Back to routines skin edition
Jag ska inte ljuga, de senaste månaderna har varit riktigt jobbiga. Jag har pratat lite om det tidigare, men jag har verkligen kommit ur varenda rutin jag vanligtvis har.
Min hudvårdsrutin har tagit en stor smäll i och med det. Jag gör den nästan varje morgon, jag är fortfarande väldigt noga på kvällen de dagar jag haft smink, men jag har inte orkat ta hand om min hud som jag brukar.
Därför fokuserar jag på det jag själv tycker är viktigast, vilket för mig är fukt, exfoliering och att se till att hudbarriären håller sig så fin den kan just nu.
Vegan Kombucha Tea Essence är ju en klassiker av en anledning och något jag är glad över att ha börjat med igen efter att ha testat annat en period. Jag har dock problem ibland med att resten av min hudvård vill rulla när jag använder den nu (brukade inte ha det problemet förut), så just nu används den mest dagar jag ändå bara är hemma eller på kvällen.
Exfoliering har jag testat runt en del. Just nu är det den här från Paula's Choice som jag precis börjat använda. Hittills tar den inte favoritplatsen men det är för tidigt för att säga något definitivt!
Och så Ceramidin från Dr Jart. En stor favorit hos mig på alla sätt och vis! Vill testa fler produkter ur den serien
Dr. Ceuracle
Vegan Kombucha Tea Essence 150 ml
Paula's Choice
Trial Kit 2% BHA 6% Mandelic + 2% Lactic 60 ml
Dr.Jart+
Ceramidin Skin Barrier Moisturizing Cream 50 ml