**Kräm som kräm?** Så resonerade jag förut. På lin höjd köpte jag Eucerin i desperata försök att få pli på min känsliga hy, men oftast blev det något från hyllan på den lokala Ica Maxi-butiken. 40 år börjar synas i horisonten och jag kände en dag att det kanske är dags att börja bry mig om min hy. En gång för alla! Sagt och gjort. Jag har beställt en hel del från La Mer och Maria Åkerberg och jäklar villen skillnad det är mot billigare alternativ! Även mellan Maria Åkerberg och La Mer är det så stor skillnad att jag börjar allt mer övergå till La Mer. Har beställt serum, nattserum, eye concentrate, ansiktsmask, lip peeling och Crem de la Mer. Någon som har tips på något som saknas? ☺ La Mers ögonkräm är så bra mot mina mörka ringar under ögonen och makens påsar under ögonen. Den är dessutom dryg (mycket drygare än Maria Åkerbergs ögonkräm). Vad har ni för favoriter? ☺
KLAIRS Illuminating Supple Blemish Cream SPF40 Varit nyfiken på denna produkt ett tag och efter att testat den (passar endast ljus hudton) slog jag till. En riktig storsäljare från ett varumärke jag inte testat innan så jättekul! Det är en BB-kräm, dvs något mitt emellan en dagkräm och en flytande foundation. Med andra ord, en färgad dagkräm som innehåller de vårdande och fuktgivande egenskaperna som en vanlig dagkräm, men som även ger en utjämnande och lätt täckning som en foundation. Denna innehåller dessutom relativt hög SPF. Passar alla hudtyper. Och precis det jag gillar med t ex Daily Tint SPF30 från Skincity så sparar även denna kräm tid på morgonen genom att vara både fuktkräm, solskydd och foundation i ett. Enda nackdelen är att nyansen är ganska ljus så den passar endast ljus/mkt ljus hudton. Passar mig perfekt men jag kan nog behöva blanda den med en något mörkare foundation i slutet av sommaren om jag vill använda den då. Har ni testat den?
En dröm för en hudvårdsnörd som jag 🩷 Som små mjuka pärlor med magiskt innehåll. Har fascinerat tittat på Elizabeth Arden's kapslar i varenda taxfree butik sedan jag var barn. 😁 Det finns flera olika kapslar beroende på hudtyp och behov. De jag har, Hyaluronic Acid Ceramide Capsules Hydra-Plumping Serum, passar mig då de huvudsakligen är återfuktande, plumpande och barriärstärkande. Snälla men effektiva på en ung, lite känslig och ganska torr hud. Serumet innehåller hyaluronsyra med molekyler i olika storlek för djupgående återfuktning och barriärstärkande ceramider men även peptider för en fastare hud. Kapslarna är 100% växt- och mineralbaserade och därmed biologiskt nedbrytbara. Konsistensen är ganska tjock och fyllig och kan lätt tryckas ut ur kapseln utan att rinna iväg. Generös mängd för en applicering. Känns lyxig och först nästan lite oljig men sedan blir huden matt silkeslen. Kändes fortfarande fantastisk när jag vaknade i morse. 🤗
Medik8 - Total Moisture Daily Facial Cream Oj, vad farligt lätt det är att bli kär i den här! 🥰 Djupt återfuktande ansiktskrämen Total Daily Moisture Facial Cream från Medik8 är framtagen för att fylla på din huds dagliga behov av total fukt på alla sätt med ingredienser som flerviktshyaluronsyra, ceramider och essentiella lipider som återställer hudbarriären. Konsistensen är ganska lätt och krämen kan användas både morgon och kväll. Icke-komedogen (dvs ej portilltäppande) och parfymfri. Den är inte billig men du får återfuktning i upp till 24 timmar, samtidigt som den ger en perfekt och smidig bas för makeup samt eventuellt solskydd. 100% vegansk formula Är så glad att jag fått möjligheten att testa denna underbara produkt som ingick i Skincity Selection Box! 🎁 Hoppas ni jobbar på en ny för i år! 😁🥰
TIPS! Det fantastiska hudvårdsmärket Skinome (säljs på Kicks) söker testpersoner för produkter de utvecklar för aknebenägen hy. Jag var med i en sån studie för drygt ett år sen fast för rosaceabenägen hy, sen dess använder jag enbart hudvård från dem för det gör sån otrolig skillnad. Man får komma till deras kontor och bli fotad, prata om sin hy och så scannar de ens ansikte med en apparat som kan mäta saker som inte syns på hyn. Sen får man testa produkterna, gratis så klart, ett tag och sen komma tillbaka och fota, scanna osv igen. Kan varmt rekommendera att ställa upp i studien om man har aknebenägen hy, är över 18 och bor i Stockholm! 😊 Alla jag träffade på Skinome var jättetrevliga och hjälpsamma. Och deras produkter funkar verkligen! Här registrerar man sig: [https://www.surveymonkey.com/r/55DVG3Y?fbclid=PAZXh0bgNhZW0CMTEAAaaQxxyuXQx9GlmPWlAtbqsZTryRNvJR8irg4sjvW3BEMkNfABQe-Fdxamc_aem_VGlJusjIC6ln-u9ODawRnw](https://)
Hej! Jag har nästan ett helt livs erfarenhet av hudvård med nästan alla större märken. tyckte trots framgång att jobbet var för ytligt. utbildade mig att jobba sområdgivare på apotek. De som är farmatuefter inte har just hudvård inte ens demratologiska produktet så mycket erfarenhet av. Jag har dagliga genomgångar med mina kollegor som jobbar främst med recept. det finns receptbelagda krämer som en läkare har skrivit ut. Där kan apotekaren förklara hur den används. Men La Roche posay som är ett franskt märke skapat av hudläkare och vissa krämer skrivs ut i frankrike. Inte i Sverige. Att ni har har fråga farmatue om krämer är inte trovärdigt. Du vet ju inte vem du pratar med i butik. tro aldrig att dina kunder är dumma. Mer proffsighet och trovärdighet uppmanas. Därför har ju de här produkterna sålts på apotek. Jag säljer inte jag lyssnar och rådgör och på så vi skapar kontakt då kunden inte känner sig osäker. Det är min framgång, samvete och välmående. Lycka till och ha en bra dag Christina
Jag har testat Lumene Nordic-C Glow Boost Essence, ett serum som utlovar att ge huden en strålande lyster och djup återfuktning. Efter några veckors användning kan jag se en tydlig förändring i min hud. Serumet absorberas snabbt och känns inte klibbigt, vilket gör det idealiskt att använda morgon och kväll. Formulan innehåller nordiskt hjortron som är rikt på antioxidanter och C-vitamin, arktiskt källvatten och två typer av hyaluronsyra. Dessa ingredienser samverkar för att återfukta huden på djupet och stimulera kollagenproduktionen för en fylligare och slätare hy. En stor fördel är att produkten är vegansk och fri från parabener, mineraloljor och formaldehyd. Nu känns min hud mer hälsosam, mjuk och strålande efter kontinuerlig användning. Den lätta doften av citrus ger en fräsch känsla och serumet är bra i kombination med andra produkter Lumene Nordic-C Glow Boost Essence är ett bra alternativ om du letar efter en produkt som kan ge din hud lyster och som är gjord med naturliga ingredienser.
Florence by Mills 🩵💜💦 Floating Under The Eyes Depuffing Under Eye Gel Pads ☁️ Har nu använt dessa några gånger och jag kan bara säga WOW! De dämpar svullnad, lugnar och återfuktar. Svala och behagliga på och sitter till 100% perfekt på plats. Under de 10-15 minuter de ska verka kan jag verkligen göra vad jag vill, sitta helt upprätt och jobba eller gå omkring är inga problem. Överflödigt serum klappar jag därefter in med fingertopparna. De innehåller koffeinextrakt för att väcka upp trött och svullen hud. De är också indränkta i lugnande grönt te-extrakt samt kaktusextrakt som verkar vattenbindande och återfuktande. Passar alla hudtyper. Innehåller 30 par. De flesta ögonpatches är ju relativt dyra men är de så här bra tycker jag det känns helt ok. Alla Florence by Mills produkter är 100% veganska.
ORIGINS Checks and Balances Frothy Face Wash Fick en tester på denna för ett tag sedan och bestämde mig för att köpa den. Den passar nog de flesta hudtyper men kanske allra bäst kombinerad hud. Själv har jag ganska torr och lite känslig hud. Produkten har en krämig men lätt mousseformula och är löddrande. 🫧 Innehåller bl a tångextrakt och turmalin för effektiv rengöring av orenheter och för att kontrollera eventuell överflödig olja samt veteprotein som skyddar mot torrhet och återfuktar känslig hud. Skonsam nog för daglig användning. Både torra och oljiga områden blir behagligt rena, fräscha och balanserade. Innehåller även eteriska oljor, som jag och mina sinnen älskar 🥰, bl a pepparmynta. Någon skrev att den doftade tandkräm 🦷🪥. Jag tycker att den doftar spa. 😁 Origins håller på att byta förpackningar så den kan nog finnas både i den vita förpackningen och i den nya lite smalare, högre, gröna förpackningen. Jag som har några återkommande Origins favoriter har inte riktigt vant mig vid de nya ännu. Tycker flera ser väldigt lika ut nu så det gäller att kolla ordentligt på produktens namn.
Tänk att vakna en dag och se sig i spegeln och bli förundrad över huden som är så annorlunda nu än tidigare. Tiden går men ge inte upp bara för att huden förändras när vi blir äldre. Makeup och hudvård finns för alla hudtyper , även för oss tjejer i mogen ålder. Jag har alltid varit noga och vårdat min hy, inte använt tvål i min ansikts rutin sedan jag var 18 år och jag är 61 år nu. Min rutin har varit rengöring, ansiktsvatten, dagcream och nattcream, på senare år även ögoncream. Så ett tips och råd till alla er unga, ta hand om er hy, vårda den för ni får belöningen när ni blir äldre. . Våga testa färger, glitter, glow och allt annat inom makup även för oss mogna tjejer. BeautyAct är mitt märke för deras produkter ger min hy glow lyster näring fukt och skydd som just jag behöver. Så ta hand om er nu. Hälsningar Annika
LUMENE Nordic Hydra Moisturizing Prebiotic Oil-Cocktail 💧 Jag brukar ibland, särskilt på vintern, använda ansiktsolja. Applicerar den oftast på kvällen innan min fuktkräm. Har nu testat denna från Lumene ett litet tag och upptäckt att den funkar jättebra även på morgonen. Den går in snabbt, huden blir sammetslen. Ingen oljig känsla eller blank finish. Dessutom funkar den jättebra under makeup. På bilden min hud efter rengöring och denna oljecocktail men innan någon fuktkräm. Produktbeskrivning: Intensivt återfuktande och vårdande oljecocktail som med sin tvåfasiga sammansättning återfuktar huden i 24 timmar. Innehåller bl a arktiskt källvatten, ekologisk nordisk björksav och nordisk blåbärsfröolja. 🫐 Speciellt framtagen för torr och uttorkad hud. 100% vegansk Flaskan ska skakas innan applicering så lösningen blandas. Har en svag fräsch doft.
#### Hudens stödjande superingrediens: PEPTIDER ✨ **Vad är peptider?** Peptider är korta kedjor av aminosyror – de byggstenar som gör upp proteiner i huden. Dessa små molekyler spelar en avgörande roll i att kommunicera med hudens celler och kan stimulera produktionen av viktiga proteiner som kollagen och elastin. Kollagen är det protein som håller huden fast och elastin ger den spänst och flexibilitet. Peptider är alltså nyckeln till en ungdomlig och frisk hud! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/9966fa35-7804-498b-8846-5a8ad516c12c.jpg) **Varför är peptider bra för huden** Peptider har många fördelar som gör dem till en favorit i hudvård: Ökar kollagenproduktionen – Gör huden fastare och slätare. Stärker hudens barriär – Hjälper till att hålla huden återfuktad och skyddad. Minskar rynkor – Bidrar till att reducera fina linjer och ålderstecken. Återfuktar huden – Håller huden mjuk och återfuktad längre. **Produkttips från Paula's Choice:** För att få ut maximalt av peptidernas kraft, rekommenderar jag följande produkter från vår serie: 💕**Multi-Peptide Booster** – En riktad behandling med sex pro-kollagenpeptider som synligt gör huden fastare och reducerar rynkor på bara 15 minuter och med fortsatt effekt över tid. 💕**Peptide Gloss Balm** - Denna behandling är perfekt för dem som har minskad läppvolym, tunna läpplinjer och ständig torrhet eftersom den sveper in läpparna i riklig fukt under flera timmar - men utan den klibbiga känslan. 💕**Peptide Plumping Moisturizer** – Den är för alla som söker en plumpad och spänstig hud. Den mjuka gelkrämen ger en lyxigt återfuktande känsla, passar alla hudtyper och fungerar även som en silkeslen bas för makeup. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b8c89bd8-51e4-44b3-b504-b86a997f5886.jpg) Peptider är en fantastisk ingrediens för alla hudtyper, särskilt om du är ute efter att bekämpa ålderstecken eller behöver extra fukt och näring. De är milda nog för att kunna användas varje dag och passar utmärkt att kombinera med andra hudvårdsingredienser. Ta hand om er hud! 💖 /Lena, utbildningsansvarig och hudterapeut på Paula's Choice
Drink Up Intensive Overnight Hydrating Mask från Origins har bytt utseende 💚🌳 Detta är en av mina absoluta favoritmasker när det kommer till fukt. Applicera den på rengjord hud och låt verka över natten. Den har en fyllig krämig formula med fräsch doft. Huden blir så mjuk och len och känns verkligen återfuktad. Masken innehåller bl a hyaluronsyra, avokado och schweiziskt glaciärvatten. 💧🥑💦 Passar bäst torr och normal hud. Jag gillar verkligen Origins som varumärke. 🌳 Har testat en del av deras hudvårdsprodukter och hittat några favoriter jag både gärna köper om och rekommenderar. Har du aldrig testat något från Origins är denna återfuktande nattmask en bra början, tycker jag. Visste ni förresten att Origins grundades 1990 av Leonard Lauder, son till Estée Lauder?
IT Cosmetics Confidence In A Cream 🤍💛 En helt underbar fuktkräm (och då ser jag inte ens anti age-effekten då min hud är lite för ung). Imorgon är det 30% på IT Cosmetics och om du behöver en ny ansiktskräm och har råd att lägga en liten slant på den tycker jag verkligen att man ska rådfråga och testa denna i butik. Formulan är ljuvligt fyllig och återfuktande och min lite torra hud älskar hyaluronsyran och framförallt ceramiderna som är några av alla ingredienser. Superbra under makeup. Delar av produktbeskrivningen: IT Cosmetics Confidence in a Cream är en anti-age dagkräm med superkrafter. Denna prisvinnare är utvecklad tillsammans med plastikkirurger och är berikad med patentskyddade Anti-Aging Armour™Rejuvenating Concentrate som kombinerar kollagen och hyaluronsyra med niacin, peptider och ceramider. Dagkrämen har en fyllig och lyxig konsistens och absorberas snabbt av huden, och är ett perfekt underlag för make-up.
Min hud mår bra så nystarten får bli att fortsätta i gamla spår, dvs mild rengöring och regelbunden men mild exfoliering (för glow) och så fukt, fukt och fukt. 😃💧✨️ Trots att vintern kommit så mår min hud ovanligt bra och har inte blivit vare sig torr eller irriterad/extra känslig (ännu). Har testat en del nya produkter i min rutin under hösten samtidigt som några väl beprövade "säkra kort" och det ser ut och känns som de funkat väldigt bra. Den enda produkten jag inte kan tagga och som är ny för mig är FENTY Skin Cherry Dub Daily Cleansing Face Scrub. Vet inte om den inte längre finns på KICKS men den är köpt där. Har varvat denna med en löddrande rengöring från Clinique som jag gillar och använt tidigare. Även ny toner från SATURDAY Skin och ny moisturizer från KORA Organics. Glow! ✨️ Favoritserum sedan lääänge från Lancôme (för maximal återfuktning) och även ögonkrämen från Clinique, med en helt ljuvlig formula, är en fast favorit jag brukar varva med regelbundet. 🥰
**Skydda din hud i vinter med Paula’s Choice Calm-serie ❄️** Vintermånaderna kan vara tuffa för din hud. Den kalla luften, värmen inomhus och de korta dagarna kan lätt göra huden torr, irriterad och rödflammig. Men det finns en hudvårdserie utvecklat för detta: Paula’s Choice Calm-serie! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/f1d1b915-7b84-47bd-b599-f33db10064b5.jpg) Återfuktar intensivt utan att vara tung - Calm-serien innehåller hyaluronsyra och ceramider som återfuktar huden utan att kännas fet, perfekt för vinterhud som känns torr och stram. **Lugnar känslig hud** - Calm-serien lugnar och minskar rodnad med antioxidanter och lugnande ingredienser som allantoin och bisabolol, idealisk för irriterad vinterhud. **Stärker hudens barriär** - Med ceramider och havre hjälper Calm-serien att skydda och stärka hudens barriär, så den håller sig balanserad och mjuk trots vinterpåfrestningar. **Skonsam men effektiv** - Calm-serien är perfekt för känslig hud med sin milda formula utan irriterande ämnen, ger lugnande och fuktgivande effekt utan irritation. **Allt-i-ett för vinterhuden** - Med rengöring, serum och fuktkräm anpassade för alla hudtyper får du en komplett rutin som håller huden mjuk och balanserad hela vintern. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/fbe9c47a-52fd-4e5d-be90-17c527f2a682.jpg) **🌟 Därför älskar jag Paula’s Choice Calm-serie:** * Återfuktar och lugnar på djupet * Ger huden det skydd den behöver mot vintervädrets påfrestningar * Perfekt för känslig och reaktiv hud * Effektiva ingredienser som stärker hudens barriär **Vad har ni för tips förutom hudvården för en torr och känslig vinterhud? ❄️💧**#sharingisskincareing
Min (nästan) dagliga hudvårdsrutin som allergiker med rätt torr hud. Jag fick nyligen veta att jag är allergisk mot två vanligt förekommande ämnen i kosmetika och skönhetsprodukter. Självklart innehöll allt i min gamla rutin ett av dessa ämnen så jag köpte hem Elf Holy Hydration. Här är min rutin när jag haft smink på mig: 1. Ögonmakeup remover - jag löser först upp min mascara. 2. Makeup Melting Cleansing Balm - den är i fast form och "löser upp sig" med värmen från händerna. Det här är verkligen en effektiv sminkborttagning! Man behöver bara en mängd stor som en ärta typ för hela ansiktet. 3. Daily Cleanser - när jag sköljt av så tar jag den här eftersom jag vill göra en double cleanse när jag har varit sminkad. Även den här är dryg, tar kanske motsvarande en halv ärta och det räcker gott och väl. 4. Keep your balance toner - jag ska vara ärlig och säga att jag inte vet om just det här steget gör någon skillnad men jag klappar in den i huden. 5. Triple Bounce Serum - jag har begränsad erfarenhet av serum men den här är lite som gel i konsistensen men går in förvånansvärt bra i huden. 6. Face Cream - behaglig ansiktskräm som funkar rätt bra på mig! På kvällen har jag dock nattkräm, det finns ingen sån i serien men jag har precis beställt en från Emma S. Hittills funkar det här bra! Jag är glad över att ha hittat något prisvärt som funkar för min hud. När min remover för ögon är slut ska jag testa den från Elf också
![](https://img.tokywoky.com/message-images/40c66638-4df9-4b38-ab07-4a246eadfb3c.jpg) ✨ Skincare routine för en Hollywood Glow – Perfekt för Nyärslook 🥂✨ Drömmer du om en felfri, strålande hy som stjärnorna på the Red Carpet? Här är din guide till en Hollywood-glow med lyxiga produkter! 🌟 1. Magisk rengöring – Dior Prestige Cleansing Balm https://www.kicks.se/dior/hudvard/rengoring/dior-prestige-cleansing-balm-150-ml Börja med detta cleansing balm för att ta bort smink och orenheter. Din hy blir mjuk och redo för nästa steg. 🧖‍♀️ 2.Revitaliserande toning – Dior Prestige La Micro-Lotion de Rose https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml Använd denna luxury toner för att ge huden omedelbar fukt och fräschör. 🌹✨ 💡 Beauty Secret Hack – Ansiktsmassage Massera ditt ansikte lätt i cirkulära rörelser mellan stegen för att boosta cirkulationen och förstärka din glow. 💆‍♀️🌟 3.Upplyftande ögon – Dior Prestige Serum de Rose Yeux – https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml 💡 Beauty Secret Hack Applicera ögonserumet med ringfingret för en fräsch och strålande blick. 👁️✨ Det sista steget – Dior Prestige La Crème Essentielle https://www.kicks.se/dior/hudvard/ogonkram/dior-prestige-le-micro-serum-de-rose-yeux-20-ml Avsluta med denna luxury cream, rik på ros-extrakt, för intensiv fukt och en strålande Hollywood-glow. 🌹✨ 💬 Vad tycker ni? Vad är era bästa tips för en strålande hy? Vill ni ha en budgetvänlig rutin också? Kommentera nedan! 👇
**Är Paula’s Choice 2% BHA något för dig?** BHA är en förkortning för Beta Hydroxy Acid, även känd som salicylsyra. Men låt inte ordet "syra" avskräcka dig. BHA är varken frätande eller irriterande utan har en lugnande effekt på huden. En leave-on exfoliering med BHA arbetar på de övre hudlagren och tar bort gamla hudceller, så att den friska och strålande huden under lyfts fram. Många funderar över om de ska använda en BHA- eller AHA-exfoliering (alfahydroxisyror), eller kanske till och med båda. Även om många använder båda är det helt okej att bara använda en av dem. Om ditt fokus är hudytan och du inte har känslig hud, rodnad eller tilltäppta porer, är en AHA-exfoliering ett bra alternativ för dig. BHA är bäst om du har: • Tilltäppta porer och knottror på ansikte och/eller kropp. BHA är oljelösligt, vilket gör att det lätt kan tränga ner i porerna och skonsamt lösa upp blockeringar som orsakar tilltäpptheter. Resultatet blir färre knottror och mindre framträdande porer. Det kan också hjälpa om du har Keratosis Pilaris, särskilt om du använder det tillsammans med en vattenlöslig kroppsrengöring. • Känslig hy: BHA har lugnande egenskaper som är perfekta för känslig och blossande hud, oavsett hudtyp. Paula’s Choice har en BHA-exfoliering för alla hudtyper, hudtillstånd och även alternativ för kroppen, 2% BHA Body Spot Treatment. **ANVÄNDNING** Appliceras efter rengöring (och ev. ansiktsvatten) och följ upp med andra produkter i din rutin, som serum och dag- eller nattkräm. Observera att du inte bör använda en peeling som ska sköljas av samma dag som dina övriga leave-on-exfolieringar. **Tips för bästa resultat med BHA-exfoliering** • Du behöver inte vänta tills din hud har absorberat de olika produkterna i din rutin. Paula’s Choice BHA kommer fortfarande att vara effektiv även om du applicerar andra produkter direkt före eller efter. • Även om daglig exfoliering fungerar bäst för de flesta, kan varannan dag vara ett bättre val för dig. Prova dig fram och se vad som fungerar för dig.
MORGONRUTIN ⏰️ Testar ett nytt serum, SKINCITY Soft Calming Serum, som jag tror kan passa min hud väldigt bra att använda regelbundet i vinter. Det är särskilt lämpligt för torr, känslig och irriterad hud. Innehåller bl a ceramider och niacinamid. Testar även Lumene Nordic Hydra Intense Hydration Moisturizer. Den har en väldigt lätt konsistens för att vara en extra återfuktande dagkräm. Innehåller bl a hyaluronsyra. Förpackningen har bytt utseende och är numera ljusblå. Testar ju väldigt många hudvårdsprodukter men byter aldrig ut alla samtidigt så jag fortsätter också med min Turmeric Glow Moisturizer från KORA Organics. Har pratar vi raka motsatsen, den är fet och betydligt tjockare i konsistensen. Ger ett väldigt fint glow. Tycker verkligen om den så låt er inte avskräckas av den senapsgula färgen.
Alla produkterna funkar bra tillsammans och gör att huden känns fräsch, återfuktad och redo för dagen. Hemligheten till glow är inte att använda massa produkter – med en enkel rutin och rätt produkter får du ett fantastiskt resultat utan krångel. 1. Beauty of Joseon – Jag gillar verkligen för att den ger ett så effektivt solskydd utan att lämna huden fet eller glansig. Den är superlätt att applicera och smälter in snabbt, vilket gör att den känns bekväm hela dagen. Den känns verkligen inte tung eller klibbig, så jag kan använda den varje dag utan att det känns jobbigt eller påverkar min sminkrutin. 2. Mixsoon Hyaluronic Acid Serum – En riktig fuktboost som gör huden mjuk och återfuktad hela dagen. 3. The Ordinary Caffeine Serum – Hjälper till att minska svullnad och mörka ringar under ögonen, och ger huden en fräschare och piggare look. 4. CAIA Bronzed Beach – En lätt bronzer som ger en solkysst look och lite färg på morgonen, även om solen inte är framme. 5. Dr. Jart+ Ceramidin Cream – En grym kräm som återfuktar och stärker hudens barriär, perfekt för kalla dagar när huden behöver extra skydd. 6. Babor – Ger huden en extra dos fukt och näring, perfekt för en fin bas innan smink eller för en fräsch osminkad look.
**Retinoider – The Smooth Operator. Sleep tight, glow bright!** Retinoider/A-vitaminer är hudvårdens crème de la crème och det är inte utan anledning. Denna grupp av A-vitaminderivat hjälper till att förbättra ålderstecken, utbrott, igentäppta porer och synliga mörka fläckar. A-vitamin har mer än 70 års forskning bakom sig som visar att det hjälper till att förbättra hudens hälsa och struktur. För att använda retinoider på bästa sätt och dra nytta av deras fördelar är det viktigt att förstå dessa hudvårdsstjärnor och hur man använder dem på ett säkert och effektivt sätt. Retinoider är en typ av A-vitamin, en antioxidant och näringsämne som hjälper till att hålla huden hälsosam. Tänk på "retinoid" som ett samlingsnamn för alla ingredienser som härstammar från detta vitamin. Några av ingredienserna som faller under detta begrepp är retinaldehyd (även känt som retinal), retinol och retinylpropionat. Retinoder vägleder huden och uppmanar den att byta ut celler och fungera så optimalt som möjilgt. Detta är extra viktigt hos en mogen/äldre hud eftersom detta avtar med åldern. För att huden ska kunna få effekt av en retinoid måste den genomgå en omvandlingsprocess och brytas ner till aktiv form. Till exempel kräver retinylpalmitat tre omvandlingssteg för att bli retinoinsyra, retinol kräver två och retinaldehyd kräver ett. En retinoid blir vanligtvis starkare ju färre omvandlingssteg den kräver. **FÖRDELARNA** Den här gruppen av ingredienser erbjuder många fördelar för huden. • Minska synliga linjer och rynkor. • Förbättra hudens fasthet, stärker hudens uppbyggnad och struktur. • Minskar knottror och tilltäppta porer. Bra även för aknebenägen hud. • Arbetar med att reducera synliga vidgade porer. • Jämnar ut hudton och mörka fläckar från solen, åldrande och efter finnar. • Stöttar hudens naturliga försvar. **ANVÄNDNING** Paula’s Choice produkter med retinoider; retinyl propionate, retinol och retinal används efter rengöring, ansiktsvatten och leave-on exfoliering (AHA/BHA). Använd din retinoidprodukt, och avsluta med en fuktkräm som stärker hudbarriären på natten och solskydd under dagen! Utan solskydd är det svårt att bevara alla fina resultat som retinoider kan ge. Starta med att använda dem varannan/var tredje kväll i veckan. Du kan sedan öka användningen till en eller två gånger om dagen, beroende på tolerans och önskat resultat. **Vad har ni för frågor om retinoider(retinol, retinal, retinyl propionate, etc.)/A-vitamin? Jag guidar och hjälper er gärna!**
KORA ORGANICS - certifierad ekologisk hudvård Ända sedan Miranda Kerr för några år sedan lanserade detta varumärke har jag varit nyfiken på det. Alla spännande naturliga ingredienser och vacker design på förpackningarna. De hade redan tidigt också ett hållbart tänk med refill, val av material osv. Enda nackdelen skulle väl vara att det är en för dyr prisklass för mig men man får ibland prioritera och håller man utkik efter erbjudanden och rabatter så kanske tillfället att slå till kommer. Har testat några produkter innan och nu har turen kommit till: ✨️Turmeric Glow Moisturizer✨️ En näringsgivande och återfuktande ansiktskräm med mjukgörande egenskaper. Den innehåller bl a ekologisk gurkmeja, lakrits, mikroalger, ökendadel-, nypon- och maracujaoljor som tillsammans också verkar lystergivande. Har ni testat någon av KORA Organics produkter? Kommentera gärna! 😀
Min perfekta fukt och glow-rutin! Börjar alltid med rengöring, där jag först kör Dr.Ceuracle Pro Balance Oil cleanser och avslutar med Foam cleanser i samma serie. Sedan går jag vidare till min nyfunna favorit essence från Dr.Ceuracles Vegan Kombucha Tea serie, så återfuktande och skön på huden!🙏🏼 Nästa steg i min rutin är oftast ett serum, där jag just nu mest kör på Royal Vita propolis från Dr.Ceuracle. Känner jag mig extra torr brukar jag även efter serum spreja på en skön fuktmist, min favorit är Hyal reyouth Oil Drop mist från Dr.Ceuracle (märks det att jag har ett favoritmärke?😅) Såklart avslutar jag med en fuktkräm och då är min go-to kräm All in One cream från Hyggee, den passar min hud så bra och ger djup återfuktning🌸 Kan verkligen rekommendera alla dessa produkter, så lugnande, återfuktande och sköna på min hud! Ett måste för mig nu i torra vintern!
Min hudvårdsrutin på morgonen 🍋💧 Just nu ser den ut så här. Alternerar ganska mycket mellan olika produkter och varumärken. Har aldrig alla produkter från samma varumärke samtidigt och byter heller aldrig ut hela rutinen samtidigt. Är någon eller några av produkterna helt nya så får de alltid sällskap av några beprövade favoriter som jag vet funkar bra. Tonern från Saturday Skin och ögonkrämen från The Inkey List är ganska nya produkter för mig medan serumet från Lancôme och fuktkrämen från Clinique är favoriter sedan länge och återkommande i min hudvårdsrutin. Använder aldrig rengöring på morgonen men gillar att fräscha upp huden med en toner. På vintern hoppar jag dock oftast över den också för att hjälpa huden behålla så mycket fukt som möjligt. Denna c-vitamin toner med yuzu känns fräsch, ska ge glow och doftar härligt av citrus. Serumet är återfuktande och gör huden mjuk och silkeslen. Passar alla hudtyper. Ögonkrämen med koffein har en behaglig lite tjockare gelformula och känns uppiggande. Brukar lägga den i kylen en liten stund innan applicering. Avslutar med ännu en fuktbomb, härliga och populära ansiktskrämen Moisture Surge.
👀 Ögonkrämer 👀 Har provat så många härliga ögonkrämer i alla prisklasser och med olika formula - IT Cosmetics, Biotherm, Estée Lauder, Lancôme, Origins, Lumene, BeautyAct... Men jag tror inte att jag någonsin kommer att hitta någon jag gillar lika mycket som Clinique's All About Eyes Eye Cream. Jag älskar denna lätta men återfuktande ögonkräm som både mjukgör, ljusar upp och minskar puffighet. Den är parfymfri och allergitestad och min lite torra och känsliga hud älskar den! 😍 Jag kan bara rekommendera er att testa den nästa gång i butik, ljuvlig formula som ger en sammetslen finish. En ny och trevlig bekantskap är The Inkey List's prisvärda ögonkräm med koffein. Bra att varva med. Passar jättebra på morgonen och extra härlig att lägga i kylen en liten stund innan applicering.
PAULA’S CHOICE FÖRKLARAR HUR EXFOLIERING FÖRÄNDRAR DIN HUDVÅRDSRUTIN. Paula’s Choice är experter inom exfoliering och jag vill därför förklara hur du kan uppnå en stor förändring med din hudvård genom att introducera en. Du har två alternativ: AHA (Alpha Hydroxy Acid) och BHA/Salicylic Acid (Beta Hydroxy Acid). När vi är unga och friska sköter vår hud sig utmärkt med att naturligt avlägsna gamla celler från ytan, utan någon extrahjälp. Med tiden, när vi åldras och utsätts för solen utan skydd, så minskar hudens naturliga förmåga att göra sig av med dessa gamla hudceller. Då stannar i stället gamla cellerna kvar på hudens yta och inuti porerna, vilket kan leda till en glåmig, torr, grov hudstruktur, igentäppta porer, utbrott, milier, pormaskar och ojämn hudton. Det är här exfoliering kommer in, en exfoliering återställer och optimerar denna naturliga process. Det kan också bidra till att rynkor syns mindre och göra andra ålderstecken mindre framträdande. I grund och botten framhäver kemiska exfolieringar som är avsedda för ansiktet en hud som ser friskare ut och känns jämnare. Användning: Applicera exfoliering efter rengöring, och eventuellt ansiktsvatten. Följ direkt upp med (alternativt serum) kräm och solskydd dagtid. Hur ofta du exfolierar beror på behoven och den egna hudens tolerans. De som har envisa besvär kan må bra av att exfoliera dagligen. Andra kommer att upptäcka att varannan dag passar huden bäst. Det kan krävas att man provar sig fram för att hitta rätt frekvens, så det är bäst att börja långsamt och vänja in exfolieringen. Den bästa exfolieringen för dig beror verkligen på din hudtyp och primära hudvårdsmål! ✨AHA: Torr hud, med tydliga ålderstecken. Jämnar ut linjer, ojämn struktur och minimerar synliga tecken på ojämn hudton. 6% Mandelic + 2% Lactic Liquid Exfoliant – Alla hudtyper. Glåmig hud, fina linjer, skadad hudbarriär. - 8% AHA Lotion – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton, mycket torr hud. - 8% AHA Gel – Alla hudtyper. Anti-age, ojämn hudton. RESIST 5% AHA – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton och mycket torr hud. - RESIST 10% AHA – Normal och torr hudtyp. Anti-age, ojämn hudton och glåmig hud. - Body Lotion 10% AHA - Alla hudtyper. Anti-age, keratosis pilaris, ojämn hudton och mycket torr hud. 🖤BHA: Tilltäppta, vidgade porer, pormaskar, finnar samt lugnar en känslig hud. Denna effekt gör den idealisk för en hud som är aknebenägen. Men de är också lämpliga för mer allmänna hudbehov. - Calm 1% BHA Lotion – Alla hudtyper. Rodnad, känslig hud och glåmig hud. - 2% BHA Liquid – Alla hudtyper. Finnar, pormaskar, vidgade porer och glåmig hud. - 2% BHA Lotion – Alla hudtyper. Finnar, mycket torr hud och rodnad. - 2% BHA Gel – Blandad hudtyp. Finnar, pormaskar, vidgade porer och glansig. - Clear Extra Strength 2% BHA – Samma formulering som 2% BHA Liquid, men finns även i CLEAR serien. - Clear Regular Strength 2% BHA – Påminner om 2% BHA liquid, men har något högre pH värde som gör den lite skonsammare. - RESIST 2% BHA – Blandad och fet hudtyp. Anti-age, pormaskar, vidgade porer och känslig hud. - 2% BHA Body Spot – Finnar, anti-age och keratosis pilaris. Frågor? Lämna en kommentera så hjälper jag till 😊
Är det fler än jag som använder flera serum?💧🌟 Vet att man kan använda två serum med olika inriktning i samma rutin men jag använder själv aldrig mer än ett serum åt gången och inte heller alltid på morgonen. Använder för tillfället dessa och de har ju alla såklart flera fördelar och funktioner men jag använder de främst för följande egenskaper: Jorgobé - Niacinamid (vitamin B3). Funkar jättebra för min lite känsliga hud då niacinamid är ganska milt men ändå fyller flera funktioner, bl a barriärstärkande. Ganska tjock gelformula. Lumene - Strålande glow och fräsch doft av citrus (apelsin 🍊). Härligt på sommaren eller för energi och lyster på morgonen. Använde innan ett annat serum från Lumene som jag nog faktiskt gillade ännu lite mer. Dock väldigt lika men det hade lite härligare formula och kändes lite lyxigare. Taggar även det. Lancôme - av alla serum jag testat hitintills är detta min absoluta favorit. Så återfuktande, härlig formula, ger en silkeslen och strålande hud. Enda nackdelen: dyrt. Därav att jag alternerar med andra prisvärda och bra alternativ. Jättenyfiken på att höra hur ni gör och vad ni använder så kommentera gärna! 😃
🌸 CLINIQUE 🌸 Jag älskar hudvård och är väldigt glad och tacksam över att numera ha en hud som hänger med på det mesta. Testar massor av olika produkter från olika varumärken. Köper ibland om men provar oftare nytt. Dock finns det några få produkter som jag alltid går tillbaka till. Två av dem är från Clinique, Moisture Surge 100H Auto-Replenishing Hydrator och All About Eyes Eye Cream. ÄLSKAR dessa! Ganska nyligen började jag använda All About Clean Rinse-off Foaming Cleanser som är härlig, krämigt löddrande, löser upp allt och väldigt dryg! Har också Moisture Surge Overnight Mask, som jag hört väldigt mycket bra om, på lager. Den kan användas vid behov eller som nattkräm. Blir nog perfekt till den kalla årstiden och torr vinterhud så den har jag tänkt vänta med lite. Har du någon CLINIQUE favorit? 🥰 År 1968 lanserade CLINIQUE den allra första hudvårdsserien framtagen av dermatologer (hudläkare).  Alla hudvårdsprodukter är allergitestade och parfymfria. 
Hej KICKS Community, Vad kul det ska bli att få hänga här tillsammans med er. Jag är precis som många andra här en riktigt ’skincare junky’ som älskar allt inom hudvård, ingredienser och att få slå hål på klassiska hudvårdsmyter. Jag utbildade mig till hudterapeut år 2010 och idag är jag utbildningsansvarig på Paula’s Choice Skincare. Min resa inom hudvård startade… med att jag hade en stor passion att få utbilda och ta hand om människor. Jag funderade länge på om jag skulle bli lärare eller sjuksköterska. Under denna period kom även ett stort intresse för hudvård och hur det kommer sig att vissa ingredienser vi applicerar på huden fungerar bättre än andra. Varför Paula’s Choice… jag har arbetat arbeta med Paula’s Choice 2014, samma år som det lanserades i Sverige. Det är ett märke där jag upplever att kunderna som testar sällan blir besvikna och att vi når upp till vad som förväntas hos kunden. Precis som Paula Begoun, grundaren bakom Paula’s Choice Skincare, är det viktigt för mig att vara transparent och ge information baserat på forskning och det bevis som finns för att kunna säkerhetsställa en produkts effektivitet och resultat. Några favoriter… precis som många andra har 2% BHA Liquid aldrig svikt mig. Jag har gått igenom graviditeter, stressade perioder i livet och den har alltid levererat ett resultat för att återställa, lugna och balansera min hud. En annan favorit är RESIST Skin Restoring Moisturizer SPF 50, en dagkräm med högt solskydd som återfuktar, jämnar ut hudton, plumpar mina torrhetslinjer och skyddar huden väl, varje dag, året runt. Efter daglig användning av solskydd märker jag hur stor skillnad det gör för att bibehålla huden i balans och att huden ser mer hälsosam ut. Jag kommer att dela med mig av min kunskap för att ge er svar utifrån vad vetenskapen har bevisat. Ni ska inte behöva leta och bli besvikna på produkter utan hitta något som passar just er hud och som är baserat på forskning och studier. Inget fluff – alltid transparens.  🔍 Till sist... en fråga 😊 Vilken produkt är ni mest intresserade av att testa från Paula’s Choice?
🌞 Hållbarhet SOLSKYDD 🌞 Solen är fortfarande stark så fortsätt använda solskydd!  Funderar du kanske på om det fortfarande är värt att köpa nya solskyddsprodukter?  De allra flesta kommer att hålla även till en eventuell skidresa i vinter eller nästa års vårsol och försommar.  Produkten är ofta märkt med siffor och ett M, oftast står det 6M eller 12M. Det betyder att solskyddet har en hållbarhet i 6 eller 12 månader från det att produkten har öppnats. Vissa har också förpackningar där produkten inte kommer i kontakt med syre ens när den öppnats (t ex EVY Technology) och håller då ännu längre och är istället märkta med ett bäst-före-datum som gäller även om förpackningen är öppnad.  Ha en fin dag i solen! 🌞 PS. Har du gammalt solskydd som gått ut kan du återvinna detta i vissa av KICKS butiker. Vilka hittar du på hemsidan. 😃
Eyeliner Black VS Gold 💛🖤 **HengFang 07 Eyeliner,** *38kr*: +Extremt vacker och stark i sin färg. Enkel att aplicera. En av mina favorit produkter. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/ac3c4c11-b3f7-47d0-9322-1572e7dc72bd.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/62652118-0558-4cad-876f-ac177566feb0.jpg) **Shein Sheglam eyeliner black**, *30kr*: -Svag i färg och delar av den rammlar av varje gång jag öppnar den. Funkar bättre utan ögonskugga. Ett minus från Shein idag. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/9d9b5868-38a6-4bac-8066-4bc561c20792.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/8a014b18-8543-407b-977c-da5feb3ee6a7.jpg) *personligen så tycker jag de flesta Svarta eyeliners funkar nästintill likadant på ögonen och är inte något jag lägger en större peng på. Vad tycker ni?*
Nu var det cirka 1 månad sedan jag hade äran att få vinna ett hudvårdskit med fina produkter utvalda av Skincitys egna hudterapeuter. Jag tänkte ge en kort resumé av de produkter jag hittills hunnit testa. 1. Solskyddet från Heliocare - Vilket bra solskydd! jag ska erkänna att jag sällan i mitt liv använt solskydd med SPF50. Men eftersom jag nu hade hela två veckor vid havet och god tid på mig att vänja kroppen vid starkare sol så blev denna perfekt för att gradvis kunna bygga upp brännan. Både jag och min man tyckte om den. Solskyddet har en god lite lätt fruktig/söt doft, går snabbt in i huden och får den att kännas återfuktad och spänstig. Det enda jag kan klaga på var att produkten vid applicering hade en tendens att falla nedåt om man inte applicerade rätt nära kroppen så första dagen höll vi på att bli blåslagna på det hårda toalettgolvet i badrummet på grund av hur halt det blev. Summa summarum, jag ger solskyddet 5 /5 poäng. 2. Daily skin tint - en dunderprodukt. På sista tiden har jag sökt mig mer mot lättare produkter som inte täcker alltför mycket. Som småbarnsförälder (eller allmänt stressad person på mornarna) kan du ha nytta av denna då det är en allt i ett produkt som funkar både som dagkräm, solskydd, primer och ger ett lätt täckande resultat som kan byggas upp. Det som jag tycker är lite synd är att den bara finns i nyansen light/medium vilket giorde att jag inte kunde använda den under min solsemester då den blev alldeles för ljus. Dock fick jag fina kommentarer om min hy när jag hade använt denna veckan innan min semester. Det kommer bli en stor favorit senare mot hösten och speciellt de mornar jag har lite extra bråttom. 3. Duscholjan - En nyhet för mig. Jag har aldrig köpt en duscholja tidigare och ska därför säga att jag blev positivt överraskad. Den lämnar huden mjuk och återfuktad. Var perfekt efter en lång dag på stranden. Vet inte om jag kommer köpa den själv då jag föredrar en duschgel med skum, men kan absolut rekommendera den. 4. Serum med niacinamide - detta var produkten jag var mest glad över att få hem. Niacinamide har sedan förra sommaren kommit att bli en holy grail ingrediens för mig som lider av stora porer och ojämnheter i hyn. Jag har bara använt denna kvällstid då jag vill ta det lite lugnare med hudvården under dagen. Jag ska vara helt ärlig med att jag inte var heeelt förtjust i denna. Jag tyckte inte den gjorde mycket för varken mina porer, hudens lyster eller den allmäna känslan som jag förväntar mig av ett sådant serum. Mitt intryck är att den lämnade en nästan klibbig känsla som vissa hudkrämer i gelform kan göra villet jag hatar. Det kändes inte som att den riktigt gick in i huden utan la sig mer ovanpå. Det kan helt enkelt vara så att den inte är en perfekt match för min feta/kombinerade hy och jag kommer därför att hålla mig till Cosrx Niacinamide 15 serum som enligt mig varit oslagbar hittills :) Ännu en gång STORT tack Kicks för att jag fick möjlighet att testa alla produkter.
**Mascara Battle!** *Yves Rocher intense metamorphose Mascara, golden green collection, 17$:* +Smetar inte ut sig så mycket och känns väldigt clean på fransarna, inget klumpande. Ger En väldigt naturlig längd på fransarna. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/0a56f6ba-3a94-4cdd-abd7-4f7b592e8edd.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/c085e444-31e9-431f-be69-b21f7bcdad4a.jpg) *Too faced Better than sex mascara, Chocolate, 33€:* +Jag älskar den naturella bruna färgen denna ger mina fransar. En tyngre behållare av metall, får fransarna att se längre ut. Väldigt clean girl coded! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/90dbc5ca-cb78-41c1-8890-091a7685eab9.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/ade5005b-a369-4cdc-918c-ba5d3d359bf8.jpg) Har du någon annorlunda färg på fransarna? kanske blått? vitt? 🪸🐚 Glad midsommar!
🍍Hår på knoppen och på Kroppen🍍 Nä men jag har så himmla torrt hår det kvittar vad jag gör så blir det som ett fågelbo i alla väder. Därför provade jag **Olaplex Bonding oil**, nom7, *349kr* För sitt höga pris så lever den inte upp till hypet. Känns som den kunde varit så mycket mer eller helt enkelt bara billigare. Den är ej tung och luktar inget, absorberar snabbt i håret, men.. kommer ej köpa igen, något för hår entusiaster, en lyx produkt. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/663ced3c-1216-4e9e-abf9-375ce62ce9d2.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/07f3050c-14ba-407b-869a-42d52e9bac4b.jpg) Nyligen testade jag *Mco Beauty Clear Brow gel*, och Den gör väll vad den ska men jag har haft bättre produkter från Shein..🫶 Jag har hört att Olaplex även säljer browgel, är den någonting ni provat?
Dior rouge contour, Nude 300, 30€ - Väldigt lite produkt. Borsten är misär kvalitet och går sönder lätt, färgen är fin men ser mest skitig ut på läpparna. Den går bort lätt med lite saliv. Den fick mig att inse att läppennor inte är nödvändigt, blanda ut ditt läppstift istället <3 + mjuk. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/81290dd6-41d6-466f-a549-25bc23749b14.png) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/37b49ff1-3349-42ce-88ae-40ed39e65bc6.jpg) Shiseido TechnoSatin Gel Lipstick, 32£: + Len kännsla som jag önskar andra läppstick hade. - Går bort med vatten, färgerna är inte så starka på läpparna som i stiftet. De ser matta och trötta ut på mig, kanske när jag är äldre. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b7c67fd3-592b-4cde-9e48-dd8109bc07eb.jpg) chatbot 402: ![](https://img.tokywoky.com/message-images/8d473c3f-42f5-4656-b130-bbe9a16f6352.jpg) 408 voltage rose: min favorit. som ett läppglans utan glans, inte för torr eller blöt. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/94e2b47e-6622-402a-84f4-524882517e6d.jpg) 409 Harmonic Drive: som en mix emellan 402 och 408 helt ok. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/987635f2-dcc5-48f9-a275-6bb71a7e1c76.jpg) 416 Red Shift: en färg som ser skarpt röd ut på stiftet men är helt Barbie Rosa på läpparna! Så så fin vist är den? ![](https://img.tokywoky.com/message-images/5b60920e-6c34-4896-8c4a-8b1f9caaf7db.jpg) Sephora Outrageous Plumping Lip Gloss, 07, 14$: - Så mycket plumpar den inte så det är värt den långa titeln haha. + en söt liten aplikator som påminner om en kanins tunga. Färgen är godislikt sött med en liten mintaktig eftersmak. skiner fantasktiskt fint på läpparna. ![](https://img.tokywoky.com/message-images/eb8d3048-0ac8-44b3-bc1f-36a8271ad480.jpg) ![](https://img.tokywoky.com/message-images/4f74781a-6359-4ced-918d-79c096e103dc.jpg) Vad föredrar du? Läppglans eller Läppstift? ☆
**Hörni, vi har ju så mycket att prata om!** Jag bara dregglar över alla nya hudvårdsmärken som vi har fått in senaste tiden. 🤤 Så, här kommer en post med både TIPS och en fråga. Jag tror jag skrek på insidan när jag fick veta att **La Rouche Possay** var påväg in! Om du inte vet var du ska börja, så rekommenderar jag dig att snabbt grabba tag i **solkrämen som har allt**. Den har Spf 50+, är lätt i konsistensen, torkar in snabbt och funkar så bra under make. Sen har vi deras fuktgivande ansiktskräm, "**Toleriane Sensitive**" som jag även vill tipsa om. (som torris har jag testat många som tyvärr inte återfuktar tillräckligt länge). Jag gillar att den är oparfymerad och rekommenderas till och med att användas på bebisar – det känns tryggt! ![](https://img.tokywoky.com/message-images/b546419c-41b2-4789-9f88-03fdd69d3690.jpg) Vi går vidare till **Skincity Skincare's duscholja**! 🫧 Hade gärna signat upp på en prenumeration så att jag alltid har den i min dusch-korg. Så skön, doftar gott och känns skonsam. Länk här nedan. Slutligen, min fråga till Er, i kommentarerna! ⬇️
Min nattrutin består av oil cleanser och Tea tree purifying cleanser, från dr ceuracle, som får mig hud så ren men inte torr. Sen brukar jag variera serum lite efter behov, har ett vitamin c och ett mer återfuktande serum. Sen avslutar jag med clinique nattmask eller rich moist cream från klairs. Morgonrutinen består av att tvätta av ansiktet med lite kallare vatten för att vakna till lite och för att de känns fräscht på huden, brukar sällan tvätta ansiktet på morgonen. Sen använder jag dr ceuracle&nbsp;ampoule serum samt solskydd från samma märke. Denna rutin fungerar väldigt bra för min hud för att få fin lyster samt hålla den återfuktad. Har försökt att inte krångla till den för mycket! Älskar hudvård just för att det får huden att se så fräsch och levande ut, aldrig fel heller att få testa nya produkter och hitta nya favoriter
Min absoluta favorit är Klairs Freshly Juiced Vitamin E Mask 90 ml! Det är en produkt jag har köpt gång på gång så fort den ta slut. krämer hjälper till att:🤍 Ljusar upp och jämnar ut hudtonen🤍 Minskar fina linjer🤍 Förebygger åldersteckenDet är min favorit för varje gång jag applicerar den får huden sånt fint glow och ser ”plumped” ut. Utöver det är konsistens av gel vilket är väldigt svalkande, krämen är tunn i konsistensen så behöver man extra återfuktning kan man applicera ett till lager av samma kräm eller en fetare kräm ovanpå. Den hjälper till med mycket, och oavsett årstid så använder jag den alltid som min bas-dagkräm. Känner mig och ser mycket piggare ut när jag har krämen, ett stort plus är att det är 90 ml så den håller väldigt länge!🫶🏼
La Roche-Posays solskyddsfaktor har räddat min hy! Jag använder denna varje dag året runt, den skyddar både mot stark uv men hjälper även till att ge din hy ett vackert lyster och övertid minska finnar. Jag upplever den som helt fantastisk, min hy har aldrig mått bättre! Den har en tunn formula som känns skön och svalkande mot huden. Och den sitter fint under sminket. Beskrivning från deras hemsida: La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Light Cream SPF50+ är en ansiktssolkräm för alla hudtyper. Formulan innehåller thermalskt vatten från La-Roche Posay. Krämen är lämplig för ansiktet och fokuserar på att motverka skadlig strålning från solen. Denna kräm är spf-skyddande.&nbsp;Applicera så ofta som det behövs och kombinera gärna tillsammans med Anthelios Invisible Spray SPF50+ och Toleriane Dermallergo Creme för en fullständig rutin. La Roche-Posay Anthelios UVmune Ultra Light Cream SPF50+ kommer i en 50 ml flaska och är tillverkad i Frankrike.&nbsp;- Parfymfri- Hypoallergen
Jag älskar återfuktande produkter och det är det jag brukar behöva. Jag blir lätt torr i ansiktet allra mest under vinterhalvåret. Skulle säga att jag har kombinerad hy.🌸 Dessa är produkter är mina favoriter just nu🥰 Drink up från origins hjälpt mig väldigt mycket. Brukar använda den under dagen om jag känner att det behövs och huden känns så återfuktad😍 Använder även high-potency night-a-mins på kvällen för att få in lite peeling och fukt på natten och man känner sig väldigt återfuktat och fräsch när man vaknar på morgonen.✨ Måste säga att jag älskar doften på dessa produkter så fräsch doft.🍊🍋 Ett serum jag använder just nu är från caia som heter summer drops, den är väldigt återfuktande och härligt man får en så fin solkysst och glowig hud. tyvärr så finns inte denna på kicks✨🌼
Min personliga hudvårdsfavorit är Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant. Den här produkten har blivit en stapelvara i min hudvårdsrutin på grund av dess förmåga att effektivt förbättra min hudkvalitet.Jag har kombinerad hud som är benägen att få finnar och pormaskar, särskilt i T-zonen. Paula's Choice BHA exfoliant innehåller salicylsyra, som är en betahydroxisyra. Denna syra är särskilt bra för att penetrera in i porerna och lösa upp fett och döda hudceller som kan orsaka igentäppta porer och finnar.Sedan jag började använda den här exfolianten har jag märkt en signifikant minskning av pormaskar och utbrott, samt en jämnare hudton och textur. Den är också skonsam nog att använda dagligen, vilket är perfekt för min hudtyp som kan bli irriterad av starkare produkter. Jag applicerar den vanligtvis på kvällen efter rengöring och innan återfuktning, och jag ser resultat redan morgonen efter.En annan fördel med Paula's Choice BHA exfoliant är att den inte innehåller några irriterande ingredienser som parfym eller färgämnen, vilket är viktigt för att undvika ytterligare hudproblem. Produkten har en lätt, vattenliknande konsistens som absorberas snabbt utan att lämna någon klibbig känsla, vilket gör den idealisk för lager-på-lager-hudvårdsrutiner.För mig har Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant varit en game changer i att hålla min hud klar och frisk. Om du har kombinerad till fet hud och kämpar med pormaskar och finnar, skulle jag definitivt rekommendera att prova denna produkt.
Jag använder&nbsp;&nbsp;en mild rengöring som inte torkar ut huden. Rengör ansiktet morgon och kväll för att ta bort smuts, olja och smink. För att ta bort döda hudceller jag exfoliera huden 1-2 gånger i veckan för att ta bort döda hudceller och jag använder&nbsp;&nbsp;en mild exfolierande produkt som inte irriterar huden. Det viktigaste är toner för att balansera hudens pH-värde och förbereda huden för nästa steg. Välj en toner som är alkoholfri för att undvika uttorkning. Sen använder jag ett serum med hyaluronsyra eller glycerin för att ge extra fukt till huden.&nbsp;Applicera en rik fuktkräm som är speciellt formulerad för att återfukta torr hud. VIKTIGASTE!! Solskydd med minst SPF 30. Solskydd är viktigt för att skydda huden mot skadliga UV-strålar och förhindra för tidigt åldrande. På kvällen kan du applicera en ansiktsolja över din fuktkräm för att försegla fukten och ge extra näring.🫶🏻❤️
Jag hade svårt att välja en favorit så det fick bli tre då jag inte klarar mig utan någon av dessa.&nbsp; Först börjar vi med The Ordinary - niacinamide 10% + zinc 1%. Denna tycker jag hjälper för att minska mina porer och orenheter. Används främst kvällstid då den inte fungerar så bra ihop med min spf som jag använder. Nästa produkt är Beauty of Joseon - Relief sun: rice + probitics spf 50. Detta är en av mina topp två solskydd som jag någonsin. Den lägger sig väldigt fint på huden och lämnar ingen vit hinna som andra spf:er kan göra. Funkar perfekt under smink och passar bra att använda som primer. Sista produkten är en nyfunnen favorit. Beautyact - Hydrarepair Melting Cream. Tycker denna fungerar perfekt som nattkräm med sin tjockare textur. Denna bidrar med mycket fukt och jag känner mig aldrig stram i min hud efter jag använt denna.