/ Det stora inlĂ€gget om RETINOL 😘 I dag tĂ€nkte jag prata om
Elisabeth
Beauty Star
20/10/21-06:45
Det stora inlĂ€gget om RETINOL 😘 I dag tĂ€nkte jag prata om retinol, den aktiva ingrediensen som mĂ„nga har förĂ€lskat sig i. Retinol Ă€r ett A-vitamin som innehĂ„ller smĂ„ molekyler som gör att den kan gĂ„ ner i vĂ„ra hudlager och angripa ett problem pĂ„ djupet. Retinol Ă€r vĂ€ldigt effektivt mot tillexempel solskador, fina linjer, oren och acnebenĂ€gen hud. Den stimulerar Ă€ven kollagen- och elastinproduktionen i huden, vilket ger oss en mjukare hud. Detta Ă€r som ni hör en mirakelingrediens! Men det finns visa saker som man bör tĂ€nka pĂ„. Retinol Ă€r en otroligt effektiv ingrediens som man behöver vara försiktig med. Alla hudtyper klarar inte retinolen, och framför allt behöver man vĂ€nja in huden för att inte skapa en irriterad hud. Börja med att anvĂ€nda retinol tvĂ„ dagar i veckan för att succesivt gĂ„ upp till en mer frekvent anvĂ€ndning. Glöm sĂ„klart inte SPF! AnvĂ€nder du retinol ska du minst ha spf 30. Det Ă€r just under höst och vinter som jag plockar fram mina produkter som innehĂ„ller retinol. Att anvĂ€nda retinol lite dĂ„ och dĂ„ kommer inte ge nĂ„gon större effekt, utan tĂ€nk pĂ„ att du ska anvĂ€nda den som en kur. NĂ€r du jobbar med retinol Ă€r det viktigt att anvĂ€nda lugnande och Ă„terfuktande produkter för att stĂ€rka upp huden, sĂ„ som en bra fuktkrĂ€m. Just nu Ă€r jag besatt av IT Cosmetics Hello Results daily Retinol. Den innehĂ„ller Ă€ven mycket fukt och det minskar uppkomsten av rodnad och torrhet som man kan fĂ„ av retinol. Min hy kĂ€nns fantastisk nĂ€r jag anvĂ€nt denna. Älskar! https://www.kicks.se/it-cosmetics/hudvard/ansiktsvard/dagkram/hello-results-wrinkle-redcuing-daily-retinol-serum-in-cream-50-ml Vill man ha en mer hög koncentrerad retinol sĂ„ kan jag tipsa om Peter Thomas Roth retinol-serum. Denna behöver man vara försiktig med och verkligen lĂ„ta huden vĂ€nja sig vid. Den har gett fantastiska resultat pĂ„ mina fina linjer och rynkor! https://www.kicks.se/peter-thomas-roth/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/retinol-fusion-pm-night-serum-30-ml AnvĂ€nder ni nĂ„gon retinolprodukt? Vilken har gett er bĂ€sta resultat?
FortsÀtt utforska gemenskapen!