First impression av Nuxe Rêve De Miel Hand & Nail Cream
Jag är på jakt efter en ersättare för min bästa handkräm som tyvärr utgått 😢 Jag har kanske bara en halv tub så det är hög tid att hitta ersättaren.
På så sätt korsades min väg med den här krämen från Nuxe. Den "ger näring, reparerar och lugnar torra och skadade händer. Skyddar mot synliga tecken på åldrande, och gör händerna mjuka och behagliga. Innehåller akaciahonung, sötmandelolja och arganolja som mjukgör och ger näring. Solrosolja är också närande, samt återfuktande. Sheasmör och kornektrakt lugnar och motverkar irritation. Vitamin E skyddar mot synliga tecken på åldrande. "
Innehållet låter ju toppen. Jag är inte ett dugg brydd om huruvida den går in snabbt eller inte eftersom krämen jag är ute efter är något jag kommer ta på kvällen innan jag somnar.
Tycker att den presterar väldigt bra, det är samma känsla på händerna som med den jag försöker ersätta, men lukten... Den är så, så parfymerad och doften påminner nästan om såna där billiga sprayer man köper för att dölja dålig lukt, eller något väldigt parfymerat städmedel. Funkar absolut inte för någon doftkänslig! Min make fick ta över den och jakten fortsätter
Nuxe
Rêve De Miel Hand & Nail Cream 50 ml