First impression av Klairs Freshly Juiced Vitamin Essence Toner
När Kombucha Tea Essence tog slut bestämde jag mig för att köra den här i kombo med essensen från Naturie. Den ska vara återfuktande, jämna ut hudtextur, förebygga orenheter och ge lyster.
Det första jag la märke till är förpackningen. Flaskan är i hårdplast vilket innebär att man inte kan klämma ut något av innehållet, som istället ska komma ut ur ett litet hål i toppen. Det skulle inte spela någon större roll om det inte vore för att själva produkten är som en gel och därför inte kommer ut av sig självt utan man måste stå och skaka ut minimala droppar 😅
Konsistensen i sig gillar jag! Jag har märkt att jag föredrar essenser och toners som är lite tjockare då jag tycker att de är lättare att hantera. Och det levererar den här!
Det är såklart alldeles för tidigt för att säga något om de utlovade effekterna över tid, men jag håller med om att den är återfuktande. Något vidare glow har jag inte sett men det passar mig perfekt eftersom att det inte är därför jag köpt den.
Hittills känns det inte som en produkt jag skulle köpa igen, mest för förpackningen och priset, men det är inte heller en produkt jag skulle uppmana någon att inte köpa