/ Min personliga hudvårdsfavorit är Paula's Choice Skin
Filippa
Beauty Pro
21/05/24-13:25
Min personliga hudvårdsfavorit är Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant. Den här produkten har blivit en stapelvara i min hudvårdsrutin på grund av dess förmåga att effektivt förbättra min hudkvalitet.Jag har kombinerad hud som är benägen att få finnar och pormaskar, särskilt i T-zonen. Paula's Choice BHA exfoliant innehåller salicylsyra, som är en betahydroxisyra. Denna syra är särskilt bra för att penetrera in i porerna och lösa upp fett och döda hudceller som kan orsaka igentäppta porer och finnar.Sedan jag började använda den här exfolianten har jag märkt en signifikant minskning av pormaskar och utbrott, samt en jämnare hudton och textur. Den är också skonsam nog att använda dagligen, vilket är perfekt för min hudtyp som kan bli irriterad av starkare produkter. Jag applicerar den vanligtvis på kvällen efter rengöring och innan återfuktning, och jag ser resultat redan morgonen efter.En annan fördel med Paula's Choice BHA exfoliant är att den inte innehåller några irriterande ingredienser som parfym eller färgämnen, vilket är viktigt för att undvika ytterligare hudproblem. Produkten har en lätt, vattenliknande konsistens som absorberas snabbt utan att lämna någon klibbig känsla, vilket gör den idealisk för lager-på-lager-hudvårdsrutiner.För mig har Paula's Choice Skin Perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant varit en game changer i att hålla min hud klar och frisk. Om du har kombinerad till fet hud och kämpar med pormaskar och finnar, skulle jag definitivt rekommendera att prova denna produkt.
Fortsätt utforska gemenskapen!