Julens Glittrande Makeup med Hourglass och Clarins
Julen närmar sig snart! I år har jag valt att använda några fantastiska produkter från Hourglass och Clarins för att skapa en elegant look som passar perfekt för alla julens festligheter.
Basen: Perfekt och Felfri
För att skapa en jämn och felfri bas började jag med Hourglass Vanish Seamless Foundation Stick i nyansen Beige. Denna foundation ger en fantastisk täckning och smälter in i huden för en naturlig finish. Slutligen satte jag hela looken med Hourglass Vanish Airbrush Pressed Powder i Translucent Tan för att säkerställa att makeupen håller hela kvällen. För att dölja eventuella mörka ringar och ojämnheter använde jag Hourglass Vanish Airbrush Concealer i nyansen Birch. Denna concealer är lätt men ändå täckande och ger en airbrush-effekt som håller hela dagen.
För att sätta basen och ge huden en vacker lyster använde jag Hourglass Ambient Lighting Powder i Luminous Light. För en snygg bronzer-effekt använde jag Hourglass Ambient Lighting Powder i Transcendent Light. Dessa puder ger en mjuk och naturlig lyster som fångar ljuset på ett vackert sätt.
Ögon: Drama och Definition
För ögonen valde jag Hourglass Curator Eyeshadow i nyanserna Air, Her och Pax. Dessa skuggor är högpigmenterade och lätta att blanda, vilket gör det enkelt att skapa en snygg look. För att definiera ögonen ytterligare använde jag Sensai Designing Liquid Eyeliner i svart och Clarins Supra Lift & Curl Mascara i Intense Black för långa, böjda fransar med volym.
Brynen: Naturligt Formade
För att forma och fylla i mina bryn använde jag Hourglass Arch Brow Sculpting Pencil i nyansen Ash. Denna penna gör det enkelt att skapa naturligt definierade bryn som ramar in ansiktet perfekt.
Läppar: Klassisk Röd
Ingen julmakeup är komplett utan en klassisk röd läpp. Jag använde Hourglass Unlocked Soft Matte Lipstick i nyansen Red tillsammans med Hourglass Shape & Sculpt Lip Liner i nyansen Incite för att skapa en perfekt definierad och hållbar röd läpp.
Finish: Perfekt Rouge och Sista Touchen
För att ge kinderna en frisk färg använde jag Hourglass Ambient Lighting Blush i nyansen Sublime Flush.
Med dessa fantastiska produkter från Hourglass och Clarins är du redo att glittra och glänsa på alla julens festligheter.
God jul och gott nytt år!
🎄✨🎄✨