Monday selfcare đ«¶đŒ
Idag blev det en riktig spakvĂ€ll hĂ€r hemma! En liten "ansiktsbehandling" â rakar hela ansiktet med ögonbrynskniv för jag tycker att sminket sitter bĂ€ttre och död hud skrapas bort samtidigt. Sen körde jag en lermask innan jag testade min nya roliga sheet mask som man "gör sjĂ€lv". đ€©
SĂ„ hĂ€r efter första anvĂ€ndningen sĂ„ tycker jag fortfarande att det Ă€r en sĂ„ jĂ€vla bra idĂ© rent ut sagt! Jag testade med min nya essence frĂ„n Naturie (vet inte vad det Ă€r haha, rinnig lotion?) och det blev en jĂ€ttehĂ€rlig mask. La "tabletten" i ett glas och hĂ€llde pĂ„ vĂ€tskan, sen kunde jag veckla ut en fĂ€rdig mask efter typ tvĂ„ sekunder! Trodde jag skulle fĂ„ vĂ€nta. đ
Masken kĂ€ndes sval under hela tiden jag hade pĂ„ den (15-20 min) och den gled inte omkring pĂ„ ansiktet. đđŒ Satt den perfekt pĂ„ mitt ansikte? Som ni ser, nej haha. Men det förvĂ€ntar jag mig inte heller eftersom de omöjligt kan passa alla. đ
Jag kommer nog köpa pĂ„ mig fler "tabletter"! Ska absolut testa med andra vĂ€tskor ocksĂ„. Som jag skrev förut sĂ„ Ă€r ju detta ett bra alternativ om man ofta inte tĂ„l sheet masks men har nĂ„got serum eller sĂ„ som funkar. Det Ă€r Ă€ven bra om man ska resa och inte vill slĂ€pa med sig fler hudvĂ„rdsprodukter. Eller om man ska ha myskvĂ€ll med vĂ€nner t.ex. hur kul Ă€r inte "build your own mask"-konceptet dĂ„? đ
Jag ger den hĂ€r produkten 10/10 so far! đ