Hår, hår och mera hår!!💇🏽♀️✨
Black week är ÄNTLIGEN igång på Kicks och det är så mycket jag kommer spana in!
Om ni ännu inte hunnit kika så fokuserar dagens erbjudande på hårprodukter - och ärligt talat, det kan man ju inte ha för mycket av! Nu när det kalla, torra vintervädret dragit in över hela landet behöver håret verkligen all extra kärlek det kan få. Därför tänkte jag i veckans inlägg tipsa om några av mina absoluta go-to produkter!
Detox - grunden till allt🧴
Det här med att få bort restprodukter som torrschampo, styling och tyngre oljor… det känns ibland som en hel kamp. Jag har själv låg-poröst hår och märker verkligen hur produkter fastnar ovanpå håret. Ett bra detox-schampo är därför helt avgörande för att resten av din rutin ska funka som den ska. OUAI Detox Shampoo är min personliga favorit och levererar verkligen varje gång.
Hårinpackning - vinterhalvårets räddare i nöden❄️
För att verkligen ge en extra kärleksboost behövs en riktigt närande inpackning, särksilt nu under vintern när håret blir torrare och frissigare. Jag älskar att använda en riktig fuktbomb 1-2 gånger i veckan för att hålla längderna mjuka, glansiga och skyddade mot slitage. Ett säkert kort hos mig är Amikas Hydro Rush Intense Moisture Hair Mask.
Leave-in produkter - det lilla extra som gör skillnad!💆🏽♀️
Ett leave-in är som den där perfekta mellanrätten i hårvårdsrutinen – inte alltid nödvändigt, men när man använder den känns det direkt! Leave-in-produkter hjälper till att återfukta, skydda och ge håret både mjukhet och glans utan att tynga ner. Just nu sträcker jag mig alltid efter Lernberger Stafsing Smoothing Silk Coat för att ge mitt hår lite extra liv. Ibland unnar jag mig även med K18 Leave-in repair mask, för att ge det där lilla extra!
Hårolja - för glans, fukt och silkeslent hår💎
En riktigt bra hårolja är pricken över i:et i en bra hårvårdsrutin. Den kapslar in fukten, ger glans och minimerar slitage på topparna. Perfekt både efter duschen och för att fräscha upp längderna under dagen. Moroccanoil Light Treatment är min go-to, en sann klassiker omgjord till en lättare formula. Otrolig om man lätt blir nedtyngd av tjockare oljor!
Serum - specifiera din hårvård✨
Ett hårserum är som hudvård fast för håret, mer effektivt och perfekt när man vill jobba mot ett specifikt problem såsom glans, frizz, värmeskydd eller styrka. Just nu är jag besatt av Kérastase Nutritive 8H Overnight Serum. Den förtjänar verkligen den hype som den fått de senaste!!