/ Sommaren är ofta en tid då vi reser mer än vanligt. Även
Nikki
Beauty Pro
25/07/25-22:54

Sommaren är ofta en tid då vi reser mer än vanligt.

Även om vi gillar det så uppskattar tyvärr inte vår hud det lika mycket av flera anledningar: Svårigheter att hålla fast vid våra vanliga hudvårdsrutiner, sol och torr flygplansluft (ofta är luftfuktigheten ombord endast ca 20% istället för 50% som vår hud föredrar)

För att motverka uttorkning är det bra att fokusera på att återfukta huden både under och efter flygresan:

Under flygresan:

Återfukta ofta genom att applicera fuktkräm regelbundet, särskilt på långa flygningar. Undvik foundation och puder som kan förvärra torrheten. Drick mycket vatten under flygningen.

Efter flygresan:

Rengör huden skonsamt med en mild rengöring. Återfukta intensivt, gärna en fuktgivande mask och/eller serum innan en eventuellt rikare kräm eller lotion än vanligt för att så fort som möjligt återställa hudens fuktbalans. Kanske läge att "vända på dygnet" och använda nattkrämen både morgon och kväll (?)! Drick mycket vatten.

Att huden behöver lite extra kärlek märks tydligt då min väldigt bra återfuktande favoritkräm Moisture Surge från Clinique går in lika snabbt varje gång jag applicerar den med en dryg timmes mellanrum. Så packa din ansiktskräm i handbagaget!💧👜

En enkel sheetmask är bra att packa med för en extra boost. En återfuktande budget-⭐️ jag kan rekommendera är t ex Hyal Reyouth Lifting Mask från Dr Ceuracle.

Hyal Reyouth Lifting Mask 23 ml
Hyal Reyouth Lifting Mask 23 ml
Tag
Ansiktsvård
Fortsätt utforska gemenskapen!