First impression av Babor Glowing Protect Cream
Under min frånvaro från forumet och egentligen hela livet tog min dagkräm slut och den här stod näst på tur att öppnas. Det är egentligen en 24-timmarskräm men jag har börjat använda den som just dagkräm.
Mitt absolut första intryck är av förpackningen. Det är en påkostad, frostad glasburk med härlig tyngd i. Men så fort jag öppnade locket så möttes jag av en foliefilm som var helt omöjlig att öppna! Jag fick klippa upp den tillslut, och även då gick den inte att riva av i en bit 😅
Konsistensen är väldigt härlig! Tjock och ganska fast men ändå luftig, lite vispad liksom? Krämen är parfymerad vilket jag inte älskar men doften är relativt svag och diskret.
Men så kommer vi till funktionen och där faller den lite för mig tyvärr. Min första känsla var att den nog skulle vara rik men inte fet och precis vid applicering kan jag nog tycka att den är just det, men det tar inte särskilt lång tid innan det ändras. Efter bara en-två timmar så känner jag mig istället rätt fet i hyn trots att jag har torr hud... Idag hade jag puder och trots det så kändes huden väldigt oljig typ 6 timmar efter jag smort in den och så brukar jag inte uppleva det. Det får mig att tänka att jag nog ska avvakta med att använda den här i någon månad eller två. Så på någon med normal eller fet hy är den här nog katastrof.
Jag hade tyvärr förväntat mig mer från ett märke som Babor och är därför glad att jag köpte den på 50% rea.
Krämen ska ge ökad lyster (vilket inte är vad som gör att jag tycker att huden blir fet/oljig), det märker jag ingen större skillnad mot andra krämer än så länge, och så ska den stärka hudbarriären