/ # Nyårsmakeup - Glowet är i fokus Nyårsafton närmar sig
Johanna
Beauty Star
26/12/24-10:30(redigerad den 26/12/24-10:04)

Nyårsmakeup - Glowet är i fokus

Nyårsafton närmar sig med stormsteg och det är dags att börja planera den perfekta makeupen för att välkomna det nya året med stil och glamour. I år har jag valt att skapa en look som verkligen strålar och glittrar, och jag vill dela med mig av alla produkter jag har använt för att uppnå denna magiska look.

**Steg 1: Förberedelse och Bas **För att skapa en perfekt grund började jag med att applicera Hickap Honey Glow Priming Moisturizer. Denna underbara produkt ger huden en fantastisk lyster och glow, vilket är precis vad vi vill ha för nyårsafton. Därefter applicerade jag Hickap Limelight Body Glow både i dekolletaget och i ansiktet för att ge extra glow och förbereda huden ytterligare.

Steg 2: Foundation och Concealer För att få en jämn och strålande hudton använde jag Sensai Flawless Satin Moisture Foundation SPF25 i nyansen 204 Honey Beige. Denna foundation ger en satinmatt finish som håller hela kvällen. För att dölja eventuella mörka ringar och ge extra ljus till ansiktet applicerade jag Yves Saint Laurent Touche Éclat i nyansen 2 Luminous Ivory.

Steg 3: Sätta Basen För att säkerställa att min makeup håller hela natten satte jag basen med NARS Light Reflecting Pressed Setting Powder i nyansen Crystal. Detta puder ger en lätt och naturlig finish utan att kännas tungt.

Steg 4: Extra Lyster och Definition För att addera extra lyster applicerade jag Hourglass Ambient Lighting Powder i nyansen Radiant Light. Därefter använde jag Dior Rouge Blush i nyansen 028 Actrice för att ge kinderna en frisk och rosig ton. För att skapa definition och värme använde jag Sensai Silky Bronze Natural Veil Compact Powder i nyansen 3.

**Steg 5: Highlighter och Glow **För att verkligen få fram den där nyårsglansen använde jag Dior Backstage Face Glow Palette i nyansen 004 Gold Rose. Jag applicerade highlightern på kindbenen, näsryggen och amorbågen för att fånga ljuset på bästa sätt.

**Steg 6: Ögonmakeup **För ögonen valde jag bareMinerals Mineralist Eyeshadow Palette i nyansen Rosewood för en mjuk och romantisk look. Jag adderade sedan Hourglass Scattered Light Glitter Eyeshadow i nyanserna Ray och Blaze för att ge ögonen en glittrande effekt.

För att rama in ögonen använde jag Hourglass Arch Brow Volumizing Fiber Gel i nyansen Soft Brunette och Xlash Brow Fix för att hålla brynen på plats. För att ge ögonen extra definition använde jag Sensai Eyeliner och avslutade med Kiss Falscara Wisps Multi Bambi lösögonfransar, barnsligt enkelt att applicera dessutom.

**Steg 7: Läppar ** För läpparna valde jag Milk Makeup Odyssey Lip Oil Gloss i nyansen Wander för en mjuk finish som kompletterar den glittrande ögonmakeupen perfekt.

Steg 8: Extra Touch av Glow Som sista touch applicerade jag Dior Forever Couture Luminizer Highlighter i nyanserna 01 Nude Glow och 05 Rosewood Glow för att verkligen få fram den där extra glowiga looken.

Och där har ni det, min nyårsmakeup som garanterat kommer att få mig att stråla hela kvällen! Jag hoppas att ni finner inspiration i denna look och att ni får en fantastisk nyårsafton.

Gott Nytt År!🎉✨

Kram Johanna

Mineralist Eyeshadow Palette Rosewood
bareMinerals
Mineralist Eyeshadow Palette Rosewood
Falscara Starter Kit
Kiss
Falscara Starter Kit
Falscara Wisps Multi - Bambi
Kiss
Falscara Wisps Multi - Bambi
Falscara Multipack - Clear Band