/ Min (nästan) dagliga hudvårdsrutin som allergiker med rätt
Nathalie
Beauty Pro
28/11/24-19:56

Min (nästan) dagliga hudvårdsrutin som allergiker med rätt torr hud.

Jag fick nyligen veta att jag är allergisk mot två vanligt förekommande ämnen i kosmetika och skönhetsprodukter. Självklart innehöll allt i min gamla rutin ett av dessa ämnen så jag köpte hem Elf Holy Hydration. Här är min rutin när jag haft smink på mig:

1. Ögonmakeup remover - jag löser först upp min mascara.
  2. Makeup Melting Cleansing Balm - den är i fast form och "löser upp sig" med värmen från händerna. Det här är verkligen en effektiv sminkborttagning! Man behöver bara en mängd stor som en ärta typ för hela ansiktet.
  3. Daily Cleanser - när jag sköljt av så tar jag den här eftersom jag vill göra en double cleanse när jag har varit sminkad. Även den här är dryg, tar kanske motsvarande en halv ärta och det räcker gott och väl.
  4. Keep your balance toner - jag ska vara ärlig och säga att jag inte vet om just det här steget gör någon skillnad men jag klappar in den i huden.
  5. Triple Bounce Serum - jag har begränsad erfarenhet av serum men den här är lite som gel i konsistensen men går in förvånansvärt bra i huden.
  6. Face Cream - behaglig ansiktskräm som funkar rätt bra på mig! På kvällen har jag dock nattkräm, det finns ingen sån i serien men jag har precis beställt en från Emma S.

Hittills funkar det här bra! Jag är glad över att ha hittat något prisvärt som funkar för min hud. När min remover för ögon är slut ska jag testa den från Elf också

Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof
L Oréal Paris
Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof
Holy Hydration! Makeup Melting Cleansing Balm 56,5 g
Holy Hydration! Makeup Melting Cleansing Balm 56,5 g
Holy Hydration! Daily Cleanser 110 ml
Holy Hydration! Daily Cleanser 110 ml
Holy Hydration! Keep Your Balance Toner 150 ml
Holy Hydration! Keep Your Balance Toner 150 ml
Holy Hydration! Triple Bounce Serum 30 ml
Holy Hydration! Triple Bounce Serum 30 ml
Holy Hydration! Face Cream Fragrance Free 50 g