Skapa en Soft Smokey Eye Look
Idag ska vi dyka in i en tutorial för att skapa en fantastisk soft smokey eye look med några av mina favoritprodukter. Denna look är perfekt för både vardag och fest, och jag lovar att du kommer att känna dig som en stjärna!
Använd MAC Powder Kiss Single Eyeshadow i nyansen Felt Cute och applicera den över hela ögonlocket. Denna mjuka, matta skugga fungerar som en perfekt bas och ger en subtil färg som vi kan bygga vidare på.
Ta MAC Satin Single Eye Shadow i nyansen Tete-A-Tint och applicera den i globlinjen. Använd en fluffig borste för att blanda ut skuggan och skapa en mjuk övergång mellan färgerna. Detta ger ögat djup och dimension.
Nu är det dags att lägga till lite mer drama! Använd MAC Powder Kiss Single Eyeshadow i nyansen Give A Glam och applicera den på yttre hörnet av ögonlocket. Blanda noggrant för att skapa en sömlös övergång mellan skuggorna. Denna mörkare nyans ger den där klassiska smokey effekten.
För att definiera ögonen ytterligare, använd KVD Tattoo Liner i nyansen Trooper Black. Dra en tunn linje längs övre fransraden och skapa en liten vinge för en extra touch av glamour.
För att ge ögonen en intensiv blick, applicera ögonpenna i vattenlinjen Coffee det gör att ögonen verkligen poppar.
Avsluta looken med MILK Makeup KUSH Mascara i nyansen Boom Black på övre och nedre fransarna. Denna mascara ger en fantastisk volym och definition, vilket fulländar din soft smokey eye look.
Och där har du det! En vacker, soft smokey eye look som är både elegant och lätt att skapa. Jag hoppas att du känner dig inspirerad att prova denna look själv. 💖
Lycka till och ha kul med din makeup! 🎨✨
Kram Johanna ❤❤