Godmorgon gänget!
Jag får hoppas alla har haft en fin högtid eller bara några mysiga dagar i vinterlandet❄️(nu när jag säger det så blir jag osäker på hur det ser ut söderut i Sverige men lite snö får jag hoppas ni har fått)
Juldagen är kanske traditionellt en dag för att få vila, återhämta sig och äta massa gott från julbordet men jag har redan börjat drömma om nyårslooker och jag kan inte hålla mig från att dela med mig längre🤪
Inspirationen kom från några stjärnstickers jag hade hemma och en orimlig kärlek för glitter🫶
(Bilden är redigerad)
I och med att jag körde på en vit skugga så blev makeupen ganska mjuk vilket jag kände blev glammigt men ändå diskret (nackdelen är att det inte fångas jättebra på kamera tyvärr). Men med det sagt så är det ju bara ännu läckrare om man vill använda lite starkare färger så att formen på stjärnan syns ordentligt!🙌
- Jag började med att lägga en ögonskuggsprimer (det brukar jag alltid göra först av allt när jag sminkar mig så därmed kom det inte med i videon). Min favorit är Smashbox Photo Finish Eyeshadow primer, den är färglös och extremt dryg så den räcker en evighet👌
- Sen satte jag fast stjärnorna där jag ville ha dom. Den större stjärnan som jag placerade i ögats utkant försökte jag lägga så att en av stärnans ”armar” skulle följa min fransrad likt en eyeliner sen när det blev dags att fylla i.
- Dags för färg, jag körde på vit ögonskugga ur en palett från Morphe men i och med att jag bara använde en skugga så ides jag inte tagga den här under. Jag började med en mindre fluffig borste men insåg fort att jag ville ha en smalare borste med tätare strån så att ögonskuggan inte blev alltför utspridd. Med borsten började jag då att följa kanterna av stjärnan och dra ut ”armarna” lite extra. Här kan man verkligen göra stjärnan hur stor man vill, min filosofi när det kommer till smink är ofta ”more is more” så det är bara att prova sig fram❣️
- Glitter! Jag använde Fenty Beautys Diamond Bomb och ett löst glitter som skiftade lite mot det lila/blå. Med hjälp av en borste applicerade jag Diamond Bomb ovanpå ögonskuggan och använde fingrarna för att lägga på det lösa glittret (fingrarna plockar upp mer pigment från en ögonskugga och är därför optimala när det kommer till att applicera glitter). Till min stora sorg så insåg jag att glittret inte syns så väl på kamera men det var där! (Det är därför jag är så lyrisk i slutet)
- Jag ritade dit några små stjärnor med en vit eyeliner (som jag såklart missade att filma) och gjorde några små prickar runt omkring.
- På med mascara och sen använde jag Maybellines nya mascara Sky High - Space Diamond som topper (en topper är en produkt som man använder ovanpå en annan produkt, exempelvis kan man lägga en skimmrande topper ovan på ett matt rouge/ögonskugga för att få önskad effekt. I detta fall tog jag en genomskinlig glittrig mascara ovanpå min vanliga svarta mascara).
- Läppar blev min go-to combo med Lh Cosmetics läppenna i färgen Rosy Nougat och ett Lip Polish från Buxom i färgen Clair💞
- Sen var det dags att låsa fast makeupen och den uppgiften fick Urban Decay All Nighter Setting Spray⭐️
Nu taggar jag igång för att se vad för roligt ni ska använda på nyår! Det kanske blir att prova nånting nytt eller köra på det man vet alltid går hem? Kanske har man en speciell produkt man aldrig hittar läge för att använda eller en oldie but goldie som vi andra bara måste prova? Hursomhelst så längtar jag efter att få se! Julen i all ära men nu är det äntligen dags för den officiella högtiden för glitter och glamour✨️
Jag hoppas ni får ett fint avslut på 2024 och en underbar nyår!💖 Längtar redan efter vad nästa år kan komma med för skoj! (förhoppningsvis massa rolig kosmetik hihi)