Jag vill tipsa om Shiseido Clarifying Cleansing Foam. Om du gillar Sensai Silky Purifying Milky Soap Step 2 tycker jag att den här är ett riktigt bra alternativ.
Det jag gillar mest är kombinationen av effektiv rengöring och en mild känsla mot huden. Den passar olika hudtyper, även fet hud. Den rengör ordentligt utan att huden känns stram eller irriterad efteråt.
Min favorit är att använda den tillsammans med en rengöringsolja:
Rengöringsolja Step 1 → emulgera → Shiseido Clarifying Cleansing Foam Step 2.
Även när huden fortfarande känns ganska oljig efter emulgeringen får den här rengöringen bort resterna riktigt bra. Resultatet blir rent, fräscht och “luftigt”, men huden känns fortfarande mjuk.
Jag har tidigare använt Sensai Silky Purifying Milky Soap Step 2, och tycker att Shiseido-rengöringen fungerar väldigt bra som ett alternativ.
Sedan jag började vara mer konsekvent med dubbelrengöring upplever jag också att huden känns mindre tilltäppt och att porerna inte blockeras lika lätt.
För mig handlar bra rengöring inte om att tvätta så hårt som möjligt, utan om att få huden riktigt ren utan att störa den.
Rengöringsolja + en bra mild men effektiv rengöring – det är fortfarande min favoritkombination.
Shiseido
Clarifying Cleansing Foam 125 ml