Hej! Jag är en grafisk design student och blev sugen på att visa min ansiktsvårdsrutin på ett lite kreativt sätt☺️ Swipea för att se! Bilderna visar vad jag använder stegvis🩷
Jag har oftast kombinerad hy, men på hösten och vintern skriker den för återfuktning. (Ett tips är att undvika parfymerad hudvård!)
🧴Jag växlar mellan CeraVe Hydrating Cleanser och Axis-Y Quinoa One-Step Balanced Gel Cleanser. CeraVe är extremt skonsam mot min hudbarriär. Axis-Y är skonsam men rengör en aning djupare än CeraVe, extra bra då jag sminkar mig ofta.
💚Axis-Y Daily Purifying Treatment Toner används endast varannan kväll efter cleanser, ibland mindre än det. Den exfolierar min hy skonsamt!
🫘 Mixoon Bean Essence används innan moisturizer de dagar min hy känns lite extra torr och saknar lyster. Används endast på kvällen, då åker den verkligen in i huden:)
🤎 SKIN-1004 Probio-Cica Bakuchiol Eye Cream. använder jag varje kväll. Den mjukgör och minskar synliga linjer, som en mildare form av retinol.
💧The Inkey List Omega Water Cream är min favoritmoisturizer! Den återfuktar utan att täppa till porerna och sitter perfekt under smink. Används dag och natt.
☀️ SKIN-1004 Hyalu-Cica Water-Fit Sun Serum SPF50 PA++++. Används varje morgon. Solkräm är blandad det viktigaste! Även i molniga Sverige😅
🥰 Decubal Läppbalsam!!!! Inget läppbalsam slår denna. Har använt den i flera år. Den räddar torra läppar, särskilt under vintern. 😅 På den sista bilden kan min lilla kollektion av läppbalsamet, ni kan se hur dess förpackningsdesign har sett ut genom åren vilket jag tycker är så kul☺️
Jag taggar några Decubal produkter som jag är nyfiken på❤️