Pore no more - eller?
Tänkte att jag ska lägga upp ett ofiltrerat inlägg för att visa hur en helt naturlig hy kan se ut. Lätt att tro att många har perfekt hy under allt smink och sanningen är att jag har kämpat med porer hela livet. Ibland är de mindre synliga och ibland väldigt jobbiga. Sanningen är att jag inte hade klarat mig utan en primer.
Första videon och bilden är min hy, efter all skin prepping, helt raw… jag använder produkter med Niacinamide, poreminimizing, shine free.. you name it. Men vill väl bara visa att ingen hudvård kan lösa alla dina hudproblem. Man lär sig acceptera och leva med det och hittar sina små knep. För helt ärligt har jag inte tusenlappar att lägga på ansiktsbehandlingar månadsvis (jag väljer att slösa lite mer på mina dofter haha). På bild 3 ser ni min hud efter att jag lagt en primer som är mattande och inte direkt porförminskande/blurrande. Porerna finns kvar, men med mycket mindre synlighet speciellt på kinderna (groparna)
Kanske kan någon få lite pepp och känna att de kan acceptera sitt face och sina ”skavanker” lite mer ⭐️
Alla produkter som jag använt går inte att hitta på Kicks taggar det som går 🌸
Medik8
Pore Cleanse Gel Intense 150 ml