Mitt concealerhack
Att få concealern att sitta perfekt hela dagen utan att creasa kan vara en utmaning, men med rätt produkter och teknik är det fullt möjligt! Här är min steg-för-steg-guide för ett riktigt smart makeuphack.
Förbered huden
Börja med att applicera Kiehl’s Creamy Eye Treatment With Avocado under ögonen. Denna kräm är fantastisk för att återfukta och förbereda huden för smink. Går också att använda som en ögonmask.
Jag använder Neutrogena Norwegian Formula Lip Care som egentligen är ett läppcerat, men det fungerar utmärkt för att ge extra fukt under ögonen. Applicera ett tunt lager och låt det sjunka in.
Applicera concealer
En av mina favoriter är Hourglass Vanish Airbrush Concealer. Den har en lätt formula som ger bra täckning utan att kännas tung. Applicera concealern i små prickar under ögonen och därefter använder jag en concealerpensel för att jobba ut produkten.
För att säkerställa att concealern håller sig på plats hela dagen, pressar jag in NARS Light Reflecting Pressed Setting Powder Crystal med en liten, fluffig borste. Detta puder är fantastiskt för att sätta sminket utan att det ser kakigt ut. Perfekt om man är torr under ögonen och om man lätt tycker att man ser torrare ut.
Har man en benägenhet för att få milier så får man se om detta fungerar, då en del kan uppleva att det ger mer. Men det är väldigt individuellt.
Genom att följa dessa steg får jag en jämn och hållbar finish som håller hela dagen utan att concealern creasar, vilket passar mig jättebra! 🌸🌸
Kram Johanna