/ Nu var det cirka 1 månad sedan jag hade äran att få vinna
Irena
Beauty Pro
28/06/24-07:31(redigerad den 28/06/24-10:04)

Nu var det cirka 1 månad sedan jag hade äran att få vinna ett hudvårdskit med fina produkter utvalda av Skincitys egna hudterapeuter. Jag tänkte ge en kort resumé av de produkter jag hittills hunnit testa.

1. Solskyddet från Heliocare - Vilket bra solskydd! jag ska erkänna att jag sällan i mitt liv använt solskydd med SPF50. Men eftersom jag nu hade hela två veckor vid havet och god tid på mig att vänja kroppen vid starkare sol så blev denna perfekt för att gradvis kunna bygga upp brännan. Både jag och min man tyckte om den. Solskyddet har en god lite lätt fruktig/söt doft, går snabbt in i huden och får den att kännas återfuktad och spänstig. Det enda jag kan klaga på var att produkten vid applicering hade en tendens att falla nedåt om man inte applicerade rätt nära kroppen så första dagen höll vi på att bli blåslagna på det hårda toalettgolvet i badrummet på grund av hur halt det blev. Summa summarum, jag ger solskyddet 5 /5 poäng.

2. Daily skin tint - en dunderprodukt. På sista tiden har jag sökt mig mer mot lättare produkter som inte täcker alltför mycket. Som småbarnsförälder (eller allmänt stressad person på mornarna) kan du ha nytta av denna då det är en allt i ett produkt som funkar både som dagkräm, solskydd, primer och ger ett lätt täckande resultat som kan byggas upp. Det som jag tycker är lite synd är att den bara finns i nyansen light/medium vilket giorde att jag inte kunde använda den under min solsemester då den blev alldeles för ljus. Dock fick jag fina kommentarer om min hy när jag hade använt denna veckan innan min semester. Det kommer bli en stor favorit senare mot hösten och speciellt de mornar jag har lite extra bråttom.

3. Duscholjan - En nyhet för mig. Jag har aldrig köpt en duscholja tidigare och ska därför säga att jag blev positivt överraskad. Den lämnar huden mjuk och återfuktad. Var perfekt efter en lång dag på stranden. Vet inte om jag kommer köpa den själv då jag föredrar en duschgel med skum, men kan absolut rekommendera den.

4. Serum med niacinamide - detta var produkten jag var mest glad över att få hem. Niacinamide har sedan förra sommaren kommit att bli en holy grail ingrediens för mig som lider av stora porer och ojämnheter i hyn. Jag har bara använt denna kvällstid då jag vill ta det lite lugnare med hudvården under dagen. Jag ska vara helt ärlig med att jag inte var heeelt förtjust i denna. Jag tyckte inte den gjorde mycket för varken mina porer, hudens lyster eller den allmäna känslan som jag förväntar mig av ett sådant serum. Mitt intryck är att den lämnade en nästan klibbig känsla som vissa hudkrämer i gelform kan göra villet jag hatar. Det kändes inte som att den riktigt gick in i huden utan la sig mer ovanpå. Det kan helt enkelt vara så att den inte är en perfekt match för min feta/kombinerade hy och jag kommer därför att hålla mig till Cosrx Niacinamide 15 serum som enligt mig varit oslagbar hittills :)

Ännu en gång STORT tack Kicks för att jag fick möjlighet att testa alla produkter.

Invisible Spray SPF50+ 200 ml
Invisible Spray SPF50+ 200 ml
First Concentrate 30 ml
First Concentrate 30 ml
Daily Tint SPF30 50 ml
Daily Tint SPF30 50 ml
Shower Oil 250 ml
Shower Oil 250 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!