/ Nu säger jag hejdå till BeautyAct SkinDefender Gel Cream. En
Nathalie
Beauty Pro
20/07/25-17:56(redigerad den 20/07/25-17:57)

Nu säger jag hejdå till BeautyAct SkinDefender Gel Cream. En gelkräm som innehåller ceramider och hyaluronsyra, den ska återfukta, stärka hudbarriären och även reglera talgproduktionen.

Jag har torr hud och ville ha en lättare dagkräm nu till sommaren. Tyvärr har jag ibland känt mig stram när jag har använt den här så den har nog inte riktigt återfuktat ordentligt, men i övrigt gillar jag den verkligen! Den är behaglig och sjunker in väldigt snabbt i huden och funkar så bra under smink. Doftar inget speciellt vilket jag uppskattar.

Förpackningen har fått lite kritik i recensionerna och även om jag håller med om att den innehåller onödigt mycket plast så har storleken inte stört mig. Den borde verkligen gå att köpa refill till den med tanke på hur förpackningen är utformad. Något som däremot har stört mig är att det inre locket är lite för mjukt så ganska många ggr har det tryckts ner i burken (med massa kladd som följd...) när jag bara velat stänga det ordentligt.

Troligtvis kommer jag inte köpa den här igen just pga att jag känt mig lite stram i huden, men annars skulle jag inte tveka på att köpa den igen!

SkinDefender Gel Cream 50 ml
BeautyAct
SkinDefender Gel Cream 50 ml
Tag
Morgonrutin
Fortsätt utforska gemenskapen!