av hyaluronsyra. Dessa ingredienser samverkar för att återfukta huden på djupet och stimulera kollagenproduktionen för en fylligare och slätare hy. En stor fördel är att produkten är vegansk och fri från parabener, mineraloljor och formaldehyd. Nu känns min hud mer hälsosam, mjuk och strålande efter kontinuerlig användning. Den lätta doften av citrus ger en fräsch känsla och serumet är bra i kombination med andra produkter Lumene Nordic-C Glow Boost Essence är ett bra alternativ om du letar efter en produkt som kan ge din hud lyster och som är gjord med naturliga ingredienser.
Florence by Mills 🩵💜💦 Floating Under The Eyes Depuffing Under Eye Gel Pads ☁️ Har nu använt dessa några gånger och jag kan bara säga WOW! De dämpar svullnad, lugnar och återfuktar. Svala och behagliga på och sitter till 100% perfekt på plats. Under de 10-15 minuter de ska verka kan jag verkligen göra vad jag vill, sitta helt upprätt och jobba eller gå omkring är inga problem. Överflödigt serum klappar jag därefter in med fingertopparna. De innehåller koffeinextrakt för att väcka upp trött och svullen hud. De är också indränkta i lugnande grönt te-extrakt samt kaktusextrakt som verkar vattenbindande och återfuktande. Passar alla hudtyper. Innehåller 30 par. De flesta ögonpatches är ju relativt dyra men är de så här bra tycker jag det känns helt ok. Alla Florence by Mills produkter är 100% veganska.
ORIGINS Checks and Balances Frothy Face Wash Fick en tester på denna för ett tag sedan och bestämde mig för att köpa den. Den passar nog de flesta hudtyper men kanske allra bäst kombinerad hud. Själv har jag ganska torr och lite känslig hud. Produkten har en krämig men lätt mousseformula och är löddrande. 🫧 Innehåller bl a tångextrakt och turmalin för effektiv rengöring av orenheter och för att kontrollera eventuell överflödig olja samt veteprotein som skyddar mot torrhet och återfuktar känslig hud. Skonsam nog för daglig användning. Både torra och oljiga områden blir behagligt rena, fräscha och balanserade. Innehåller även eteriska oljor, som jag och mina sinnen älskar 🥰, bl a pepparmynta. Någon skrev att den doftade tandkräm 🦷🪥. Jag tycker att den doftar spa. 😁 Origins håller på att byta förpackningar så den kan nog finnas både i den vita förpackningen och i den nya lite smalare, högre, gröna förpackningen. Jag som har några återkommande Origins favoriter har inte riktigt vant mig vid de nya ännu. Tycker flera ser väldigt lika ut nu så det gäller att kolla ordentligt på produktens namn.
Tänk att vakna en dag och se sig i spegeln och bli förundrad över huden som är så annorlunda nu än tidigare. Tiden går men ge inte upp bara för att huden förändras när vi blir äldre. Makeup och hudvård finns för alla hudtyper , även för oss tjejer i mogen ålder. Jag har alltid varit noga och vårdat min hy, inte använt tvål i min ansikts rutin sedan jag var 18 år och jag är 61 år nu. Min rutin har varit rengöring, ansiktsvatten, dagcream och nattcream, på senare år även ögoncream. Så ett tips och råd till alla er unga, ta hand om er hy, vårda den för ni får belöningen när ni blir äldre. . Våga testa färger, glitter, glow och allt annat inom makup även för oss mogna tjejer. BeautyAct är mitt märke för deras produkter ger min hy glow lyster näring fukt och skydd som just jag behöver. Så ta hand om er nu. Hälsningar Annika
LUMENE Nordic Hydra Moisturizing Prebiotic Oil-Cocktail 💧 Jag brukar ibland, särskilt på vintern, använda ansiktsolja. Applicerar den oftast på kvällen innan min fuktkräm. Har nu testat denna från Lumene ett litet tag och upptäckt att den funkar jättebra även på morgonen. Den går in snabbt, huden blir sammetslen. Ingen oljig känsla eller blank finish. Dessutom funkar den jättebra under makeup. På bilden min hud efter rengöring och denna oljecocktail men innan någon fuktkräm. Produktbeskrivning: Intensivt återfuktande och vårdande oljecocktail som med sin tvåfasiga sammansättning återfuktar huden i 24 timmar. Innehåller bl a arktiskt källvatten, ekologisk nordisk björksav och nordisk blåbärsfröolja. 🫐 Speciellt framtagen för torr och uttorkad hud. 100% vegansk Flaskan ska skakas innan applicering så lösningen blandas. Har en svag fräsch doft.
#### Hudens stödjande superingrediens: PEPTIDER ✨ **Vad är peptider?** Peptider är korta kedjor av aminosyror – de byggstenar som gör upp proteiner i huden. Dessa små molekyler spelar en avgörande roll i att kommunicera med hudens celler och kan stimulera produktionen av viktiga proteiner som kollagen och elastin. Kollagen är det protein som håller huden fast och elastin ger den spänst och flexibilitet. Peptider är alltså nyckeln till en ungdomlig och frisk hud! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/9966fa35-7804-498b-8846-5a8ad516c12c.jpg) **Varför är peptider bra för huden** Peptider har många fördelar som gör dem till en favorit i hudvård: Ökar kollagenproduktionen – Gör huden fastare och slätare. Stärker hudens barriär – Hjälper till att hålla huden återfuktad och skyddad. Minskar rynkor – Bidrar till att reducera fina linjer och ålderstecken. Återfuktar huden – Håller huden mjuk och återfuktad längre. **Produkttips från Paula's Choice:** För att få ut maximalt av peptidernas kraft, rekommenderar jag följande produkter från vår serie: 💕**Multi-Peptide Booster** – En riktad behandling med sex pro-kollagenpeptider som synligt gör huden fastare och reducerar rynkor på bara 15 minuter och med fortsatt effekt över tid. 💕**Peptide Gloss Balm** - Denna behandling är perfekt för dem som har minskad läppvolym, tunna läpplinjer och ständig torrhet eftersom den sveper in läpparna i riklig fukt under flera timmar - men utan den klibbiga känslan. 💕**Peptide Plumping Moisturizer** – Den är för alla som söker en plumpad och spänstig hud. Den mjuka gelkrämen ger en lyxigt återfuktande känsla, passar alla hudtyper och fungerar även som en silkeslen bas för makeup. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b8c89bd8-51e4-44b3-b504-b86a997f5886.jpg) Peptider är en fantastisk ingrediens för alla hudtyper, särskilt om du är ute efter att bekämpa ålderstecken eller behöver extra fukt och näring. De är milda nog för att kunna användas varje dag och passar utmärkt att kombinera med andra hudvårdsingredienser. Ta hand om er hud! 💖 /Lena, utbildningsansvarig och hudterapeut på Paula's Choice
Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask från Origins har bytt utseende 💚🌳 Detta är en av mina absoluta favoritmasker när det kommer till fukt. Applicera den på rengjord hud och låt verka över natten. Den har en fyllig krämig formula med fräsch doft. Huden blir så mjuk och len och känns verkligen återfuktad. Masken innehåller bl a hyaluronsyra, avokado och schweiziskt glaciärvatten. 💧🥑💦 Passar bäst torr och normal hud. Jag gillar verkligen Origins som varumärke. 🌳 Har testat en del av deras hudvårdsprodukter och hittat några favoriter jag både gärna köper om och rekommenderar. Har du aldrig testat något från Origins är denna återfuktande nattmask en bra början, tycker jag. Visste ni förresten att Origins grundades 1990 av Leonard Lauder, son till Estée Lauder?
IT Cosmetics Confidence In A Cream 🤍💛 En helt underbar fuktkräm (och då ser jag inte ens anti age-effekten då min hud är lite för ung). Imorgon är det 30% på IT Cosmetics och om du behöver en ny ansiktskräm och har råd att lägga en liten slant på den tycker jag verkligen att man ska rådfråga och testa denna i butik. Formulan är ljuvligt fyllig och återfuktande och min lite torra hud älskar hyaluronsyran och framförallt ceramiderna som är några av alla ingredienser. Superbra under makeup. Delar av produktbeskrivningen: IT Cosmetics Confidence in a Cream är en anti-age dagkräm med superkrafter. Denna prisvinnare är utvecklad tillsammans med plastikkirurger och är berikad med patentskyddade Anti-Aging Armour™Rejuvenating Concentrate som kombinerar kollagen och hyaluronsyra med niacin, peptider och ceramider. Dagkrämen har en fyllig och lyxig konsistens och absorberas snabbt av huden, och är ett perfekt underlag för make-up.
Min hud mår bra så nystarten får bli att fortsätta i gamla spår, dvs mild rengöring och regelbunden men mild exfoliering (för glow) och så fukt, fukt och fukt. 😃💧✨️ Trots att vintern kommit så mår min hud ovanligt bra och har inte blivit vare sig torr eller irriterad/extra känslig (ännu). Har testat en del nya produkter i min rutin under hösten samtidigt som några väl beprövade "säkra kort" och det ser ut och känns som de funkat väldigt bra. Den enda produkten jag inte kan tagga och som är ny för mig är FENTY Skin Cherry Dub Daily Cleansing Face Scrub. Vet inte om den inte längre finns på KICKS men den är köpt där. Har varvat denna med en löddrande rengöring från Clinique som jag gillar och använt tidigare. Även ny toner från SATURDAY Skin och ny moisturizer från KORA Organics. Glow! ✨️ Favoritserum sedan lääänge från Lancôme (för maximal återfuktning) och även ögonkrämen från Clinique, med en helt ljuvlig formula, är en fast favorit jag brukar varva med regelbundet. 🥰
**Skydda din hud i vinter med Paula’s Choice Calm-serie ❄️** Vintermånaderna kan vara tuffa för din hud. Den kalla luften, värmen inomhus och de korta dagarna kan lätt göra huden torr, irriterad och rödflammig. Men det finns en hudvårdserie utvecklat för detta: Paula’s Choice Calm-serie! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/f1d1b915-7b84-47bd-b599-f33db10064b5.jpg) Återfuktar intensivt utan att vara tung - Calm-serien innehåller hyaluronsyra och ceramider som återfuktar huden utan att kännas fet, perfekt för vinterhud som känns torr och stram. **Lugnar känslig hud** - Calm-serien lugnar och minskar rodnad med antioxidanter och lugnande ingredienser som allantoin och bisabolol, idealisk för irriterad vinterhud. **Stärker hudens barriär** - Med ceramider och havre hjälper Calm-serien att skydda och stärka hudens barriär, så den håller sig balanserad och mjuk trots vinterpåfrestningar. **Skonsam men effektiv** - Calm-serien är perfekt för känslig hud med sin milda formula utan irriterande ämnen, ger lugnande och fuktgivande effekt utan irritation. **Allt-i-ett för vinterhuden** - Med rengöring, serum och fuktkräm anpassade för alla hudtyper får du en komplett rutin som håller huden mjuk och balanserad hela vintern. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/fbe9c47a-52fd-4e5d-be90-17c527f2a682.jpg) **🌟 Därför älskar jag Paula’s Choice Calm-serie:** * Återfuktar och lugnar på djupet * Ger huden det skydd den behöver mot vintervädrets påfrestningar * Perfekt för känslig och reaktiv hud * Effektiva ingredienser som stärker hudens barriär **Vad har ni för tips förutom hudvården för en torr och känslig vinterhud? ❄️💧**#sharingisskincareing
Min (nästan) dagliga hudvårdsrutin som allergiker med rätt torr hud. Jag fick nyligen veta att jag är allergisk mot två vanligt förekommande ämnen i kosmetika och skönhetsprodukter. Självklart innehöll allt i min gamla rutin ett av dessa ämnen så jag köpte hem Elf Holy Hydration. Här är min rutin när jag haft smink på mig: 1. Ögonmakeup remover - jag löser först upp min mascara. 2. Makeup Melting Cleansing Balm - den är i fast form och "löser upp sig" med värmen från händerna. Det här är verkligen en effektiv sminkborttagning! Man behöver bara en mängd stor som en ärta typ för hela ansiktet. 3. Daily Cleanser - när jag sköljt av så tar jag den här eftersom jag vill göra en double cleanse när jag har varit sminkad. Även den här är dryg, tar kanske motsvarande en halv ärta och det räcker gott och väl. 4. Keep your balance toner - jag ska vara ärlig och säga att jag inte vet om just det här steget gör någon skillnad men jag klappar in den i huden. 5. Triple Bounce Serum - jag har begränsad erfarenhet av serum men den här är lite som gel i konsistensen men går in förvånansvärt bra i huden. 6. Face Cream - behaglig ansiktskräm som funkar rätt bra på mig! På kvällen har jag dock nattkräm, det finns ingen sån i serien men jag har precis beställt en från Emma S. Hittills funkar det här bra! Jag är glad över att ha hittat något prisvärt som funkar för min hud. När min remover för ögon är slut ska jag testa den från Elf också
![](https://img.tokywoky.com/message-images/40c66638-4df9-4b38-ab07-4a246eadfb3c.jpg) ✨ Skincare routine för en Hollywood Glow – Perfekt för Nyärslook 🥂✨ Drömmer du om en felfri, strålande hy som stjärnorna på the Red Carpet? Här är din guide till en Hollywood-glow med lyxiga produkter! 🌟 1. Magisk rengöring – Dior Prestige Cleansing Balm https://www.kicks.se/dior/hudvard/rengoring/dior-prestige-cleansing-balm-150-ml Börja med detta cleansing balm för att ta bort smink och orenheter. Din hy blir mjuk och redo för nästa steg. 🧖‍♀️ 2.Revitaliserande toning – Dior Prestige La Micro-Lotion de Rose https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml Använd denna luxury toner för att ge huden omedelbar fukt och fräschör. 🌹✨ 💡 Beauty Secret Hack – Ansiktsmassage Massera ditt ansikte lätt i cirkulära rörelser mellan stegen för att boosta cirkulationen och förstärka din glow. 💆‍♀️🌟 3.Upplyftande ögon – Dior Prestige Serum de Rose Yeux – https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml 💡 Beauty Secret Hack Applicera ögonserumet med ringfingret för en fräsch och strålande blick. 👁️✨ Det sista steget – Dior Prestige La Crème Essentielle https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml Avsluta med denna luxury cream, rik på ros-extrakt, för intensiv fukt och en strålande Hollywood-glow. 🌹✨ 💬 Vad tycker ni? Vad är era bästa tips för en strålande hy? Vill ni ha en budgetvänlig rutin också? Kommentera nedan! 👇
**Är Paula’s Choice 2% BHA något för dig?** BHA är en förkortning för Beta Hydroxy Acid, även känd som salicylsyra. Men låt inte ordet "syra" avskräcka dig. BHA är varken frätande eller irriterande utan har en lugnande effekt på huden. En leave-on exfoliering med BHA arbetar på de övre hudlagren och tar bort gamla hudceller, så att den friska och strålande huden under lyfts fram. Många funderar över om de ska använda en BHA- eller AHA-exfoliering (alfahydroxisyror), eller kanske till och med båda. Även om många använder båda är det helt okej att bara använda en av dem. Om ditt fokus är hudytan och du inte har känslig hud, rodnad eller tilltäppta porer, är en AHA-exfoliering ett bra alternativ för dig. BHA är bäst om du har: • Tilltäppta porer och knottror på ansikte och/eller kropp. BHA är oljelösligt, vilket gör att det lätt kan tränga ner i porerna och skonsamt lösa upp blockeringar som orsakar tilltäpptheter. Resultatet blir färre knottror och mindre framträdande porer. Det kan också hjälpa om du har Keratosis Pilaris, särskilt om du använder det tillsammans med en vattenlöslig kroppsrengöring. • Känslig hy: BHA har lugnande egenskaper som är perfekta för känslig och blossande hud, oavsett hudtyp. Paula’s Choice har en BHA-exfoliering för alla hudtyper, hudtillstånd och även alternativ för kroppen, 2% BHA Body Spot Treatment. **ANVÄNDNING** Appliceras efter rengöring (och ev. ansiktsvatten) och följ upp med andra produkter i din rutin, som serum och dag- eller nattkräm. Observera att du inte bör använda en peeling som ska sköljas av samma dag som dina övriga leave-on-exfolieringar. **Tips för bästa resultat med BHA-exfoliering** • Du behöver inte vänta tills din hud har absorberat de olika produkterna i din rutin. Paula’s Choice BHA kommer fortfarande att vara effektiv även om du applicerar andra produkter direkt före eller efter. • Även om daglig exfoliering fungerar bäst för de flesta, kan varannan dag vara ett bättre val för dig. Prova dig fram och se vad som fungerar för dig.
MORGONRUTIN ⏰️ Testar ett nytt serum, SKINCITY Soft Calming Serum, som jag tror kan passa min hud väldigt bra att använda regelbundet i vinter. Det är särskilt lämpligt för torr, känslig och irriterad hud. Innehåller bl a ceramider och niacinamid. Testar även Lumene Nordic Hydra Intense Hydration Moisturizer. Den har en väldigt lätt konsistens för att vara en extra återfuktande dagkräm. Innehåller bl a hyaluronsyra. Förpackningen har bytt utseende och är numera ljusblå. Testar ju väldigt många hudvårdsprodukter men byter aldrig ut alla samtidigt så jag fortsätter också med min Turmeric Glow Moisturizer från KORA Organics. Har pratar vi raka motsatsen, den är fet och betydligt tjockare i konsistensen. Ger ett väldigt fint glow. Tycker verkligen om den så låt er inte avskräckas av den senapsgula färgen.
Alla produkterna funkar bra tillsammans och gör att huden känns fräsch, återfuktad och redo för dagen. Hemligheten till glow är inte att använda massa produkter – med en enkel rutin och rätt produkter får du ett fantastiskt resultat utan krångel. 1. Beauty of Joseon – Jag gillar verkligen för att den ger ett så effektivt solskydd utan att lämna huden fet eller glansig. Den är superlätt att applicera och smälter in snabbt, vilket gör att den känns bekväm hela dagen. Den känns verkligen inte tung eller klibbig, så jag kan använda den varje dag utan att det känns jobbigt eller påverkar min sminkrutin. 2. Mixsoon Hyaluronic Acid Serum – En riktig fuktboost som gör huden mjuk och återfuktad hela dagen. 3. The Ordinary Caffeine Serum – Hjälper till att minska svullnad och mörka ringar under ögonen, och ger huden en fräschare och piggare look. 4. CAIA Bronzed Beach – En lätt bronzer som ger en solkysst look och lite färg på morgonen, även om solen inte är framme. 5. Dr. Jart+ Ceramidin Cream – En grym kräm som återfuktar och stärker hudens barriär, perfekt för kalla dagar när huden behöver extra skydd. 6. Babor – Ger huden en extra dos fukt och näring, perfekt för en fin bas innan smink eller för en fräsch osminkad look.
**Retinoider – The Smooth Operator. Sleep tight, glow bright!** Retinoider/A-vitaminer är hudvårdens crème de la crème och det är inte utan anledning. Denna grupp av A-vitaminderivat hjälper till att förbättra ålderstecken, utbrott, igentäppta porer och synliga mörka fläckar. A-vitamin har mer än 70 års forskning bakom sig som visar att det hjälper till att förbättra hudens hälsa och struktur. För att använda retinoider på bästa sätt och dra nytta av deras fördelar är det viktigt att förstå dessa hudvårdsstjärnor och hur man använder dem på ett säkert och effektivt sätt. Retinoider är en typ av A-vitamin, en antioxidant och näringsämne som hjälper till att hålla huden hälsosam. Tänk på "retinoid" som ett samlingsnamn för alla ingredienser som härstammar från detta vitamin. Några av ingredienserna som faller under detta begrepp är retinaldehyd (även känt som retinal), retinol och retinylpropionat. Retinoder vägleder huden och uppmanar den att byta ut celler och fungera så optimalt som möjilgt. Detta är extra viktigt hos en mogen/äldre hud eftersom detta avtar med åldern. För att huden ska kunna få effekt av en retinoid måste den genomgå en omvandlingsprocess och brytas ner till aktiv form. Till exempel kräver retinylpalmitat tre omvandlingssteg för att bli retinoinsyra, retinol kräver två och retinaldehyd kräver ett. En retinoid blir vanligtvis starkare ju färre omvandlingssteg den kräver. **FÖRDELARNA** Den här gruppen av ingredienser erbjuder många fördelar för huden. • Minska synliga linjer och rynkor. • Förbättra hudens fasthet, stärker hudens uppbyggnad och struktur. • Minskar knottror och tilltäppta porer. Bra även för aknebenägen hud. • Arbetar med att reducera synliga vidgade porer. • Jämnar ut hudton och mörka fläckar från solen, åldrande och efter finnar. • Stöttar hudens naturliga försvar. **ANVÄNDNING** Paula’s Choice produkter med retinoider; retinyl propionate, retinol och retinal används efter rengöring, ansiktsvatten och leave-on exfoliering (AHA/BHA). Använd din retinoidprodukt, och avsluta med en fuktkräm som stärker hudbarriären på natten och solskydd under dagen! Utan solskydd är det svårt att bevara alla fina resultat som retinoider kan ge. Starta med att använda dem varannan/var tredje kväll i veckan. Du kan sedan öka användningen till en eller två gånger om dagen, beroende på tolerans och önskat resultat. **Vad har ni för frågor om retinoider(retinol, retinal, retinyl propionate, etc.)/A-vitamin? Jag guidar och hjälper er gärna!**
KORA ORGANICS - certifierad ekologisk hudvård Ända sedan Miranda Kerr för några år sedan lanserade detta varumärke har jag varit nyfiken på det. Alla spännande naturliga ingredienser och vacker design på förpackningarna. De hade redan tidigt också ett hållbart tänk med refill, val av material osv. Enda nackdelen skulle väl vara att det är en för dyr prisklass för mig men man får ibland prioritera och håller man utkik efter erbjudanden och rabatter så kanske tillfället att slå till kommer. Har testat några produkter innan och nu har turen kommit till: ✨️Turmeric Glow Moisturizer✨️ En näringsgivande och återfuktande ansiktskräm med mjukgörande egenskaper. Den innehåller bl a ekologisk gurkmeja, lakrits, mikroalger, ökendadel-, nypon- och maracujaoljor som tillsammans också verkar lystergivande. Har ni testat någon av KORA Organics produkter? Kommentera gärna! 😀
Min perfekta fukt och glow-rutin! Börjar alltid med rengöring, där jag först kör Dr.Ceuracle Pro Balance Oil cleanser och avslutar med Foam cleanser i samma serie. Sedan går jag vidare till min nyfunna favorit essence från Dr.Ceuracles Vegan Kombucha Tea serie, så återfuktande och skön på huden!🙏🏼 Nästa steg i min rutin är oftast ett serum, där jag just nu mest kör på Royal Vita propolis från Dr.Ceuracle. Känner jag mig extra torr brukar jag även efter serum spreja på en skön fuktmist, min favorit är Hyal reyouth Oil Drop mist från Dr.Ceuracle (märks det att jag har ett favoritmärke?😅) Såklart avslutar jag med en fuktkräm och då är min go-to kräm All in One cream från Hyggee, den passar min hud så bra och ger djup återfuktning🌸 Kan verkligen rekommendera alla dessa produkter, så lugnande, återfuktande och sköna på min hud! Ett måste för mig nu i torra vintern!
Min hudvårdsrutin på morgonen 🍋💧 Just nu ser den ut så här. Alternerar ganska mycket mellan olika produkter och varumärken. Har aldrig alla produkter från samma varumärke samtidigt och byter heller aldrig ut hela rutinen samtidigt. Är någon eller några av produkterna helt nya så får de alltid sällskap av några beprövade favoriter som jag vet funkar bra. Tonern från Saturday Skin och ögonkrämen från The Inkey List är ganska nya produkter för mig medan serumet från Lancôme och fuktkrämen från Clinique är favoriter sedan länge och återkommande i min hudvårdsrutin. Använder aldrig rengöring på morgonen men gillar att fräscha upp huden med en toner. På vintern hoppar jag dock oftast över den också för att hjälpa huden behålla så mycket fukt som möjligt. Denna c-vitamin toner med yuzu känns fräsch, ska ge glow och doftar härligt av citrus. Serumet är återfuktande och gör huden mjuk och silkeslen. Passar alla hudtyper. Ögonkrämen med koffein har en behaglig lite tjockare gelformula och känns uppiggande. Brukar lägga den i kylen en liten stund innan applicering. Avslutar med ännu en fuktbomb, härliga och populära ansiktskrämen Moisture Surge.
👀 Ögonkrämer 👀 Har provat så många härliga ögonkrämer i alla prisklasser och med olika formula - IT Cosmetics, Biotherm, Estée Lauder, Lancôme, Origins, Lumene, BeautyAct... Men jag tror inte att jag någonsin kommer att hitta någon jag gillar lika mycket som Clinique's All About Eyes Eye Cream. Jag älskar denna lätta men återfuktande ögonkräm som både mjukgör, ljusar upp och minskar puffighet. Den är parfymfri och allergitestad och min lite torra och känsliga hud älskar den! 😍 Jag kan bara rekommendera er att testa den nästa gång i butik, ljuvlig formula som ger en sammetslen finish. En ny och trevlig bekantskap är The Inkey List's prisvärda ögonkräm med koffein. Bra att varva med. Passar jättebra på morgonen och extra härlig att lägga i kylen en liten stund innan applicering.
PAULA’S CHOICE FÖRKLARAR HUR EXFOLIERING FÖRÄNDRAR DIN HUDVÅRDSRUTIN. Paula’s Choice är experter inom exfoliering och jag vill därför förklara hur du kan uppnå en stor förändring med din hudvård genom att introducera en. Du har två alternativ: AHA (Alpha Hydroxy Acid) och BHA/Salicylic Acid (Beta Hydroxy Acid). När vi är unga och friska sköter vår hud sig utmärkt med att naturligt avlägsna gamla celler från ytan, utan någon extrahjälp. Med tiden, när vi åldras och utsätts för solen utan skydd, så minskar hudens naturliga förmåga att göra sig av med dessa gamla hudceller. Då stannar i stället gamla cellerna kvar på hudens yta och inuti porerna, vilket kan leda till en glåmig, torr, grov hudstruktur, igentäppta porer, utbrott, milier, pormaskar och ojämn hudton. Det är här exfoliering kommer in, en exfoliering återställer och optimerar denna naturliga process. Det kan också bidra till att rynkor syns mindre och göra andra ålderstecken mindre framträdande. I grund och botten framhäver kemiska exfolieringar som är avsedda för ansiktet en hud som ser friskare ut och känns jämnare. Användning: Applicera exfoliering efter rengöring, och eventuellt ansiktsvatten. Följ direkt upp med (alternativt serum) kräm och solskydd dagtid. Hur ofta du exfolierar beror på behoven och den egna hudens tolerans. De som har envisa besvär kan må bra av att exfoliera dagligen. Andra kommer att upptäcka att varannan dag passar huden bäst. Det kan krävas att man provar sig fram för att hitta rätt frekvens, så det är bäst att börja långsamt och vänja in exfolieringen. Den bästa exfolieringen för dig beror verkligen på din hudtyp och primära hudvårdsmål! ✨AHA: Torr hud, med tydliga ålderstecken. Jämnar ut linjer, ojämn struktur och minimerar synliga tecken på ojämn hudton. 6% Mandelic + 2% Lactic Liquid Exfoliant – Alla hudtyper. Glåmig hud, fina linjer, skadad hudbarriär. - 8% AHA Lotion – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton, mycket torr hud. - 8% AHA Gel – Alla hudtyper. Anti-age, ojämn hudton. RESIST 5% AHA – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton och mycket torr hud. - RESIST 10% AHA – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton och glåmig hud. - Body Lotion 10% AHA - Alla hudtyper. Anti-age, keratosis pilaris, ojämn hudton och mycket torr hud. 🖤BHA: Tilltäppta, vidgade porer, pormaskar, finnar samt lugnar en känslig hud. Denna effekt gör den idealisk för en hud som är aknebenägen. Men de är också lämpliga för mer allmänna hudbehov. - Calm 1% BHA Lotion – Alla hudtyper. Rodnad, känslig hud och glåmig hud. - 2% BHA Liquid – Alla hudtyper. Finnar, pormaskar, vidgade porer och glåmig hud. - 2% BHA Lotion – Alla hudtyper. Finnar, mycket torr hud och rodnad. - 2% BHA Gel – Blandad hudtyp. Finnar, pormaskar, vidgade porer och glansig. - Clear Extra Strength 2% BHA – Samma formulering som 2% BHA Liquid, men finns även i CLEAR serien. - Clear Regular Strength 2% BHA – Påminner om 2% BHA liquid, men har något högre pH värde som gör den lite skonsammare. - RESIST 2% BHA – Blandad och fet hudtyp. Anti-age, pormaskar, vidgade porer och känslig hud. - 2% BHA Body Spot – Finnar, anti-age och keratosis pilaris. Frågor? Lämna en kommentera så hjälper jag till 😊
Är det fler än jag som använder flera serum?💧🌟 Vet att man kan använda två serum med olika inriktning i samma rutin men jag använder själv aldrig mer än ett serum åt gången och inte heller alltid på morgonen. Använder för tillfället dessa och de har ju alla såklart flera fördelar och funktioner men jag använder de främst för följande egenskaper: Jorgobé - Niacinamid (vitamin B3). Funkar jättebra för min lite känsliga hud då niacinamid är ganska milt men ändå fyller flera funktioner, bl a barriärstärkande. Ganska tjock gelformula. Lumene - Strålande glow och fräsch doft av citrus (apelsin 🍊). Härligt på sommaren eller för energi och lyster på morgonen. Använde innan ett annat serum från Lumene som jag nog faktiskt gillade ännu lite mer. Dock väldigt lika men det hade lite härligare formula och kändes lite lyxigare. Taggar även det. Lancôme - av alla serum jag testat hitintills är detta min absoluta favorit. Så återfuktande, härlig formula, ger en silkeslen och strålande hud. Enda nackdelen: dyrt. Därav att jag alternerar med andra prisvärda och bra alternativ. Jättenyfiken på att höra hur ni gör och vad ni använder så kommentera gärna! 😃
🌸 CLINIQUE 🌸 Jag älskar hudvård och är väldigt glad och tacksam över att numera ha en hud som hänger med på det mesta. Testar massor av olika produkter från olika varumärken. Köper ibland om men provar oftare nytt. Dock finns det några få produkter som jag alltid går tillbaka till. Två av dem är från Clinique, Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator och All About Eyes Eye Cream. ÄLSKAR dessa! Ganska nyligen började jag använda All About Clean Rinse-off Foaming Cleanser som är härlig, krämigt löddrande, löser upp allt och väldigt dryg! Har också Moisture Surge Overnight Mask, som jag hört väldigt mycket bra om, på lager. Den kan användas vid behov eller som nattkräm. Blir nog perfekt till den kalla årstiden och torr vinterhud så den har jag tänkt vänta med lite. Har du någon CLINIQUE favorit? 🥰 År 1968 lanserade CLINIQUE den allra första hudvårdsserien framtagen av dermatologer (hudläkare).  Alla hudvårdsprodukter är allergitestade och parfymfria. 
Hej KICKS Community, Vad kul det ska bli att få hänga här tillsammans med er. Jag är precis som många andra här en riktigt ’skincare junky’ som älskar allt inom hudvård, ingredienser och att få slå hål på klassiska hudvårdsmyter. Jag utbildade mig till hudterapeut år 2010 och idag är jag utbildningsansvarig på Paula’s Choice Skincare. Min resa inom hudvård startade… med att jag hade en stor passion att få utbilda och ta hand om människor. Jag funderade länge på om jag skulle bli lärare eller sjuksköterska. Under denna period kom även ett stort intresse för hudvård och hur det kommer sig att vissa ingredienser vi applicerar på huden fungerar bättre än andra. Varför Paula’s Choice… jag har arbetat arbeta med Paula’s Choice 2014, samma år som det lanserades i Sverige. Det är ett märke där jag upplever att kunderna som testar sällan blir besvikna och att vi når upp till vad som förväntas hos kunden. Precis som Paula Begoun, grundaren bakom Paula’s Choice Skincare, är det viktigt för mig att vara transparent och ge information baserat på forskning och det bevis som finns för att kunna säkerhetsställa en produkts effektivitet och resultat. Några favoriter… precis som många andra har 2% BHA Liquid aldrig svikt mig. Jag har gått igenom graviditeter, stressade perioder i livet och den har alltid levererat ett resultat för att återställa, lugna och balansera min hud. En annan favorit är RESIST Skin Restoring Moisturizer SPF 50, en dagkräm med högt solskydd som återfuktar, jämnar ut hudton, plumpar mina torrhetslinjer och skyddar huden väl, varje dag, året runt. Efter daglig användning av solskydd märker jag hur stor skillnad det gör för att bibehålla huden i balans och att huden ser mer hälsosam ut. Jag kommer att dela med mig av min kunskap för att ge er svar utifrån vad vetenskapen har bevisat. Ni ska inte behöva leta och bli besvikna på produkter utan hitta något som passar just er hud och som är baserat på forskning och studier. Inget fluff – alltid transparens.  🔍 Till sist... en fråga 😊 Vilken produkt är ni mest intresserade av att testa från Paula’s Choice?
🌞 Hållbarhet SOLSKYDD 🌞 Solen är fortfarande stark så fortsätt använda solskydd!  Funderar du kanske på om det fortfarande är värt att köpa nya solskyddsprodukter?  De allra flesta kommer att hålla även till en eventuell skidresa i vinter eller nästa års vårsol och försommar.  Produkten är ofta märkt med siffor och ett M, oftast står det 6M eller 12M. Det betyder att solskyddet har en hållbarhet i 6 eller 12 månader från det att produkten har öppnats. Vissa har också förpackningar där produkten inte kommer i kontakt med syre ens när den öppnats (t ex EVY Technology) och håller då ännu längre och är istället märkta med ett bäst-före-datum som gäller även om förpackningen är öppnad.  Ha en fin dag i solen! 🌞 PS. Har du gammalt solskydd som gått ut kan du återvinna detta i vissa av KICKS butiker. Vilka hittar du på hemsidan. 😃
Eyeliner Black VS Gold 💛🖤 **HengFang 07 Eyeliner,** *38kr*: +Extremt vacker och stark i sin färg. Enkel att aplicera. En av mina favorit produkter. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/ac3c4c11-b3f7-47d0-9322-1572e7dc72bd.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/62652118-0558-4cad-876f-ac177566feb0.jpg) **Shein Sheglam eyeliner black**, *30kr*: -Svag i färg och delar av den rammlar av varje gång jag öppnar den. Funkar bättre utan ögonskugga. Ett minus från Shein idag. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/9d9b5868-38a6-4bac-8066-4bc561c20792.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/8a014b18-8543-407b-977c-da5feb3ee6a7.jpg) *personligen så tycker jag de flesta Svarta eyeliners funkar nästintill likadant på ögonen och är inte något jag lägger en större peng på. Vad tycker ni?*
Nu var det cirka 1 månad sedan jag hade äran att få vinna ett hudvårdskit med fina produkter utvalda av Skincitys egna hudterapeuter. Jag tänkte ge en kort resumé av de produkter jag hittills hunnit testa. 1. Solskyddet från Heliocare - Vilket bra solskydd! jag ska erkänna att jag sällan i mitt liv använt solskydd med SPF50. Men eftersom jag nu hade hela två veckor vid havet och god tid på mig att vänja kroppen vid starkare sol så blev denna perfekt för att gradvis kunna bygga upp brännan. Både jag och min man tyckte om den. Solskyddet har en god lite lätt fruktig/söt doft, går snabbt in i huden och får den att kännas återfuktad och spänstig. Det enda jag kan klaga på var att produkten vid applicering hade en tendens att falla nedåt om man inte applicerade rätt nära kroppen så första dagen höll vi på att bli blåslagna på det hårda toalettgolvet i badrummet på grund av hur halt det blev. Summa summarum, jag ger solskyddet 5 /5 poäng. 2. Daily skin tint - en dunderprodukt. På sista tiden har jag sökt mig mer mot lättare produkter som inte täcker alltför mycket. Som småbarnsförälder (eller allmänt stressad person på mornarna) kan du ha nytta av denna då det är en allt i ett produkt som funkar både som dagkräm, solskydd, primer och ger ett lätt täckande resultat som kan byggas upp. Det som jag tycker är lite synd är att den bara finns i nyansen light/medium vilket giorde att jag inte kunde använda den under min solsemester då den blev alldeles för ljus. Dock fick jag fina kommentarer om min hy när jag hade använt denna veckan innan min semester. Det kommer bli en stor favorit senare mot hösten och speciellt de mornar jag har lite extra bråttom. 3. Duscholjan - En nyhet för mig. Jag har aldrig köpt en duscholja tidigare och ska därför säga att jag blev positivt överraskad. Den lämnar huden mjuk och återfuktad. Var perfekt efter en lång dag på stranden. Vet inte om jag kommer köpa den själv då jag föredrar en duschgel med skum, men kan absolut rekommendera den. 4. Serum med niacinamide - detta var produkten jag var mest glad över att få hem. Niacinamide har sedan förra sommaren kommit att bli en holy grail ingrediens för mig som lider av stora porer och ojämnheter i hyn. Jag har bara använt denna kvällstid då jag vill ta det lite lugnare med hudvården under dagen. Jag ska vara helt ärlig med att jag inte var heeelt förtjust i denna. Jag tyckte inte den gjorde mycket för varken mina porer, hudens lyster eller den allmäna känslan som jag förväntar mig av ett sådant serum. Mitt intryck är att den lämnade en nästan klibbig känsla som vissa hudkrämer i gelform kan göra villet jag hatar. Det kändes inte som att den riktigt gick in i huden utan la sig mer ovanpå. Det kan helt enkelt vara så att den inte är en perfekt match för min feta/kombinerade hy och jag kommer därför att hålla mig till Cosrx Niacinamide 15 serum som enligt mig varit oslagbar hittills :) Ännu en gång STORT tack Kicks för att jag fick möjlighet att testa alla produkter.
**Mascara Battle!** *Yves Rocher intense metamorphose Mascara, golden green collection, 17$:* +Smetar inte ut sig så mycket och känns väldigt clean på fransarna, inget klumpande. Ger En väldigt naturlig längd på fransarna. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/0a56f6ba-3a94-4cdd-abd7-4f7b592e8edd.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/c085e444-31e9-431f-be69-b21f7bcdad4a.jpg) *Too faced Better than sex mascara, Chocolate, 33€:* +Jag älskar den naturella bruna färgen denna ger mina fransar. En tyngre behållare av metall, får fransarna att se längre ut. Väldigt clean girl coded! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/90dbc5ca-cb78-41c1-8890-091a7685eab9.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/ade5005b-a369-4cdc-918c-ba5d3d359bf8.jpg) Har du någon annorlunda färg på fransarna? kanske blått? vitt? 🪸🐚 Glad midsommar!
🍍Hår på knoppen och på Kroppen🍍 Nä men jag har så himmla torrt hår det kvittar vad jag gör så blir det som ett fågelbo i alla väder. Därför provade jag **Olaplex Bonding oil**, nom7, *349kr* För sitt höga pris så lever den inte upp till hypet. Känns som den kunde varit så mycket mer eller helt enkelt bara billigare. Den är ej tung och luktar inget, absorberar snabbt i håret, men.. kommer ej köpa igen, något för hår entusiaster, en lyx produkt. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/663ced3c-1216-4e9e-abf9-375ce62ce9d2.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/07f3050c-14ba-407b-869a-42d52e9bac4b.jpg) Nyligen testade jag *Mco Beauty Clear Brow gel*, och Den gör väll vad den ska men jag har haft bättre produkter från Shein..🫶 Jag har hört att Olaplex även säljer browgel, är den någonting ni provat?
Dior rouge contour, Nude 300, 30€ - Väldigt lite produkt. Borsten är misär kvalitet och går sönder lätt, färgen är fin men ser mest skitig ut på läpparna. Den går bort lätt med lite saliv. Den fick mig att inse att läppennor inte är nödvändigt, blanda ut ditt läppstift istället <3 + mjuk. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/81290dd6-41d6-466f-a549-25bc23749b14.png) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/37b49ff1-3349-42ce-88ae-40ed39e65bc6.jpg) Shiseido TechnoSatin Gel Lipstick, 32£: + Len kännsla som jag önskar andra läppstick hade. - Går bort med vatten, färgerna är inte så starka på läpparna som i stiftet. De ser matta och trötta ut på mig, kanske när jag är äldre. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b7c67fd3-592b-4cde-9e48-dd8109bc07eb.jpg) chatbot 402: ![](https://img.tokywoky.com/message-images/8d473c3f-42f5-4656-b130-bbe9a16f6352.jpg) 408 voltage rose: min favorit. som ett läppglans utan glans, inte för torr eller blöt. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/94e2b47e-6622-402a-84f4-524882517e6d.jpg) 409 Harmonic Drive: som en mix emellan 402 och 408 helt ok. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/987635f2-dcc5-48f9-a275-6bb71a7e1c76.jpg) 416 Red Shift: en färg som ser skarpt röd ut på stiftet men är helt Barbie Rosa på läpparna! Så så fin vist är den? ![](https://img.tokywoky.com/message-images/5b60920e-6c34-4896-8c4a-8b1f9caaf7db.jpg) Sephora Outrageous Plumping Lip Gloss, 07, 14$: - Så mycket plumpar den inte så det är värt den långa titeln haha. + en söt liten aplikator som påminner om en kanins tunga. Färgen är godislikt sött med en liten mintaktig eftersmak. skiner fantasktiskt fint på läpparna. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/eb8d3048-0ac8-44b3-bc1f-36a8271ad480.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/4f74781a-6359-4ced-918d-79c096e103dc.jpg) Vad föredrar du? Läppglans eller Läppstift? ☆
**Hörni, vi har ju så mycket att prata om!** Jag bara dregglar över alla nya hudvårdsmärken som vi har fått in senaste tiden. 🤤 Så, här kommer en post med både TIPS och en fråga. Jag tror jag skrek på insidan när jag fick veta att **La Rouche Possay** var påväg in! Om du inte vet var du ska börja, så rekommenderar jag dig att snabbt grabba tag i **solkrämen som har allt**. Den har Spf 50+, är lätt i konsistensen, torkar in snabbt och funkar så bra under make. Sen har vi deras fuktgivande ansiktskräm, "**Toleriane Sensitive**" som jag även vill tipsa om. (som torris har jag testat många som tyvärr inte återfuktar tillräckligt länge). Jag gillar att den är oparfymerad och rekommenderas till och med att användas på bebisar – det känns tryggt! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b546419c-41b2-4789-9f88-03fdd69d3690.jpg) Vi går vidare till **Skincity Skincare's duscholja**! 🫧 Hade gärna signat upp på en prenumeration så att jag alltid har den i min dusch-korg. Så skön, doftar gott och känns skonsam. Länk här nedan. Slutligen, min fråga till Er, i kommentarerna! ⬇️
Min nattrutin består av oil cleanser och Tea tree purifying cleanser, från dr ceuracle, som får mig hud så ren men inte torr. Sen brukar jag variera serum lite efter behov, har ett vitamin c och ett mer återfuktande serum. Sen avslutar jag med clinique nattmask eller rich moist cream från klairs. Morgonrutinen består av att tvätta av ansiktet med lite kallare vatten för att vakna till lite och för att de känns fräscht på huden, brukar sällan tvätta ansiktet på morgonen. Sen använder jag dr ceuracle&nbsp;ampoule serum samt solskydd från samma märke. Denna rutin fungerar väldigt bra för min hud för att få fin lyster samt hålla den återfuktad. Har försökt att inte krångla till den för mycket! Älskar hudvård just för att det får huden att se så fräsch och levande ut, aldrig fel heller att få testa nya produkter och hitta nya favoriter
Min absoluta favorit är Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask 90 ml! Det är en produkt jag har köpt gång på gång så fort den ta slut. krämer hjälper till att:🤍 Ljusar upp och jämnar ut hudtonen🤍 Minskar fina linjer🤍 Förebygger åldersteckenDet är min favorit för varje gång jag applicerar den får huden sånt fint glow och ser ”plumped” ut. Utöver det är konsistens av gel vilket är väldigt svalkande, krämen är tunn i konsistensen så behöver man extra återfuktning kan man applicera ett till lager av samma kräm eller en fetare kräm ovanpå. Den hjälper till med mycket, och oavsett årstid så använder jag den alltid som min bas-dagkräm. Känner mig och ser mycket piggare ut när jag har krämen, ett stort plus är att det är 90 ml så den håller väldigt länge!🫶🏼
La Roche-Posays solskyddsfaktor har räddat min hy! Jag använder denna varje dag året runt, den skyddar både mot stark uv men hjälper även till att ge din hy ett vackert lyster och övertid minska finnar. Jag upplever den som helt fantastisk, min hy har aldrig mått bättre! Den har en tunn formula som känns skön och svalkande mot huden. Och den sitter fint under sminket. Beskrivning från deras hemsida: La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Light Cream SPF50+ är en ansiktssolkräm för alla hudtyper. Formulan innehåller thermalskt vatten från La-Roche Posay. Krämen är lämplig för ansiktet och fokuserar på att motverka skadlig strålning från solen. Denna kräm är spf-skyddande.&nbsp;Applicera så ofta som det behövs och kombinera gärna tillsammans med Anthelios Invisible Spray SPF50+ och Toleriane Dermallergo Creme för en fullständig rutin. La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Light Cream SPF50+ kommer i en 50 ml flaska och är tillverkad i Frankrike.&nbsp;- Parfymfri- Hypoallergen
Jag älskar återfuktande produkter och det är det jag brukar behöva. Jag blir lätt torr i ansiktet allra mest under vinterhalvåret. Skulle säga att jag har kombinerad hy.🌸 Dessa är produkter är mina favoriter just nu🥰 Drink up från origins hjälpt mig väldigt mycket. Brukar använda den under dagen om jag känner att det behövs och huden känns så återfuktad😍 Använder även high-potency night-a-mins på kvällen för att få in lite peeling och fukt på natten och man känner sig väldigt återfuktat och fräsch när man vaknar på morgonen.✨ Måste säga att jag älskar doften på dessa produkter så fräsch doft.🍊🍋 Ett serum jag använder just nu är från caia som heter summer drops, den är väldigt återfuktande och härligt man får en så fin solkysst och glowig hud. tyvärr så finns inte denna på kicks✨🌼
Min personliga hudvårdsfavorit är Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant. Den här produkten har blivit en stapelvara i min hudvårdsrutin på grund av dess förmåga att effektivt förbättra min hudkvalitet.Jag har kombinerad hud som är benägen att få finnar och pormaskar, särskilt i T-zonen. Paula's Choice BHA exfoliant innehåller salicylsyra, som är en betahydroxisyra. Denna syra är särskilt bra för att penetrera in i porerna och lösa upp fett och döda hudceller som kan orsaka igentäppta porer och finnar.Sedan jag började använda den här exfolianten har jag märkt en signifikant minskning av pormaskar och utbrott, samt en jämnare hudton och textur. Den är också skonsam nog att använda dagligen, vilket är perfekt för min hudtyp som kan bli irriterad av starkare produkter. Jag applicerar den vanligtvis på kvällen efter rengöring och innan återfuktning, och jag ser resultat redan morgonen efter.En annan fördel med Paula's Choice BHA exfoliant är att den inte innehåller några irriterande ingredienser som parfym eller färgämnen, vilket är viktigt för att undvika ytterligare hudproblem. Produkten har en lätt, vattenliknande konsistens som absorberas snabbt utan att lämna någon klibbig känsla, vilket gör den idealisk för lager-på-lager-hudvårdsrutiner.För mig har Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant varit en game changer i att hålla min hud klar och frisk. Om du har kombinerad till fet hud och kämpar med pormaskar och finnar, skulle jag definitivt rekommendera att prova denna produkt.
Jag hade svårt att välja en favorit så det fick bli tre då jag inte klarar mig utan någon av dessa.&nbsp; Först börjar vi med The Ordinary - niacinamide 10% + zinc 1%. Denna tycker jag hjälper för att minska mina porer och orenheter. Används främst kvällstid då den inte fungerar så bra ihop med min spf som jag använder. Nästa produkt är Beauty of Joseon - Relief sun: rice + probitics spf 50. Detta är en av mina topp två solskydd som jag någonsin. Den lägger sig väldigt fint på huden och lämnar ingen vit hinna som andra spf:er kan göra. Funkar perfekt under smink och passar bra att använda som primer. Sista produkten är en nyfunnen favorit. Beautyact - Hydrarepair Melting Cream. Tycker denna fungerar perfekt som nattkräm med sin tjockare textur. Denna bidrar med mycket fukt och jag känner mig aldrig stram i min hud efter jag använt denna.