/ DAGENS LUCKA FRÅN PRODUKTKALENDERN! 12/12 Lancômes La Vie
Tora
KICKS Beauty Expert
12/12/25-00:02

DAGENS LUCKA FRÅN PRODUKTKALENDERN! 12/12

Lancômes La Vie Est Belle EDP 50 ml: 625kr. Ordinarie pris 1250kr.

Lancômes La Vie Est Belle lanserades 2012 som Eau de Parfym.

DESIGN OCH MILJÖTÄNK: Flaskan har ett mycket igenkännbart och elegant utseende, inspirerad av en kristall och ett leende – Lancôme kallar formen för “Le Sourire de Cristal” (kristallsmilet). Botten av flaskan är alltså utformad för att det ska se ut som att ett leende är inristad i kristallen. Det här är inte bara en estetisk detalj — det är en visuell metafor för doftens budskap: livsglädje, lycka och att omfamna livet. Flaskans design är ikonisk och efter en uppdatering har den även blivit återfyllningsbar för att minska glas, plast och kartongförbrukning.

DOFTTYP: Doften beskrivs ofta som “söt-blommig”, med gourmand och fruktiga inslag. Doften är känd för att vara söt, elegant och ganska kraftfull – perfekt för kvinnor som vill ha en varm, omfamnande signaturdoft.

DOFTNOTER:

Toppnoter: Päron, svart vinbär vilket ger den härliga, fruktiga öppningen.

Hjärtnoter: Iris, jasmin, apelsinblomma. En blommig, mjuk mitt som ger elegans och femininitet.

Basnoter: Pralin, tonkaböna, vanilj och patchouli som ger värme, sötma och “gourmand-känsla”, med viss pudrig och jordig ton tack vare patchoulin.

DOFTKÄNSLA: Övergripande känsla av doften brukar beskrivas som varm, söt, mjuk och feminin med en balans mellan fruktig och gourmand. Det är en doft som verkligen har sötma + blommig elegans + ett sensuellt djup. Allt man vill ha i en doft!

HÅLLBARHET: La Vie Est Belle edp är känt för lång hållbarhet, ofta hela dagen beroende på hud och hur mycket du sprayar.

DOFTSPÅR: Denna doft har ett medium-starkt doftspår. Alltså en doftbubbla runt om dig som andra känner av innan de kommer nära dig.

TILLFÄLLE: När passar det som bäst att bära denna doft?: Den är bäst på hösten, vintern och/eller på kvällar och speciella tillfällen då en varm och söt doft passar extra bra.

TIPS: Tips för bästa användning: Spraya på pulspunkter (handleder, hals, bakom öron) för att framhäva det bästa i doften. Detta brukar även göra att parfymen håller längre. För extra hållbarhet: använd body lotion i samma doftserie innan du applicerar parfymen.

Om du upplever att den är för stark: Spraya 1–2 lätta sprut istället för många. Eventuellt spraya ett moln i luften som du sedan går igenom.

PERSONLIGA UPPLEVELSE: Denna doft är magisk. Doften tar fram mitt allra självsäkraste jag. Rekommenderar verkligen denna för dig som vill ta plats, inte är rädd för att synas och höras och vågar visa framfötterna. Den är elegant och omfamnande. Ett tips för en magisk combo: Lancome la vie est belle edp med Burberry Goddess edp för att framhäva vaniljen.

Välj en eller flera svar
Har du testat Lancome La vie est Belle EDP?
24Bidrag
Ja jag älskar den! 😍
Ja, den är helt okej.
Nej, men det vill jag göra nu!
Nej, men det verkar inte vara en doft som passar mig :(
Skicka
La Vie Est Belle EdP 50 ml
Lancôme
La Vie Est Belle EdP 50 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!