Skin care
För mig är en välbalanserad hudvårdsrutin avgörande, särskilt under vintern när huden blir extra känslig och lätt torr. Jag börjar alltid med CeraVe SA Smoothing Cleanser, som varsamt rengör huden utan att rubba hudens naturliga skyddsbarriär. Den innehåller ceramider och salicylsyra som hjälper till att hålla huden mjuk och smidig, samtidigt som den avlägsnar döda hudceller.
Efter rengöring applicerar jag La Roche-Posay Cicaplast B5+, en reparerande och lugnande kräm som stärker hudbarriären och återfuktar på djupet. Den är perfekt för känslig hud som lätt reagerar på kyla och torr luft.
Slutligen använder jag The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution några gånger i veckan för att försiktigt exfoliera och jämna ut hudtonen. Den bidrar till en fräschare, mer strålande hud samtidigt som den förbereder huden för nästa steg i rutinen.
Denna kombination av mild rengöring, återfuktning och skonsam exfoliering fungerar fantastiskt för mig eftersom den vårdar och skyddar huden utan att orsaka irritation. Den håller min hud balanserad, mjuk och fräsch – även under de kalla vintermånaderna.