First Impression đ€đ©·
Har testat Dr Cerucle Vegan Kombucha Tea Sleep Mask nu i ca 2 veckor (fick den nÀr jag fyllde Är i september men blev först nu jag kunde "knÀcka" den).
Nyckelingredienserna i den Àr:
â Kombucha-extrakt (fermenterat svart te): rikt pĂ„ nĂ€ringsĂ€mnen som stödjer hudbarriĂ€ren
â Bakuchiol: vĂ€xtbaserat alternativ till retinol
â Niacinamid: för att minimera synligheten av porer och jĂ€mna uthudtonen
â Nyttiga fetter sĂ„ som ceramider, squalane och vĂ€xtbaserade oljor: hjĂ€lper till att bevara fukten samt stĂ€rka hudbarriĂ€ren.
Jag tycker att den Ă€r hĂ€rligt rik (som jag vill att en nattcremĂ© ska vara) och Ă„terfuktar superbra, som kombucha-serien gör. TvĂ€ttar bara av ansiktet med vatten pĂ„ morgonen sen. Huden kĂ€nns plumpad och maxad av fukt! Perfekt under de kalla mĂ„naderna. đŠ
Det enda "minuset" jag har, eller egentligen inget minus men Àr inte heller ett plus Àr doften. Den innehÄller inga artificiella fÀrgÀmnen eller dofter MEN den doftar lite örtigt/mintigt. Essencen frÄn samma serie luktar inget, facemisten doftar frÀscht & mjukt men denna nattmasken luktar typ... mild fotcreme (?) av nÄgon naturlig ingrediens.
Man fĂ„r Ă€ven med en liten spatel. đ„
TĂ€nkte att jag fĂ„r passa pĂ„ att slĂ€nga upp en liten review innan jag ska BeautyTalk testa Filorgas NCEF-Revitalize Night som jag hĂ€mtade ut idag, spĂ€nnande! Ă
terkommer med en ny first impression om nĂ„gra dagar. đ
(Liten Filorga i en stor lĂ„da đŠ)