Hem / KICKS Beauty Experts / Det stora inlรคgget om RETINOL ๐Ÿ˜˜ I dag tรคnkte jag prata om
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
20/10/21-06:45
Det stora inlรคgget om RETINOL ๐Ÿ˜˜ I dag tรคnkte jag prata om retinol, den aktiva ingrediensen som mรฅnga har fรถrรคlskat sig i. Retinol รคr ett A-vitamin som innehรฅller smรฅ molekyler som gรถr att den kan gรฅ ner i vรฅra hudlager och angripa ett problem pรฅ djupet. Retinol รคr vรคldigt effektivt mot tillexempel solskador, fina linjer, oren och acnebenรคgen hud. Den stimulerar รคven kollagen- och elastinproduktionen i huden, vilket ger oss en mjukare hud. Detta รคr som ni hรถr en mirakelingrediens! Men det finns visa saker som man bรถr tรคnka pรฅ. Retinol รคr en otroligt effektiv ingrediens som man behรถver vara fรถrsiktig med. Alla hudtyper klarar inte retinolen, och framfรถr allt behรถver man vรคnja in huden fรถr att inte skapa en irriterad hud. Bรถrja med att anvรคnda retinol tvรฅ dagar i veckan fรถr att succesivt gรฅ upp till en mer frekvent anvรคndning. Glรถm sรฅklart inte SPF! Anvรคnder du retinol ska du minst ha spf 30. Det รคr just under hรถst och vinter som jag plockar fram mina produkter som innehรฅller retinol. Att anvรคnda retinol lite dรฅ och dรฅ kommer inte ge nรฅgon stรถrre effekt, utan tรคnk pรฅ att du ska anvรคnda den som en kur. Nรคr du jobbar med retinol รคr det viktigt att anvรคnda lugnande och รฅterfuktande produkter fรถr att stรคrka upp huden, sรฅ som en bra fuktkrรคm. Just nu รคr jag besatt av IT Cosmetics Hello Results daily Retinol. Den innehรฅller รคven mycket fukt och det minskar uppkomsten av rodnad och torrhet som man kan fรฅ av retinol. Min hy kรคnns fantastisk nรคr jag anvรคnt denna. ร„lskar! https://www.kicks.se/it-cosmetics/hudvard/ansiktsvard/dagkram/hello-results-wrinkle-redcuing-daily-retinol-serum-in-cream-50-ml Vill man ha en mer hรถg koncentrerad retinol sรฅ kan jag tipsa om Peter Thomas Roth retinol-serum. Denna behรถver man vara fรถrsiktig med och verkligen lรฅta huden vรคnja sig vid. Den har gett fantastiska resultat pรฅ mina fina linjer och rynkor! https://www.kicks.se/peter-thomas-roth/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/retinol-fusion-pm-night-serum-30-ml Anvรคnder ni nรฅgon retinolprodukt? Vilken har gett er bรคsta resultat?
Det stora inlรคgget om RETINOL ๐Ÿ˜˜  I dag tรคnkte jag prata om