Blomstrande äventyr & citrusfrisk energi
Efter en knepig vinter som gått från snöstorm till regnskur till gassande sol så bestämmer jag nu att våren äntligen är här, och nu kommer ljusa dagar, ny energi och framförallt – nya dofter till doftgarderoben! 💚✨ Två personliga favoriter jag tycker ni verkligen inte får missa är Marc Jacobs Daisy Wild Eau So Intense & Hugo Boss Bottled Bold Citrus Summer Eau de Parfum 🤩
Jag älskade Daisy Wild EdP när den kom och var helt ärligt skeptisk till hur Marc Jacobs någonsin skulle kunna göra en uppföljare till en sån favorit; men wow, så imponerad jag blev😍 Den doftar intensivt blommigt utan att bli för tung, vilket jag älskar! Bananblomman ger en oväntad, lite exotisk twist, medan jasminextrakt tillför en elegant blommighet🌺 Jag skulle säga att största skillnaden mellan Daisy Wild EdP och Eau So Intense är att den nya är aningens sötare, och har lite mer djup i basen med sandelträet och amber som gör att doften mjukt landar efter några timmar.
Den känns pigg, upplyftande och helt perfekt för de soliga dagarna som väntar framöver🥰 (Plus att SER NI hur söt flakongen är?! Dör för dom små stjälkarna som går ner i parfymen och förgyller blombuketts-viben till fullo💐)
Hugo Boss limited edition doft, Bottled Bold Citrus Summer känns som en frisk vind på en solig dag! 🍋✨
Det jag verkligen gillar med doften är hur den lyckas vara både klassisk och nyskapande på samma gång🌿 Doften öppnar med syrlig citrusblandning, vilket ger en direkt pigghet och sen mjuknar den fint med en varm, lite kryddig hjärtnot av geranium, innan den landar i en rund, träig bas av patchouli och vetiver. Den känns som det perfekta tillskottet till Bottled-familjen – sommarfräsch med en vågad edge! 💚