Min hudvårdsrutin på morgonen 🍋💧
Just nu ser den ut så här. Alternerar ganska mycket mellan olika produkter och varumärken.
Har aldrig alla produkter från samma varumärke samtidigt och byter heller aldrig ut hela rutinen samtidigt. Är någon eller några av produkterna helt nya så får de alltid sällskap av några beprövade favoriter som jag vet funkar bra.
Tonern från Saturday Skin och ögonkrämen från The Inkey List är ganska nya produkter för mig medan serumet från Lancôme och fuktkrämen från Clinique är favoriter sedan länge och återkommande i min hudvårdsrutin.
Använder aldrig rengöring på morgonen men gillar att fräscha upp huden med en toner. På vintern hoppar jag dock oftast över den också för att hjälpa huden behålla så mycket fukt som möjligt.
Denna c-vitamin toner med yuzu känns fräsch, ska ge glow och doftar härligt av citrus.
Serumet är återfuktande och gör huden mjuk och silkeslen. Passar alla hudtyper.
Ögonkrämen med koffein har en behaglig lite tjockare gelformula och känns uppiggande. Brukar lägga den i kylen en liten stund innan applicering.
Avslutar med ännu en fuktbomb, härliga och populära ansiktskrämen Moisture Surge.