Nu kommer en lösning som jag VET att många under vintern eftersöker, nämligen hur man motverkar statiskt hår!
Mitt hår blir sukt statiskt på vintern och jag har aldrig lyckats hitta lösningen på detta förr än nu och jag kan säga såhär: DET FUNKAR! 😃
**Varför får man statiskt hår?**
Statiskt hår orsakas av torr luft. Detta är särskilt vanligt under vintern, när klimatet ute är kallt och torrt, och inomhusluften ofta är torr och uppvärmd. Torr luft leder till att håret blir torrt, vilket i sin tur gör det mer mottagligt för statisk elektricitet.
**3 tips för att motverka statiskt hår:**
1.**Återfukta håret**. Det bästa sättet att motverka statiskt hår är att se till att håret är ordentligt återfuktat. Använd ett fuktgivande schampo och balsam, och applicera hårolja eller inpackning regelbundet.
2.**Byt schampo**. Om du har torrt eller frissigt hår, byt till ett schampo som är anpassat för det. Ett schampo utan silikoner är ofta bättre för torrt hår, eftersom silikoner kan bidra till att torkade ut håret.
3.**Tvätta håret mindre ofta**. Att tvätta håret för ofta kan också bidra till att torkade ut håret och göra det mer benäget för statisk elektricitet. Försök att tvätta håret inte mer än två gånger i veckan.
**Produkter:**
**Briogeo Farewell Frizz Smoothing Shampoo** är ett bra val för torrt eller frissigt hår. Det är silikonfritt och innehåller argan- och kokosolja, som är fuktgivande och vårdande. Schampot innehåller också UV-skydd, vilket kan hjälpa till att skydda håret från solens skadliga strålar.
**KICKS Glow brush** - När du borstar håret skapas friktion som kan göra håret statiskt. Metallborstar och kammar tenderar dessutom att förvärra situationen ytterligare. Testa istället en hårborste i naturmaterial, som svinsborst, trä eller bambu.
**Foil Frizz & Static Control Spray** - Det finns ett flertal stylingprodukter på marknaden som faktiskt hjälper till att hålla håret återfuktat och följsamt under dagen och håller flygande strån på armlängds avstånd. Antistatisk spray, leave-in krämer mot frissighet eller mjukgörande glansspray. Även texturprodukter som saltvattenspray brukar vara effektivt.
**Hoppas detta hjälpte lite på traven och berätta gärna om ni provat produkterna eller tänker göra det för JAG fick iallafall nog av statiskt hår på vintern haha**
Guess the base!
Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig hit och vi behöver tänka lite mer på att basen ska klara av fuktiga och regniga dagar, även att huden får sig en liten chock och blir väldigt torr såhär års, iallafall för mig!
Därför ville jag prata lite med er om primer och varför de är så sjukt viktig del i våran sminkrutin!
It’s a crime not to prime, brukar jag säga, för de är så stor skillnad och du får en så otroligt mycket bättre hållbarhet och kvalitet på sminket du lägger över sedan!
Idag har jag använt mig av fyra olika primers, kan ni gissa vilka?
Vi har ju olika primers för olika områden, hudtyper och vad för olika resultat vi vill åt. Det finns minst en perfect match för alla! Vi på Kicks hjälper dig gärna att hitta vad som passar just dig oavsett vilket resultat du vill åt.
Här kommer mina favoriter:
Idag har jag använt mig av Urban Decay All Nighter Face Primer i ansiktet för jag märker verkligen hur den greppar tag och smälter ihop med min foundation, och denna jobbar även fuktgivande och minimerar porer vilket är perfekt för min hy!
Jag har också använt mig av en favorit till ögonen, Smashbox Photo Finish 24 Hour Shadow Primer, denna gör att min ögonskugga sitter på plats hela dagen och förstärker pigmentet! Extra viktigt idag när jag jobbat med en svart skugga och verkligen inte vill att den faller ner under dagen eller tappar sin intensivitet!
Kan ni gissa den tredje?
Självklart är de en mascara primer!
Jag använder mig av Lancôme Cils Booster XL Mascara Primer
Den här ger näring till mina fransar och får mascaran att sitta på plats hela dagen samtidigt som den hindrar min mascara från att klumpa sig och ramla ner under ögonen! Stort tips till er som känner att mascaran lägger sig under ögonen efter halva dagen.
Och sist men inte minst, en läppprimer!
Min favorit är Mac Prep + Prime Lip Primer
Jag som har så torra läppar har verkligen hittat en älskling som hjälper mina läpprodukter sitta fint hela dagen! Den jämnar ut linjerna i läpparna och ger fukt under hela dagen, man kan även lägga denna ovanpå sitt matta läppstift för att få en mer satinfinish!
Puss
https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30157965
Hej finaste ni! Äntligen är vi här och jag är så taggad på att få prata med er!
Jag vill kicka igång detta genom att dela med mig om mina absolut bästa tips på hur man fixar en everyday makeup till en partymakeup med så enkla knep!
Jag gjorde en video till er men jag ska förklara alla steg!
Vi säger att du har varit ute på stan eller stranden hela dagen och nu fått planer på att du ska fortsätta denna härliga sommardag på en uteservering med dina vänner och dansa ända in på småtimmarna. I GOT U
För jag älskar när de går fort och enkelt så här visar jag hur jag bara gör om min enkla bas till this girl is ready to party!
Jag börjar med att göra om min söta eyeliner till en otroligt snygg cateye för att få en lite mer dramatisk sminkning, detta gör jag genom att förlänga eyeliners så den går längs hela fransraden och målar en spets i ögonvrån, detta smalar av ditt öga och skapar en definition. För att få en ytligare mer dramatiskt effekt målar jag även kajal under min överfransar och tunt under mina underfransar. Fortfarande inte nöjd? Måla med kajalen hela vägen runt för full effekt!
Till detta har jag använt mig av Anastasias Waterproof Creme Color Eyeliner Jet Matte som jag applicerar med hjälp av en tom Browpen för den har samma form som en av mina favorit eyeliners, ta en vanlig eyeliner om du har, min favorit är Urban Decay Perversion. Kajalen är också från Anastasia och de är deras Darkside Waterproof Eyeliner.
Sedan till mitt absolut bästa tips, klipp av ett par Demi Wispies från Ardell ungefär på hälften och fäst i ytterkant. Detta gör så mycket för ditt öga, du får mer fylliga och definierade fransar, volymen är fantastiskt och de omvandlar hela ögonsminkingen, jag ÄLSKAR att ha mina fransar såhär.
När jag är klar med ögonen värmer jag upp mitt ansikte med mitt älskade bronzingpowder från vårat egna märke Beautyact, jag har i färgen Cocktail Hour! Perfekt borste till detta är FLEAR nr 201.
Och för att avsluta och rama in ansiktet sätter vi lite fokus på läpparna, min favorit kombo är denna penna från Beautyact ”Back to Basic” och Clarins Natural Lip Perfector nr 05
Och där har vi de, den perfekta sommarmakeupen! Har ni några frågor går de superbra och ställa dom här nere!
Tack för ni tittat och vi ses snart igen!
Massvis med kramar, Miqi🤍
Hej alla KICKS- kompisar!😎 Idag ska vi prata om borstar! 💘
Borstarna nedan är definitivt mina favorit borstar. Till att börja med, hur GLAD blev inte jag när jag fick veta att KICKS skulle börja sälja SIGMA??? Jag dog. 😱 De är absolut makeupartist favorit, eftersom de har fantastiska borstar! De är perfekta för blending, packing, etc. Jag rekommenderar starkt dessa två borstsatser nedan:
Basic Eye brush set:
https://www.kicks.se/sigma-beauty/makeup/sminkborstar/ogon/basic-eye-brush-set
Most wanted brush set:
https://www.kicks.se/sigma-beauty/makeup/sminkborstar/ogon/most-wanted-brush-set
OK. En annan favorit! Jag älskar Morphe Brushes! 😍 Jag rekommenderar starkt deras “MUA Life Brush Collection”, du får allt du behöver i detta kit, borstarna är vackra och så mjuka! Plus, den kommer i ett blixtlås, perfekt att ta med eller hålla dem rena och skyddade överallt.
https://www.kicks.se/morphe/makeup/sminkborstar/ogon/mua-life-brush-collection
Och nu… The one and only: It Cosmetics “Heavenly Luxe Complexion Perfection Brush 7”! 💘 Den här är min och Kim Kardashians favorit foundation borste. Den är perfekt för alla foundations. Tunn eller tjock, lätt eller full täckning, flytande eller puder. Den här borsten är fantastisk att blanda produkten och bygga om du vill. Den har två sidor, jag använder den stora sidan för foundation och den lilla för concealer.
https://www.kicks.se/it-cosmetics/makeup/sminkborstar/bas/heavenly-luxe-complexion-perfection-brush-7
Har ni testat dem? Vilka är dina favoriter? 😍 /Gabriel Fontana