Kicks shop picto Till KICKS.se
Hem
KICKS Beauty Experts
Det stora inlägget om RETINOL 😘 I dag tänkte jag prata om r
Elisabeth
KICKS Beauty Expert
10/20-06:45
Det stora inlägget om RETINOL 😘 I dag tänkte jag prata om retinol, den aktiva ingrediensen som många har förälskat sig i. Retinol är ett A-vitamin som innehåller små molekyler som gör att den kan gå ner i våra hudlager och angripa ett problem på djupet. Retinol är väldigt effektivt mot tillexempel solskador, fina linjer, oren och acnebenägen hud. Den stimulerar även kollagen- och elastinproduktionen i huden, vilket ger oss en mjukare hud. Detta är som ni hör en mirakelingrediens! Men det finns visa saker som man bör tänka på. Retinol är en otroligt effektiv ingrediens som man behöver vara försiktig med. Alla hudtyper klarar inte retinolen, och framför allt behöver man vänja in huden för att inte skapa en irriterad hud. Börja med att använda retinol två dagar i veckan för att succesivt gå upp till en mer frekvent användning. Glöm såklart inte SPF! Använder du retinol ska du minst ha spf 30. Det är just under höst och vinter som jag plockar fram mina produkter som innehåller retinol. Att använda retinol lite då och då kommer inte ge någon större effekt, utan tänk på att du ska använda den som en kur. När du jobbar med retinol är det viktigt att använda lugnande och återfuktande produkter för att stärka upp huden, så som en bra fuktkräm. Just nu är jag besatt av IT Cosmetics Hello Results daily Retinol. Den innehåller även mycket fukt och det minskar uppkomsten av rodnad och torrhet som man kan få av retinol. Min hy känns fantastisk när jag använt denna. Älskar! https://www.kicks.se/it-cosmetics/hudvard/ansiktsvard/dagkram/hello-results-wrinkle-redcuing-daily-retinol-serum-in-cream-50-ml Vill man ha en mer hög koncentrerad retinol så kan jag tipsa om Peter Thomas Roth retinol-serum. Denna behöver man vara försiktig med och verkligen låta huden vänja sig vid. Den har gett fantastiska resultat på mina fina linjer och rynkor! https://www.kicks.se/peter-thomas-roth/hudvard/ansiktsvard/ansiktsserum/retinol-fusion-pm-night-serum-30-ml Använder ni någon retinolprodukt? Vilken har gett er bästa resultat?