Beauty Talks är fyllt med makeup proffs men det kan ju också finnas personer som fortfarande försöker lista ut grunderna i hur man får en proffsig look. För att skapa en vacker makeuplook är det viktigt att följa rätt steg och använda de rätta produkterna. **Här är några tips för att applicera makeup som en proffs:** **💦 Starta med fuktighetskräm:** Oavsett din hudtyp (torr, fet eller kombinerad) är det viktigt att återfukta både morgon och kväll. Glöm inte solskydd på morgonen. Massera in fuktighetskrämen med cirkulära rörelser uppåt och utåt. (viktigaste steget 💡) **💥Använd en primer:** En bra primer hjälper sminket att sitta bättre, särskilt under hektiska eller varma dagar. Välj en primer som passar din hudtyp. En fuktgivande primer fungerar bra för torr hud, medan en oljeabsorberande primer passar fet hud. **🔥Concealer och foundation:** Applicera en liten mängd foundation eller färgad fuktighetskräm med fingrarna. Använd concealer under ögonen eller på blemmor för att ljusa upp ansiktet. **🍒Krämrouge och highlighter:** För en frisk look, applicera krämrouge på kindernas äpple där du naturligt blir rosig. Använd en flytande highlighter på näsryggen, hakspetsen, kindbenen och under ögonbrynen för extra dimension. **🌟Flytande foundation:** Applicera ett tunt lager flytande foundation. Tryck försiktigt med en svamp för att undvika att störa contoureringen i ansiktet. Fortsätt applicera tills du får ett mjukt och blandat resultat. **🌈Transparent puder:** Avsluta med ett tunt lager transparent puder för att fixera looken. **Nu är du redo!** Lycka till med din makeup! 💄✨
Nu kommer en lösning som jag VET att många under vintern eftersöker, nämligen hur man motverkar statiskt hår! Mitt hår blir sukt statiskt på vintern och jag har aldrig lyckats hitta lösningen på detta förr än nu och jag kan säga såhär: DET FUNKAR! 😃 **Varför får man statiskt hår?** Statiskt hår orsakas av torr luft. Detta är särskilt vanligt under vintern, när klimatet ute är kallt och torrt, och inomhusluften ofta är torr och uppvärmd. Torr luft leder till att håret blir torrt, vilket i sin tur gör det mer mottagligt för statisk elektricitet. **3 tips för att motverka statiskt hår:** 1.**Återfukta håret**. Det bästa sättet att motverka statiskt hår är att se till att håret är ordentligt återfuktat. Använd ett fuktgivande schampo och balsam, och applicera hårolja eller inpackning regelbundet. 2.**Byt schampo**. Om du har torrt eller frissigt hår, byt till ett schampo som är anpassat för det. Ett schampo utan silikoner är ofta bättre för torrt hår, eftersom silikoner kan bidra till att torkade ut håret. 3.**Tvätta håret mindre ofta**. Att tvätta håret för ofta kan också bidra till att torkade ut håret och göra det mer benäget för statisk elektricitet. Försök att tvätta håret inte mer än två gånger i veckan. **Produkter:** **Briogeo Farewell Frizz Smoothing Shampoo** är ett bra val för torrt eller frissigt hår. Det är silikonfritt och innehåller argan- och kokosolja, som är fuktgivande och vårdande. Schampot innehåller också UV-skydd, vilket kan hjälpa till att skydda håret från solens skadliga strålar. **KICKS Glow brush** - När du borstar håret skapas friktion som kan göra håret statiskt. Metallborstar och kammar tenderar dessutom att förvärra situationen ytterligare. Testa istället en hårborste i naturmaterial, som svinsborst, trä eller bambu. **Foil Frizz & Static Control Spray** - Det finns ett flertal stylingprodukter på marknaden som faktiskt hjälper till att hålla håret återfuktat och följsamt under dagen och håller flygande strån på armlängds avstånd. Antistatisk spray, leave-in krämer mot frissighet eller mjukgörande glansspray. Även texturprodukter som saltvattenspray brukar vara effektivt. **Hoppas detta hjälpte lite på traven och berätta gärna om ni provat produkterna eller tänker göra det för JAG fick iallafall nog av statiskt hår på vintern haha**
**Vintertidens Hudvårdsrutin för Strålande Hy** Under vintern behöver huden extra omtanke för att hålla sig återfuktad och strålande trots kylan. Här är några nyckelingredienser och tips för en effektiv vinterhudvårdsrutin. **1. Hyaluronsyra – Fuktbindande Kraft** Hyaluronsyra är oumbärlig för vinterns hudvård. Dess förmåga att binda fukt gör den perfekt för att bekämpa torrhet och ge långvarig återfuktning. Lägg till ett hyaluronsyra-serum eller en fuktighetskräm i din dagliga rutin för att boosta hudens fuktbarriär. **2. Vitamin C – Motstå Kyla och Blekhet** Vitamin C är inte bara sommarens glow, det är också viktigt under vintern. Dess antioxidanta egenskaper skyddar huden från fria radikaler och ger en naturlig lyster. Använd en vitamin C-produkt för att jämna ut hudtonen och stärka huden mot vinterkylan. **3. Sheasmör – Djupgående Näring** Sheasmör är en naturlig fuktgivare som passar perfekt för vinterns hudvård. Det ger näring till huden, återställer mjukheten och skyddar mot kyla. En rik sheasmörskräm är idealisk som nattbehandling eller för extra torra områden. **4. Squalane – Skyddande Fuktbarriär** Squalane är en lätt olja som effektivt skyddar huden mot kyla och vind. Den ger näring och skapar en skyddande barriär utan att kännas fet. Använd squalane som daglig fuktighetskräm eller extra skydd mot torra områden. **5. Rätt Fuktighetskräm – Nyckeln till återfuktning** Välj en fuktighetskräm som passar vinterns behov. En kräm med ceramider och glycerin ger intensiv fukt och bildar en skyddande barriär. Applicera direkt efter rengöring och toning för bästa resultat.
**VINTERHUDENS BEHOV: KORTFAKTA OCH TIPS! ❄️** Under vintern behöver din hud extra omsorg! Kylan och den minskade luftfuktigheten kan leda till torrhet och obalans. För att hålla huden i toppform, se till att din rutin inkluderar fukt- och fettrika produkter. **TIPS FÖR EN VINTERHUDVÅRD:** Byt till olje- eller mjölkrengöring för extra fukt och rengöring. Introducera hyaluronsyra i ditt serum för djup återfuktning. Applicera ansiktsolja under nattcremen för extra näring. Unna din hud en fuktboost med en återfuktande nattmask 2 gånger i veckan. **MUST-HAVE INGREDIENSER:** Hyaluronsyra: Behåller fuktbalansen i huden. Squalane: Mjukgörande och rikt på antioxidanter. Sheasmör: Superingrediens med lugnande effekt för extra torr hud. **Ge din hud den extra kärlek den behöver i vinter! ❄️✨** Vilka produkter använder ni under dessa kalla vintertider? 😍 **Läs hela artikeln på länken nedan:** https://www.kicks.se/inspiration/experttips/hudterapeutens-basta-tips-for-valmaende-vinterhud
Min bästa basrutin! Jag älskar glow och börjar därför med att lägga en glowig primer ifrån Beauty Act, för att sedan gå in med sheer glow foundation från Nars i färgen Punjab, jag föredrar att jobba från handen, sedan börja i mitten av ansiktet för att inte få för mycket produkt. Efter det går jag in med min bronzer från Beauty act i färgen beach breeze, för att få upp lite färg till ansiktet. Efter det går jag in med Isadoras matte concealer där jag vill ha mer täckning, ljusa upp eller göra min bronzer lite skarpare. Efter det går jag in med blush från Pixi i färgen Ruby, lite på kinderna, och lite på näsan. Sedan lite settingspray ifrån Morphe för att lätt kunna gå in och göra lite leverfläckar av mina finnar, mitt absolut bästa hack! Sedan avslutar jag med Setting spray ifrån Urban Decay, sminkar klart mig och går in med en high lighter ifrån Mac i färgen Show Gold för en fin rosaglittig touch!
**Påfyllning av favoriterna** 😍 Hej hörrni!! Här har vi min senaste påfyllning av mina favorit hudvårdsprodukter. **Ole Henriksen Banana Bright™ Vitamin C Serum** - Ett grymt serum med 15% C-vitamin, 5% PHA- och hyaluronsya, som ger en klarare och fastare hud. Den ger även omedelbar lyster och glow (perfekt nu till sommaren). 😍 **Filorga NCEF Essencel** - Det här är ett pre-serum, som förbereder huden för serumet och resterande ansiktsvård och verkar som en fuktsluss så att produkterna efter går in i huden på ett bättre sätt. En grym kompliterande porodukt till din hudvårdsrutin! **Medik8 Intelligent Retinol 6TR Serum** - En räddare inom hudvård enligt mig, Retinol. Ett serum som förbättrar hudtonen och strukturen och synbart minimerar fina linjer och rynkor. Serumet hjälper även till att främja kollagensyntesen, förbättrar hudens struktur och ger en djup återfuktning. Viktigt att endast använda serumet på kvällen och alltid ha SPF på dagarna. **Vad är era senaste inköp och vilka är favoriterna??** 😃
Hej hörrni!! Nu är det dax igen för lite tips, **ansiktsmasker** 😍 Jag brukar alltid försöka använda mig av olika produkter så som ansiktsmasker som jobbar med olika delar för att ge så mycket näring och behandling till huden som möjligt. I detta fall har jag hittat en superkombo! En återfuktande mask som stärker huden och tillför massa fukt och en ansiktsmask som jobbar djuprengörande med att ta bort torra och döda hudceller från hudytan och öka lyster i huden. **Origins Drink Up Intensive Overnight Mask** - En intensiv fuktmask med avokado och aprikoskärneolja som stärker huden med fukt under natten. En perfekt ansiktsmask för dig som har fuktfattig hud eller bara känner att du behöver en fukt boost! **The Ordinary Salicylic Acid 2% Masque** - Detta är en djuprengörande och exfolierande ansiktsmask som jobbar med att ta fram lyster och förbättrad hudstruktur. Produkten jobbar aktivt med att ta bort torra och döda hudceller från hudytan. **Vilka är era favorit ansiktsmasker?** 😍
**Har vi några fler brun utan sol älskare som mig här?** 😍 Nedan finner ni mina favoriter inom Brun Utan Sol för både ansiktet och för kroppen! **St Tropez Self Tan Luxe Whipped Crème Mousse 200 ml** - En krämig och hudvårdande mousse som torkar in i huden på bara några sekunder och har en guidefärg som omedelbart ger ett jämnt gyllenbrunt glow direkt vid applicering. Detta är min absoluta favorit! **Sunny Stories Self Tan Overnight Body Lotion Medium/Dark 125 ml** - En super återfuktande lotion som ger resultat över natten. Super enkel att applicera och lämnar en jämn, naturlig och fin färg. **St Tropez Luxe Tonic Glow Drops 30 ml** - Återfuktande brun utan sol droppar för ansiktet som ger huden ett naturligt glow och en solkysst känsla. **Löwengrip Luminous Bronze Self-Tan Drops 30 ml** - Detta är koncentrerande brun utan sol droppar som du enkelt blandar med din ansiktskräm. Ger en jämn och naturligt gyllenbrun ton. **Sunny Stories Self Tan Glow Face Drops Gradual Tan 30 ml** - Och även denna produk är lystergivande droppar som du efter önskad mängd droppar i din dagkräm eller i ett serum. Dessa droppar ger mycket glow och en naturlig färg. Om man som jag, vill ha mer färg kan man applicera brun utan sol dropparna direkt på hyn med en sminkborste för ett lite mer intensivt resultat och för ökad färg. **Vilka är era favorit BUS produkter??** 😎
**Get Unready With Me** Hej hörrni! 😃 Jag tänkte att ni ska få hänga med på en liten ”Get Unready With Me” där jag visar upp mina favoriter inom rengöring samt dom hudvårdsprodukter jag oftast använder mig av dagligen.😍 **Tips tips** – När du tvättar ansiktet på kvällen, för att få en så djuprengörande och ren hy som möjligt, testa att göra en dubbelrengöring. Genom att använda en olja att rengöra ditt ansikte med innan du använder din huvudsakliga rengöring får du enkelt bort makeup, feta krämer och överflödig olja från huden som fastnat. En dubbelrengöring ger alltså ett renare resultat och detta kommer din hud tacka dig för. Jag använder mig av Total Cleansing Oil från Clarins innan jag går in och tvättar ansiktet med Filorgas Age Purify Cleanser. **Har ni några grymma hudvårdstips ni vill dela med er av?😎**
**Mina just nu favoriter för håret** Hej hörrni! 😎 Nu är det dax att snacka lite hår, vi går mot varmare tider och håret påverkas mer än vi tror av klimatet och växlande temperaturer. Detta betyder att vi måste skydda och använda vårdande produkter till vårt hår. Här kommer mina favoriter just nu! 😃 **Kérastase Nutritive Nectar Thermique** - En näringsrik & värmeskyddande kräm för torrt hår som skyddar mot värme. Den skyddar torrt hår mot skador vid föning och värmestyling och gör håret mjukare och lättare att forma. **Olaplex No.7 Bonding Oil** - Världens bbästa hårolja enligt mig! Detta är en extremt koncentrerad och lätt olja som ger en otrolig glans utan att lämna efter en fet känsla, med reparerande egenskaper. **Björn Axén Repair Anti Break Treatment** - En värmeskyddande leave-in behandling som stärker håret och förhindrar kluvna hårtoppar och slitage. Berikad med naturlig Vitamin E och Panthenol som ger skydd, glans och fukt. **Lernberger Stafsing Rootlift Mousse** - En spraymousse som ger fantastisk volym och support från hårbotten utan att kännas klibbig och fet. Med keratin som stärker hårstråna och solrosextrakt som är färgbevarande. **Colorwow Dream Coat Supernatural Spray** - Och nu kommer vi till höjdpunkten av detta inägg. Den här gör håret spegelblankt. Den super lätta sprayen tar bort friss, tillför en omedelbar glans och gör håret silkeslent. Även vinnare i KICKS Beauty Awards 2022 i kategorin Bästa Hårprodukt. Grymt bra! Dela gärna med er av era ”must haves” produkter för håret 😍
**Mina topp 5 favoriter i badrumsskåpet** Hej hörrni!! Nu ska vi dyka in i mitt absoluta favorit ämne när det kommer till skönhetsprodukter, nämligen hudvård! Visst har vi alla dom där favvo produkterna vi ständigt går tillbaka till och som man alltid har hemma i badrumsskåpet? 😉 **Här är mina topp 5 favoriter i mitt badrumsskåp** **Filorga Oxygen-Glow Mask** - Om du är som mig och älskar allt som ger lyster och glow är denna mask perfekt! Den ger en snabbutjämnande effekt och jobbar med att jämna ut hudtextur, hjälpa torr hud och ojämn hudton. **Filorga NCEF Essence** – Denna produkt har gjort stor skillnad i min hudvårdsrutin! Detta är ett pre-serum som förbereder huden för serumet och bevarar fukten i huden på ett bättre sätt, samt ger ett superfint lyster! **Filorga Hydra-Hyal Intensive Hydrating Plumping Concentrate** – Mitt absoluta favorit serum, återfuktar intensivt med hyaluronsyror och ger huden volym samt jämnar ut. **Budgie Puffing Caffeine Eye Cream** - En ögonkräm som har en superskön kylande effekt med koffein i för en klarare hudton och minskad svullnad! **Clarins Radiance-Plus Golden Glow Booster For Face** – Dessa self tan drops är perfekta om man vill ha en fräch, naturlig och solkysst look! **Nu är jag så nyfiken på att höra om era favoriter! 😍**
**Varför är det viktigt att använda en primer och hur hittar du rätt för dig?** Hej hörrni! Elin heter jag och är en av Kicks Beauty Experts här på Kicks BeautyTalks. Det ska bli superkul att få snacka lite med er och dela med mig av mina bästa tips och trix!   Nu när det ändå är lite fokus på makeupbas produkter tänker jag att jag ska dela med mig av mina favorit primers och lite information och tips till er, kul va? 😊 En primer hjälper till att appliceringen av makeup blir jämnare och ger en slätare yta. Utan en primer kan sminket se kakigt ut, spricka och framhäva stora porer eller ytterligare torka ut torra områden i ansiktet, vilket kan göra att sminket spricker. Beroende på primern kan den även göra porer, aknemärken, linjer och rynkor mindre synliga och minska rodnad eller återfukta huden, beroende på vilken primer du är i behov av. Vill du ha en lystergiven finish, en matt bas eller en produkt som hjälper till att jämna ut? Du kan välja din primer därefter. **Här är några av mina favorit primers, vilka är era? 😍**
Sommaren är här och med det sol och bad!😎🙌 Mitt hår blir väldigt torrt och frissigt under sommaren och förutom att försöka skydda håret i solen så finns det 2 produkter som räddar mig när håret känns extra torrt. Morrocan oil: En närande och kraftfull olja! Den gör håret så mjukt, det blir lättare att borsta ut håret och den ger håret en fantastisk glans. Ett plus är att den doftar FANTASTISKT! Efter att jag applicerat Morroccan oil så har jag i Colourwow Dream Coat superspray. Nej men snälla. HUR klarade jag mig utan denna produkt? Jag sprayar i RIKLIGT med produkt i handdukstorrt hår och sen fönar jag håret. Colourwow aktiveras av värme så se till att föna håret. Håret blir spegelblankt, mjukt och tar bort all typ av frissighet. Och den behöver man endast använda var 3de till var 4de tvätt. Det här är min absoluta favoritkombo för mjukt och friskt hår! Pass på! Nu är det dessutom kampanj på alla hårprodukter på KICKS för dig som är eller blir medlem 😊 Vilka är dina bästa hårprodukter? ❤️🌞🙌🏽
Välkommen till mitt badrumsskåp! Här är några utav mina favoritprodukter, och för att det här inte ska bli ett alldeles för långt inlägg så kommer jag idag prata om mina absoluta must-haves just nu! ❤️🙌 St Tropez Tanning drops: Vem vill inte se solkysst ut utan att ha varit i solen? Dessa tanning drops kan du använda med tex ditt serum eller fuktkräm, eller applicera direkt på huden. Ljuvliga! BeautyAct Stay on lip primer: Den här produkten applicerar du innan ditt läppstift. Den gör läpparna mjuka och återfuktade. Dessutom gör den så att läppstiftet sitter SNYGGT hela dagen-MAGISK! Black Opium EDP: Denna doft har verkligen blivit min signatutdoft, och den passar för alla tillfällen. Det är många med mig som älskar den så har du inte provat den än-så spring till en KICKS butik och provdofta, du kommer älska den! Lancome Teint Idole Wear stick foundation I nyans 450 Suede 13 Sienna: Min nya besatthet I sminkväskan! Jag har aldrig gillat krämprodukter, men denna stickfoundation som jag använder som bronzer är helt fantastisk! Nyansen är perfekt, och den blendar som en dröm. Resultatet blir naturligt, glowigt och håller hela dagen. Estee Lauder Advanced Night Repair: Det här är ett serum som jag alltid har i mitt badrumsskåp och köper om när den tar slut. Den återfuktar huden, ger lyster och jämnare hudton. Min hy ser klarare ut på morgonen efter jag använt denna. Dessutom är den väldigt behaglig och absorberas snabbt av huden. Vad är dina must-haves just nu? 😍
**Lets talk sunscreen** **Vad betyder UVA och UVB och vad är skillnaden på dessa?** UVA är dom strålar som får vår hud att åldras, ger oss rynkor och pigmenteringar. Det är den som gör vårt pigment i huden mörkt och den strålningen tränger ner djupare i huden. UVB är dom strålar som bränner huden, och dom strålarna tränger inte ner lika långt i huden. Och eftersom alla UV strålar bryter ner kollagenet i huden så gör även UVB att huden åldras i förtid. Man kan tänka att UVA står för **ageing** och UVB för **burn.** När man pratar om SPF så avser det endast skydd mot UVB strålar, därför ska man alltid dubbelkolla på sitt solskydd att det är inkluderat skydd mot UVA strålar. Det finns ju också många myter om just solskydd så här svarar jag på dom vanligaste! **Jag blir inte brun om jag har för hög SPF:** JO det blir du, men du bränner dig inte och minskar därför risken för solskador. **Jag behöver inte använda solskydd när det är molning ute:** Jo det behövs! Solens strålar går igenom moln och du kan absolut bränna dig, speciellt om du befinner dig närmare ekvatorn där solen är starkare. Solens strålar reflekteras även av tex marken och vatten så även om du sitter under ett parasoll hela dagen så behövs solskydd. **Jag har kvar solskydd från förra året, jag använder slut på den.** Nej, det ska du inte göra. Solskydd som varit öppnad har ett bäst före datum och ett gammalt solskydd ger inte ett fullt skydd.
**Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum ** Nu måste jag tipsa om en av mina absoluta favorit serum! Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum innehåller alltså 3 olika serum i ett och innehåller hyaluronsyra, C-vitamin + niacinamid och ferulinsyra i en vårdande trippel dos. Jag älskar att man kan se hur det kommer ut 3 olika serum från pumpen och man behöver absolut inte mer än 1-2 pump. Det jag fastnade för var att detta serum är *patenterat till 2035* HUR coolt är inte det? Då vet man att det här är bra grejer! Jag ha nu använt Rénergie H.C.F Triple Serum i ca 3-4 veckor och jag måste bara säga att det här är det första serumet som visar resultat redan efter en vecka!!! **FÖRSTA LAGRET**: ÖKAD FASTHET OCH FÖRBÄTTRAD HUDKVALITET **ANDRA LAGRET**: REDUCERING AV RYNKOR **TREDJE LAGRET**: SIGNIFIKANT REDUCERING AV PIGMENTFLÄCKAR Applicera i ansiktet och på halsen med utåtgående och uppåtgående rörelser. Fortsätt din hudvårdsrutin med din favorit dag-, natt-, eller ögoncreme. Här kan ni se hur min hy ser ut utan och med smink!
Hej! Nattkräm och dagkräm-behöver man verkligen båda? JA det behöver man! Idag ska jag berätta om skillnaden, och vilken effekt dag-och nattkräm har på huden. En nattkräm har en rikare konsistens än en dagkräm. Under natten går huden in i reparationsfas och återhämtar sig efter dagens påfrestningar. En nattkräm hjälper till att bygga upp huden, återfukta huden, ge näring till huden och förbereda huden för nästkommande dag. Många nattkrämer innehåller aktiva ingredienser eftersom huden är mer mottaglig att ta till sig dessa ämnen under natten. En dagkräms uppgift är framförallt att skydda huden och se till att den är återfuktad hela dagen fram till kvällen. En dagkräm innehåller ofta skyddande vitaminer och antioxidater som skyddar huden mot fria radikaler. En del dagkrämer innehåller även ett skyddande solskydd, men som alltid så rekommenderar jag att man även adderar ett extra solskydd ovanpå sin dagkräm. Använder du både dag-och nattkräm i din hudvårdsrutin?
Hallå! Det är dags att introducera min perfekta bas trio! En nyfunnen favorit i min make-up bag är Smashbox nya photo finish illuminate glow primer. Den här primern har ett skimmer i sig så den ljusar upp och ger huden ett fantastiskt glow på en gång. Dessutom håller den min hud återfuktad, och foundation går på som en dröm över denna primer! En utav mina absolut favorit foundations som jag pratat om många gånger innan är MAC studio fix fluid. Jag preppar alltid huden med mycket fukt och primer och då smälter denna foundation in med huden. Den har hög täckning utan att det ser kakigt ut på huden. Det är en matt och oljefri som håller hela dagen! Kommer aldrig sluta använda denna. Setting spray. Urban Decay All Nighter såklart! Har jag en lång dag framför mig så sprayar jag denna både efter min primer, och efter puder. Den gör så att make-upen håller hela dagen och ser SÅ fräsch ut! Jag brukar också ha en mini setting spray i väskan så man kan spraya på under dagen när huden börjar se lite trött ut. MAGISK! Huden ser FANTASTISK ut med denna trio! Nu är jag nyfiken på att höra vilken er favorit trio är?
Min "perfect trio"❣ BeautyAct, HydraGel Grip Primer En av mina stora basfavoriter är hydragel grip primer från beautyact, den håller min makeup en hel dag utan att den rör sig. Primern innehåller mycket fukt och som ger en fin naturlig lyster. Om du har lika torr hud som mig och vill att din foundation ska sitta fast i timmar så är det HydraGel Grip Primer som ska vara bas till dina dagliga sminkrutiner ———————————————————————— Dior, Forever Skin Glow Foundation Om jag skulle bara välja en riktig bra foundation alla dagar i veckan, då hade det varit ” Forever Skin Glow Foundation från Dior”. Den här foundation har en medium till full täckförmåga som håller i 24 timmar, med en skön känsla så att huden kan andas. Du som vill ha en naturlig frisk lyster och som sitter otroligt fint på huden, är det ”Forever Skin Glow Foundation från Dior” som ska vara ditt val! ———————————————————————— Urban Decay, All Nighter Makeup Setting Spray När jag fann Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray kunde jag inte byta ut den mot en annan Setting Spray. En setting spray som håller sminket all night. Huden känns luftigt lätt och dämpar glansen även håller ditt smink fräsch i 16 timmar utan att det smälter eller att sminket kakar sig. Urban Decay All Nighter Makeup Setting Spray är just det som du saknar efter din sminkning.
Hej kompisar! Idag börjar KICKS julkalender och jag är så laddad! Idag är det 30% på ALLT från Continu - och min absoluta favoritprodukt från Continu är deras silverschampo. Om ni inte har provat det så måste ni bara göra det! Det har mycket lila pigment i sig och tar verkligen bort dom gula tonerna ur håret. Magiskt! Ta gärna på plasthandskar när ni använder silverschampot. Nu när vi är torra om händerna så kan det färga av sig lite. https://www.kicks.se/continu/har/harvard/schampo/violet-pigments-silver-shampoo-300ml Ett annat tips är Moringa Heat Protection mist som är ett värmeskydd perfekt för när du fönar håret. Jag har bara använt den några gånger, men såhär långt har den fungerat toppen! Håret torkar snabbare och håret blir mjukt och härligt. En bonus är ju såklart att den doftar ljuvligt! https://www.kicks.se/continu/har/harstyling/varmeskydd/moringa-heat-protection-mist-150-ml Planerar du att shoppa något från Continu – så fall, vad?
3 hudvårdsprodukter att kamma hem på singles day! Hej kompisar! Idag vill jag tipsa om 3 personliga favoriter som jag tycker att ni ska kamma hem under morgondagens Singles Day på KICKS.se! För ni har väl förberett varukorgen? Clarins Beauty flash balm: Ni som vet-ni vet! En riktig askungekräm som trollar bort alla trötthetstecken och slätar ut min hud på en gång. Den här stryker jag på och är fantastisk under makeup! Perfekt inför en kväll på stan med tjejjerna! https://www.kicks.se/clarins/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/beauty-flash-balm-50-ml Origins Drink up intensive overnight mask: Nu när kylan har dragit in och luften är torrare så behöver min hud massa fukt. Den här har räddat min hud så många gånger. Känns det som att ingenting funkar för att få fukt tillbaka i huden? Sov med denna-MAGI https://www.kicks.se/origins/hudvard/ansiktsvard/ansiktsmask/drink-up-intensive-overnight-mask-75-ml Glöm inte läpparna! Budgie nourishing lip treatment får dom narrigaste läpparna återfuktade. Den har en ganska tjock konsistens så man behöver inte applicera om den hela tiden. Fantastisk! https://www.kicks.se/budgie/hudvard/ansiktsvard/lappvard/smooch-nourishing-lip-treatment-15-ml Vad kommer du shoppa till Singles day? Vilka är dina hudvårdsfavoriter just nu?
Hej kompisar! Jag ser att vi får in många bra frågor i community-chatten och idag vill jag lyfta tre av era frågor – och ge mitt svar! 😘 Hur tar ni hand om huden under hösten/vintern? När temperaturen sjunker ute så blir vår hud torrare. Huden kan upplevas stram, känslig och irriterad. Då är det bra att tillföra mycket fukt till huden. Har du dessutom en torr hudtyp från början så kan du behöva addera extra näring och skydd till huden. Har du däremot en fet hudtyp så prova Kiehls Midnight Recovery Concentrate! Den är återfuktande, stärker fuktbarriären och innehåller lavendel som lugnar huden. ÄLSKAR. https://www.kicks.se/kiehls/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/midnight-recovery-concentrate-30-ml Har du torr hudtyp så byt ut din rengöring till en mjölkrengöring för att återfukta ordentligt i alla steg. Clarins Velvet Cleansing Milk tar bort makeup och orenheter, samtidigt som den lugnar huden. Länk: https://www.kicks.se/clarins/hudvard/ansiktsvard/ansiktsrengoring/velvet-cleansing-milk-200-ml En torr hudtyp kan även med fördel byta ut sitt serum mot en stärkande olja. Skin Treats Strengthening Oil ger massa fukt och stärker huden. Länk: https://www.kicks.se/skin-treat/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/strengthening-oil-face-elixir Tips på foundation som verkligen sitter och täcker bra, gärna med glow? Min go-to foundation är MAC Studio Fix Fluid Foundation. Den sitter hela dagen och täcker väldigt bra. Den ger inte så mycket glow i sig, men dagar när jag vill ha glow så blandar jag i Strobe Cream från MAC i min foundation. Resultatet blir fantastiskt! Länkar: https://www.kicks.se/mac/makeup/bas/foundation/studio-fix-fluid-foundation-nc15 https://www.kicks.se/mac/makeup/bas/highlighter/strobe-cream-peachlite?p=1 Är det viktigt med primer? Syftet med en primer är att skapa en bas som gör att din makeup sitter bättre och hela dagen. En primer kan hjälpa till att matta ner din hy, ge lyster eller återfukta en torr hy. Jag använder alltid primer just för att få min hud att se så bra ut som den kan. Som många andra så älskar jag primers från Smashbox och just nu är min favorit Photo Finish Vitamin Glow. Huden ser strålande ut hela dagen! Länk https://www.kicks.se/smashbox/makeup/bas/primer/photo-finish-vitamin-glow-primer-30-ml Fortsätt att ställa frågor och hjälp varandra med svar i community-chatten på KICKS.se
Det stora inlägget om RETINOL 😘 I dag tänkte jag prata om retinol, den aktiva ingrediensen som många har förälskat sig i. Retinol är ett A-vitamin som innehåller små molekyler som gör att den kan gå ner i våra hudlager och angripa ett problem på djupet. Retinol är väldigt effektivt mot tillexempel solskador, fina linjer, oren och acnebenägen hud. Den stimulerar även kollagen- och elastinproduktionen i huden, vilket ger oss en mjukare hud. Detta är som ni hör en mirakelingrediens! Men det finns visa saker som man bör tänka på. Retinol är en otroligt effektiv ingrediens som man behöver vara försiktig med. Alla hudtyper klarar inte retinolen, och framför allt behöver man vänja in huden för att inte skapa en irriterad hud. Börja med att använda retinol två dagar i veckan för att succesivt gå upp till en mer frekvent användning. Glöm såklart inte SPF! Använder du retinol ska du minst ha spf 30. Det är just under höst och vinter som jag plockar fram mina produkter som innehåller retinol. Att använda retinol lite då och då kommer inte ge någon större effekt, utan tänk på att du ska använda den som en kur. När du jobbar med retinol är det viktigt att använda lugnande och återfuktande produkter för att stärka upp huden, så som en bra fuktkräm. Just nu är jag besatt av IT Cosmetics Hello Results daily Retinol. Den innehåller även mycket fukt och det minskar uppkomsten av rodnad och torrhet som man kan få av retinol. Min hy känns fantastisk när jag använt denna. Älskar! https://www.kicks.se/it-cosmetics/hudvard/ansiktsvard/dagkram/hello-results-wrinkle-redcuing-daily-retinol-serum-in-cream-50-ml Vill man ha en mer hög koncentrerad retinol så kan jag tipsa om Peter Thomas Roth retinol-serum. Denna behöver man vara försiktig med och verkligen låta huden vänja sig vid. Den har gett fantastiska resultat på mina fina linjer och rynkor! https://www.kicks.se/peter-thomas-roth/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/retinol-fusion-pm-night-serum-30-ml Använder ni någon retinolprodukt? Vilken har gett er bästa resultat?
HUDVÅRDSRUTIN: I RÄTT ORDNING! För att få ut det mesta av din hudvård är det viktigt att applicera din den i rätt ordning! Man ska alltid börja med den lättaste produkten och avsluta med den rikaste för att produkterna på så sätt ska kunna nå dom olika nivåerna i huden. Och som alltid så behöver du anpassa dina hudvårdsprodukter till din hudtyp. ➊ RENGÖRING: Om du använder make-up så är det bra att dubbelrengöra. Börja med en oljebaserad rengöring som löser upp all make-up, SPF och orenheter. Följ sen upp med en vattenbaserad rengöring för att rengöra ansiktet. En ren hy har lättare att ta upp hudvården som du applicerar efter och hudvården blir mer effektiv! https://bit.ly/3BoIBYj ➋ ANSIKTSVATTEN: Tar bort eventuella rester av make-up och balanserar PH-värdet i huden. Ansiktsvatten gör det också lättare för följande produkter att absorberas lättare av huden. https://bit.ly/3DkReUs ➌ SERUM/OLJA: Efter ansiktsvatten appliceras serum eller olja beroende på vad din hud behöver. Serum har en högre koncentration av aktiva ämnen och mindre molekyler vilket gör att den kan tränga längre ner i huden och arbeta där. En olja har också en förmåga att gå ner i huden men inte lika långt som ett serum. Är du en torris kan du använda både ett serum och en olja och då applicerar du serum först och sen olja. https://bit.ly/3oE2zL0 ➍ ÖGONKRÄM: Huden runt ögonen är mycket tunnare och känsligare än resten av ansiktet. Klappa in ögonkrämen försiktigt runt ögonen så att du inte drar i huden. https://bit.ly/2WSkO44 ➎ DAGKRÄM: En dagkräm ligger på huden och skyddar mot yttre påfrestningar och håller kvar fukt i huden under dagen. Dagkrämen kapslar in serum/oljan som du tidigare applicerade och jobbar på ytan. https://bit.ly/3uLWBsI ➏ SPF: För mig är det här det viktigaste steget i en hudvårdsrutin! Ha för vana att alltid avsluta med en SPF. Det är det bästa du kan göra för att förhindra förtidigt åldrande av din hud! https://bit.ly/3oC6YON Håller du med om denna ordning eller hur brukar du göra?
Hej alla! I dagens inlägg tänkte jag att jag skulle visa mina top tre posts från instagram! Hoppas att jag kan inspirera er, ni kör vi igång: Den första bilden är en slags smokey eye som jag suddade ut för att skapa lite mer dramatik! Använde mig av varmare bruna skuggor🤎 I alla sminkningar har jag använt mig av Morphes Artistry palette! Jag skulle säga att den här sminkningen funkar lika bra som till vardag till fest😘 Nästa sminkning är en mer färgglad sminkning mist sagt!🌈 En regnbågs-cut crease! Detta va under pridemonth och va ju bara tvungen att göra en färgglad makeup! Cut creases är definitivt en favvis när jag vill verkligen ha fokusen på ögonen. Jag började med gult, orange och rött i creasen och sen la lila, blå och grön som cuts the crease så att säga😉 svårt att förklara men ni ser nog på bilden hur jag menar. Nästa och den sista bilden jag tänkte visa är också en cut crease men inte lika färgglad😅 men här matchade jag mer ögonen med läpparna. Röda mjuka läppar men en intensiv röd cut crease💋 Nån gång måste jag ju visa hur jag gör dessa cut creases i en video här! Eller vad tycker ni? Jag använde också en vit concealer för att skära ut creasen för mer intensitet och jag älskar hur det ser ut! Jag hoppas ni tyckte om dagens inlägg och att ni blev inspirerade😊 kom gärna med tips på inlägg ni vill se mig göra så hörs vi tills nästa inlägg! Kram✨ //Pontus
Hej alla fina! Vi alla har ju våra favoriter när det kommer till hudvård, makeup, parfym osv men jag hade tänkt få visa mina 4 produkter jag inte kan leva utan idag: Mac paint pot är utan tvekan den bästa ögonprimern enligt mig! Håller sig matt, skuggan rör sig inte och den jämnar ut färgen på locken i och med den täcker lite. En produkt jag kommer köpa om och om igen😋 https://www.kicks.se/mac/makeup/ogonmakeup/ogonskugga/pro-longwear-paint-pots-painterly-v84040856?p=1 Clinique take the day off balm passar perfekt till dig som föredrar en mer heavy makeup! Smälter bort allt smink och mycket skön kring ögonen! Svider inte alls! Recommend recommend😌 https://www.kicks.se/clinique/hudvard/ansiktsvard/ansiktsrengoring/take-the-day-off-cleansing-balm-125-ml Urban decay all nighter går inte att slå! Din makeup sitter som berget men samtidigt tillåter huden att andas! Innehåller temperature control technology Eva produkten sänker temperaturen på din makeup så den ska sitta på plats! Sjukt grym!😍 https://www.kicks.se/urban-decay/makeup/bas/setting-spray/all-nighter-setting-spray-118-ml Valentino born in roma yellow dream Uomo är faktiskt en doft jag är obsessed med! En bra åretrunt-doft som beskrivs bäst som frisk, exotisk och sensuell💛 om ni inte redan har känt på denna så sväng gärna förbi kicks och känn på en av mina favvodofter😊 https://www.kicks.se/valentino/parfym/man/parfym/born-in-roma-yellow-dream-uomo-edt-50-ml Jag kommer även göra ett kit på produkterna som jag länkar till. Ta hand om er tills nästa gång💛 /Pontus https://community.kicks.se/app/613/channel/946/details/31033216
Hej kompisar! Det är dags för ett nytt empties-inlägg. Under augusti har jag gjort slut på 5 produkter, och här går jag igenom vilka jag kommer, eller inte kommer att köpa igen. Häng med! 1. Clinique moisture surge: Lever jag inte utan! Ger min hud mycket fukt, sjunker snabbt in i huden och har alltid en given plats i mitt badrumskåp. Kommer att köpa igen. https://bit.ly/3hqwz8W 2. Skin Treat Multi action face cleanser: Det här är också en storfavorit! Den tar bort ALL makeup utan att torka ut huden. Har pratat om den tidigare här och jag fortsätter att älska den. Kommer att köpa igen. https://bit.ly/3z49LBY 3. The Ordinary Peeling solution: Ni som sett mina tidigare inlägg vet att jag avgudar denna mask! Lämnar huden mjuk, len, exfolierad och återfuktad! Kommer att köpa igen. https://bit.ly/3Eal7bf 4. Pixi Glow Tonic: Ett bra ansiktsvatten som gör det den ska. Jag har nog haft 3 flaskor men nu är jag sugen på att prova något nytt. Jag upplever att denna i perioder torkar ut min hy så nu blir det något annat! Kommer inte att köpa igen. https://bit.ly/3904Ffd 5. Maybelline Lash sensational: En bra vardagsmascara som ger långa separerade fransar med volym. Den är även bra på att bygga upp fransarna så att dom blir långa och fylliga! Kommer att köpa igen. https://bit.ly/3k4wCck Har du några empties denna månad?
Hej kompisar! Idag ska jag visa er hur ni gör en snabb & effektiv massage med Gua Sha stenen som ni kan inkludera i er hudvårdsrutin för fantastiska resultat! Men innan ska jag berätta vilka effekter ni får av Gua Sha stenen. Så detta fenomen kommer ursprungligen från kinesisk medicin och är stort i Asien. Gua sha stenen tar bort spänningar, minimerar svullnad, ger jämnare hudton, förminskar fina linjer och tightare hud. När du använder stenen på rätt sätt så sätter du igång blodcirkulationen i ansiktet och får en härlig lyster! En del hävdar till och med att det blir som ett ansiktslyft om du masserar ansiktet med en Gua Sha sten regelbundet. Jag försöker använda min Gua Sha sten så ofta jag kan, men realistiskt blir det nog varannan dag. Det här är inget du behöver göra framför spegeln, utan jag brukar använda Gua Shan i soffan framför tv:n! Ser jag någon skillnad? Absolut! Framförallt är det väldigt avslappnande och lättar på spänningar. Sen tycker jag stenen är fantastisk på att hjälpa huden absorbera den olja som man använder och min hud har förbättrats på alla sätt sen jag började med denna rutin. Har ni provat Gua Sha sten?
😻 REVERSE CAT EYELINER TREND 😻 Hej alla KICKS-kompisar! Har ni provat den nya Tiktok-trenden “reverse cat eyeliner"?😎 Jag var lite rädd innan jag provade det, men nu är jag bara kär (som alla andra! haha) Och det är faktiskt väldigt enkelt att göra, för den här looken använde jag ögonpenna “perversion” från Urban Decay med en angled borste för att blanda ut kanterna och rita vingen (följ din vattenlinjes form), sedan använde jag den svarta ögonskuggan från MORPHE x Jaclyn Hill ögonskuggspalett för att blanda allt och ansluta med winged liner. För toppen av ögonen använde jag ABH ögonprimer och Jaclyns palett också och teskedstekniken som jag använde på mitt förra inlägg. För ansiktet använde jag Italian Summer face palette från ABH och för läpparna (reverse cat eyeliner som matchar röda läppar så bra!), jag använde Nars flytande läppstift ”starwoman” och BeautyActs multi task face gloss. https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30159883 Ha en fab dag!💗 Bästa /Gabriel Fontana
Guess the base! Hej fina! Nu har hösten verkligen tagit sig hit och vi behöver tänka lite mer på att basen ska klara av fuktiga och regniga dagar, även att huden får sig en liten chock och blir väldigt torr såhär års, iallafall för mig! Därför ville jag prata lite med er om primer och varför de är så sjukt viktig del i våran sminkrutin! It’s a crime not to prime, brukar jag säga, för de är så stor skillnad och du får en så otroligt mycket bättre hållbarhet och kvalitet på sminket du lägger över sedan! Idag har jag använt mig av fyra olika primers, kan ni gissa vilka? Vi har ju olika primers för olika områden, hudtyper och vad för olika resultat vi vill åt. Det finns minst en perfect match för alla! Vi på Kicks hjälper dig gärna att hitta vad som passar just dig oavsett vilket resultat du vill åt. Här kommer mina favoriter: Idag har jag använt mig av Urban Decay All Nighter Face Primer i ansiktet för jag märker verkligen hur den greppar tag och smälter ihop med min foundation, och denna jobbar även fuktgivande och minimerar porer vilket är perfekt för min hy! Jag har också använt mig av en favorit till ögonen, Smashbox Photo Finish 24 Hour Shadow Primer, denna gör att min ögonskugga sitter på plats hela dagen och förstärker pigmentet! Extra viktigt idag när jag jobbat med en svart skugga och verkligen inte vill att den faller ner under dagen eller tappar sin intensivitet! Kan ni gissa den tredje? Självklart är de en mascara primer! Jag använder mig av Lancôme Cils Booster XL Mascara Primer Den här ger näring till mina fransar och får mascaran att sitta på plats hela dagen samtidigt som den hindrar min mascara från att klumpa sig och ramla ner under ögonen! Stort tips till er som känner att mascaran lägger sig under ögonen efter halva dagen. Och sist men inte minst, en läppprimer! Min favorit är Mac Prep + Prime Lip Primer Jag som har så torra läppar har verkligen hittat en älskling som hjälper mina läpprodukter sitta fint hela dagen! Den jämnar ut linjerna i läpparna och ger fukt under hela dagen, man kan även lägga denna ovanpå sitt matta läppstift för att få en mer satinfinish! Puss https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30157965
Hej bästa ni! Här kommer några av mina favoriter när det kommer till rouge!💗 Rouge är ju verkligen ett av mina mest omtyckta steg när det gäller att ge liv till ansiktet.   Som jag tidigare nämnt är Mac Glow Play Blush en stor favorit! Den har en härlig formula och en schysst glow! Jag använder färgen ”Cheer up”. Näst på tur är BeautyActs rouge som jag har i färgen ”Time for romance”. Som ni kanske märker så gillar jag ljusare rosa toner, det går bäst ihop med min hudton 😚 Av denna får man faktiskt ett diskret men snyggt glow och den har en super fin rosa nyans.   Sist men inte minst har vi Lancômes nyaste rouge. Formuleringen på denna är magisk! När du applicerar den blir den nästan pudrig och känns väldigt lätt på huden! Jag har swatchat ”Daring peach 02”!   Det va mina några favoriter, vilka är era? Skriv dem jättegärna här nedan! Jag gör även ett kit på mina favoriter så att ni enklare kan hitta de 💗 https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30157828 Ha det fint / Pontus✨
Hej hörrni! Nu känner man i luften att hösten är på ingång och då är det dags att uppdatera hudvårdsrutinen! Jag håller min hudvårdsrutin på sommaren något lättare, och när hösten kommer plockar jag fram mina favoriter bland AHA, BHA & retinol. Det är dock viktigt att tänka på att man inte ska blanda produkter med syror hur som helst då detta istället kan ha motsatt effekt. Här kommer därför mina favoritprodukter som jag välkomnar tillbaka till min höstgarderob och tips på hur man kan kombinera produkterna! Filorga NCEF Intensive serum är en produkt som jag inte kan vara utan nu under hösten. Den innehåller retinol och ger en jämnare hud och fantastisk lyster! När man jobbar med retinol är det viktigt att ge huden mycket fukt och en nyckelingrediens är då hyaluronsyra. Så jag använder då BeautyAct Hydra Repair melting cream som innehåller hyaluronsyra och ger en riktig fuktboost till huden. Just denna kräm är rik i konsistensen så jag använder den främst som nattkräm. Efter att jag applicerat serumet. När man använde retinol är det viktigt att använda SPF och retinol passar inte alla hudtyper. Börja därför försiktigt, med ett par gånger i veckan och trappa upp! Ett par gånger i veckan använder jag kultklassikern enzympeelingen från Emma S. Den innehåller både AHA och BHA syra som ger omedelbar lyster, löser upp pormaskar och ger huden fukt. ÄLSKAR. Självklart behöver vi såklart boosta huden med massa fukt i höst! När huden känns torr & stram eller om du använder retinol och syror så behöver huden fukt. Origins drink up mask sviker aldrig och pumpar huden med fukt! Det var mina favoriter i höst! Kommentera gärna om ni har några frågor eller funderingar! Vilka produkter finns i din höstgarderob? Länk till mitt beauty kit: https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30156107
Hej finaste ni! Nu är jag tillbaka från semestern och tillbaka till jobbet igen och behöver verkligen uppdatera mitt hairgame! Min go-to har alltid varit att ha utsläppt lockat hår men de sliter på håret väldigt mycket att alltid ha värme i så idag ska jag visa er vad jag brukar göra för att låta håret vila men ändå se snyggt och stylat ut! Min kära sambo fick ställa upp som modell idag så på bilderna nedan kan ni få lite inspiration för snygga men lätta hårstylingar du kan göra utan att använda värmeverktyg! Jag tänkte också dela med mig av mina bästa tips för att hålla håret friskt och glänsande fint! De schampo och balsam jag använder är från Kerastase serie Discipline! De hjälper mitt hår att bli mindre frissigt och mer följsamt, även att vårda mina naturliga lockar. Jag har även en hårmask jag använder 1-2 ggr i veckan för en extra fukt och volymboost till mitt torra hår och min nya favorit är från Budgie, deras The Co-Created Volumizing Hair Mask. När jag kommer ut ur duschen kramar jag ut vattnet med en T-shirt för att inte slita på håret och sedan kramar jag in Björn Axens Curl Creator Styling Creme för att definiera mina lockar och minska frisset, och någon drop olja i topparna, sedan brukar jag antingen låta de självtorka eller föna till håret med en diffuser på fönen. Men nu till hårstylingen! Produkterna jag använt är: Björn Axén Curl Creator Styling Crème - https://www.kicks.se/bjorn-axen/har/harstyling/stylingcreme/curl-creator-styling-creme-150-ml Björn Axén Salt Water Spray - https://www.kicks.se/bjorn-axen/har/harstyling/saltvattenspray/salt-water-spray-150-ml Continu Niacinamide Hairspray - https://www.kicks.se/har/harstyling/harspray/niacinamide-hairspray-300-ml Kram ❤️
Tinted Moisturizer vs Foundation. Vad för typ av person är du😉? Föredrar du en mer täckande bas eller något lätt som en färgad dagkräm? På bilden nedan ser ni mina två favoriter när det kommer till bas! Vi kan börja med Estee Lauder Futurist Hydra Rescue Foundation✨. Denna medium - fulltäckande foundation är lungnade, återfuktande men även skyddande mot föroreningar som påverkar din hud! Allt i ett om du frågar mig😝 Jag själv tycker det är obehagligt när man känner att man har foundation på sig men i och med att denna foundation är så lätt slipper man det! Näst på tur har vi Clinique Moisturizing BB-Gel! En stor favorit när det kommer till färgade dagkrämer, känns behaglig på huden, jämnar ut din hudton och ger fukt hela dagen💕 Passar verkligen allt från den oljigaste hudtypen till den allra torraste! Älskar denna produkt på sommaren då man inte vill ha så täckande bas med bara vill jämna ut hudtonen. Lägg en liten klick i handen och arbeta in den i huden, sen är du klar! Så enkelt och så praktiskt! Denna hittar ni på hudvårdshyllan! Tipsar starkt! Men är super nyfiken på att höra vad era favvisar är💛 Jag kommer även göra två Beauty Kits, ett för en mer täckande bas och ett för en lättare bas. (Länkar dom nedan) https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30148633 https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30148633 Ta hand om er tills nästa gång vi hörs! Kram!
Hej igen alla Beauty Talkers! Jag har kikat igenom mitt Instagramfeed och hittat en gammal goding som jag tänkt återskapa! Saken är den bara att jag postade aldrig den bilden på mitt feed🙈MEN jag har återskapat looken och enligt mig blev det ännu snyggare nu😘 Denna graphic liner gjorde jag med pretty easy liquid eyeliner från clinique (vilket för övrigt är den absolut bästa eyelinern!), använde mig av några oranga/röda skuggor och slängde på lite glitter😘 Jag måste bara få säga vilken mascara jag använde, lancomes lash idole mascara som ligger mig varmt om hjärtat🥰 (även vinnare i kicks Beauty Awards 2021 bästa mascara) Hur cool blev inte den här looken?! Älskar verkligen hur mycket man kan göra med ögonskugga! Ni vet ju min favorit kategori, magic makeup😉 Ha en underbar dag! MVH Pontus
Everyday makeup with a twist? YES!😍 När vi tänker på everyday makeup tänker vi alltid på lite bas och bronzer kanske?!😳 Men vad sägs om att lägga till ett färgstarkt liner för att lägga till lite färg på din dag?🌟 (Tips: en winged liner kan ge dig ett vackert lyft!) Jag älskar multitaskprodukter som fungerar perfekt året runt! Jag föreslår LH-Cosmetics "Fantastick Lipstick", du kan ha den på dina läppar, ansikte och ögon! De har riktigt vackra nyanser och jag är säker på att du hittar din perfekta matchning! https://www.kicks.se/lh-cosmetics/makeup/lappar/lappstift/fantastick-lipstick-pop För fabulous liners, föreslår jag att ni alla besöker NYX i din närmaste KICKS-butik, de har så många vackra ljusa pigment, pennor, liners, kajal etc. Tips för att bära ögonlinjer: applicera lite ögonskugga ovanpå din liner för att vara säker på att det kommer att ligga kvar hela dagen. https://www.kicks.se/nyx-professional-makeup/makeup/ogonmakeup/eyeliner-kajal/epic-wear-liner-sticks-turqoise Ha en fin dag!💛 MVH, Gabriel Fontana
Hej alla Beauty Talks-användare! ITS TIME TO SHINE! Idag skapade jag en look med mycket glow(som vi alla gillar😜)! En viktig del till det perfekta glowet tycker jag är en bra bas och mycket kräm produkter✨ Jag började med Mac strobe cream i GOLDLITE som innehåller massa fukt och vitaminer! Samtidigt som du använder denna produkt är den också lite vårdande och skyddande tack vare antioxidanterna i den.👍 Men vi får inte glömma all lyster som den ger!😍 Sen fortsatte jag min bas med Mac studio radiance face and body Foundation i färgen W2. Jag älskar denna produkt i och med att den funkar verkligen för alla och den är tunn i täckningen, mycket skönt nu på sommaren när man inte vill ha så mycket smink.💕 När det kommer till kräm produkter tycker jag rouge och bronser gör dels att det ser lite mer naturligt ut men även att det ger lyster! Idag använde jag Anastasia Cream bronzer i färgen Amber. Väldigt trevlig formula och lägger sig som ett mjukt täcke! Dom är nylanserade på kicks så passa på medans dom finns! Och som rouge använde jag en av mina favoriter, Mac glow play blush i färgen Cheer up. Här snackar vi glow😂 Har ni inte provat så måste ni! Otroligt mjuk i formuleringen och finns i massa färger, ÄLSKAR! Också ett tips jag har är att under din sminkrutin är att du mellan vissa steg använder en fuktgivande settingspray. Perfekt om du är åt det lite torrare hållet eller som jag, vill ha mycket lyster!😘 Och en produkt jag tipsar (som jag själv använde till min look) är Mac Fix+ Magic radiance! Mycket fukt, är även vitamin C i som ger ett schysst glow och hudvårdsverkande😌 Vi får såklart inte glömma highlighter!!! Jag använde mig av en skugga i Morphe artistry palette som jag använde även på ögonen😊 Vad tycks? Jag hoppas ni tyckte om dagens look och blev inspirerade, ni får jättegärna ge tips vad ni vill se i fortsättningen!❤️
Today is the day, LIPSTICK DAY! Vi alla älskar väll att ha något litet extra på läpparna om dagarna och idag dagen till ära så vill jag självklart dela med mig av mina favoriter! Jag valde att just visa er dom jag bokstavligen ALLTID har i väskan, så här har vi mina godbitar! Jag äääälskar röda läppar så självklart är de något jag alltid är redo för, min absoluta favorit kombo är Clarins Joli Rouge Crayon 742 C med Mac Powder Kiss Lipstick 315 i färgen Lasting Passion För en lite lättare look som poppar lite i rosa färg älskar jag mitt L’absolu Mademoiselle Shine i färgen Mademoiselle Smiles 368 Denna använder jag även som rouge varje dag, absolut bästa tipset jag någonsin kan ge er, Behöver du en creamblush som matchar ditt läppstift? Använd ditt läppstift! En ny favorit är Beautyact’s Lip Boosting Serum som ger en så fin naturlig glas på läppen, vårdar och återfuktar. Men de bästa, den har SPF 30! Min favoritfärg har blivit Peaches and Cream https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30125291 Puss 💋
Hej finaste ni! Äntligen är vi här och jag är så taggad på att få prata med er! Jag vill kicka igång detta genom att dela med mig om mina absolut bästa tips på hur man fixar en everyday makeup till en partymakeup med så enkla knep! Jag gjorde en video till er men jag ska förklara alla steg! Vi säger att du har varit ute på stan eller stranden hela dagen och nu fått planer på att du ska fortsätta denna härliga sommardag på en uteservering med dina vänner och dansa ända in på småtimmarna. I GOT U För jag älskar när de går fort och enkelt så här visar jag hur jag bara gör om min enkla bas till this girl is ready to party! Jag börjar med att göra om min söta eyeliner till en otroligt snygg cateye för att få en lite mer dramatisk sminkning, detta gör jag genom att förlänga eyeliners så den går längs hela fransraden och målar en spets i ögonvrån, detta smalar av ditt öga och skapar en definition. För att få en ytligare mer dramatiskt effekt målar jag även kajal under min överfransar och tunt under mina underfransar. Fortfarande inte nöjd? Måla med kajalen hela vägen runt för full effekt! Till detta har jag använt mig av Anastasias Waterproof Creme Color Eyeliner Jet Matte som jag applicerar med hjälp av en tom Browpen för den har samma form som en av mina favorit eyeliners, ta en vanlig eyeliner om du har, min favorit är Urban Decay Perversion. Kajalen är också från Anastasia och de är deras Darkside Waterproof Eyeliner.  Sedan till mitt absolut bästa tips, klipp av ett par Demi Wispies från Ardell ungefär på hälften och fäst i ytterkant. Detta gör så mycket för ditt öga, du får mer fylliga och definierade fransar, volymen är fantastiskt och de omvandlar hela ögonsminkingen, jag ÄLSKAR att ha mina fransar såhär.  När jag är klar med ögonen värmer jag upp mitt ansikte med mitt älskade bronzingpowder från vårat egna märke Beautyact, jag har i färgen Cocktail Hour! Perfekt borste till detta är FLEAR nr 201. Och för att avsluta och rama in ansiktet sätter vi lite fokus på läpparna, min favorit kombo är denna penna från Beautyact ”Back to Basic” och Clarins Natural Lip Perfector nr 05   Och där har vi de, den perfekta sommarmakeupen! Har ni några frågor går de superbra och ställa dom här nere!  Tack för ni tittat och vi ses snart igen! Massvis med kramar, Miqi🤍
Hej kompisar! Den här månaden har jag använt upp några utav mina absolut favoritprodukter och det tänkte jag dela med er! Continu Violet Pigments silver schampoo: Som blond har jag provat många silverschampon i mina dar, men inget slår den här! Den tar bort ALLA gula toner och lämnar en kall nyans. Jag har redan 2 nya flaskor på lager så den här slutar jag aldrig att använda! Anastasia Dipbrow pomade i Nyansen Taupe: Den här har jag köpt och använt i flera år! Den är superlätt att använda med en borste och brynen blir perfekta varje gång. En klar vinnare för mig! Atelier Rouge Nail polish remover: Så bra! Tar till och med bort mörka nagellack. Ett tips är att fukta bomullsrondellen och hålla den på nageln i några sekunder, sen tar denna remover bort allt nagellack i ett svep! Skin Treat multi-action face cleanser: Den här har jag pratat om förut och jag fullkomligt ÄLSKAR den! Tar bort all make-up, inklusive vattenfast utan att torka ut huden. Den här köper jag om och om och om igen! The Ordinary Marine Hyaluronics: Det här serumet är ingen favorit. Det är inte en dålig produkt, men den gör inte så mycket för min hud. Jag märker ingen skillnad, och min hud behöver helt enkelt mer fukt och näring än vad det här serumet kan ge. Jag har andra serum som jag föredrar, och jag kommer inte köpa denna igen. Har du några juni empties? Glad sommar!
Hej ALLA Kicks-Kompisar! 😍 I juni firar vi Pride månaden över hela världen, här i Stockholm har vi Prideveckan i slutet av Juli, för att fira Pride på bästa sättet jag lekte med några av mina favorit makeup produkter. 💖 Pride, smink och hudvård går hand i hand för mig, för det handlar om självkärlek, omsorg och uttryck. Makeup för mig är empowerment, där jag kan uttrycka mig på bästa möjliga sätt! 🌟 Här är listan med några av mina favoriter som jag har använt för att skapa den här look: LH Cosmetics COLOR Palette: https://www.kicks.se/lh-cosmetics/makeup/ogonmakeup/ogonskugga/color-palette Anastasia Eye Primer: https://www.kicks.se/anastasia/makeup/ogonmakeup/ogonprimer/eye-primer-7-ml NARS Blush Orgasm X: https://www.kicks.se/nars/makeup/bas/rouge/blush-orgasm-x Estée Lauder Double Wear Stay-In-Place Makeup SPF10: https://www.kicks.se/estee-lauder/makeup/bas/foundation/double-wear-stay-in-place-makeup-spf10-2n1-desert-beige Jag har sett att några av er redan har lagt upp rainbow looks här och jag är OBSESSED! 😱 Vågar ni använda regnbågsfärger? Bring it on! Happy pride! Xoxo, Gabriel Fontana 💙💜💚❤️💛
Hej alla KICKS-Kompisar! Idag ska jag dela med er med mina top 4 “can’t live without” under sommaren. 😎 Jag gjorde också en videoinspo till er, hoppas att ni gillar den. 😍 1. BeautyAct UltraPlumping Eye Patches : Jag älskar att använda eye patches på morgonen och de från Beauty Act är ju magic! Det tar bort svullnad och ger mycket fukt! Jag har alltid mina i kylskåpet för extra svalkande känsla. https://www.kicks.se/beautyact/hudvard/ansiktsvard/ogonmask/ultraplumping-eye-patches-10-pairs 2. Hawaiian Tropic Silk Hydration Air Soft Face Sun Lotion SPF30: jag älskar den här produkten! Man får mycket fukt och lyster. Plus, den har SPF 30. Den blir superfin under foundations! https://www.kicks.se/hawaiian-tropic/hudvard/solskydd/ansikte/spf-mellan/silk-hydration-air-soft-face-sun-lotion-spf30-50-ml 3. Urban Decay Hydromaniac Tinted Glow Foundation: min absoluta sommar favorite tinted moisturiser! Den täcker bra även om den är en tinted glow hydration. Vilket underbart glow man får! Älskar! https://www.kicks.se/urban-decay/makeup/bas/foundation/hydromaniac-tinted-glow-foundation-50 4. Beautyblender Bounce Soft Focus Gemstone Setting Powder: A new favorite! Ett extremt fint löst puder, som fäster makeupen, min hy ser fantastisk ut hela dagen. Den ger också lyster och döljer porerna! https://www.kicks.se/beautyblender/makeup/bas/puder/bounce-soft-focus-gemstone-setting-powder-buff Har ni också produkter ni inte kan leva utan under sommaren? Jag vill veta allt! 😇 Tack så mycket och shine bright! ⭐ /Gabriel Fontana
Produkter med syror under sommaren? Hej kompisar! Många med mig älskar produkter med olika syror i just för att det ger en fantastisk effekt på huden. Men kan du verkligen fortsätta använda produkter med syror under sommaren? Svar JA! Det viktigaste är att du alltid använder hög spf när du ska vistas i solen. Syror gör ju huden känsligare och det är därför extra viktigt att skydda huden. Använd minst SPF 50 om du vistas i solen och inkludera spf i din hudvårdsrutin även fast solen inte är framme. Jag ÄLSKAR Beauty ACTs nya produkter med spf i som jag använder om jag vet att jag inte kommer vistas i solen hela dagen. Perfekt att ha under make up också! Skin Protecting Primer https://www.kicks.se/beautyact/hudvard/solskydd/ansikte/spf-mellan/skin-protecting-primer-spf30 DailyShield Protecting Serum https://www.kicks.se/beautyact/hudvard/solskydd/ansikte/spf-mellan/dailyshield-protecting-serum-spf25-30-ml
Hej alla KICKS- kompisar!😎 Idag ska vi prata om borstar! 💘 Borstarna nedan är definitivt mina favorit borstar. Till att börja med, hur GLAD blev inte jag när jag fick veta att KICKS skulle börja sälja SIGMA??? Jag dog. 😱 De är absolut makeupartist favorit, eftersom de har fantastiska borstar! De är perfekta för blending, packing, etc. Jag rekommenderar starkt dessa två borstsatser nedan: Basic Eye brush set: https://www.kicks.se/sigma-beauty/makeup/sminkborstar/ogon/basic-eye-brush-set Most wanted brush set: https://www.kicks.se/sigma-beauty/makeup/sminkborstar/ogon/most-wanted-brush-set OK. En annan favorit! Jag älskar Morphe Brushes! 😍 Jag rekommenderar starkt deras “MUA Life Brush Collection”, du får allt du behöver i detta kit, borstarna är vackra och så mjuka! Plus, den kommer i ett blixtlås, perfekt att ta med eller hålla dem rena och skyddade överallt. https://www.kicks.se/morphe/makeup/sminkborstar/ogon/mua-life-brush-collection Och nu… The one and only: It Cosmetics “Heavenly Luxe Complexion Perfection Brush 7”! 💘 Den här är min och Kim Kardashians favorit foundation borste. Den är perfekt för alla foundations. Tunn eller tjock, lätt eller full täckning, flytande eller puder. Den här borsten är fantastisk att blanda produkten och bygga om du vill. Den har två sidor, jag använder den stora sidan för foundation och den lilla för concealer. https://www.kicks.se/it-cosmetics/makeup/sminkborstar/bas/heavenly-luxe-complexion-perfection-brush-7 Har ni testat dem? Vilka är dina favoriter? 😍 /Gabriel Fontana
Drink Up Intensive Overnight Mask 75ml: ÄLSKAR denna när min hud behöver extra fukt! ALLA behöver denna i sitt badrumsskåp. Your Skin But Better CC+™ SPF50+: Precis det den heter! Man får fantastisk hy, som är återfuktad hela dagen. Den ser naturlig ut på huden men går att bygga upp till full täckning. Dessutom har den hög spf vilket är ett stort plus! Advanced Night Repair Synchronized Multi-Recovery Complex 50 ml: Den här har jag pratat om tidigare. Återfuktar, trollar bort fina linjer och man vaknar upp med en ny hy känns det som. Magisk! The Apple Cider Scrub 125ml När jag har använt mycket stylingprodukter i håret så är den här fantastisk att använda. Se till att massera in den ordentligt i hårbotten för att få bort alla envisa produktrester-denna är verkligen djuprengörande. Här hittar du beauty kitet med mina favoriter! https://community.kicks.se/app/613/channel/946/productPairingList/pairings/productPairing/30096059
Okej hörrni! Brun utan sol är den snabbaste vägen till en solkysst hud utan rynkor. Men hur lyckas man med brun utan sol utan att få fläckar? 1. Om du behöver raka dig gör det minst 24 timmar innan. För ett jämnare resultat så scrubba och återfukta huden regelbundet- men inte direkt innan applicering av bus. Att preppa huden är A & O! 2. Duscha inte varmt innan du applicerar bus. Se till att återfukta torra partier innan du applicerar bus såsom armbågar, handleder, händer, knän & fötter. Men återfukta varsamt, använd inte för mycket produkt. 3. Använd en appliceringsvante för ett jämnt resultat. Börja applicera BUS från fötterna och uppåt för att ha kontroll på hur mycket produkt du applicerar. Använd långa drag. 4. Svårt att komma åt ryggen? Använd en spray! En spray är också toppen att använda på ovansidan av händerna. 5. KLAR! Solkysst hud på 10 minuter! Vad är dina tips för att lyckas med brun utan sol?